رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ شهریور ۱۳۸۸

طرح مجلس ایران برای مقابله با آمریکا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رای دادند که براساس آن برای افشای «نقض حقوق بشر توسط آمریکا»، ۲۰ میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی تخصیص می‌یابد.

یک فوریت این طرح صبح امروز یکشنبه در جلسه علنی مجلس مطرح و با ۱۸۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر تصویب شد.

طرح مذکور از سوی ۲۹ نماینده به هیات رئیسه مجلس فرستاده شده است و در صورت تصویب نهائی به اجرا گذاشته می‌شود.

آن‌طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده است، چگونگی هزینه کردن این اعتبار، در کارگروهی که با مسئولیت وزارت امور خارجه و عضویت وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی تشکیل خواهد شد، مشخص می‌شود.


کارگروه مذکور موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و از امضا‌کنندگان این طرح، در دفاع از آن گفته است: «ما وظیفه داریم که نسبت به دخالت‌های آمریکا و تصویب بودجه علیه ایران اقدامات لازم را انجام دهیم.»

آقای بروجردی افزوده که بی‌تفاوتی در برابر «جنایت‌های» آمریکا در زندان‌های گوانتانامو، ابوغریب و زندان‌های محرمانه در اروپا «ظلمی نسبت به ملل اسلامی و ملت جمهوری اسلامی ایران است.»

ابن نماینده مجلس اظهار داشت که «باید در قبال این بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌های آمریکا و دخالت‌های این کشور در ایران، اقدام متقابل انجام دهیم.»

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و از امضا‌کنندگان این طرح، در دفاع از آن گفته است: «ما وظیفه داریم که نسبت به دخالت‌های آمریکا و تصویب بودجه علیه ایران اقدامات لازم را انجام دهیم»

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز گفته که در این طرح کمک به جریان‌های «مترقی و نهضت‌های مهمی» که از حقوق ملت‌ها دفاع می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

فوریت طرح نمایندگان مجلس ایران در حالی تصویب می‌شود که سنای آمریکا اوایل مرداد ماه با تصویب طرحی، خواستار اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای کمک به مردم ایران برای مقابله با سانسور اینترنت در جمهوری اسلامی شده بود.

این طرح که قانون «قربانیان سانسور در ایران» نام دارد، علاوه بر مقابله با سانسور اینترنت، شامل تقویت ارسال برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به ایران نیز می‌شود.

این طرح که به اختصار قانون «وویس» نیز نامیده می‌شود، مبلغ ۳۰ میلیون دلار نیز به رادیو فردا و رادیو صدای آمریکا برای مقابله با پارازیت و تقویت سخت افزاری این دو رسانه اختصاص داده است.

پنج میلیون دلار این طرح هم مربوط به جمع‌آوری اسناد نقض حقوق بشر در ایران به خصوص در حوادث پس از انتخابات است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به قراآن سوگند میخورم که اینها صد در صد دیوانه هستند.

-- سارو ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

اولا آقای سارو تقود به قرآن و تفاعل تقسم ( یعنی قسم خوردن عملی ) از نظر شرعی جایز نیست. قرآن نباید در این مورد مصرف شود مگر در جایی واجب و الزامی و خصوصا طبق فتاوی مجتهدین اضطراری! و اما ایراد من و البته با احترام به فتوای مجلسیان این است که اولا چرا این فتوا یک فوریتی ست. این فتوا می بایست اقلا چهار پنج و شش فوریتی باشد، حتا ده فوریتی! و اما دیگر اینکه این پول هنگفت بهتر است برای خرید ساطور و قمه و چاقو استفاده گردد و یا برای اجیر برادران لبنانی و فلسطینی تا بیایند و به دختران و پسران ما که دستهاشان بدست برادران پاسدار و بسیج بسته شده و یا نگه داشته شده تجاوز کنند. چون حیف اسلام و تشیع و برادران شیعه ی علی ست که وقت و پولشان را خرج این اباطیل کنند.

