رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ آبان ۱۳۸۸

جعفری: اطلاعات پاکستان از ریگی حمایت می‌کند

محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران، سازمان اطلاعات پاکستان را به حمایت از عبدالمالک ریگی رهبر گروه جند‌الله متهم کرد.

آقای جعفری امروز دوشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت جان‌باختگان انفجار انتحاری شهرستان «سرباز» استان سیستان و بلوچستان گفت که سپاه، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروه جند‌الله، «تحت پوشش» سازمان اطلاعات پاکستان علیه ایران فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه همچنین افزود که پاکستان «تحت فشار» آمریکا از این گروه حمایت می‌کند و ایران انتظار دارد که اسلام‌آباد برای سرکوب و دستگیری این گروه با تهران همکاری کند.


فرمانده سپاه در مراسم هفتمین روز جان باختن نورعلی شوشتری

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران نیز هفته گذشته سازمان اطلاعات پاکستان را به حمایت از گروه جند‌الله متهم کرده بود.

آقای مصلحی به مقام‌های پاکستان هشدار داد که یک بار برای همیشه، تکلیف خود را با این گروه روشن کنند.

گروه جند‌الله که ایران آن را گروهی «تروریستی» می‌داند، مسئولیت انفجار انتحاری یکشنبه هفته گذشته در شهرستان سرباز را بر عهده گرفته است.

مصطفی محمدنجار وزیر کشور، هفته جاری برای بررسی این موضوع به پاکستان سفر کرد تا از مقام‌های این کشور بخواهد اعضای این گروه که به اعتقاد ایران در خاک پاکستان مسقر هستند را دستگیر و تحویل جمهوری اسلامی دهند.


فرمانده سپاه و وزیر کشور

آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان در دیدار با آقای مصطفی‌نجار گفته که اسلام‌آباد هرگز اجازه اقدامات «تروریستی» از خاک خود علیه ایران را نخواهد داد.

به گفته وزیر کشور ایران، نمایندگان تهران و اسلام‌آباد در مذاکرات خود بر سر امضای یک توافقنامه امنیتی به توافق رسیده‌اند که تا یک ماه دیگر به امضای وزرای دو کشور خواهد رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفری افزوده که سپاه پاسداران برای مقابله با تروریسم در استان سیستان و بلوچستان، «برنامه‌های مفصل و طولانی» دارد که بخشی از آن، «ایجابی و بخشی سلبی» است.

وی اظهار داشته که سپاه پاسداران «برای ضربه زدن به عاملان جنایات تروریستی» در سیستان و بلوچستان خود را آماده می‌کند.

جعفری افزوده که سپاه برای مقابله با تروریسم در استان سیستان و بلوچستان، «برنامه‌های مفصل و طولانی» دارد که بخشی از آن، «ایجابی و بخشی سلبی» است

مصطفی محمدنجار وزیر کشور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفته که شورای امنیت کشور، تصمیمات «بسیار قاطعی» برای برخورد با اقدامات تروریستی در ایران اتخاذ کرده است.

به گفته آقای محمدنجار، «امروز تروریسم، مصیبتی است که در منطقه ایجاد شده و عامل اصلی آن هم استکبار جهانی است.»

پاکستان پیش‌تر ۹ تن از اعضای گروه جند‌الله را تحویل ایران داده است. برادر عبدالمالک ریگی، فرمانده این گروه نیز در میان این ۹ نفر، حضور دارد.

گروه جند‌الله در منطقه بلوچستان واقع در مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند و تاکنون حملاتی را بر ضد تأسیسات نظامی و مقام‌های ایران در داخل این کشور انجام داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جعفری کاملا" درست می گوید. اطلاعات وارتش پاکستان در حقیقت منافع آمریکا در
منطقه را پیاده می کند و به الیت کثیف و.....
پاکستان مربوط است.

-- بدون نام ، Oct 26, 2009 در ساعت 12:15 PM

آقای بدون نام پاکستانی ها پاکی را با خودشان حمل می کنند، آنها هم مثل هر مسلمان دیگری حماله الهتب پاکی خودشان هستند! این پاکی دروغین را رهبری فرزانه بیشتر از همه با خود حمل می کند، شما به چه جراتی برادران پاک خود را کثیف می دانی، تو فقط یک لحظه فکرش را بکن من مثلا بنویسم که رهبر تو هم بقدر آن الیت آنها کثیف است، بعد تو ببین چه الم شنگه ای بر پا می شود! در صورتی خودت می دانی که کثافت آنها در برابر پاکی امام رهبر فرزانه تفاوتش تا بکجاست! البته یادت نرود که رهبری باد کاشته، حالا دارد آغاز درو طوفانش می شود، ...! فقط تو بدن نام به من بگو ایران بی رهبر فرزانه چه بکند! این ایرانی که به سی سال تجاوز به سی سال ازاله ی بکارت دخترکانش، به سی سال اعدام در ملا عام، به سی سال جنایت، به سی سال نامردی از حکومت، به سی سال جنگ، به سی سال جنازه آوری، به سی سال عزا، به سی سال سنگسار، به سی سال شکنجه، به سی سال زندان، به سی سال گشت ارشاد، به سی سال روحانیت مفتخوار، به سی سال رشوه دهی و رشوه گیری، به سی سال فاجعه... آری ایرانی که و ایرانی ای که به اینهمه پاکی صالحین عادت کرده تو بگو بدون رهبر فرزانه چه بکند! هان بگو!

-- بدون نام ، Oct 26, 2009 در ساعت 12:15 PM