رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ مرداد ۱۳۸۸
جبهه مشارکت اعلام کرد:

حمایت همه‌جانبه از مهدی کروبی

جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن «هتاکی‌ها و حدناشناسی‌ها» علیه مهدی کروبی و توقیف روزنامه اعتماد ملی، حمایت «همه‌جانبه» خود از «شیخ اصلاحات» را اعلام کرد.

جبهه مشارکت در این بیانیه از «عقلای موثر بر رفتار جریان حاکم» خواسته است تا «ته‌مانده آبرو و سرمایه‌های نظام و انقلاب از میان نرفته، کشور را به مسیر اخلاق و عقلانیت و تجدید اعتمادهای از دست رفته رهنمون کنند.»

به نوشته مشارکت، «کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد، با همه تلخ کامی‌های آن، باعث شفاف شدن بیش از پیش مرزها، فرو ریختن رودرواسی‌ها و رخ نمایی دوباره و بارز چهره‌های شجاع و اصیل» شد.


این بیانیه با اشاره به تهاجم به میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی از سوی «محافل ستاد کودتا و جریان‌های رسانه‌ای‌شان»، دلیل افزایش این «هتاکی‌ها» را «رشادت و صراحتی که آقای کروبی در دفاع از حقوق و کرامت ملت از خود نشان داده‌اند و در نتیجه آن، آب به لانه عنکبوتی اقتدارگرایان ریخته شده» اعلام کرده است.

میرحسین موسوی، مجمع روحانیون مبارز، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ادوار تحکیم وحدت و دفتر تحکیم وحدت نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای از موضع‌گیری‌های مهدی کروبی حمایت کرده‌اند.

جبهه مشارکت با انتقاد از عملکرد محمود احمدی‌نژاد نوشته است که وی «تمام سال‌های پیش از ریاست جمهوری خود را بی حد و مرزی، به زیر سوال برد و چهره‌های متعددی از نیروهای برجسته انقلاب را در غیابشان و از رسانه فراگیر سیما مورد اتهام قرار داد.»

«لابد انتظار دارند که همه نیز در برابر این جفاهای عریان زبان در کام گیرند تا یک وقت بساط سور و عیش انحصار قدرت و تحقق آرزوی دیرینه‌شان برای به انحراف کشاندن جمهوریت نظام، به صدای اعتراضی منقص نشود»

در ادامه این بیانیه آمده است که «اما یک نفر از این دل آشوبان امروز در صدد محاسبه تعداد شلاق‌های تعزیری این اتهامات بر نیامد و پشت تریبون‌های مقدس، صدا بلند نکرد.»

مشارکت در بخش دیگری از این بیانیه، با انتقاد از توقیف روزنامه اعتماد ملی نوشته است: «حتی حق پاسخ‌گویی نیز برای آقای کروبی قایل نمی‌شوند و روزنامه حزب اعتماد ملی را به سبب چاپ پاسخ دبیرکل آن به این اتهامات به محاق توقیف می‌کشانند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «لابد انتظار دارند که همه نیز در برابر این جفاهای عریان زبان در کام گیرند تا یک وقت بساط سور و عیش انحصار قدرت و تحقق آرزوی دیرینه‌شان برای به انحراف کشاندن جمهوریت نظام که اسلامیت آن را نیز در معرض تهدید قرار داده، به صدای اعتراضی منقص نشود. هیهات که فرزندان امام و انقلاب چنین اجازه‌ای را به آنها بدهند.»

انتشار نامه مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر بررسی گزارش‌هایی درباره تجاوز به دختران و پسران بازداشت شده در زندان‌ها و نیز طرح مطالبی درباره ترانه موسوی که سرنوشت وی در ابهام قرار دارد، انتقادهای بی‌سابقه‌ای را متوجه کروبی کرده است.

روزنامه اعتماد ملی نیز روز گذشته به دستور دادسرای کارکنان دولت به خاطر آنچه «اصرار در چاپ مطالب مجرمانه» نامیده شده، تا اطلاع ثانوی توقیف شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای کروبی بهردلیل باشهامتیکه ازخودرمقابل این ضحاک ماردوش نشان دادبراستی قابل ستایش است.دراینروزهای
حساس وتاریخی این آقای کروبی استکه میتواندآبروی برباد
رفتۀ ملایانرادرایران حفظ نمایدشایدملت ایران فرداازاینکه تمام
آخوندهارابدارآویزدبخاطراووآقای منتظری وچندتای دیگرازکشتار
دستجمعی ملاهادرایران خودداری نمایند.انشاء الله

-- ایراندخت آریا ، Aug 18, 2009 در ساعت 03:00 PM

در حال حا ضر وظیفه هر ایرا نی است که ازاقای مهدی کربی پشتیبانی کند و سازمان های سیاسی باید با شها مت با شند واز ایشان حمایت کرده ودست رد بر سینه اخوند خامنه ای ودار ودسته اش بزنند.نگذارید کربی مظلو م واقع شود.

-- Hamid ، Aug 18, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقای کروبی و به افرادی همچون هاشمی که زبان خود را همچنان در برابر جنایات هم کیشان خود بسته نگاه داشته اند، نشان داد که برای جبران جنایات و اشتباهات گذشته هرگز دیر نیست .
تا ببینیم بلکه رشادت او زبان های دیگری را از کامها بیرون کشد

-- کوروش کبیر ، Aug 19, 2009 در ساعت 03:00 PM

مهم نیست که رئیس جمهور کی باشه
مهم اینه که مبارز داشته باشیم امید همچنان باقیست

-- مریم ، Aug 19, 2009 در ساعت 03:00 PM

ba salam farhadi hastam az japon kholase begam dar in borhe ke rahbare iran roye shah ra ham sefid karde hemayat az ayattolah karobi mohandes mousavi khatamai hashemi vazifeye melliye kole jame ast vegarne irani nistil agar kochaktarin tardidi be khod rah dahim in aga iran ra bagand keshide islam ke hich

-- بدون نام ، Aug 19, 2009 در ساعت 03:00 PM