رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ مرداد ۱۳۸۸
میرحسین موسوی خبر داد:

تشکیلات «راه سبز امید» شکل می‌گیرد

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات می‌گوید که تشکیلات فراگیر «راه سبز امید» برای پیگری مطالبات «به حق» مردم شکل خواهد گرفت.

آقای موسوی گفت که این تشکیلات، «نهضتی فراگیر» است که «رنگ سبز، نماد این راه و مطالبه‌ اجرای بدون تنازل قانون اساسی، شعار آن است.»

بنابه گفته او، «شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه» بدنه‌ این جنبش را تشکیل خواهند داد.


این اظهارات میرحسین موسوی، پنجشنبه گذشته در جمع گروهی از اعضای جامعه‌ پزشکی ایراد و امروز شنبه از سوی وب‌سایت موج سبز آزادی منتشر شده است.

موج سبز آزادی با درج خبر این دیدار، اعلام کرده که متن این گزارش از سوی وب‌سایت قلم‌نیوز که «ظاهرا هک» شده، برای انتشار در اختیار این وب‌سایت قرار گرفته است.

به گفته آقای موسوی، «راه سبز امید»، ادامه‌ شعار راهبردی «هر شهروند یک ستاد» است که این بار برای مطالبات «به حق مردم و استیفای حقوق آنان» شکل می‌گیرد.

به گفته موسوی، «شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه» بدنه‌ این جنبش را تشکیل خواهند داد

نزدیکان میرحسین موسوی پیش‌تر از راه‌اندازی تشکیلاتی فراگیر از سوی وی خبر داده بودند. آنها در دو نوبت اعلام کرده بودند که میرحسین موسوی قصد دارد با انتشار بیانیه‌ای، راه‌اندازی این تشکیلات را به طور رسمی اعلام کند.

این برای نخستین بار است که آقای موسوی، نام این تشکیلات را اعلام می‌کند.

«اخبار درست باشد، باید سر زیر خاک کرد»
میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها درباره وضعیت بازداشتی‌ها گفت که اگر «اخباری که متاسفانه به تواتر» به دست وی رسیده، درست باشد، «جا دارد انسان سر زیر خاک کند.»

او هشدار داد که برخورد‌ها با کسانی که با شعار «الله اکبر» به صحنه آمده‌اند، موضوع را «بغرنج‌تر» می‌کند و زمینه «بدبینی و اعتراضات» را گسترش می‌دهد.

«اگر به جای آنکه مردم را خس و خاشاک بنامند و تحقیر کنند و در صداوسیما شروع به جوسازی کنند، مواضع منصفانه‌ای می‌گرفتند و اگر قبل از آنکه مردم به خیابان‌ها بیایند، در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم، با آنان برخورد می‌کردند، ما امروز با بسیاری از بحران‌ها روبه‌رو نبودیم»

وب‌سایت موج سبز آزادی همچنین به نقل از موسوی نوشته است: «دادگاه‌های نمایشی و کتک‌زدن و آزار مردم در خیابان‌ها نشان‌دهنده‌ یک ساختار‌شکنی روشن است.»

او پیش از این گفته نیز بود که «سرکوب» معترضان به نتیجه انتخابات، نشان دهنده نیاز ایران به «اصلاحاتی عمیق» است.

نخست وزیر پیشین ایران با تکرار انتقاد‌ها از عملکرد مقام‌های دولتی در برابر حوادث اخیر، اظهار داشت: «اگر به جای آنکه مردم را خس و خاشاک بنامند و تحقیر کنند و در صداوسیما شروع به جوسازی کنند، مواضع منصفانه‌ای می‌گرفتند و اگر قبل از آنکه مردم به خیابان‌ها بیایند، در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم، با آنان برخورد می‌کردند، ما امروز با بسیاری از بحران‌ها روبه‌رو نبودیم.»

به گفته موسوی «آنچه موجب پیدایش جنبش اعتراضی مردم و ابعاد روزافزون آن شده، نادیده گرفتن قانون و کرامت و حقوق ذاتی شهروندان و رفتارهای فراقانونی است.»

او افزود که در روز انتخابات (۲۲ خرداد) موضوع تخلف و تقلب در جریان انتخابات را «دو بار با رئیس قوه قضائیه، دو بار با دادستان کل کشور، دو بار با رئیس مجلس و چهار بار با بیت رهبری» مطرح کرده است.

