رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ آبان ۱۳۸۸

روزه سیاسی خانواده‌های زندانیان سیاسی

خانواده‌های زندانیان سیاسی وقایع پس از انتخابات، با صدور سیزدهمین بیانیه خود اعلام کرده‌اند فردا هشتم آبان ماه در اعتراض به بازداشت عزیزان‌شان «روزه سیاسی» خواهند گرفت.

شماری از خانواده‌های زندانیان سیاسی روز گذشته، چهارشنبه با تجمع در برابر دادستانی تهران به نحوه برخورد با زندانیان اخیر و خانواده‌هایشان اعتراض کردند و خواستار آزادی عزیزان‌شان با قرار وثیقه یا کفالت شدند.


به گزارش تارنمای نوروز، پایگاه خبری حزب مشارکت، خانواده‌های زندانیان سیاسی با اعتراض به سکوت خبری رسانه‌های دولتی در برابر این تجمع، اعلام کرده‌اند تا آزادی بازداشت‌شدگان هر روز صدایشان «رساتر»خواهد شد.

در این بیانیه آمده‌است: «امروز وعده‌های دادستان محترم را مبنی بر آزادی قریب‌الوقوع تعدادی از زندانیان، ترس نداشتن از حضور وکیل تعیینی در دادرسی‌ها، رسیدگی به شکایات وارده درباره تخلفات در این زمینه و فراهم کردن امکان ملاقات‌های حضوری منظم را پذیرفتیم و امیدواریم با تحقق این وعده‌ها نیازی به تجمع دوم خانواده‌ها نباشد.»

خانواده‌های زندانیان سیاسی: تا آزادی بازداشت‌شدگان هر روز صدایمان «رساتر» خواهد شد

ستاد جوانان حامی موسوی و خاتمی (ستاد ۸۸)، نیز اعلام کرده‌است که فردا، هشتم آبان ماه هم‌زمان با سالروز تولد امام هشتم شیعیان اعضای این ستاد برای آزادی همه زندانیان دربند دولت کودتا روزه سیاسی می‌گیرند.

ستاد ۸۸ جوانان کل کشور با صدور بیانیه‌ای از همه مردم ایران و به ویژه جوانان دعوت کرده‌است تا در این روزه سیاسی شرکت کنند.

اعتصاب غذای فریبا پژوه
وبلاگ «تا آزادی روزنامه‌نگاران زندانی» نیز از اعتصاب غذای فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی خبر داده‌است.

بنا به این گزارش خانم پژوه از چهل و هشت ساعت قبل دست به اعتصاب غذا زده‌است.

وی که دو ماه از بازداشتش در بند ۲۰۹ زندان اوین می‌گذرد، اعلام کرده تا زمان روشن شدن وضعیتش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

بنا به گزارش‌های رسیده به رسانه‌ها از اوین، این روزنامه‌نگار ۲۹ ساله که تا کنون با بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب همکاری کرده، در وضعیت نامناسب روحی و جسمی به‌سر می‌برد.

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی دیگری است که در چند روز گذشته دست به اعتصاب غذا و دارو زده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من به عنوان یک جانباز از اعتصاب شما پشتیبانی می کنم. زنده باد جمهوری ایرانی!

-- بدون نام ، Oct 29, 2009 در ساعت 03:38 PM