رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ مهر ۱۳۸۸

انتقاد از واکنش‌ها به طرح «برون‌رفت»

اکبر هاشمی رفسنجانی از موضع‌گیری «شتابزده» کسانی که به گفته او «خود را در بهشت برین می‌بینند»، در برابر طرح «برون‌رفت» از وضعیت موجود انتقاد کرد.

آقای هاشمی ۳۱ شهریور در ششمین اجلاس مجلس خبرگان از تهیه این طرح از سوی «افراد دلسوز» خبر داده بود که با واکنش تند حامیان محمود احمدی‌نژاد مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفته است که «افراد دلسوز در مجمع تشخیص» این طرح را آماده کرده‌اند.

این اظهارات پس از آنکه برخی اعضای مجلس خبرگان اعلام کردند که چنین طرحی در این مجلس مطرح نشده است، ایراد می‌شود.

هاشمی گفته که با این طرح موافق است و به زودی به پیشنهاد دهندگان آن دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفته است که «افراد دلسوز در مجمع تشخیص» این طرح را آماده کرده‌اند

روزنامه جمهوری اسلامی پیش‌تر اعلام کرده بود که گروهی شش نفره در مرداد ماه با هاشمی دیدار کرده و درباره وضعیت موجود و راه‌های حل مشکلات پیش آمده پس از انتخابات گفتگو کرده‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سه ماه گذشته بدون اشاره به نام فرد یا جریان مشخص سیاسی، از «سکوت خواص» در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرده است.

محافظه‌کاران و نزدیکان به احمدی‌نژاد نیز از موضع‌گیری‌ هاشمی در مورد حوادث پس از انتخابات در نماز جمعه ۲۶ تیرماه انتقاد کرده و اتهاماتی متوجه فرزندان وی کرده‌اند.

در مقابل اصلاح‌طلبان و معترضان به نتیجه انتخابات نیز از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته‌اند که موضعی شفاف‌تر و صریح‌تر در خصوص مسائل اخیر اتخاذ کند.

محمود احمدی‌نژاد در جریان رقابت‌های انتخاباتی، اتهاماتی متوجه هاشمی و خانواده‌اش کرد که این امر با اعتراض رئیس مجلس خبرکان رهبری مواجه شده است.

هاشمی در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی‌نژاد شرکت نکرد، هرچند که تاکنون، دلیل غیبت خود در این دو مراسم را اعلام نکرده است.

Share/Save/Bookmark