رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ مهر ۱۳۸۸

سپاه سهام مخابرات را خرید

شرکت «توسعه اعتماد مبین» وابسته به تعاون سپاه پاسداران برنده خرید سهام بلوکی مخابرات شد.

۵۱ درصد از سهام شرکت مخابرات ایران، امروز یکشنبه عرضه شد که این شرکت توانست در حدود نیم ساعت صاحب بلوک ۵۱ درصدی مخابرات شود.

ارزش این بلوک آن‌طور که خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند در حدود هشت هزار میلیارد تومان (هشت میلیارد دلار) است.

این رقم به طور تقریبی، معادل ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون سهم مخابرات به قیمت هر سهم، سه هزار و ۴۰۹ ریال است.


رقیب شرکت «توسعه اعتماد مبین» برای تصاحب سهام مخابرات، موسسه «مهر اقتصاد ایرانیان» وابسته به بسیج بود.

خریداران واجد شرایط این بلوک، «شرکت اعتماد مبین»، «شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان» و «کارگزار فروشنده حافظ» بودند.

خرید این سهام از سوی شرکتی وابسته به سپاه، بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران نام گرفته است.

شرکت «توسعه اعتماد مبین» از سه شرکت گسترش «الکترونیک مبین ایران»، «شهریار مهستان» و «سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد» تشکیل شده است.

ارزش این بلوک ۵۱ درصدی شرکت مخابرات، آن طور که خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند در حدود هشت هزار میلیارد تومان است

سپاه پاسداران دوم مهر ماه نیز پس از تصویب شورای پول و اعتبا مجوز تاسیس بانک را اخد کرده است.

گفته می‌شود، سپاه پاسداران درصدد است تا «موسسه مالی و اعتباری مهر» را نیز به بانک تبدیل کند.

این موسسه که پیش از این با نام صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان فعالیت می‌کرد، زیر نظر بسیج اداره می‌شود و شرکت سرمایه‌گذاری «مهر اقتصاد ایرانیان» را راه‌اندازی کرده‌ است.

شرکت‌های «مخابرات»، «فولاد مبارکه»، «تراکتورسازی تبریز»، «داروسازی جابربن حیان»، «صدرا» و «ایرالکو» از جمله شرکت‌هایی هستند که بخشی از سهام آنها از سوی شرکت «مهر اقتصاد ایرانیان» خریداری شده ‌است.

«موسسه مالی و اعتباری مهر» ۲۳ آذر ماه ۱۳۷۲ با سرمایه اهدایی رهبر جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد. این موسسه در سال ۸۶ دومین مقام رشد منابع در نظام پولی و بانکی کشور را کسب کرده ‌است.

«موسسه مالی و اعتباری ایرانیان»، وابسته به ارتش ایران و «موسسه مالی و اعتباری قوامین»، وابسته به نیروی انتظامی از دیگر نهادهای مالی وابسته به نیروهای مسلح در ایران هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حتما" پول این خرید از دم فسط ماهی 300 هزار تومان باید توسط سپاه پرداخت شود.این پاداش برادران جان بر کفی است که پشت به دنیا کرده اند و صبح و ظهر و شب مشغول تقوا ورزیدن هستند.آنها از دنیا بدشان می آید . ام دنیا آنها را رها نمی کند.

-- بدون نام ، Sep 27, 2009 در ساعت 01:00 PM

بعبارت ديگر سازمانی با بودجه دولتی مبادرت به خريد شرکت دولتی ديگر می کند و نامش را گذاشته اند خصوصی سازی !!!!!

-- رضا ، Sep 27, 2009 در ساعت 01:00 PM

واقعا عجب خصوصي سازي داره ميشه- مرحبا به اين دولت شيره ماليدن سر مردم تا كي؟؟؟؟

-- بدون نام ، Sep 27, 2009 در ساعت 01:00 PM

سپاه پاسداران پولش رو از کجا آورده؟؟؟ کم پولی نیست هااا؟؟؟ اصلا چرا باید سپاه مخابرات رو بخره ؟؟؟ چرا مخابرات نباید مستقل باشه؟؟؟

-- یک ایرانی مهربان ، Sep 27, 2009 در ساعت 01:00 PM

خصوصی سازی از نوع نظامی با پرداخت پول سهام خریداری با دریافت وام کلان از بانکهای دولتی وحذف رقیبان بدلایل امنیتی واقعا شرم آوره

-- morteza ، Sep 28, 2009 در ساعت 01:00 PM

بهتر است از این پس لوگو سپاه به همراه یک عکس دلار چاپ شود

-- hellbounddd ، Sep 28, 2009 در ساعت 01:00 PM

1-تاراج سرمایه های ملی بنام خصوصی سازی .تا آنجا که بیاد دارم سرمایه شرکت مخابرات از محل سپرده های مردم بر ای دریافت امتیاز تلفن تامین شده و این سرمایه مردم و مال مشترکین شرکت مخابرات بوده و میباشد و مال دولت نبوده و قابل فروش بدیگران نمیباشد و مردم میتوانند جلو این تاراج سرمایه شان را بگیرند .از امروز همه با هم فبوض شرکت مخابرات را پرداخت نکنید تا این معامله غیرقانونی منجر به ورشکستگی شرکت مخابرات و باز گرداندن سپرده و سرمایه مردم شود. از وکلای شریف دادگستری و حقوقدانان و قضات با وجدان یاری بگیرید .
2-این واگداری و نظامی کردن سیستم مخابراتی کشور بمنظور دخالت و شنود کلیه مکالمات و سانسور کامل اینترنت و شبکه مخابراتی توسط سیستم امنیتی بنام مالک شرکت و تعین کننده سیاست داخلی شرکت میباشد اگرچه این کار مغایر با قانون اساسی است ولی با تغیر مالکیت این کار بصورت یک دستورالعمل داخلی یک شرکت خصوصی قابل اجرا است .
3-با انجام این تاراج غیرقانونی شرکت مخابرات یعنی سپاه واطلاعات سپاه و گردانندگان بند 209 اوین و دستگاه شکنجه و کشتار رژیم زهاکان دستار برسر حتی باانحصاری کردن فروش وسائل مخابراتی مینوانند با دوربین داخل اطاق خواب یا دفتر کار شما شنود ودید کامل داشته باشند . در برابر این کار غیر قانونی بایستید

-- جهانگیر ، Sep 28, 2009 در ساعت 01:00 PM

خریدار "مافیای" سپاه بود، نه سپاه

-- ایران را پاک کنیم ، Sep 29, 2009 در ساعت 01:00 PM