رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ آبان ۱۳۸۸

هشدار سپاه درباره «انحراف» در روز ۱۳ آبان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستادکل نیروهای مسلح، درباره برگزاری تظاهرات روز ۱۳ آبان بیانیه صادر کردند.

در بیانیه سپاه پاسداران آمده که روز ۱۳ آبان، روز «ملی مبارزه با استکبار» است و از شرکت‌کنندگان در این مراسم خواسته شده که تنها علیه «آمریکا» شعار بدهند.

سپاه در بیانیه خود از تمام قشر‌های مردمی دعوت کرده که در این مراسم شرکت کنند و «نسبت به احتمال شیطنت و فتنه‌انگیزی ایادی دشمن و عده‌ای غافل و فریب‌خورده در این همایش عظیم استکبارستیزی»، هوشیار باشند.


در ایران، همه‌ساله در ۱۳ آبان به مناسبت سالگرد تصرف سفارت آمریکا در تهران، تظاهراتی در «محکومیت» سیاست‌های کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی، اعلام کرده‌اند که قصد دارند در مراسم ۱۳ آبان ماه شرکت کنند و شعار‌هایی در محکومیت حوادث پس از انتخابات سر دهند.

این دو نامزد معترض نیز به همراه مجمع روحانیون مبارز و آیت‌الله یوسف صانعی با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، از مردم خواسته‌اند که در این مراسم شرکت کنند.

در بیانیه سپاه پاسداران آمده که روز ۱۳ آبان، روز «ملی مبارزه با استکبار» است و از شرکت‌کنندگان در این مراسم خواسته شده که تنها علیه «آمریکا» شعار بدهند

معترضان به نتیجه انتخابات در ۲۷ شهریور ماه نیز همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس، با حضور در خیابان‌های برخی شهر‌های ایران، علیه دولت برآمده از انتخابات اخیر شعار داده بودند.

سپاه پاسداران پیش از برگزاری مراسم روز قدس نیر با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرده بود با کسانی که شعار‌های «انحرافی» سر دهند، برخورد خواهد کرد.

سپاه در تازه‌ترین بیانیه خود باردیگر هشدار داده که مردم ایران «به هیچ جریانی اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسایل انحرافی و دروغین، به اراده راسخ و عزم پولادین آنان خدشه‌ای وارد سازد.»

در بخش دیگری از این بیانیه، آمریکا متهم به راه‌اندازی «جنگ نرم» علیه نظام جمهوری اسلامی شده و آمده است که این جنگ همانند جنگ عراق و ایران به نفع جمهوری اسلامی خاتمه خواهد یافت.

سپاه هشدار داده که مردم ایران «به هیچ جریانی اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسایل انحرافی و دروغین، به اراده راسخ و عزم پولادین آنان خدشه‌ای وارد سازد»

ستادکل نیرو‌های مسلح نیز با انتشار بیانیه‌ای در آستانه برگزاری روز ۱۳ آبان، این روز را نماد «مرگ بر شیطان بزرگ» اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده که مردم ایران طی ۳۰ ساله گذشته، به خصوص در حوادث اخیر آموخته‌اند که «هوشمندانه در برابر سیاست‌های سلطه‌جویانه» آمریکا و «همپالگی‌هایش» مقاومت کنند.

ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده که «رمز بقا و موفقیت نظام و انقلاب در مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم سلطه، پایبندی به آرمان‌های اصیل اسلام و تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، هوشیاری در برابر کلیه فتنه‌گران و وابستگان به دشمنان» است.

هشدار پلیس به معترضان
احمدرضا رادان جانشین فرماندهی پلیس نیز طی اظهاراتی گفته که تجمع‌های غیرقانونی برای پلیس «غیر قابل تحمل» است و این نیرو با چنین تجمعاتی برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای رادان هشدار داده است: «کسانی که قصد تجمع غیرقانونی دارند و افرادی که مردم و جوانان را با فریب، دعوت و تشویق به تجمع غیرقانونی کنند، باید پاسخگوی اعمالشان باشند.»

