رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ آذر ۱۳۸۸

اعتراض به روند محاکمه عاطفه نبوی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، از مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی خواست در روند دادرسی و صدور حکم عاطفه نبوی تجدید ‌نظر کنند.

عاطفه نبوی، ۲۸ ساله‌ به خاطر شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز در اعتراض به نتیجه انتخابات در خرداد ماه، به چهار سال زندان محکوم شده است.

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است: «روندی که منجر به محکوم شدن عاطفه نبوی و حکم او شده، آنقدر آلوده به خطا و نقض حقوق بشر است که نتیجه آن نیز فاقد اعتبار است.»

به گفته آقای قائمی، محکومیت خانم نبوی، متاثر از سابقه سیاسی خانواده‌اش بوده است.

نسرین ستوده وکیل عاطفه نبوی می‌گوید که عاطفه به همراه هفت نفر از دوستانش با «کپی حکم دست نوشته‌ای از قاضی مرتضوی بازداشت شدند که صحت و سقم آن و قانونی بودن آن مورد سوال است»

عاطفه نبوی، ۲۵ خرداد ماه بازداشت و ۹۵ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند و پس از آن به بند عمومی منتقل شد.

خانم نبوی در شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور» محاکمه شد.

وی از دو اتهام اول تبرئه شد، اما به خاطر دو اتهام دیگر که مربوط به شرکت او در راهپیمایی روز ۲۵ خرداد بود به چهار سال حبس محکوم شده است.

نسرین ستوده وکیل عاطفه نبوی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته که عاطفه به همراه هفت نفر از دوستانش با «کپی حکم دست نوشته‌ای از قاضی مرتضوی بازداشت شدند که صحت و سقم آن و قانونی بودن آن مورد سوال است.»

به گفته خانم ستوده، بیشتر زمان دادرسی عاطفه نبوی به بررسی سوابق سیاسی خانواده او گذشته که «هیچ ربطی به عاطفه و اتهامی که می‌توانست بر اساس آن محاکمه بشود، نداشته است.»

Share/Save/Bookmark