رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ آذر ۱۳۸۸

«شش سال حبس» برای احمد زید‌آبادی

احمد زید‌آبادی دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت، به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت دائمی از فعالیت‌های سیاسی محکوم شده است.

یک منبع آگاه که نخواست فاش شود، امروز دوشنبه به رادیو زمانه گفت که حکم آقای زید‌آبادی در روز‌های آینده به طور رسمی ابلاغ خواهد شد.

در صورت ابلاغ رسمی این حکم به محمد شریف، وکیل آقای زید‌آبادی، این سنگین‌ترین حکم برای یک فعال سیاسی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات خواهد بود.

مقام‌های قضایی تاکنون درباره میزان محکومیت زید‌آبادی اظهارنظری نکرده‌اند.

احمد زید‌آبادی، دبیر کل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی است که در حوادث پس از انتخابات ایران دستگیر شد و بیش از چهار ماه است که در زندان به سر می‌برد.


۱۹ آبان ماه، مهدیه محمدی، همسر احمد زیدآبادی در گفتگو با رادیو زمانه از تعویق آزادی همسرش، باوجود تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داده بود.

۹ تن از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده و اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

احمد زید‌آبادی و عبد‌الله مومنی، دو عضو ارشد این سازمان در روز‌های نخست اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، دستگیر و زندانی شده‌اند.

علاوه بر این دو نفر؛ حسن اسدی زیدآبادی، محمد صادقی، حجت شریفی، سلمان سیما، کوهزاد اسماعیلی، موسی ساکت، نفیسه زارع کهن و مهرداد بزرگ، دیگر اعضای زندانی سازمان ادوار تحکیم هستند.

سازمان ادوار تحکیم وحدت از تشکل‌های منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد و نظام جمهوری اسلامی به‌ شمار می‌رود.

۱۷ آبان ماه نیز فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) اعلام کردند که نگران «شکنجه و بدرفتاری» با اعضای بازداشت‌شده سازمان ادوار تحکیم وحدت هستند.‫

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زید آبادی عزیز، اندیشه آزاد منشانه ات قوت قلبی است برای همه ، هر شخص آزاد اندیش که برای یک دفعه با تو مواجه شده باشد به طور حتم شخصیت والا و فروتنی ات را بیاد خواهد داشت. از دور با تو آشنا بودم، هر آن وقت که توفیقی بود مصاحبه هایت را با رسانه های مختلف دنبال میکردم و نوشته های را میخواندم و به این اندیشه والا تحسین میکردم اما خوشی من و دیگر همکاران روزنامه نگار زمانی کامل شد که سال گذشته با جمعی از روزنامه نگاران افغانستان در انجمن صنفی روزنامه نگاران درتهران از نزدیک با جنابعالی و شماری از روزنامه نگاران ایران ملاقات نمودیم و گپی چند درمورد کار وحرفه روزنامه نگاران در دو کشور.
کج اندیشان با این حکم میخواهند جلو تو را سد کنند اما کور خواندند آزادی در وجودت نقش بسته و آزادی خواهان به همت والای تو آفرین میگویند و آن را با جان ودل پشتیبانی میکنند.

به یاد آزاد اندیشان ایران که در بندند
زنده باد آزادی

روزنامه نگار افغان

-- بدون نام ، Nov 23, 2009 در ساعت 01:15 PM

درخبرها آمد كه زيدآبادي فرزند دلير آزادي را به سنگين ترين حكم تاريخ ج ا محكوم كردند يعني :
۶ سال حبس، ۵ سال تبعید در گناباد و محرومیت مادام العمر از فعالیت های اجتماعی و سیاسی محکوم کردند. مبلغ قرار وثیقه ی او نیز تشدید شده و از ۲۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تغییر کرده است .

اين حبس و محكوميت سنگين براي اين مبارز دلير آزادي نشانگر وحشت رژيم از ليبراليسم است٠ وقتي آراي كروبي را ٣٠٠ هزار اعلام و آراي موسوي را كه اصولگرا بود و شرق محور الكي بالا بردند و به ابوالفضل فاتح اجازه دادند در شلوغيها برود لندن درس بخواند٠ وقتي اتهام نبوي را ايجاد ترافيك اعلام نمودند وقتي موسوي خوئيني ها را در ١٨ تير گذاشتند قصر در برود ولي نوري و كرباسچي را سه سال زندان كردند بدون هيچ دليلي و وقتي مومني را در زندان با كليه بيمار بارها تا دم مرگ فرستادند خواسنند پيغام روشني به همه مبارزان راه آزادي بدهند:
دشمن خطرناك جمهوري اسلامي استالينيستي ليبراليسم و ليبرالها هسنند٠اين رژيم اسلامي استالينيستي اخلاق كمونيستي اش را از همان شوروي و چين و كره گرفته٠براي همين به توده ايها و ...كاري ندارد٠

-- azadi ، Nov 24, 2009 در ساعت 01:15 PM