رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ شهریور ۱۳۸۸
میرحسین موسوی:

حوادث سهمگین‌تری در راه است

میرحسین موسوی با اعلام اینکه «باطل» رفتنی است، دستگیری علیرضا بهشتی را نشانه‌ای از «حوادثی سهمگین‌تر» دانست و از مردم خواست که «آرامش و هوشیاری» خود را حفظ کنند.

علیرضا بهشتی فرزند آیت‌الله محمد حسینی بهشتی و مشاور ارشد آقای موسوی، روز گذشته به حکم دادستانی تهران بازداشت شد.

ماموران دادستانی به گفته همسر آقای بهشتی، پس از تفتیش منزل وی، دفتر بنیاد حفظ و نشر آثار آیت‌الله بهشتی را پلمب و اسناد و مدارک آن را با خود بردند.

مرتضی الویری رئیس کمیته صیانت از آرای مهدی کروبی و سردار مقدم مسئول كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، از دیگر بازداشت‌شدگان روز گذشته هستند.


دفاتر حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی و انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز روز سه‌شنبه توسط ماموران دادستانی پلمب شده است.

موسوی امروز چهارشنبه، بازداشت‌ها و پلمب این دفاتر را نشان از حوادثی «سهمگین‌تر» دانسته است.

نخست‌وزیر پیشین ایران در بیانیه خود این اقدامات را «تحرکاتی کور» خواند که «برای مخالفان جز خسارت باقی نخواهد گذاشت.»

آقای موسوی خطاب به مردم ایران نوشته است که «مراقب باشید كه آنها شما را تحریك نكنند و به هنگام نابود كردن خود، به كاشانه و كشورتان لطمه نزنند.»

موسوی خطاب به مردم ایران: «مراقب باشید كه آنها شما را تحریك نكنند و به هنگام نابود كردن خود، به كاشانه و كشورتان لطمه نزنند»

رئیس فرهنگستان هنر همچنین اعلام کرد که روز‌هایی «خطیر» در پیش رو است و مردم باید «هوشیاری و آرامش» خود را حفظ کنند.

موسوی در ادامه بیانیه خود از مقام‌های مسئول سئوال کرده است: «آیا با از بین بردن اسناد جنایت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانیان را پیگیری می‌کردند، این کار را انجام می‌دهید؟»

وی در بخش پایانی بیانیه خود آورده است: «اینجانب هتك حرمتی كه از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهید و شاگردان و پیروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسلیت می‌گویم.»

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری، نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات هستند.

یکی از ماموریت‌های این کمیته، جمع‌آوری نام جان‌باختگان حوادث اخیر بود. این کمیته تاکنون نام ۷۲ نفر را که در ناآرامی‌های انتخاباتی جان باخته‌اند، منتشر کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تنها راه برای تداوم اعتصاب عمومی ست. فقط!

-- بدون نام ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

اتفقاتی که این روز‌ها در ایران می‌افته یاد آور شرایط در آلمان شرقی‌ کمونیستی و روسیه استالینی است، امیدوارم مردم تسلیم نشوند ، چون بعد از تسلیم و سکوت مردم و دستگیری سران اصلاحات نوبت به دستگیری افراد عادی در جامعه میرسه.

-- mehrnoosh ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

اعتصاب عمومی ، نافرمانی مدنی. هیچ حکومتی تواناییه برخورد با ملت متحد رو نداره. ملت متحد هم حتما به این معنا نیست که همه بریزن بیرون. ملت متحدهرکس به فراخور حالش گوشه ای از کار رو میگیره. نافرمانی های مدنی رو جدی بگیریم

-- زهرا ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

بارها گفته‌ام: تمام ماشین‌هایتان را در وسط خیابان‌ها پارک کنید و بروید. این حکومت چندروزه سرنگون می‌شود.

-- آزاد ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

وقعيت امر ا بخواهيد ، يك نظام جديدشكل گرفته است..نظامي با چهره هاي جديد كه سعي دارند همه گذشته را تغيير دهند.

