رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ مهر ۱۳۸۸

درخواست گزارشگران بدون مرز از کانادا

سازمان گزارشگران بدون مرز از دولت کانادا خواست که برای آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ایران تلاش کند.

این سازمان در اطلاعیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرده، از کانادا و نهاد‌های بین‌المللی خواسته است که به کوشش‌های خود برای آزادی همه‌ روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی ادامه دهند.

گزارشگران با استقبال از آزادی مازیار بهاری خبرنگار زندانی نیوزویک در ایران، آورده که آزادی وی نباید موجب فراموش شدن ۳۱ روزنامه‌نگار و وب‌نگار ایرانی دربند شود.


حسین درخشان، وبلاگ نویس

مازیار بهاری پس از ۱۲۰ روز بازداشت، با سپردن ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه به طور موقت آزاد شده است.

دولت کانادا از آزادی این روزنامه‌نگار ابراز خرسندی کرده است. مازیار بهاری خبرنگار نیوزویک ۲۶ خرداد ماه در منزلش بازداشت شده بود.

حسین درخشان وبلاگ‌نویس کانادایی ایرانی‌تبار از جمله وب‌نگارانی است که سازمان گزارشگران از دولت کانادا خواسته که برای آزادی وی تلاش کند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، از کانادا و نهاد‌های بین‌المللی خواسته است که به کوشش‌های خود برای آزادی همه‌ روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی ادامه دهند

این وبلاگ‌نویس ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۸۷ پس از چندین بار احضار و بازجویی در تهران از سوی مقام‌های امنیتی بازداشت شد.

گزارشگران بدون مرز اخیرا از سوی همکاران و نزدیکان آقای درخشان مطلع شده که وی در «بازداشت سپاه پاسداران» به سر می‌برد و همچنان «تحت فشار» قرار دارد.

آن‌طور که در اطلاعیه این سازمان آمده است، «حسین درخشان قربانی سناریوی ساخته شده از سوی مقامات امنیتی- قضایی ایران است.»

بنابر اعلام گزارشگران، این وبلاگ‌نویس با اتهام «توهین به مسئولان جمهوری اسلامی و مقدسات اسلامی» روبروست.

گزارشگران در بخش پایانی اطلاعیه خود به گزارش اخیر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اشاره کرده و محتوای آن را‌«تکان دهنده» توصیف کرده است.

Share/Save/Bookmark