موسوی، روزنامه کیهان و صداوسیما را متهم کرد که با «تحلیل‌های مالیخولیایی» منافع دشمنان جمهوری اسلامی را تامین می‌کنند

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در عین حال اظهار داشت: «قصد ما این بود که پس از تلاش نفس‌گیر ایام انتخابات، نتیجه هرچه باشد، آن را بپذیریم، اما آنچه اتفاق افتاد، ما و جامعه را به این سمت کشاند.»

آقای موسوی در بخش دیگری از سخنان خود، روزنامه کیهان و صداوسیما را متهم کرد که با «تحلیل‌های مالیخولیایی» منافع دشمنان جمهوری اسلامی را تامین می‌کنند.

اظهارات این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در شرایطی ایراد می‌شود که وب‌سایت نوروز از ارائه طرحی در شورای عالی امنیت ملی برای دستگیری میرحسین موسوی و چند تن از فعالان سیاسی خبر داده است.

این وب‌سایت نوشته که طرح مذکور با مخالفت اعضای این شورا مواجه شده، اما محمود احمدی‌نژاد اصرار بر تصویب و اجرای آن دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بالاخره نفت به سفره مردم لرستان رسيد
with one comment

وعده دولت در آوردن نفت بر سر سفره مردم محقق شد! آب آشاميدني 11 روستلاي شهرستان پلدختر به دليل نشت نفت از لوله انتقال نفت در آب هاي زيرزميني، همچنان آلوده است و از شیر آب آشامیدنی به جای آب، نفت جاری می شود. تعداد زیادی از مردم روستای جلگه خلج پلدختر با حضور در مقابل فرمانداری این شهرستان نسبت به آلوده بودن آب شرب این روستا به نفت و عدم پیگیری مسئولان در این زمینه اعتراض کردند.

علي رحيم کاکاوند روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: متاسفانه به علت نفوذ نفت در چاهها و آلوده شدن آب هاي زيرزميني، آب اين روستاها غير قابل استفاده است.
وي يادآور شد: آب آشاميدني اين روستاهاي پلدختر به دليل نشست نفت به رودخانه کشکان در ماه گذشته آلوده شده و هم اکنون غيرقابل استفاده است.
وي اظهار داشت: به دليل بروز مشکلات زيست محيطي و اين گونه مشکلات از شرکت نفت شکايت شده که بايد خسارات وارده به محيط زيست را پرداخت کند.
کاکاوند ميزان خسارت وارده به محيط زيست اين منطقه را هشت ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در صورت پرداخت اين خسارت مي توان در راستاي ترميم چهره محيط زيست اقدامات اساسي انجام داد.
وي يادآور شد: به علت فرسوده بودن لوله خطوط نفت، يازدهم تيرماه گذشته يکي از خطوط شکسته و نفت به رودخانه کشکان وارد شد.
مديرکل محيط زيست استان لرستان افزود: به همين دليل خطوط انتقال نفت از جلگه خلج تا پيچ زيودار به طول پنج کيلومتر بايد تعويض شود و شرکت نفت موظف شده تا تمامي لوله متروکه، تعويضي و غيرقابل استفاده را جمع آوري کند.
وي گفت: به علت نشت نفت به رودخانه کشکان علاوه بر تلف شدن حدود 300 هزار قطعه ماهي، خسارت زيست محيطي و آلودگي آب و خاک به وجود آمده است.
مديرکل محيط زيست استان لرستان افزود: لوله هاي نفت سرکان مالکو به تلمبه خانه افرينه و سپس به کرمانشاه در سال 65 تا 66 به بهره برداري رسيده و بيش از 22 سال از عمر اين خطوط براي انتقال نفت مي گذرد.
وي عدم مرغوبيت لوله هاي خطوط انتقال نفت و فاصله زياد آنها با استانداردهاي جهاني، مکان سنجي نامناسب و نداشتن ارزيابي زيست محيطي و انجام ندادن بررسي مطالعات ريسک پذيري طرح را از علت هاي اصلي بروز اين مشکلات در منطقه عنوان کرد.
کاکاوند افزود: طرح انتقال نفت از سرکان مالکو به کرمانشاه بدون مطالعات انجام شده و به همين دليل شاهد حوادث متعددي ناشي از آسيب ديدگي لوله در منطقه کشکان هستيم.
وي يادآور شد: در هشت سال گذشته از روستاي موراني تا پيچ افرينه پلدختر حوادث زيان باري رخ داده که از جمله آن مي توان به تخريب اکوسيستم منطقه، تلف شدن آبزيان و تهديد محيط زيست اشاره کرد.

