رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ آبان ۱۳۸۸
نامه اعضای مشارکت به سه نهاد قضایی و امنیتی:

«چوب بیداد ارباب بی‌مروت قدرت نباشید»

جمعی از اعضای جبهه مشارکت با انتشار نامه‌ای از دادستانی تهران، قضات و «عوامل» دادستانی، سپاه و وزارت اطلاعات خواستند تا دیر نشده، به خود بیایند و ««چوب بیداد ارباب بی‌مروت قدرت» نباشند.

این نامه امروز شنبه دوم آبان ماه در وب‌سایت نوروز، ارگان جبهه مشارکت ایران اسلامی منتشر شده است.

نویسندگان این نامه آورده‌اند که ماموران دادستانی، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، خود آگاه هستند که در چند ماه گذشته، «عمله ارباب قدرت» بوده‌اند و اعضای مشارکت، وجدان آنها را به «بیداری» دعوت می‌کنند.


آنها نوشته‌اند که از ماموران این سه نهاد قضایی، امنیتی و اطلاعاتی، «انتظاری جز عمل به قانون و رعایت اصول انسانی و مسلمانی» ندارند.

در این نامه خطاب به ماموران این سه نهاد آمده که «شنیدن سخن به نصیحت برای همه گران است و شاید برای شما گرانتر.»

اعضای مشارکت در عین حال به ماموران این سه نهاد توصیه کرده‌اند که باردیگر تاریخ را بخوانند، تا صفحاتی «عبرت‌آموز در تاریخ سرزمین ایران» بیابند.

«هستند کسانی که چوب نادانی و کج‌فهمی‌شان، حرمت دامن مظلومان را آلوده است و هنوز می‌آلاید. برایشان، نه طلب خیر می‌کنیم و نه آنها را لایق نفرین می‌دانیم»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «هستند کسانی که چوب نادانی و کج‌فهمی‌شان، حرمت دامن مظلومان را آلوده است و هنوز می‌آلاید. برایشان، نه طلب خیر می‌کنیم و نه آنها را لایق نفرین می‌دانیم.»

پیش از انتشار این نامه، جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، دستگیری گروهی از فعالان سیاسی و مدنی در مراسم دعای کمیل پنجشنبه گذشته را محکوم کرده بود.

پنجشنبه شب، ماموران امنیتی با یورش به منزل یکی از بستگان شهاب‌الدین طباطبایی، گروهی از شرکت‌کنندگان در مراسم دعای کمیل را بازداشت کردند.

جبهه مشارکت در بیانیه خود اعلام کرده که این‌گونه رفتارها خللی در «راه سبز امید» ایجاد نخواهد کرد.

نویسندگان این نامه آورده‌اند که ماموران دادستانی، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، خود آگاه هستند که در چند ماه گذشته، «عمله ارباب قدرت» بوده‌اند

۲۸ زن و ۴۳ زن در جریان این مراسم دستگیر شده‌اند که تعدادی از آنها طی دو روز گذشته آزاد شده و مابقی به زندان اوین منتقل شده‌اند.

جبهه مشارکت در بیانیه خود افزوده که مجموعه این اقدام‌ها بیش از آنکه نشانه «اقتدار» باشد علامت «شکست عاملان کودتا» است.

آن‌طور که در بیانیه این جبهه سیاسی آمده است، ادامه این روند در ایران باعث خواهد شد تا «اعتبار، نظام و دین» از بین برود.

جبهه مشارکت ایران اسلامی از جمله جریان‌های سیاسی است که بسیاری از اعضای آن در ماه‌های گذشته دستگیر و محاکمه شده‌اند.

مشارکت، بارها با انتشار بیانیه‌هایی، دستگیری اعضای خود و سایر فعالان مدنی و سیاسی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری آنها شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

13 آبان ضربه‌اي ديگر بر پيكر حكومت فاسد كودتا وارد مي‌كنيم.

-- سبزي‌پور ، Oct 24, 2009 در ساعت 05:00 PM

نه به عنوان ايراني بلكه به عنوان يك انسان وظيفه خود مي دانيم كه در روز 13 آبان عليه «ارباب بي مروت قدرت» و عمله جات آن، فرياد بر آوريم و از مظلومان و مادران داغديده حمايت و دفاع مي كنيم. ياد ندا، سهراب، اشكان، امير، ترانه، و ... را گرامي مي داريم. آنها برادران و خواهران ما بودند و هستند كه اين چنين توسط گرگ هاي انسان نما دريده شدند. همه ما بايد دفاع از اين مظلومان را دفاع از خودمان نيز بدانيم. خانواده هاي، شهدا، اسرا و مفقودين و مجروحين كودتاي 22 خرداد را تنها نگذاريم تا در آينده احساس بي كسي و تنهايي نكنيم. درد و رنج اي بزرگواران و استواران درد و رنج ما نيز خواهد بود. روز 13 آبان روز دوستي و همبستگس همه ايرانيان با يكديگر و با مردم جهان است. تا كودتاگران احمق خانه‌مان را ويران نكرده‌ اند كاري بكنيم. «پيش از آن كز تو نيايد هيچ كار»

-- اسماعيل ، Oct 24, 2009 در ساعت 05:00 PM