رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آبان ۱۳۸۸

مهدی کروبی: می‌خواهند ما را منزوی کنند

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در پیامی ویدیویی، با اشاره به حوادث نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات گفت که مخالفانش قصد دارند او را «منزوی و خانه‌نشین» کنند.

آقای کروبی جمعه گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات از سوی گروهی از هواداران دولت، مورد حمله قرار گرفت؛ به طوری که عمامه از سرش افتاد.

حمله فیزیکی به این نامزد معترض به نتیجه انتخابات با اعتراض هواداران وی و اصلاح‌طلبان مواجه شده است.


کروبی در نمایشگاه مطبوعات

آقای کروبی در پیام ویدیویی خود که امروز دوشنبه در وب‌سایت «تغییر» گذاشته شده، به تشریح وقایع روز جمعه پرداخته است.

او گفته که در جریان بازدید از نمایشگاه، گروهی از مخالفانش به سر دادن شعار «مرگ بر منافق»، مردم را تحریک کردند که این موضوع باعث متشنج شدن فضای نمایشگاه شد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی افزوده که هنگام خروج از نمایشگاه، «برخی افراد» مسیر را به گونه‌ای طراحی کرده بودند که مردم نتوانستند به دنبالش بیایند و این امر باعث شد «تندی‌های بیشتری» علیه وی صورت بگیرد.

کروبی گفته که در جریان بازدید از نمایشگاه، گروهی از مخالفانش به سر دادن شعار «مرگ بر منافق»، مردم را تحریک کردند که این موضوع باعث متشنج شدن فضای نمایشگاه شد

کروبی اظهار داشته که پیش‌تر در جریان زیارت حرم حضرت معصومه و مراسم وفات امام صادق نیز حملات مشابهی علیه وی صورت گرفته است.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات افزوده که هدف مخالفان این است که «ما را منزوی کنند و در خانه بنشینیم و بیرون نیاییم.»

کروبی گفته که در سال ۱۳۶۸ نیز در برابر «انحراف‌ها» در مجلس خبرگان و برخورد‌ها با مجلس سوم در «شرایط سخت»، مواضع صریح انتقادی داشته و متعجب است که چرا در شرایط کنونی برخورد با وی را آغاز کرده‌اند.

به گفته مهدی کروبی، انتقاد‌های او در آن زمان باعث شد که گروهی از روحانیون به دادگاه ویژه روحانیت احضار شوند، اما وی همچنان ایستادگی کرد.

کروبی در بخش دیگری از پیام ویدیویی خود اعلام کرده که تصمیم دارد از این پس در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عزاداری محرم و گردهمایی‌هایی از این دست شرکت کند

آقای کروبی در بخش دیگری از پیام ویدیویی خود اعلام کرده که تصمیم دارد از این پس در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عزاداری محرم و گردهمایی‌هایی از این دست شرکت کند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات افزوده که نتیجه برخورد خشونت‌بار با وی این بود که از این پس اعلام خواهد کرد که در کدام مراسم و محلی حضور خواهد داشت.

کروبی اظهار داشته که با این نوع برخورد‌ها از «میدان به در» نمی‌رود و «در این راه، محکم و قرص ایستاده» و از هیچ چیز «باک» ندارد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین به کسانی که از وی خواسته‌اند از اظهارات و اقداماتش در حوادث پس از انتخابات توبه کند، پاسخ داده است.

«آنهایی باید توبه کنند که جمهوری اسلامی را منحرف کردند و تلاش می‌کنند اسلامش را بی‌محتوا و پوچ کنند»

او گفته که «آنهایی باید توبه کنند که جمهوری اسلامی را منحرف کردند و تلاش می‌کنند اسلامش را بی‌محتوا و پوچ کنند.»

به گفته مهدی کروبی، سخن گفتن از توبه در شرایطی که یک جریان، حاکم است و هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید و در مقابل، جریان دیگر چیزی در اختیار ندارد، «بی‌معنی» است.

اظهارات دبیرکل حزب اعتماد ملی در واکنش به سخنان آیت‌الله نوری همدانی که امکان «ائتلاف» را مشروط به «توبه» رهبران اصلاح‌طلب کرده بود، ایراد می‌شود.

مهدی کروبی در دو ماه گذشته به خاطر افشای تجاوز به برخی دختران و پسران در بازداشتگاه‌ها در جریان حوادث پس از انتخابات از سوی محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تحت شدید‌ترین حملات قرار دارد.

او پیش از این نیز اعلام کرده بود که تسلیم این فشار‌ها نشده و به راه خود ادامه خواهد داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده باد شیخ. خدا قوتش بده.استبداد رو رسوا کرد. خدا واسه مردم نگهش داره.

-- علیرضا ، Oct 26, 2009 در ساعت 03:00 PM

ما هم هستیم شیخ !!!
کنار تو !

-- حامد پارسا ، Oct 26, 2009 در ساعت 03:00 PM

مذاكره با آمريكا تنها كار مثبتي بوده كه اين رژيم انجام داده٠ توده اي فدايي اين سنگ را به دست خوئيني ها و خط امام در چاه انداختند و هيچ كس نمي توانست آنرا از چاه در بياورد جز يك ديوانه ٠ هر چقدر هم باج بدهند يكهزارم باجي كه به روسيه و چين و حماس و حزب الله و سوريه و ونزوئلا و ٠٠٠ دادند نميشود٠ حالا توده اي و فدايي مي خواهند انتقام شعار مرگ بر روسيه و نه غزه و نه لبنان را بگيرند بعد در ١٣ آبان با شعار مرگ بر آمريكا دست موسوي و خامنه اي را بگذارند توي هم

-- samin ، Oct 26, 2009 در ساعت 03:00 PM

درود بر شیخ اصلاحات

-- ایران ، Oct 27, 2009 در ساعت 03:00 PM

zende baaaaaad

-- بدون نام ، Oct 27, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقای کروبی را ستایش می کنم .اما ایکاش ایشان جبهه خود را مشخص می کردند. مخالفت با رژیم کودتائی را می دانم و آنچه راکه نمی دانم ، چه در سر دارند،ایشان ؟ وخواستار چه نوع حکومت اسلامی در ایران هستند؟اگر حکومت اسلامی می خواهند، که داریم ،واگر غیر از این می خواهند، یعنی (تمدن و روشن بینی و عقل و منطق و آزادگی) که اینها در اسلام یافت نمی شود،
آقای صادق خلخالی، همان هنگام که جوانهای ما را رهسپار چوبه دار می کردند. گویا این شعر را هم که خودشان ساخته بودند ، می خواندند ( ما مغز قران را بر داشتیم و پوسته آنرا نزد خران بگذاشتیم )

-- بدون نام ، Oct 27, 2009 در ساعت 03:00 PM