پیش‌تر اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس گفته بود که برگزاری هرگونه تجمعی در روز ۱۳ آبان به مجوز پلیس نیاز دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مثلی ست معروف: مردم هر کشوری لیاقت همان حاکمیت را دارد که حکومت میکند! این درمورد کشورهایی صدق میکند که حداقل ازادی برای انتخاب کردن و انتخاب شدن در تمامی سیستم جامعه موجود باشد! ولی در مورد کشور ما ایران این مثل صدق نمیکند! برای اینکه حاکمیت سلطانی را مثل لباس اجباری به جامعه ما پوشانده اند! که لباسی ست کهنه فرسوده نخ نما پوسیده بی قواره ...٠٠٠٠و هر وصله و پینه ای باین لباس زده شود در اصل همانیست که هست! برای نو شدن این لباس از پارچه نخ نمایش استفاده نکنیم ! همه با هم این لباس نفس گیر را دور بیندازیم و در جایی دفن کنیم که قرن های پیش بود! همه با هم جامعه ای نو سازیم و لباس نوروزی بتن این جامه بپوشانیم !
موسی

-- بدون نام ، Nov 2, 2009 در ساعت 12:00 PM

کسی به حرفهای پاسداران و آخوندهای حکومتی توجه نمی کند. مردم دنبال آزادی هستند و خامنه ای و ولایت فقیه را نمی خواهند.

-- مریم ، Nov 2, 2009 در ساعت 12:00 PM

سپاه در تازه‌ترین بیانیه خود باردیگر هشدار داده که مردم ایران «به هیچ جریانی اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسایل انحرافی و دروغین، به اراده راسخ و عزم پولادین آنان خدشه‌ای وارد سازد.» بنابراين اگر ما ملت ايران هستيم كه هستيم به هيچ فردي، سربازي، اعم از رادان، جعفري و امثالهم اجازه دخالت در تصميماتمان را نمي‌دهيم. ما هستيم كه تصميم مي‌گيريم نه شما. پس برگرديد به پادگانهايتان.

-- رامش ، Nov 2, 2009 در ساعت 12:00 PM

ما از چيزي كه خودمان ساختيم نمي‌ترسيم. سپاه و بسيج و ... را ما خودمان ساختيم. خودمان هم جمع‌اشان مي‌كنيم. چرا كه تاريخ مصرفشان تمام شده. شما سرداران نيز بهتر است رهبرتان را دريابيد كاه حالش اين روزها خيلي خراب است. آقاي رادان ما بچه هاي جنگيم بجنگ تا بجنگيم. مردي بيا ميدون.

-- سهراب ، Nov 2, 2009 در ساعت 12:00 PM

صحاف وزیر اطلاعات صدام یادتونه؟ این ها هم تا دقیقه آخر از رو نمی رن.

-- بدون نام ، Nov 2, 2009 در ساعت 12:00 PM

غافلان و فریب‌ خوردگان واقعی، شما جیره خواران و مزدوران و سرکوبکران این نظام ...ولایتی هستید، نه آنهایی که برای آزادی و عشق و شادی مبارزه می کنند.
....

-- Fati ، Nov 2, 2009 در ساعت 12:00 PM

یقین بدانید که ملت ایران علیه استکبار شعارخواهند داد.ومصداق استکبارراخودملت معین خواهندکرد. نه شما؟و آن عده‌ای قلیل و غافل و فریب خورده شماهستید که مست شهرت ومقام ومال شده وبه شیوه ستمگران تاریخ یارظلمه شده وبه ملت خودکه می بایست نوکری آنرابنماییدجفامینمایید.وآنانان بیشمارنداگرچشم واقعیت بین میداشتید جمعیت انبوهی راکه ازمیدان آزادی تادروازه شمیران می دیدید البته شما چون نظامی هستید اجازه نداشتید که این سیل خروشان ملت راببینید

-- ابراهیم ملکی ، Nov 3, 2009 در ساعت 12:00 PM