رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸

هشدار تلویحی لاریجانی به کروبی و موسوی

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به طور تلویحی به مهدی کروبی و میرحسین موسوی هشدار داد که نظام جمهوری اسلامی با «اقدامات غیرقانونی» آنها برخورد خواهد کرد.

آقای لاریجانی امروز چهارشنبه در جلسه معاونین قوه قضائیه گفت که بعد از انتخابات، کسانی به صورت «غیرقانونی» با کشاندن مردم به خیابان‌ها می‌خواستند به اهداف خود برسند.

به گفته رئیس قوه قضائیه، این افراد خود را «طلبکار» می‌دانند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات «غیرقانونی»، دچار «هزینه» شده است، «بدهکار» جلوه می‌دهند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات هستند که هواداران آنها در خرداد و تیرماه سال‌جاری با حضور در خیابان‌ها خواستار ابطال نتیجه آن شدند.


راهپیمایی این معترضان با دخالت نیرو‌های پلیس و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و باعث کشته شدن ده‌ها نفر شد.

مقام‌های دولتی، قضائی و نظامی، کروبی و موسوی را مسئول این ناآرامی‌ها می‌دانند و هشدار داده‌اند که با آنها برخورد خواهند کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نخستین کسی بود که این افراد را به طور غیرمستقیم، مسئول خون‌های ریخته شده حوادث اخیر معرفی کرد.

لاریجانی: «تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون‌شکنی و زیر سئوال بردن اصل نظام رفتند، در هر جایگاهی که هستند بدانند دستگاه قضایی ساکت نمی‌ماند»

آقای خامنه‌ای هفته گذشته نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران تهدید کرد که نظام جمهوری اسلامی اگر ناچار شود، مجبور است مخالفان خود را «داغ» کند.

صادق لاریجانی که اخیرا از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است، در جلسه امروز معاونین این قوه و در سخنانی همسو با آقای خامنه‌ای گفت: «تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون‌شکنی و زیر سئوال بردن اصل نظام رفتند، در هر جایگاهی که هستند بدانند دستگاه قضایی ساکت نمی‌ماند.»

وی خطاب به کسانی که آنها را اشاعه‌دهندگان «کذب و دروغ» علیه جمهوری اسلامی معرفی کرد، گفت که دستگاه قضایی مقابل «اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب» ایستادگی خواهد کرد.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از جمله کسانی است که از سوی مقام‌های قضایی و دولتی به «کذب گویی» و «تخریب» چهره نظام متهم است.

لاریجانی خطاب به کسانی که آنها را اشاعه‌دهندگان «کذب و دروغ» علیه جمهوری اسلامی معرفی کرد، گفت که دستگاه قضایی مقابل «اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب» ایستادگی خواهد کرد

آقای کروبی اعلام کرده که اسنادی در اختیار دارد که گویای تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشتی در زندان‌ها است. اسنادی که از سوی هیات سه نفره قوه قضائیه، «جعلی» خوانده شده است.

این هیات در گزارش خود از لاریجانی خواسته که دبیرکل حزب اعتماد ملی را به خاطر انتشار اخبار «کذب»، تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

صادق لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از منتشر نشدن نام بازداشتی‌ها در پنجمین جلسه محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات دفاع کرد و گفت که «این مسئله، نص صریح قانون» است.

او افزود: «قوه‌ قضائیه موظف است مطابق قانون عمل کند و کسانی که می‌خواهند در خصوص تصمیمات و اقدامات قوه‌ قضائیه اظهارنظر کنند نیز موظفند مطابق قانون و کاملا مستند صحبت کنند.»

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات معترضان به نتیجه انتخابات، هفته جاری در تهران برگزار شد. نحوه اداره این جلسه با اعتراض برخی جریان‌های محافظه‌کار مواجه شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«به گفته رئیس قوه قضائیه، این افراد خود را «طلبکار» می‌دانند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات «غیرقانونی»، دچار «هزینه» شده است، «بدهکار» جلوه می‌دهند.»
حاجی آقا از راه نرسیده!؟
ولی این را داشته باش تا روز قدس تا مردم تو که هیچ به رهبرت هم نشون بدن «اقدامات غیر قانونی» یعنی چه.

