رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ آبان ۱۳۸۸
موسوی و کروبی:

مردم باید بدانند که در کشور چه می‌گذرد

میرحسین موسوی و مهدی کروبی با انتقاد از شرایط کنونی ایران، خواستار اطلاع‌رسانی در خصوص مسائلی شدند که در هفته‌های اخیر روی داده است.

به گزارش وب‌سایت تغییر، آقای موسوی که روز گذشته برای دیدار با مهدی کروبی به دفتر کار وی رفته بود، گفت که «قول و قرار‌هایی» که هیات ایرانی در ژنو داده، در صورتی که اجرا شود، همه زحمات هزاران دانشمند کشور را به «باد» خواهد داد.


عکس‌ها مربوط به دیدار اخیر موسوی و کروبی و برگرفته از وب‌سایت تغییر است

به گفته نخست‌وزیر پیشین ایران، در صورتی هم که تهران به این قول‌ها عمل نکند، زمینه اجماع برای تحریم «گسترده‌تر» علیه جمهوری اسلامی شکل خواهد گرفت.

موسوی، وضعیت کنونی پرونده هسته‌ای ایران را «نتیجه ماجراجویی و عبور از اصول و منافع ملی در سیاست خارجی» جمهوری اسلامی عنوان کرده است.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات اظهار داشت: «کسانی به فرزندان انقلابی و خدوم کشور تهمت ارتباط و تمایل به غرب و شرق می‌زنند، خود به صورت آشکار و مکرر در مقابل آمریکا کرنش می‌کنند.»


وی در ادامه سخنان خود، خواستار بازگو کرن بسیاری از مسائل برای مردم شد تا «بدانند که در کشور و مدیریت اجرایی چه می‌گذرد.»

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز در این دیدار با انتقاد از «انحراف‌ها» از شعار‌های اولیه انقلاب گفت که «وضعیت مردم بسیار خراب است. فقر و فساد و فحشا و کلاه‌برداری بسیار زیاد شده است و اینها نتیجه عملکرد بد و نادرست دستگاه‌های اجرایی و عدم برنامه‌ریزی است.»


آقای کروبی، «آلودگی‌های اقتصادی برخی از مسئولان» را یکی از دلایل اصلی گسترش فساد در جامعه دانسته است.

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، دولت کنونی نه ‌تنها گفتمان «امام و انقلاب» را زنده نکرده است، بلکه با عملکرد خود، «آبروی امام و انقلاب» را برده است.

کروبی افزوده که «مردم و خصوصا نسل جدید باید بفهمند که ما فرزندان امام مخالف این رویه‌ای هستیم که امروز بر کشور حاکم شده است.»

به گفته کروبی، دولت کنونی نه ‌تنها گفتمان «امام و انقلاب» را زنده نکرده است، بلکه با عملکرد خود، «آبروی امام و انقلاب» را برده است

در ادامه این دیدار، موسوی از وقایع رخ داده جمعه گذشته در نمایشگاه مطبوعات اظهار تاسف کرد و گفت عده‌ای که چنین «نادانانه» برخورد می‌کنند، «مشخص نیست که با این رفتارها می‌خواهند کشور را به کجا ببرند.»

کروبی جمعه گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات از سوی گروهی از هواداران دولت، مورد حمله قرار گرفت؛ به طوری که عمامه از سرش افتاد.

به گفته موسوی، حمایت جنبش سبز از مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات، موجب «ناراحتی اقلیتی» است که دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

موسوی: «کسانی به فرزندان انقلابی و خدوم کشور تهمت ارتباط و تمایل به غرب و شرق می‌زنند، خود به صورت آشکار و مکرر در مقابل آمریکا کرنش می‌کنند»

موسوی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار داشت: «آزادی زندانیان سیاسی یک خواست ملی است که می‌تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو رقیب انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند که نتیجه انتخابات را نپذیرفته و دولت آقای احمدی‌نژاد را «نامشروع» اعلام کرده‌اند.

