رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ مهر ۱۳۸۸

هشدار وزیر اطلاعات ایران به پاکستان

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران به مقام‌های پاکستان هشدار داد که هرچه زودتر «تکلیف» خود را با گروه جند‌الله روشن کنند.

آقای مصلحی امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که ایران، اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد گروه جند‌الله با سازمان اطلاعات پاکستان همکاری دارد.

این برای نخستین‌بار است که یک مقام بلند‌پایه اطلاعاتی ایران به طور مستقیم سازمان اطلاعات پاکستان را به همکاری با گروه جند‌الله متهم می‌کند.


حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران

این اظهارنظر صریح وزیر اطلاعات، دو روز پس از اینکه گروه جند‌الله در عملیاتی انتحاری در بخش «پیشین» استان سیستان و بلوچستان، چند فرمانده سپاه پاسداران را از پای درآورد، ایراد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصلحی گفته که قرار است ایران برای مذاکره در خصوص ارتباط گروه جند‌الله با سازمان اطلاعات پاکستان، هیاتی ویژه عازم اسلام‌آباد کند.

به گفته وی، مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران، اعضای هیات مذاکره‌کننده با پاکستان را تشکیل می‌دهند.

مهدی محمدی‌فر، معاون پارلمانی وزیر کشور نیز اعلام کرده که این هیات که در راس آن مصطفی محمدنجار وزیر کشور قرار دارد، قرار است تا دو روز آینده به پاکستان سفر کند.

مصلحی به خبرنگاران گفت که ایران، اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد گروه جند‌الله با سازمان اطلاعات پاکستان همکاری دارد

آقای محمدی‌فر گفته که اگر مقام‌های پاکستان تمایل داشته باشند، ایران آماده است تا در خاک این کشور گروه جند‌الله را «نابود» کند.

خبرگزاری فارس همچنین به نقل از محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه خبر داد که این نیرو خواستار صدور مجوزهای لازم برای برخورد با اعضای جند‌الله در خاک پاکستان است.

آقای پاکپور گفته که اعضای گروه جند‌الله در پاکستان از سوی آمریکا و بریتانیا آموزش می‌بینند و این موضوع را برخی اعضای دستگیر شده آنها نیز «اعتراف» کرده‌اند.

به گفته این فرمانده سپاه، «امروز مأمن اصلی ضدانقلاب، پاکستان شده و این عوامل تروریستی در خاک آن کشور آموزش می‌بینند.»

اظهارات سرتیپ پاکپور در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا و بریتانیا با محکوم کردن عملیات انتحاری روز یکشنبه استان سیستان و بلوچستان، هرگونه دخالت در آن را رد کرده‌اند.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه، «امروز مأمن اصلی ضدانقلاب، پاکستان شده و این عوامل تروریستی در خاک آن کشور آموزش می‌بینند»

مقام‌های پاکستانی نیز اعلام کرده‌اند که اطلاعی از حضور گروه جند‌الله در خاک خود ندارند.

محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز روز سه‌شنبه از بازداشت سه مظنون عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان خبر داده است.

آقای مرزیه به خبرگزاری فارس گفته که این سه نفر تابعیت ایرانی دارند، اما از افشای نام آنها به دلایل امنیتی خودداری می‌کند.

این مقام قضایی به زمان و محل بازداشت این افراد اشاره‌ای نکرده است.

در عملیات انتحاری استان سیستان و بلوچستان، ۴۱ نفر کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آمریکا هیچ غلطی نمی توانتد بکند، به طریق اولا اقمار او!
امام خمینی، امام خامنه ای ، امام رفسنجانی، سپاه پاسداران، بسیج منحله و...
شما فقط بلدید ندا آقا سلطان و سهراب را و اشکان را و ترانه موسوی و...هزاران دیگر که در بندتان بودند و شما آنها را با سبعیت تمام و آدمخوارانه کشتیدشان! و شما فقط بلدید حتا اصحاب اصلاحطلب را که از خودتان بودند شنود کنید، جاسوسی کنید شکنجه کنید و بکشید. وقتی شما وقتتان را صرف زندانی کردن، شکنجه کردن، سنگسار کردن، تجاوز کردن، اعدام کردن، بدار زدن، شلاق زدن و...هزارن خباثت دیگر در حق ما بگذرانید دیگر وقتی و نیرویی برایتان باقی نمی ماند که بقول خودتان صرف دشمن دشمن کنید! اما این حرف احمقانه و سخیف را از تاریختان پاک کنید وقتی همه ی جنایات خودتان را به آمریکا نسبت می دهید: آری آمریکا همه کاری می تواند بکند و شما بخوبی آنرا می دانید!
عمامه هاتان را بردارید!

-- بدون نام ، Oct 20, 2009 در ساعت 01:00 PM