-- کاوه ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

خر همون خره پالونش عوض شده

-- داوود ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

حضرت آیت اله لطفا کلاه شرعی را تعریف بفرمایند. بهتر نیست بجای جمهوری اسلامی ایران بگوییم: (حکومت شراکتی کلاهبرداران شرعی ساکن ایران با مسئولیت نامحدود!!!) مسئولین غوه غذائیه و مغننه: برادران لاری وجانی با مسئولیت محدود از سوی ملا علی

-- نادر ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

جماعت آخوند وظیفه ای جز فروختن دین به مردم را ندارم. اگر زمانی متوچه شوند که منافع شان به خطر افتاده است, همان دین را وارونه و طبق میل خود معرفی خواهند کرد. انتظاری جز این نبود. امیر سایه

-- امیر سایه ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

به نام خدا
اصولا دلبستن به گماشتگان ظالم برای دفع ظلم عقلا خطاست لیکن از باب اتمام حجت شرعی و عرفی می تواند موجه جلوه نماید جان کلام ایشان {رئیس جدید غذا) فرقی با ماقبلی هایش نباید داشته باشد همه آنها در مسیر توجیه خودشان با برنامه حرکت میکنند این همه جنایت نکردند که امروز به ملت سر تعظیم فرود بیاورند بازی در فاز های پیش رو تازه وارد مرحله های خونبارتر خواهد شدالبته ما سبز ها پیروزیم انشااله

-- عبداله ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

راستی چرا مسعود رجوی لقب دجال ضد بشر به این اخوندهای جانی داد را حالا می فهمم.فکر میکنم این لایقترین صفت برای انهاست که بدان ذیبنده اند.کسی که به شرکای خود در برپایی نظام ترور ووحشت که اینک از این جانیان فاصله می گیرند با تهدید به برخورد پاسخ می دهد الحق که صفت دجال ضد بشر هم کم است.

-- Hamid ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

خامنه ای هم که با یک نقل قول تقلبی از خمینی توسط رفسنجانی ٢٠ سال پیش رهبر شد خود را «طلبکار معظم» و «بالاترین خواص» ومردم را رعیت های «بدهکار» وعوامی می بیند که قدر آن «معظم له» را به اندازه کافی نمی دانند.

-- بدون نام ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

مبارك باشد
گل بود به سبزه اراسته شد
وقتي بالاترين مقام قضايي چنين حكمي ميدهد
واي واي

-- كامي ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

بسیار خوشباورنه بود اگر از این قوه قضاییه جز این انتظاری می‌‌داشتیم

-- ایرانی‌ ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

حاج آقا مهدی کروبی، تحویل بگیرید! ببینید دست هایتان را پیش چه کسانی دراز کرده اید و تقاضای عدالت را از این فاسدان می طلبید!؟ این آخوندهای دین فروش و بی آبرو و دیگر اراذل و اوباش، جیره خواران و مفتخورهای عرب مسلک حکومت اسلامی را باید از کشور ایران اخراج کرد. این موجودات، ایرانی نیستند.
....

-- Sazeman Ekhraj Ajnabi Ha Az IRAN ، Sep 16, 2009 در ساعت 06:00 PM

بیله دیگ، بیله چغندر. قاضی القضاتش هم که دو زرده از کار در آمد.البته ما که از اول امیدی نداشتیم. ولی عجب عین آقاشون انشا خوب می گه. یکی نیست بگه پس اصل ۲۷ قانون اساسی یعنی کشک؟‌ کشاندن مردم به خیابان ها حالا غیر قانونی شد؟‌

-- بدون نام ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

برادران لاریجانی همگی متولد نجف عراق هستند
عرب شده زمام دار ایرانی

-- احمقی نزاد ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

نه بابا چه طلبی خدا مرگم بده، قابل نداره، آزادی که هیچ جان هفتاد میلیون فدای تو، صورت هزینه ها را برای ما بفرستید، هزینهٔ کابلها، واجبی ها، بطریها ،فشنگ ها، وقت عزیز دادستان، معاون ها و خلاصه همهٔ آدم‌ها که در خیابانها، در زندانها ، هم کهریزک هم اوین و هم جاهای دیگه زحمت کشیدن، انرژی مصرف کردن که بزننن تجاوز و غیره کنند، توی این گرما، برای ما بفرستید. شاید قسط بندی کنیم چون خیلی‌ سنگینه ولی‌ انشاالله از خجالتتان روزی در می‌‌آییم و جبران می‌‌کنیم.

-- ستاره ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

اين همان صادق لاریجانی است که ميگفتند خيلييييي عادل است...دست مريزاد، شاید در دولت "طالبان" ...

-- ننه کارار ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

دریه پلان ازفیلم مارتین لوترکینگ که واتیکان رونشون میده مردم دریه صف بلند می ایستادند بعد که نوبتشون میشد کشیش (آخوند درباری) ازشون میپرسید که چی لازم داری اون بنده خدای بیسواد هم میگفت مثلا" برای پدربزرگم میخوام آمرزش طلب کنم یا چه وچه بعدش کشیشه ازش یه پولی رودرخواست میکرد و بهش یه چیز مقدسی !!! میداد که ببره ازیه تپه ای بالا اونوقت اون بدبخت هم به صورت چهار دست وپا (مانند گاو) ازپله ها میرفت بالا که نذرش رو دریه محل خاصی که کشیشها تدارک دیده بودن ادا کنه هرچی هم بیشتر توراه صعود زجر میکشید ثوابش بیشترواحتمال قبول نذرش بالاتر.
خلاصه جونم برات بگه که تاریخ تند وتند درحال تکراره ....