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

عجب وقاحتی !!!!!!!!!!!!!!!!! دخالتهای روسیه قابل رسیدگی نیست؟؟؟؟؟

-- محفوظ ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

....( بروجرودی )
تو نمیخواد طرح تصویب کنی به جنایت آمریکا رسیدگی بشه
تو وجدان و ....داشته باش به جنایتهایی که تو دو قدمیت انجام میشه رسیدگی کن
بی وجدان ، .....

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

و همین طور که سارو گفتند هست!
ولی افسوس که دیر به این نتیجه رسیدیم!

-- مسعود از پارس ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

شنیدن این اخبار پشت آدم را می‌لرزاند. شرمنده‌می‌شوی از اینکه انسان دنیا آمدی و نه حیوان. این‌ها دیگر از کدام نوع‌اش هستند؟؟؟ باور کردنی نیست...بروجردی به احتمال زیاد خود در جریان جنایات هولناکی که در زندان‌های ـ قصابی‌هاـ ایران می‌گذرد هست. او و همه‌ی این نماینده‌های انتصابی می‌دانند شکنجه و تجاوز و رذیلانه‌ترین اعمالی که حتی شنیدنش چارستون بدن را به لرزه درمی‌آورد همه واقعیت دارد وخود به چشم نمونه‌هایش را دیده‌اند حالا اگر خوش بینانه بگوییم در آن دست نداشته‌باشند. این وقاحت و بی‌شرمی از کجا می آید؟ اینها فکر می‌کنند دیگران به بلاهت خودشان هستند؟ فکر می‌کنند دنیا به همین زودی آن همه سند و مدرک زنده را فراموش کرده و یا ندیده؟ چطور می‌توانند اینطور بی‌شرمانه نه تنها به انکار این همه جنایت در کشور خودشان بنشینند بلکه خود را دلسوز و دلسوخته‌‌ی دیگران نشان دهند؟؟؟؟؟ آیا واقعا" ابعاد جنایات در گوانتامو و ابوقریب بیشتر از جنایات آنها در ایران است؟ به فرض که از سر دلسوزی و بشر دوستی اقدام به صرف هزینه‌ای چنین گزاف کرده باشند آیا جوانان ایرانی حرمت و کرامت کمتری از قربانیان گوانتامو دارند؟ یک چهارم همین بودجه صرف کشف حقیقت و پیگیری آوامر و عوامل جنایات کهریزک و امثالهم نمایید!! لازم نیست در این شرایط بحرانی و تورم سرسام آور چراغتان را از خانه‌های تاریک ایرانی بردارید و در آمریکا روشن کنید... نه اصلا" باور کردنی نیست...بی‌شرمی آخر تا کجا؟؟؟؟
آقایان بس کنید... اگر ذره‌ای فقط ذره‌ای بویی از انسانیت برده‌اید این نمایش مضحک و در عین حال دردناک را بس کنید... روی این زخم‌های هنوز باز نمک نپاشید دیگر.... صفحات تاریخ را با ثبت سیاه اسم‌تان بیش از این پر نکنید...

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

خدا شاه را بیامرزد! اقلا آن موقع کسی دلش نمی آمد به قرآن توهین کند اما حالا در کوچه و خیابان و تاکسی و اتوبوس و حتا مسجد! آقا می فهمی توی مسجد حتا بهش توهین که چه عرض کنم می... و حیف! زیرا این قرآن بهتر بود همانطور مقدس باقی می ماند. و پاسدارها و بسیجیها و روحانیت با بسم الله الرحمن الرحیم و با اذن قرآن با زن و و بچه و ناموس مردم چنان تجاوزی کردند که قرآن را بقول خودشان حیض و انتفاع انداختند. هیهات انت و عنت کرممنی بقول خود قرآن! امام صادق در جایی گفته بود که قرآن در آخرالزمان با کتب دیگر دینی مهجور و در محاسقه با یکدیگر در خواهند آمد. و اینهمه از علائم ظهور است. الهی که راست باشد.

-- دوستی قرآن ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

شرم برهر چی نماینده(البته به اصطلاح) بی غیرته!

-- فرزاد ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM

قرآن سرمنشا بدبختی های ماست. و همین شماهایی که این را نمی دانید و متوجه نیستید مجریان بدبختی ما.

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 01:00 PM