رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ شهریور ۱۳۸۸

ایرج پس از سه دهه آواز خواند

برای نخستین بار در سه دهه گذشته، ایرج، پرکارترین خواننده تیتراژ فیلم‌های ایرانی در برنامه‌ای رسمی آواز خواند.

حسین خواجه‌امیری معروف به ایرج، پرکارترین خواننده فیلم‌های فارسی، روز پنج‌شنبه ۲۶ شهریور برای نخستین‌بار در تاریخ ۳۰ ساله‌ پس از استقرار جمهوری اسلامی، در برنامه‌ای رسمی با حضور ده‌ها شرکت‌کننده آواز خواند.

به گزارش خبرنگار رادیو زمانه، ایرج در جلسه‌ای از سلسله نشست‌های عصر شعر و ترانه که زیر نظر شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران واقع در منطقه جلفای تهران برگزار می‌شود، با همراهی ویولن احسان فدایی برنامه‌ای اجرا کرد.


از ایرج در سالهای اخیر چند آلبوم منتشر شده است

ایرج، خواننده بسیاری از فیلم‌های پیش از انقلاب چون «گنج قارون» بود و صدای او بر روی برخی از بازیگران مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ از جمله فردین گذاشته می‌شد. از وی چند مجموعه ترانه نیز منتشر شده است.

در این برنامه که به موضوع آسیب‌شناسی ترانه‌های صدا و سیمای ایران، به ویژه ترانه‌های مناسبتی ماه رمضان، اختصاص داشت، چند شاعر و منتقد با ارائه مقالاتی به آسیب‌شناسی ترانه‌ها‌ی پخش‌شده از رادیو و تلویزیون ایران پرداختند.

سخنرانان در استفاده «ابزاری» صدا و سیما از ترانه اتفاق نظر داشتند و انتقادات فراوانی را به «بی‌مهری» رسانه ملی به ترانه وارد کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایکاش آقای ایرج که من یکی ازعاشقان صدایش میباشم اندکی بیشترصبر میکرد تا درتلوزیون ملی ایران صدایش پخش میشد نه درتلوزیون آخوندهای ....، ایرج با این هماهنگی
کلی ازمحبوبیت خود را ازدست داد با تأسف.

-- ایراندخت آریا ، Sep 20, 2009 در ساعت 09:15 AM

باز هم "صحبت خشک و خالی" از موسیقی و بدون فایل صوتی یا تصویری؟ یعنی واقعاً زمانه و بیشتر دست اندکاران آن هنوز با این رسانه به عنوان یک "جنگ" نوشتاری تنها و یک مجله و روزنامه که نهایتاً چند عکس و گرافیک چاشنی مقالات آن می شود برخورد می کنند؟ اینترنت رسانه ای است چندین-رسانه‌ای (multimedia) که نوشته و تصویر ثابت از ارکان اصلی آن است اما امکان افزودن صوت و تصویر متحرک به ویژه در مواردی از این دست را نیز دارد.

می دانیم امکانات زمانه خیلی زیاد نیست اما کسی که این خبر را از ایران تهیه کرده حتماً امکان ضبط تصویر و صدا را هم داشته چرا که در اینجا صحبت از یک برنامه تلویزیونی است.

-- master muzaki ، Sep 21, 2009 در ساعت 09:15 AM