رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ آذر ۱۳۸۸

مخالفت با حضور احمدی‌نژاد در برزیل

سفر محمود احمدی‌نژاد به برزیل، با تظاهراتی در اعتراض به حضور وی در این کشور، همراه شد.

آقای احمدی‌نژاد قرار است با لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل دیدار و گفتگو کند. این نخستین سفر وی به برزیل است.


عکس ها از AP

یهودیان، مسیحیان و گروه‌های ضدنژادپرستی، بیشتر شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراضی در ریودوژانیرو گزارش شده‌اند. بیشترین مخالفت با حضور احمدی‌نژاد از سوی یهودیان به خاطر رد هولوکاست از سوی وی صورت گرفته است.

تظاهرکننگان که برزیل را سمبل «تساهل و همزیستی مسالمت‌آمیز» گروه‌های مختلف نژادی و مذهبی می‌دانستند، حضور محمود احمدی‌نژاد در این کشور را ناقض این اصول عنوان کردند.

تظاهرکنندگان با حمل قفسی از بادکنک‌های سفید، آنها را نمادی از «ارزش‌های سرکوب شده» در ایران معرفی کردند.


احمدی‌نژاد با هیاتی از بازرگانان ایرانی به برزیل رفته و قرار است چند قرارداد تجاری مهم میان دو کشور امضا شود.

وی که برای دیدار از آفریقا و آمریکای لاتین ایران را ترک کرده، سفر چند روزه خود را با گامبیا آغاز کرده است. او در طول این سفر، از ونزوئلا، بولیوی و سنگال نیز دیدار می‌کند.

اسرائیل با محکوم کردن میزبانی برزیل از احمدی‌نژاد، اعلام کرده است که وی برای جلب حمایت برزیل علیه افزایش تحریم‌های جامعه بین‌الملل در خصوص ایران، عازم این کشور شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
باور بفرمائید پس از کودتای خونین خرداد 88 و اشغال پست ریاست جمهوری ملت ایران، نه جنبعالی و نه رهبر کودتاچی جنابعالی، هیچ کجای دنیا جایی ندارید. اما این هنوز آغاز ماجراست....

-- زوربای یونانی ، Nov 23, 2009 در ساعت 07:15 AM

زنده باد همهٔ مردم آزاده جهان که دست حمایت به طرف فرزندان شریف ایران بلند می‌‌کنند! بر کنار باد حکومت همهٔ دزدان جنایت کار در زیر لوای مذهب‌های مختلف!

-- ستاره ت ، Nov 24, 2009 در ساعت 07:15 AM