رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ آذر ۱۳۸۸

تعطیلی روزنامه خبر، توقیف همشهری

مسئولان روزنامه «خبر» از تعطیلی موقت این روزنامه خبر داده‌اند و روزنامه همشهری نیز به دستور هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد توقیف شده است.

روزنامه خبر از رسانه‌های نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به‌شمار می‌رفت.

مسئولان این روزنامه، اشاره‌ روشنی به علت تعطیلی موقت این نشریه نکرده‌اند و تنها به ذکر این نکته که قصد دارند فعالیت رسانه‌ای خود را در قالب وب‌سایت «خبرآنلاین» ادامه دهند، اکتفا کرده‌اند.


روزنامه خبر به گفته این مسئولان، «خلاصه رسانه‌ای بزرگ‌تر و فعال‌تری» به اسم وب‌سایت «خبرآنلاین» بود.

خبرگزاری ایلنا امروز دوشنبه به نقل از یک مقام آگاه در روزنامه خبر گزارش کرده که این روزنامه، به علت فشار‌های محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد از انتشار بازمانده است.

روزنامه خبر، اگرچه روزنامه‌ای نزدیک به محافظه‌کاران بود، اما از معدود رسانه‌های منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت.

خبر دیگری از ایران حاکی است که روزنامه همشهری که متعلق به شهرداری تهران است نیز از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شده است.


چاپ تصویر یکی از اماکن متعلق به بهائیان در یکی از آگهی‌های این روزنامه، دلیل توقیف این روزنامه اعلام شده است.

هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرده که روزنامه همشهری را توقيف و «تخلف» آن را جهت پيگرد به مرجع قانونی ارسال کرده است.

در ایران پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فشار‌ها بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران افزایش یافته است.

اعتماد ملی، کلمه سبز، تحلیل روز، صدای عدالت و آرمان از جمله روزنامه‌های توقیف شده در این مدت هستند.

خبرگزاری ایلنا به نقل از یک مقام آگاه در روزنامه خبر گزارش کرده که این روزنامه، به علت فشار‌های محافظه‌کاران نزدیک به دولت از انتشار بازمانده است

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز اعلام کرده که در ایران ده‌ها روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در این مدت بازداشت شده و بیش از ۷۰ روزنامه‌نگار نیز مجبور به ترک ایران شده‌اند.

براساس گزارش همین سازمان، ایران در زمینه آزادی بیان و مطبوعات در بین ۱۷۵ کشور جهان در رده ۱۷۲ قرار دارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتقاد از وضعیت موجود، خواستار پایان دادن به اعمال محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها در ایران شده است.

از ایران به عنوان بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان نام برده می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا مسخره است...همين روزنامه اعتماد هم تعطيل كنن ملت برم دنبال وب سايت ها ديگه

-- علي ، Nov 23, 2009 در ساعت 03:15 PM

این که گفته شود : " روزنامه خبر ، به علت فشار‌های محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد از انتشار بازمانده است " صحت ندارد . حسین انتظامی و دوستانش پس از اینکه همشهری را به اجبار ترک کردند می خواستند نشریه ای در قد و قامت همشهری و جام جم داشته باشند و عنوان بخش خصوصی را همراه داشته باشند که البته نتوانستند . هرچه بابت کیفیت کاغذ و چاپ تلاش کردند اما از آنجا که روزنامه محتوایی باب میل اصولگرایان داشت از سوی مردم استقبال نشد . به همین دلیل " خود خواسته "روزنامه را تعطیل کردند . چون از روز اول ضرر دادند و بس

-- لیلا ، Nov 24, 2009 در ساعت 03:15 PM

جالبه که همیشه روزنامه همشهری رو دو سه روزه توقیف می کنن !!! خون این روزنامه انگار رنگین تر از بقیه هست ... در مورد روزنامه خبر هم احساس می کنم چیزی رو از دست ندادیم علی لاریجانی باید بیشتر ناراحت باشه که دیگه روزنامه نداره . مردم که مدت هاست روزنامه ندارن

-- محمود نامی ، Nov 24, 2009 در ساعت 03:15 PM

خیلی جالبه! چقدر این مسؤولین از دین بهائی می ترسند که حتی عکس یک معبد بهائی را نمی توانند تحمل کنند. این عدم تحمل نشانهء چیزی جز احساس ضعف شدید در خود نیست.

-- شعله ، Nov 25, 2009 در ساعت 03:15 PM

این اقدام یکی از صدها اقدامات و اتفاقات خواسته و ناخواسته ای است که اثبات می کند جمهوری اسلامی فقط و فقط به خاطر مسائل عقیدتی و دینی است که سی یک سال است به سرکوب بهائیان پرداخته. هفت مدیر جامعهء بهائی که هجده ماه است بلاتکلیف در زندان اوین اند و نیز ده ها زندانی دیگر و نیز محرومیت بیش از 300000نفر بهائی دیگر از حقوق شهروندی و حق تحصیلات عالیه همه و همه به خاطر این است که آنان بهائی هستند. اتهامات واهی جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی و ضدیت با اسلام به بهائیان پوچ تر از آن است که دیگر لازم باشد راجع به آن توضیحی داده شود. اکنون بسیاری از ملت شریف ایران نیز که به دنبال حقوق شهروندی خود هستند، به این اتهامات کلیشه ای متهم شده اند!!!
گذاشتن عکس محل عبادت بهائیان در روزنامهء مزبور و عکس العمل های متعاقب آن حاکی از عقیدتی و دینی بودن ستم هایی است که به بهائیان شده و می شود. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

-- نوید ، Nov 27, 2009 در ساعت 03:15 PM