-- مسعود ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

باید منتظر بود و دید. مردم باید انرژی بگیرند. اعمال خشونت و سرکوب به انرژی روحی مردم خواهد افزود. حالا دیگر شک ندارم روز قدس روزی تاریخی خواهد شد. شاید احمدی نژاد در میان جمعیت حضور یابد و ...!؟

-- omid ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

با سلام به تمامی هموطنانم دررادیو زمانه.با اجازه تون میخواستم گله ای از این سایت تون بکنم . به نظر من شما بیش از حد نسبت به نظراتی که بقول شما توهین ویا خصومت شخصی برداشت میشود مقداری زیاده روی میکنید،یا اصلاً نظریات رو ارسال نمیکنید ویا مثل جمهوری نااسلامی ایران همشو سانسور میکنید.اگر آقای ........اد حق داره ملت ایران رو خس وخاشاک تلقی کنه ویا سیاستمدارهایی رو تشبیه به بزغاله ای کنه که حتی بزغاله بیشتر از آنها می فهمه وبا توجه به اینکه ایشان نماینده هفتاد میلیون نفر میباشد بجای بکاربردن ادّبیاتی که درشاُن ملت ما میباشد در حضور دنیا چنین کلمات توهین آمیزی را بکار میبرند حق خودم میدانم که که ایشان را یک ... بدانم. به خاطراحترام به ... ایشان را ... نخواندم.سری به سایت ایرانیان انگلستان بزنید خیلی آزاده تر از سایت شماست.لطفاً تنفر مردم را ارسال کنید.مرسی

-- alibaba ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

میرحسین موسوی، «باطل» رفتنی است، از مردم خواست که «آرامش و هوشیاری» خود را حفظ کنند. حاج میر حسین، مردم ایران، کاملاً بیدار و هوشیار هستند! این سران و گرداندگان قبلی و فعلی حکومت اسلامی هستند که اخیراً از خرابی حال مستی قدرت بیدار شده اند! و زمانی بیدار شده اند که هیچ راهی برای حفظ این نظام فاسد اسلامی وجود ندارد! و بنا بر گفته حاج محمود، ماشین نظام، ترمز ندارد!
جبهه پلمپ نظام اسلامی،

-- Jebhe Polomp Ezlami ، Sep 9, 2009 در ساعت 04:00 PM

اعتصاب همگانی ضربه مهلکیست ولی کردن آن احتیاج به پشتیبانی مالی دارد.
سکوت یعنی ماندن این جانیها بر سر کار.

-- آماده ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

خواندني

-- hhmm ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

آقای "آزاد" راه حل هایی که شما و دیگران می گویید وقتی عملی است که همه مردم همکاری کنند. متاسفانه الان اکثریت مردم شهرستانها یا خوابند یا می ترسند و یا ناامیدند. اکثرا هم نسبت به ماهیت جنایات ناآگاهند.

-- بدون نام ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

مهر ماه دانش اموزان پدران و مادران بازاری و کارمند و کارگرشان را وادار و تشویق به اعتصاب می کنند همه چیز با زنگ مدرسه به صدا در می اید بلاهره تمام بازاری ها فرزند دارند کامندا فرزند محصل دارند که شزایط فعلی را قبول ندارند به دنبال دمکراتیک کردن کشور دارند

-- کاوه ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

همه ايرانيان هشدار اين مرد را جدي بگيرند و براي ازادسازي ايران از دست اين تروريست‌ ها بكوشيم.

-- بدون نام ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

با علی بابا کاملن موافقم. آیا نگرانید که ج.ا ازتون شکایت کنه؟

-- شاکی مودب ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

با تشکر از علی بابا، هر گونه سانسور و خود سانسوری به هر بهانه ای از جانب سایت زمانه مورد قبول ایرانیان آزادی خواه و رنج کشیده قابل قبول نیست. از تعارف های الکی اکیداً خودداری شود! در کشور مردم توسط اراذل و اوباش و دزد و آدم کش های نظام منفور و فاسد اسلامی مورد تجاوز روحی و جسمی و هزاران اعمال غیر انسانی دیگر قرار می گیرند، تعارفی در کار نیست!
پیروان بی تعارفان راه حقیقت،

-- Rahe Haghighat ، Sep 10, 2009 در ساعت 04:00 PM