رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ مهر ۱۳۸۸

حمله کم‌سابقه جواد لاریجانی به موسوی

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با انتقاد از مواضع میرحسین موسوی، گفت که «خیانت موسوی به انقلاب در سنخ خیانت مسعود رجوی است.»

آقای لاریجانی گفته که میرحسین موسوی پس از انتخابات، «آینده خوب» سیاسی‌اش را از دست داده است.

مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق یکی از بزرگترین گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی است که در حدود ۳۰ سال است با این نظام مبارزه می‌کند.

اعضای این گروه به دست داشتن در بمب‌گذاری و ترور چند مقام بلند پایه ایران متهم هستند و مقر کنونی آنها اردوگاه اشرف در خاک عراق است.


محمدجواد لاریجانی

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای لاریجانی همچنین گفت که «موسوی می‌توانست به عنوان یک فرد خوب کار کند، اما امروز لحن ادبیات و بیانیه‌هایش، لحن رجوی را یافته است.»

میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین ایران، یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است که نتیجه این انتخابات نپذیرفته و اعلام کرده که دولت برآمده از آن را «نامشروع» می‌داند.

در سه ماه گذشته، بسیاری از رسانه‌های محافظه‌کار از موضع‌گیری‌های آقای موسوی انتقاد کرده و خواستار برخورد قوه قضائیه با اقدامات اعتراضی‌اش شده‌اند.

در ایران با گذشت سه ماه از زمان برگزاری انتخابات، اعتراض‌ها به نتایج آن همچنان ادامه دارد و محسن رضایی یکی دیگر از نامزد‌های انتخابات پیشنهاد داده که کمیسیونی برای منع دخالت دولت در امور انتخابات تشکیل شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود ازعملکرد حسن خمینی نیز بعد از انتخابات انتقاد کرد و گفت: «بیت امام باید حرمت امام را حفظ و از مناقشات دوری کنند.»

محمدجواد لاریجانی: «موسوی می‌توانست به عنوان یک فرد خوب کار کند، اما امروز لحن ادبیات و بیانیه‌هایش، لحن رجوی را یافته است»

لاریجانی افزود که حسن خمینی، فرد «زیرک و باهوشی» است، اما حمایت وی از میرحسین موسوی امری نیست که «مخفی» بماند.

حسن خمینی یکی از نوادگان آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که که حاضر نشده در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی‌نژاد شرکت کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری که خود نیز از انتقاد‌های محافظه‌کاران در امان نمانده، چندی پیش نسبت به برخی برخورد‌ها با اعضای خانواده آیت‌الله خمینی هشدار داده است.

پس از این هشدار است که محمد جواد لاریجانی می‌گوید که «برای بیت امام بسیار نامناسب است که از یک جریان سیاسی حمایت کند که مورد حمایت منافقین و صهیونیست‌هاست و می‌خواهد جریانی سکولار در کشور به وجود آورد.»

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزوده است: «اگر بیت امام می‌خواهد حرمت امام را نگه دارد، باید از مناقشات دوری کند.»

محمدجواد لاریجانی یکی از برادران لاریجانی‌ها است که علی و صادق آنها هم‌اکنون ریاست قوای مقننه و قضائیه را بر عهده دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در مورد اینکه بیانات ایشان لحن رجوی را یافته است من هم موافقم. اما اینکه همین به خودی خود علامت خیانت باشد حرف دیگری است.

-- میم ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

آقایان لاریجانی ها زير سایه ولایت آقای خامنه ای به بالاترین مناسب در جمهوری اسلامی رسيده اند. هرگونه مخالفت با کارهای حکومت را خیانت می دانند. خیانت به دزدي ، تجاوز، سنگسار، غارت بیت المال و ...

-- major ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

آقای محمدجواد لاریجانی هیچ کس ازشما وهم فکرانتان نزدیکتر به مسعود رجبی نیست .چون شماهم همان جنایات مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین رادرگشورانجام دادید بفرمایید آنها چه کردند که شماآنرمرتکب نشدید؟قتل وجنایت وتروروبدبین کردن مردم به اسلام ..شماوهم فکرانتان هیج کم ازمسعودرجبی نگذاشتید

-- ابراهیم ملکی ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

ای لعنت بر میرزا هاشم انگلیسی که چنین جرثومه های ضد ایرانی را تحویل جامعه نداده باشد شما ها متولدین عراق برای همانجا مناسب ترید تا سرز مین پاک ایران

-- ارمان ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

فهم آقای «لاریجانی» و برادران همانند خود هم در سطح فهم «علی خامنه ای» است که در قرآن از کل ایشان بعنوان «شر الدواب» ذکر شده که کسانی هستند که فاقد عقل و فکراند که با داشتن گوش نمی شنوند و با داشتن چشم نمی بینند.

