رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ آبان ۱۳۸۸
آیت‌الله منتظری:

برای همدردی با خانواده زندانیان عید نگرفتیم

دفتر آیت‌الله منتظری اعلام کرد که این مرجع تقلید شیعه، امروز، سال‌روز تولد امام هشتم شیعیان را به خاطر همدردی با خانواده‌های زندانیان اخیر «عید» نگرفته‌است.

به گزارش تارنمای رسمی آیت‌الله منتظری، این مرجع تقلید شیعه امسال بدون برگزاری مراسم جشن و شادی هر ساله، به دیدارهای معمول و از قبل تعیین شده اکتفا کرده‌است.


در پی اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بیش از چهار هزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. بسیاری از فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، دانشجویان و فعالان حقوق بشر در میان بازداشت‌شدگان هستند.

آقای منتظری امروز در مراسم عمامه‌گزاری هشت نفر از طلاب حوزه علمیه گفت: ‏«در عین حال که امروز روز بزرگی است و تولد امام رضا است، ‏ولی چون بسیاری از نخبگان ما و کسانی که هم متدین هستند و هم برای این‏ ‏انقلاب و این کشور زحمت کشیدند، به بهانه‌های واهی در زندان‏ ‏هستند، به خاطر ابراز همدردی با خانوادهای این عزیزان، ما هم‏ ‏امروز را عید نگرفتیم.»

‏وی ادامه داد: «در زمان شاه هم چون بسیاری مورد ظلم واقع شده بودند، مرحوم امام‏ ‏خمینی فرمودند که نیمه شعبان را عید نگیرید.»

آیت‌الله منتظری: چون بسیاری از نخبگان ما و کسانی که هم برای این‏ ‏انقلاب و این کشور زحمت کشیدند، به بهانه‌های واهی در زندان‏ ‏هستند، ما هم‏ ‏امروز را عید نگرفتیم

آیت‌الله منتظری از مراجع تقلید معترض به نتایج انتخابات است و در حوادث اخیر بارها از معترضان حمایت کرده‌است.

وی با اظهار امیدواری به آزادی زندانیان «بی‌گناه» گفت: «از خداوند می‌خواهم تا به مسئولان امر دیانت و درایت بیشتری بدهد تا از تکرار و ادامه این بازداشت‌ها پرهیز کنند.»

بنا بر اسناد ارائه شده از سوی مهدی کروبی، نامزد معترض و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان، تعدادی از دستگیرشدگان رویدادهای اخیر در زندان مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته‌اند. تلویزیون دولتی ایران در شهریور ماه جاری، شکنجه بازداشت‌شدگان در کهریزک را تایید کرد.

شماری از خانواده‌های زندانیان سیاسی و جوانان حامی موسوی و خاتمی (ستاد ۸۸)، نیز اعلام کرده‌اند که امروز را در اعتراض به ادامه بازداشت‌های اخیر «روزه سیاسی» می‌گیرند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر منتظری و صانعی و همراهان آنان را نداشتیم چه آبرویی برای طرفداران اسلام واقعی باقی میماند؟
خدا با اینان ، حجت را بر مردم تمام کرده است .
وا مصیبتا بر احوال «روحانیون درباری» که با هر روز تاخیر در اعلام برائت از این حکومت، کوله بار گناه خود را سنگین تر میکنند.

-- ایرانی ، Oct 30, 2009 در ساعت 02:32 PM

یه وقت خسته نشین شما! عید گرفتن یا نگرفتن شما چه فرقی به حال خانواده ها می کند؟

-- بدون نام ، Oct 31, 2009 در ساعت 02:32 PM