رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ آبان ۱۳۸۸

هشدار مجدد وزیر اطلاعات به پاکستان

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، بار دیگر به مقام‌های پاکستانی هشدار داد که راه خود را از آمریکا جدا کرده و در ریشه‌کن کردن گروه جند‌الله با ایران همکاری کنند.

آقای مصلحی گفت که ایران، مجموعه اطلاعاتی درباره ارتباط سازمان اطلاعات پاکستان با گروه جند‌الله در اختیار مقام‌های پاکستانی قرار داده که پیش از «برملا» شدن این اطلاعات، اسلام‌آباد باید نسبت به ریشه‌کن کردن این «فتنه» اقدام کند.

این مقام اطلاعاتی افزوده که اسناد و مدارک ایران در این رابطه، «متقن» است.


حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران

وزیر اطلاعات چهارشنبه گذشته نیز سازمان اطلاعات پاکستان را به همکاری با گروه جند‌الله به رهبری عبدالمالک ریگی متهم کرده بود.

گروه جند‌الله یکشنبه هفته گدشته، در یک اقدام انتحاری در شهرستان «سرباز» استان سیستان و بلوچستان، دست‌کم ۴۲ نفر که در میان آنها پنج فرمانده سپاه پاسداران حضور داشتند را کشت.

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور ایران نیز در راس یک هیات اطلاعاتی و امنیتی برای پیگیری این موضوع روز گذشته به پاکستان سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای نجار امروز شنبه در دیدار با یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان، خواستار ریشه‌کن شدن فعالیت‌های «تروریستی» در مرز دو کشور شده است.

نجار گفته که در صورت محقق شدن چنین امری، «دوره طلایی» تهران و اسلام‌آباد آغاز خواهد شد.

مصلحی گفت که ایران، مجموعه اطلاعاتی درباره ارتباط سازمان اطلاعات پاکستان با گروه جند‌الله در اختیار مقام‌های پاکستانی قرار داده است

رابطه ایران و پاکستان به خاطر فعالیت‌های گروه جند‌الله در مرز دو کشور، چند سالی است که به تیرگی گرائیده است.

ایران مقام‌های پاکستانی را متهم می‌کند که به گروه جند‌الله اجازه فعالیت علیه جمهوری اسلامی در خاک خود را می‌دهند، اما اسلام‌آباد می‌گوید که اطلاعی از حضور این گروه در این کشور ندارد.

این در حالی است که اول آبان ماه نیز رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان اعلام کرده بود که اسلام‌آباد، ۱۸ عضو جندالله از جمله برادر عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه را به ایران تحویل داده‌ است.

گروه مسلح جندالله، مدعی است که «در راستای حقوق اقلیت سنی در ایران می‌جنگد»، اما تهران، جندالله‌ را گروهی ترویستی می‌داند که از سوی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل حمایت می‌شود.

واشینگتن و لندن، این اتهام ایران را رد کرده و هرگونه دخالت در انفجار انتحاری یکشنبه گذشته استان سیستان و بلوچستان را تکذیب کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark