رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ مهر ۱۳۸۸

انتقاد شدید دفتر رفسنجانی از رسانه‌های دولتی

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی انتشار گزارش‌های نادرست از اظهارات او، در برخی رسانه‌های طرفدار دولت را مورد انتقاد شدید قرار داد.

محمد هاشمی مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به نقل قول های مخلوط و یا ناقص که" به صورت گزینشی و انتخابی در مورد دیدارهای انجام شده یا نشده هاشمی رفسنجانی مطرح می شود" فاقد اعتبار و سندیت دانست.


اکبر هاشمی رفسنجانی

پیش از این نیز خود آقای رفسنجانی چندین بار از طرح اتهامات ناروا و یا نقل قول های نادرست در رسانه های وابسته به دولت دهم گلایه و انتقاد کرده بود.

در اطلاعیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به دیدارهای هاشمی رفسنجانی با نمایندگان مجلس خبرگان و فراکسیون روحانیون اصول گرای مجلس، آمده است که اکثر اخبار این برنامه ها "یا به طور کامل سانسور می شود و یا بخش هایی را که با مذاق جناحی آنان سازگار است به صورت ناقص و گزینشی منتشر می کنند."

پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بالا گرفتن اعتراضات، هاشمی رفسنجانی مواضعی در دفاع از منتقدان و ضرورت بازبینی در نتایج انتخابات را مطرح کرد که خوش آیند جناح اصول گرا و رهبر جمهوری اسلامی نبود و برخی روحانیون نزدیک به دولت، از این مواضع او انتقاد کردند.

اعضای خانواده رفسنجانی نیز در جریان مناظره های انتخاباتی و رویدادهای پس از انتخابات مورد اتهاماتی از سوی محمود احمدی نژاد قرار گرفتند که رئیس مجلس خبرگان طی نامه ای به آیت الله خامنه ای از سکوت وی در قبال ایت اتهامات شکایت کرد.

پس از آن پنج فرزند اکبر رفسنجانی در نامه ای به رئیس قوه قضایی خواستار دستور او برای رسیدگی به "شایعات" و "اتهامات" مطرح شده درباره خود شدند. درخواستی که مسکوت باقی ماند.

در اطلاعیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشار خبری مبنی بر "پیغام هاشمی رفسنجانی و مهدوی کنی به میرحسین موسوی" از سوی یکی از روزنامه ها، از اساس کذب و خلاف اعلام شده است.

محمد هاشمی رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی در اطلاعیه خود همچنین "نقل قول هایی درباره انتخابات ریاست جمهوری یا اظهار نظرهایی در مورد بستگان را مواردی دیگر از مصادیق خبر سازی" توصیف کرد.

«اکثر اخبار برنامه‌های رئیس مجلس خبرگان را یا کاملا ًسانسور می‌کنند یا از انعکاس آن خودداری می‌ورزند و یا بخش‌هایی را که با مذاق جناحی آنان سازگار است به صورت ناقص و گزینشی منتشر می‌کنند»

پیغام یاد شده این اطلاعیه درباره میرحسین موسوی که مورد تکذیب قرار گرفته، اشاره به خبری در روزنامه ایران در روز 20 مهرماه دارد که در آن آمده بود میرحسین موسوی از هاشمی رفسنجانی خواستار دعوت از وی برای شرکت در جلسه مجلس خبرگان شده بود.

خبر مربوط به محمد رضا مهدوی کنی نیز، درباره گزارشی در همان روزنامه پیرامون درخواست میرحسین موسوی برای برخورداری از حمایت مهدوی کنی است، که این خبر نیز تکذیب شده است.

در بخش دیگری از اطلاعیه دفتر هاشمی رفسنجانی در مورد «خبرسازی»، بر سخنان وی در نماز جمعه تیرماه تاکید شده و آمده است که اگر این رسانه‌ها «حسن نیت داشته باشند، همان اظهارات نماز جمعه ۲۶ تیرماه را که تاکید بر قانونمند عمل کردن همه طرف هاست و بارها هم روی آن تاکید شده، به جای جعل خبر بیاورند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای رفسنجانی ... با این اراجیف حالا سعی دارد چند روزی باقیمانده عمر خود را به فریب دادن نسل جدید بپردازد. همین.

-- بدون نام ، Oct 14, 2009 در ساعت 04:14 PM

حنای شیخ ... که رنگی نداره اما همین که موی دماغ احمدی نژاد هست فعلا (متاسفانه) همرنگ جماعت معترض هست ولی مردم با هوشیاری باید به این هفت خط ... حالی کنند که پا از گلیمش درازتر نکند.

-- omid ، Oct 14, 2009 در ساعت 04:14 PM

يكي به نعل يكي به ميخ

-- hamid ، Oct 15, 2009 در ساعت 04:14 PM