رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آبان ۱۳۸۸

پاکستان ۱۱ مأمور مرزی ایرانی را آزاد کرد

خبرگزاری‌های فرانسه و فارس، از آزادی ۱۱ مأمور مرزی ایرانی از سوی مقامات امنیتی پاکستان خبر دادند.

روز گذشته (دوشنبه) خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس از دستگیری ۱۱ عضو سپاه پاسداران از سوی مرزبانی پاکستان خبر داده‌بودند.

شبکه العالم، شبکه عربی‌زبان جمهوری اسلامی، عضویت این افراد در سپاه پاسداران را تکذیب کرد و خبرگزاری فارس امروز آن‌ها را از اعضای پلیس مرزبانی نامید.

این افراد در نزدیکی منطقه مرزی ماشکل دستگیر شده‌بودند و اتهام آن‌ها ورود غیرقانونی به خاک پاکستان گزارش شده‌بود. خبرگزاری فارس دلیل ورود آن‌ها به پاکستان را «دنبال کردن قاچاقچیان» ذکر کرده‌ است.

بنا بر گزارش امروز، مقامات پاکستانی این شهروندان ایرانی را در مرز میرجاوه تحویل مقامات ایرانی داده‌اند.


هشت روز پیش از این، شش مقام بلندپایه سپاه در انفجار انتحاری در منطقه سرباز استان سیستان و بلوچستان جان باختند. تعداد کشته‌شدگان این انفجار، ۴۲ تن گزارش شده است.

ایران می‌گوید گروه جندالله که مسئولیت این عملیات انتحاری را بر عهده گرفته است، در داخل خاک پاکستان مستقر است. اما پاکستان این مسئله را انکار می‌کند.

مقام‌های نظامی ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که در صورت اجازه دولت پاکستان، آنها آماده ورود به خاک این کشور برای برخورد با عوامل جندالله هستند.

یکی از مقام‌های مرزبانی پاکستان گفته بود که «این یک مسئله جدی است و ما در حال بررسی دلیل ورود اعضای سپاه پاسداران به داخل قلمرو خود هستیم»

به گزارش رویترز، یکی از مقام‌های مرزبانی پاکستان گفته است که «این یک مسئله جدی است و ما در حال بررسی دلیل ورود اعضای سپاه پاسداران به داخل قلمرو خود هستیم.»

یکی دیگر از مسئولان مرزبانی پاکستان نیز اظهار داشته است که «این افراد گفته‌اند در تعقیب اعضای جندالله بوده‌اند و به طور اتفاقی وارد پاکستان شده‌اند.»

هنوز مشخص نیست که این افراد چه زمانی آزاد می‌شوند. مقام‌های ایرانی نیز تاکنون به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

در روزهای گذشته هم مقام‌های امنیتی و نظامی ایران، سازمان اطلاعات پاکستان را به همکاری با گروه جندالله متهم کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کم کم ولی مطمئنن همه چیز دارد رو براه می شود! من به حاج علی خامنه ای عرض می کنم که همچنانکه قلبن با کشته شدن هزار هزار پاسداران غمگین نیتس بهتر است در این یکی جا، دستکم رول بازی نکنی، بهتر است لای ریشی این ماجرا را رد کنی و توی دامی که خودت گسترده ای نیفتی!
باش تا صبح دولتت بدمد،
کین چراغ موشی نیمه شب کور است!

-- بدون نام ، Oct 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

این که این حضرات رو دستگیر کردند مهم نیست، مهم این است که یک وقت خدای نکرده ولشان نکنند. کلی زحمت کشیدیم برن بیرون.

-- بدون نام ، Oct 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

سلام
آره دیگه فقط در کارنامه جمهوری اسلامی همین کم بود ، داریم یواش یواش با پاکستان هم وارد جنگ میشیم.

-- م م ق ، Oct 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

سه جوان کوهنورد بیچاره از خاک عراق از نقطه ئی که خط مرزی آن مشخص نبوده است گفته میشود وارد خاک ایران شده اند چند ماه است در بازداشت بسر میبرند وهرچه بیچاره ها التماس میکنند که اشتباهاُ وارد خاک ایران شده اند کسی به حرفشان گوش نمیدهد, آنوقت این پاسداران که عمداُ در تعقیب جندالله واردخاک پاکستان شده اند( بدلیل اظهارات مقامات ایرانی) میگویند اتّفاقی بوده است ولابد انتظار دارندکه این عده با احترامات کامل آزاد و به ایران بازگردانده شوند, یک بام و دو هوا!!.

-- عادل ، Oct 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

they are released.
by the way, there was a pop up survey kinda thing when I opened this website now. is that real or is it a trap from Jomhoori Eslami?! to get the audience information?

-- N ، Oct 27, 2009 در ساعت 04:00 PM

اين خوك ها فقط بلدن واسه ملت بي دفاع شاخ باشن. خيلي دلم ميخواهد همون كاري رو كه با اين ملت كردن اين برادران پاكستاني سرشون به عينه در بيارن و به عنوان يادگاري بفرستن واسه آقا و مقتدايي د...شون.

-- ا.ه ، Oct 27, 2009 در ساعت 04:00 PM