-- وحید ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

آقای لاریجانی شکر میل میفرمایند. مگر ملت ایران مرده است که او هر غلطی دلش میخواهد بکند.

-- بدون نام ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

هرگونه تهدید،رعب،وحشت و........که حکومت کودتا برای مردم ایجاد کرده ومیکند فقط و فقط نشانهً بارز ضعف وسستی پایه های نظام ووحشت از عزم آهنین ملت ایران میباشد.هموطنان آزادی نزدیک است.

-- alibaba ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

واقعا سنگپای قزوین در مقابل این پر رو‌ها لنگ میاندازد، در انتخابات تقلّب کرده اند، رای مردم را دزدیده اند، اعتراضات مسالمت آمیز مردم را با گلوله و باتوم و...پاسخ داده اند ،به زندان انداخته اند، شکنجه کرده اند، به پسران و دختران تجاوز جنسی‌ کرده اند و انواع توهین‌های دیگر، حالا آنها طلبکار شده اند و مردم بدهکار، ‌ای والالله!!! باید از دست این قوم به شیطان پناه برد. به هفتاد ملیون مردم در روز روشن دروغ میگویند، گویا همه را مثل خود کور و کر فرض کرده اند، این ملت با هوش و سخت کوش را صغیر و ناقص عقل تصور میکنند. وجدان، ایمان و ترس از خدا که ندارند، از آتش جهنم خودشان هم نمیترسند، اقلاا از سر آمدن صبر و فوران خشم مردم حذر کنند که نه گلوله وباتوم و نه زندان و شکنجه هیچ چیز جلو سیل خروشان این مردم را نخواهد گرفت، آنوقت معنای قانون و عدالت را خواهند فهمید. به امید این روز که دیر نیست.

-- آشنا ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

.... ما گنده‌تر از تو را خوابونديم. تو كه ديگه عددي به حساب نمي‌ايي. مال ايراني‌ها را مي‌خوري براشون خط و نشون هم مي‌كشي. مي‌دوني كروبي لره و موسوي هم تركه هردوتا هم با هم فاميلند هردوتا هم ايراني‌هستند. ديگه از اين شكرها نخور. بچه اينجا ايران است. هنوز بيشه‌زارش پر از شير است.

-- ايرانپرست ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

كروبي به احمدي نژاد گفته بود كه اگر مردي و راست مي‌گي فراخوان عمومي بدهيد در تمام شهرهاي ايران طرفداران شما بيايند و طرفداران ما هم بيايند ببينيم چند مرده حلاجيد. فردا روز تحقق اين فرمايش است. ما همه سرسبز مياييم. با علمتهاي سبزمان ايران را سبز مي‌كنيم. مخصوصا تهران را سبز مي‌كنيم. دورتادور نشيمنگاه دولت كودتا و يارانش در دانشگاه تهران را سبز مي‌نماييم. و جلوي احمدي ژاد عامل كودتا و احمد خاتمي حامي كودتا عليه ملت ايران رژه مي‌رويم.

-- حسين ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

ما زه دوستان چشم یاری داشتیم ان غلط بود انچه ما میپنداشتیم
دیر زمانیست که دیگر معنی ومفهوم همه چیز در نظامی ک با هزاران امیدو ار و با ددن هزاران شهید ب بر پاییش حمت گاردیم گذشه است. من در عجبم که واقعان این حضرات تاریخ را فراموش کرده اند.

-- akbar ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

خطاب به اخوان اجنبی لاریجانی که اصلیتشان بر میگردد به ...نجف ...

گفتم: زنده باد

گفتی: مرده باد

گفتم : مرده باد

گفتی: زنده باد

*

کدام باید بمیریم؟

من در زادگاه خویش؟

یا تو؟

در سرزمین من؟

........

-- کاوه کرد ، Sep 17, 2009 در ساعت 06:00 PM

دست مزن چشم ببستم دو دست
راه مرو چشم دو پایم شکست
حرف مزن چشم نگویم سخن
نطق مکن چشم ببستم دهن
لال شوم کور شوم کر شوم
لیک محال است که من خر شوم

-- شمه ، Sep 20, 2009 در ساعت 06:00 PM

اهورا مزدا این میهن را از دست این پلیدها نجات دهد
ما که امیدی نداریم که این جماعت که هر روز بیشتر ریشه می دوانند دست از سر این کشور بردارند

-- بدون نام ، Sep 20, 2009 در ساعت 06:00 PM