-- بدون نام ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

نمیدانم چرا رهبر معظم میتوانند از یک جناح حمایت کنند ولی این عمل برای خانواده امام صلاح نیست.
اقا تلویحا از احمدی نژاد .... ودارو دسته اش حمایت می کند ودستور قلع و قمع مخالفین احمدی نژادرا صادر میکند ولی از نظر این قوزی نوه امام حق ندارد از طرفداران جناح سبز دلجوئی کند.

-- گودرز ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

دو برادر ایشان از طریق رانت ولایت فقیه به ریا ست قوای قضاییه ومقننه رسیده اند این گونه کف بر دهان در مورد رییس جمهور منتخب ملت ایران سخن گفتن بیانگر سرسپردگی خانواده لاریجانی به ولی فقیه ناعادل و ... است و ملت ایران از خامنه ای و حامیانش متنفر است. اگر جریت وشرافت دارید از ارای به سرقت رفته ملت دفاع کنید. از نظر ملت اقای موسوی بر حق وولی فقیه خاین به ارای ملت و بایستی به خاطر این سرقت تاریخی محاکمه شود. البته نه در دادگاهی که برادر شما ریسش باشد . بلکه در دادگاهی مستقل.

-- احسان از نیویورک ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

بابا این محمد جواد را چیز خورش کرده اند، والا نمی اومد یه همچین سوتی گنده ای بده، از این بعیده. آخه یه کم عقل هم خوبه. یعنی نمی فهمه ۹ کیلومتر آدم بدون دعوت بیان تو خیابونها یعنی چی؟‌اینها چرا ...شده اند؟

-- بدون نام ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

اگر کارموسوی خیانت ازسنخ مسعودرجوی است پس ماحالافهمیدیم که اقای رجوی چهارده میلیون رای دارد.

-- Hamid ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

می دونید چیه بچه ها دوتا برادر دیگه اش با ... تونستند مقامی بگیرند سر این ...بی کلاه مونده .... بلکه یک پست و مقامی هم این ...بگیره ... کی داره در مورد کی نظر میده یک ...انگلیس و یک ...داره درباره یک انسان بزرگی که مردم دوستش داشتن و بهش رای دادن و دین خودشو به مقام دنیا نفروخته موسوی دوستت داریم

-- مریم ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

لحن ميرحسين موسوي به مسعود رجوي نزديك باشد موجب اشكال نيست. به هر جهت مخالفت دو نفر با روش حكومت دليلي بر تشابه آنها نيست.
آنچه محل اشكال و سرزنش است ، يافتن راهكار انتخاباتي در محضر نيك براون انگليسي در بهار 76 است كه هرگز از دامان اين بزرگوار پاك نخواهد شد.

-- الياس نفر ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

دبیر ستاد حقوق بشری که جواد لاریجانی باشد اگر شخصا چماق و تبر و تیر و تفنگ به دست نگیرد و به مردم حمله نکند، بسیار جای تعجب خواهد داشت، چرا؟ چون در نظام عظما از محالات است که کسی اولا مقرب درگاه نظام یا خامنه‌ای بشود یا باشد مادامیکه هزار در صد مراتب غلامی و بندگی مطلق خود را دائما اثبات نکرده باشد. ثانیا باید به انحأی مختلف اثبات کرده باشد که از خود هیچ استقلال رای، رحم، مروت و راستگویی نداشته، ندارد و نخواهد داشت. اگر جز اینها بود این سه برادر مقرب درگاه یک کودتاچی.... نمی‌‌شدند. اگر این سه برادر ضد ایرانی بویی از دینداری و آزادگی برده بودند و‌شان و شخصیتی داشتند هرگز راضی نمی‌‌شدند به بندگی و غلامی یک بندهٔ دیگر تن در دهند که که دستش تا مرفق به خون ایرانیان اغشته است و معتاد به ...و دروغگویی است ...د. اما آقایان لاریجانی ایرانیان بپاخواسته بزودی کشور خود را از اشغال خارج خواهند کرد.....

-- sam ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

بله ایشون درست گفتند ، کاری که آقای موسوی کرد همان کاری بود که مسعود رجوی کرد ، مخالفت با ولایت فقیه.مسعود رجوی هم در سال 60 در برابر خمینی ایستاد که رای مردم به بنی صدر را نادیده گرفت و ایشان را بر کنار کرد. در آن زمان هم رجوی و بنی صدر بیشترین طرفدار را داشتند.

