رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ آبان ۱۳۸۸

ایران گفت‌وگو با اسرائیل را تکذیب کرد

سازمان انرژی اتمی ایران امروز پنج‌شنبه «وجود گفت‌وگوهای پنهانی میان کارشناسان ایران و اسرائیل» را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل امروز گفته‌است که نمایندگان این کمیسیون «چندین دیدار با مقامات ایرانی در زمینه گفت‌وگو بر سر موضوعات هسته‌ای منطقه» داشته‌اند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز در شماره‌های اخیر خود نوشته‌بود که «هیأت اسرائیلی با هیأت ایرانی در حاشیه نشست قاهره گفت‌وگو داشته‌اند.» این روزنامه محور این «گفت‌وگوها» را بررسی شانس‌های ایجاد یک خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای ذکر کرده‌است.


به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، علی شیرزادیان، سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی این ادعا را رد کرد و گفت:
«این دروغ نوعی عملیات روانی است که برای تأثیرگذاری روی موفقیت مستمر دیپلماسی پویای ایران در نشست‌های ژنو و وین طراحی شده‌است.»

روزنامه هاآرتص نوشته‌است که میراو زافاری-اودیز، مدیر سیاست‌گذاری و کنترل تسلیحاتی اسرائیل و علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر ماه سپتامبر چندین بار در قاهره دیدار داشته‌اند.

آقای شیرزادیان در این باره گفت: «هیأت ایران در نشست ماه گذشته قاهره نیز با موضع‌گیری قاطع نه فقط زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی در خاورمیانه دانست بل‌که خوی اشغالگری و کشتار روزانه زنان و کودکان فلسطینی از سوی ان را خطری برای امنیت بشریت عنوان کرد.»

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست اصولی‌اش نه فقط رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد بل‌که آن را رژیمی جعلی و غیر مشروع می‌داند.»

اسرائیل وجود زرادخانه هسته‌ای خود را تأئید نکرده‌است ولی تحلیلگران این کشور را تنها کشور مسلح به سلاح اتمی در خاورمیانه می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر حکومت اسلامی در ضدیت خود با اسراییل راست می گفت اسراییل حتا یک ساعت هم این حکومت را تحمل نمی کرد! اسلامیون در ایران برای بر قدرت ماندن حاضرند هرچه لازم باشدآدم بکشند ، تجاوز کنند سنگسار کنند. وخصوصا برای باقی ماندن بر قدرت و ادامه ی سرکوب حاضرند پویتینهای سربازان آمریکایی رابلیسند و با ریش واکس بزنند. بنا بر این بصورت بسیار واقعی درست است!

-- بدون نام ، Oct 22, 2009 در ساعت 09:53 AM

بفرمائید.........

-- بدون نام ، Oct 22, 2009 در ساعت 09:53 AM

به قول آقای ابراهیم نبوی باید یک وزارت تکذیب ادعا هم در جمهوری اسلامی تاسیس بشه.
همه اطلاع دارند که وقتی حکومت چیزی رو تکذیب می کنه 2 حالت داره:
1. کار انجام شده
2. کار رو به اتمام است

تکذیب در این حکومت یعنی تایید مطلب

-- هادی ، Oct 22, 2009 در ساعت 09:53 AM

هر نرکی که مرد نیست پای عملی که کرده یا حرفی که زده بماند.

-- بدون نام ، Oct 22, 2009 در ساعت 09:53 AM

3 ماه قبل زاهدي وزير سابق آموزش عالي احمدي نژاد مذاكرات صميمانه وطولاني تري با همتاي اسرائيلي خودداشت.اين همان سياست سركوب داخلي با كمال بي رحمي ونرمش بيروني در اوج خفت است. به قول مقام معظم آبروي نظام رفت.

-- پير استاد ، Oct 22, 2009 در ساعت 09:53 AM

تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. جمهوری اسلامی همیشه بااسرائیل روابطی داشته و دارد از قبیل خرید اسلحه و کلیدهای پلاستیکی بهشت در زمان جنگ ایران و عراق, داستان پرتقال های اسرائیلی در فعاییتهای تبلیغاتی چند ماه پیش, فروش نفت ایران به اسرائیل که چند روز قبل درباره آن نوشته بودند و خیلی چیزهای دیگر.... دنیای سیاست دنیای رنگارنگیست که ده ها چهره دارد که یک چهره اش کمی پیداست و بقییه اش ناپیدا. این اخبار را بشنوید و بخوانید ولی تعجب نکنید, حتی اگرشنیدید ایران با اسرائیل روابط سیاسی بر قرارکرده است.

-- ایرانی ، Oct 23, 2009 در ساعت 09:53 AM