رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ مهر ۱۳۸۸

«انتقاد» حجاریان از مواضع موسوی

خبرگزاری دولتی ایرنا گفتگویی مکتوب از سعید حجاریان منتشر کرده است که در آن، انتقاد‌هایی متوجه مواضع اخیر میرحسین موسوی شده است.

متن مصاحبه مکتوب آقای حجاریان، شب گذشته در وب‌سایت خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شده است.

در این مصاحبه، حجاریان با انتقاد از مواضع میرحسین موسوی پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه، دعوت وی از هواداران برای حضور در خیابان‌ها را «غیرقانونی» خوانده و عامل «فوران نفرت» دانسته است.


ایرنا به نقل از سعید حجاریان «تبلیغات رسانه‌های بیگانه، وجود بعضی عناصر سفارتخانه‌ها در میدان تظاهرکنندگان، فرمان‌های غیرقانونی بدون مجوز موسوی و دفاع کورکورانه احزاب سیاسی از خط مشی وی» را از مهمترین عوامل بروز حوادث اخیر عنوان کرده است.

«بیانیه کمیته صیانت از آراء، دال بر تقلب وسیع و ضعف مفرط وزارت ارشاد و صدا و سیما در آستانه بحران» از دیگر عواملی است که ایرنا به نقل از حجاریان از عوامل بروز بحران‌های اخیر اعلام کرده است.

سعید حجاریان در روز‌های نخست شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات از سوی مقام‌های امنیتی بازداشت شد. او جزو بازداشت‌شدگانی بود که جلسه محاکمه آنها چندی پیش در تهران برگزار شد.

آقای حجاریان اعلام کرده که در مدت بازداشت و به «برکت» ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، در «مشی و بینش خود تجدید‌نظر» کرده است.

حجاریان با انتقاد از مواضع میرحسین موسوی پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه، دعوت وی از هواداران برای حضور در خیابان‌ها را «غیرقانونی» خوانده و عامل «فوران نفرت» دانسته است

وی به خبرگزاری ایرنا گفته است: «من در مقاطع مختلف تحت تاثیر منابع نقد ناشده، دست به تحلیل‌های غلط زده‌ام.»

حجاریان تاسیس روزنامه صبح امروز، عضویت در حزب مشارکت و عضویت در شورای شهر تهران و طرح نظریه‌های «سلطانیسم، حاکمیت دوگانه و فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا» را از جمله اشتباهات خود ذکر کرده است.

«عضو مستعفی جبهه مشارکت» افزوده که تغییر موضع وی در خصوص ولایت فقیه، «تاکتیکی» نیست، چرا که «هیچ‌گونه تندی و مکابره‌ای میان من و مسئولین پرونده‌ام در میان نبوده است.

او اظهار داشته است: «وقتی بزرگانی که سال‌ها با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نشست و برخاست کرده‌اند در امتحان اخیر رد شده‌اند، چه انتظاری از دیگران می‌توان داشت.»

سعید حجاریان پیش‌تر در جلسه محاکمه خود و در یک برنامه تلویزیونی، به «نقد» دیدگاه‌ها و عملکرد خود پرداخته بود.

مهمترین محور‌ اظهارات وی، انتقاد از مبانی علوم انسانی غرب و تاثیر آنها در جوامعی همانند ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ولایت فقیه افرادی را صرفا به دلایل عقیدتی به زندان می‌اندازد(حجاریان)، بعد از آن افراد به عنوان چماق استفاده میکند و با انتساب سخنانی به آنها به دنبال افرادیست که هنوز نه تنها زنده هستند بلکه جرات مخالفت با ولایت دارند (موسوی). در کنار سخنان اخیر لاجوردی در مورد موسوی, واضح است که ولایت چه نقشه شنیعی در سر میپروراند.

-- باقرزاده ، Sep 28, 2009 در ساعت 12:00 PM

عزیزم ما همه می دانیم این نوشته ها مثل وبلاگ ابطحی عزیزه که بازجو می نویسه حالا!!! شما هرچی بگی باز عزیزی چون همه ایران میدونند که حرف شماها نیست ملت را اینها مثل خودشون بی سواد و بی شعور فرض کردند که با هر سناریویی تحت تأثیر قرار بگیرند بابا سال 2009 رفت و 2010 داره میاد .... بیشتر از این خودتونو مضحکه عالم نکنین بی سوادا

-- tarlan ، Sep 28, 2009 در ساعت 12:00 PM

درود بر حجاریان و موسوی
درود بر ابطحی و خاتمی
درود بر عطریانفر و کروبی

-- حسین ، Sep 28, 2009 در ساعت 12:00 PM