-- Matin ، Sep 27, 2009 در ساعت 02:00 PM

اگر در کشورایران آزادی رسانه ها و بیان بود ، اولا دیگر قحط الرجال نبود که 3 برادر بزرگترین مقام های یک کشور را ناعادلانه قبضه کنند .یکی بشود ریئس مجلس دیگری بشود ریئس قوه قضاینه ان دیگری ناظر این دو در حقوق بشر براستی که یک سور به رژیم سلطنتی زده اند .

بیجاره مردم ایران که گیر چه خدا نشناس هائی افتاده اند و به کسی هم پاسخ نمی دهند

-- سعید ر ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

چطور رهبر از یک جریان سیاسی حمایت می کنه , (احمدی نژاد ...) اشکالی نداره ولی نوه امام خمینی حمایت میکنه اشکال داره .
زنده باد موسوی زنده باد آزادی

-- آرزو ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

آقايان برادران لاريجاني و ساير شركاء از نظر من و حداقل سي چهل نفر از دوستانم كه امروز صبح راجع به همين موضوع با هم صحبت كرديم شما لاريجاني ها خائن به ملت هستيد ! براي مثال اون داداش آخوندتان علي رغم اينكه پدر خانمش آيت اله وحيدخراساني به او هشدار داد كه آخرتت را به دنيايت نفروش اما به حرف اين عالم وارسته توجه اي نكرد و ميز قاضي القضاتي ظالم ترين نظام جهان را به آخرت ترجيح داد ! بله شما لاريجانيها در دوران انقلاب و دوران امام كجا بوديد كه حالا كاتوليك تر از پاپ شده ايد !

-- احمد ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

قابل توجه برادران لاریجانی :

ادب مرد به ز دولت اوست

-- حسین ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

اگر اقای لاریجانی به دلالیلی فراموش کرده اند که قبل از انتخابات سال ٧٦ در دیدارشان با «نیک براون» به او رهنمود می دادند که پیروزی محافظه کاران به نفع انگلستان و غرب است ، ملت هنوز این موضوع را فراموش نکرده است. پس بهتر است چند سال دیگر هم صبر کنند تا گماشتگی هایشان از خاطر ها برود بعد دم از انقلابیگری بزنند.

-- بدون نام ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزوده است: «اگر بیت امام می‌خواهد حرمت امام را نگه دارد، باید از مناقشات دوری کند.» معنای این کلام یعنی چه منظور این است که برای حفظ ا.ن بایستی فحش و ناسزا و یا زندان به خانواده امام (ره) داده شود و این یک هشدار به خانواده امام است یعنی حفظ خانواده امام از حفظ اسلام بالاتر است که این آقایان دارند آن را فدای ا.ن می کنند.

-- مهناز ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

شما برای حمایت ... هم شده به خانواده امام که هیچ به خانواده رسول الله هم اهانت و فحش و ناسزا می دهید.

-- مهناز ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

از منافقین همه ملت ایران بخاطر خیانت به کشور و پناه به صدام متفرند اما کاری دارید می کنند این آقایان که دارو دسته رجوی پیش آقایان دارند رو سفید می شوند..

-- حامد ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

بابا این یه مرده سیاسیه. زیاد جدیش نگیرین. کاره ای نشده....

-- بدون نام ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

حميد جان مثل اينكه دروغ بزرگ دولت كودتا باورت شده كه آقاي موسوي واقعا فقط 14ميليون راي داره.
لازم ميدونم سه نكته مهم را در مورد محمدجواد لاريجاني عنوان كنم:
1- ايشان يكي از بزرگترين زمين خواران تاريخ ايران است. به نحوي كه زمين هاي بسياري را در اطراف دماوند و ورامين صاحب شده.
2- ايشان بدون شك مزدور روس هاست چرا كه حداقل سالي يكبار به روسيه سفر مي كند.
3- ايشان پسر خاله احمد توكلي و از همان جنس و تير و طايفه است.

-- رادين ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

زمانه جان چرا مسائل مهم هلند و دانمارک را وسابقه ی این این برادر در بوتیکهای معروف این دیار را و ضیغه خودندنها را منتشر نمی کنی! فقط آنها حق دارند حرف بزنند! ما تا حرف بزنیم تو هین می شود! خب برادر اگر خواستی و صدا و تصویرش را هم برایتان بفرستم!

-- بدون نام ، Sep 28, 2009 در ساعت 02:00 PM

گمان می کنم ملت ایران هنگامیکه جواب "مرگ بر منافق" را با "مرگ بر دیکتاتور" دادند نظرخود را درمورد مجاهدین اعلام کردند. لاریجانی از انتشار پیام های مسعود رجوی درحمایت از موسوی و کروبی و منتظری برای سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه میسوزد.

-- سبز ، Sep 30, 2009 در ساعت 02:00 PM