آنها گفته‌اند که در چارچوب قانون با این دولت «نامشروع» مبارزه خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

dorood bar shoma va gozareshe kameletan.
pirooz va sarfaraz bashid

-- farshid ، Oct 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد موسوی و کروبی

-- بدون نام ، Oct 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

برادران گرامی تاریخ رسالت رهبری جنبش سبز ملت ایران را به شما تقدیم کرده است. این امر خطیر سمت گیری‌های خود را می‌‌طلبد. مردم ایران خوب می‌‌دانند که در کشور چه می‌‌گذرد. گاه که از جانب رهبری سکوت می‌‌شود به حکم احترام به مصلحتی که شاید از جانب شما وجود دارد سکوت میکنند. برادر عزیز خواستار بازگو کردن بسیاری از مسائل نشوید، بازگو کنید! هر دم از این باغ بری می‌‌رسد، مردم به موضع گیری‌های صریح و به موقع سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی شما نیاز دارند، که از شما نیز دریافت‌های درست خودشان را بشنوند.

-- ستاره ت ، Oct 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

بهتر است این دو نفر راه خود را مشخص کنند و بگویند که تا کجا می خواهند با امامشان باشند چون شاید عدع ای از مردم خواستشان این نباشد

-- مراد ، Oct 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

حالت نشستن موسوی در مقابل شیخ جالب بود...

-- محمد ، Oct 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

behtarin kare aghayan ,mousavi va karoubi in ast ke movafeghate khod ba mohakemeh dar dadgah ra elam namayand va dar dadgahi alani tamame matalebe khod ra begoyand.in aghayan faghat az in tarigh mitavanand be mardom sabet konand ke ghasdeshan az mokhalefat ba dolate ahmadinedjad serfan dar jahate hemayat az manafe mardome faghir o mazloome iran boodeh ast.dar gheyre in soorat moshakhas mishavad ke anan ba gereftane gholha va vadehhaei az amrica va gharb dast be ekhteshash o naamni zadehand va dolate iran movazaf be barkhorde ghanooni ba anan ast.siyasione dakhel o kharej az keshvar ham ke alaghmand be sarneveshte mardome iran mibashand bayad az roshan shodane haghayegh khoshhal shavand va az efshagarihaye mousavi va karoobi va ya belaks dar jahate manafe mardom bahre begirand o aagahane be mobarezate siyasi mardome iran komak nemoodeh va anan ra yari dahand.M

-- mansour piry khanghah ، Oct 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

باید از تمام مقامات بین المللی تقاضا کنیم که به داد جوانان زندانی ما برسند. بر حسب اتفاق آگاه شدم که تعداد زیادی از قربانیان تجاوزات جنسی دختر و چه پسر با جراحات زیاد در آلات تناسلی در یکی از قسمت های بیمارستان بهشتی در تهران بدون مداوا و کاملا بی پناه هستند باید فورا فکری اساسی کرد و همه دوستانی که امکان کمک به این اسیران بیگناه را دارند و می توانند از مراجع بین المللی تقاضای کمک کنند به کمک این جوانان بشتابند و از این بیمارستان بازدید کنند وگرنه با لو رفتن این مکان رژیم ضحاک این جوانان را یا سر به نیست می کنند یا تغییر مکان خواهد داد.

-- داریوش ، Oct 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

«مردم و خصوصا نسل جدید باید بفهمند که ما فرزندان امام مخالف این رویه‌ای هستیم که امروز بر کشور حاکم شده است.»
ایشان انگار از یاد برده اند که اشدا من الکفار سال 59 تا 67 اعدام ها، توی دهن زدن ها، قلم شکستن ها... همه از امام سیزدهم آغاز شد. نه آقا، انگار مردم با دو نکته مشکل دارند: کرم از خود امام آمد. وقتی پای درخت نشسته بود تا وقت از ماه بر تخم چشم مردمان قدم نهاد. جدا از این "ولی" مگر "آقا"ی عرب نیست و نبود که مردمان ایران موالی شان (برده ی با حقوق محدود) شدند؟ این ولایت را بقا دیده است شیخ؟
البته به صلاح دموکراسی موالی زمانه نیست رک گویی!

-- بدون نام ، Oct 29, 2009 در ساعت 04:00 PM