نفت به جای آب/قصه ناتمام روستا های پلدختر
مردم روستای نفت خیز جلگه خلج شهرستان پلدختر نسبت به وضعیت آب آشامیدنی این روستا به شدت گله مند هستند.
به گزارش خبرنگار مهر در شهرستان پلدختر، تعداد زیادی از مردم روستای جلگه خلج پلدختر با حضور در مقابل فرمانداری این شهرستان نسبت به آلوده بودن آب شرب این روستا به نفت و عدم پیگیری مسئولان در این زمینه اعتراض کردند.
یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: آلودگی آب آشامیدنی روستای جلگه خلج به حدی است که از شیر آب آشامیدنی به جای آب، نفت جاری می شود.

وی افزود: آلودگی آب آشامیدنی روستای جلگه خلج موجب ایجاد بیماریهای مرتبط گوارشی در میان اهالی روستا شده است.

یکی دیگر از اهالی روستای جلگه خلج به خبرنگار مهر گفت: این روستا با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 500 نفر از داشتن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی سالیان سال است که محروم است.

وی تصریح کرد: در پایان سال گذشته و اوایل سالجاری در چند نوبت لوله نفت در این روستا دچار ترکیدگی شد که نشت نفت به رودخانه کشکان موجب مخلوط شدن نفت با آب آشامیدنی این روستا شده است.

وی با اشاره به اینکه مدتهاست مردم این روستا با این مشکل مواجه هستند، عنوان کرد: متاسفانه کسی به فریاد مردم و اهالی روستا نمی رسد و این مشکل همچنان به قوت خود باقی مانده است.
دهیار روستای جلگه خلج نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر از عدم توجه مسئولان در راستای حل مشکل آب آشامیدنی این روستا انتقاد کرد و بیان داشت: مسئولان به وعده های داده شده خود برای حل مشکل موجود عمل نمی کنند.

علی دریکوند ادامه داد: اهالی روستا وقتی متوجه شدند که پیگیرها به نتیجه نرسیده است و مشکل آنها حل نشده است برای نشان دادن اعتراض خود به تجمع در مقابل فرمانداری روی آورده اند.

وی از مسئولان خواست مشکل آب آشامیدنی روستای جلگه خلج که آب آشامیدنی سه روستای دیگر این منطقه را تامین می کند را به طور اساسی حل کنند.

معاون فرماندار شهرستان پلدختر که در غیاب فرماندار این شهرستان در جمع اهالی روستا حضور پیدا کرد و به طرح مباحثی پرداخت.

حسین علی دهقان بیان داشت: پیگیری هایی در راستای رفع مشکل آب آشامیدنی روستای جلگه خلج انجام شده است و جلسات متعددی در این زمینه با مسئولان شرکت نفت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان شرکت نفت گرفته شد مسئولان این شرکت هزینه حفر چاه آب آشامیدنی این روستا را متقبل شده اند.

معاون فرماندار شهرستان پلدختر با بیان اینکه دو راه برای حل مشکل آب شرب اهالی این روستا وجود دارد، بیان داشت: یک راه حل کوتاه مدت این است که با تانکر به مردم این روستا آبرسانی شود و راه حل بلند مدتی که در دستور کار قرار دارد حفر چاه در این روستا است.

پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی میدانی و تشریحی به وضعیت موجود در این منطقه پرداخته و خواستار پیگیری مسئولان در این زمینه شده بود.

در گزارش قبلی خبرگزاری مهر مسئول شورای روستای جلگه خلج تنها مسئولی بود که حاضر به پاسخگویی سئوالات خبرنگار مهر شد و در سخانی با استمداد از مسئولان خواستار رفع مشکل آب شرب مردم این روستا شده بود.

وی در مورد آلودگی منبع آب شرب این روستا گفت: علت اصلی آلودگی آب شرب این روستا معلوم نیست و مسئولان و کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که می توان گفت علت اصلی این موضوع نشت نفت به داخل آب آشامیدنی مردم است.

شعبان قربانی با تاکید بر اینکه بر اثر ترکیدگی لوله نفت باغات انجیر و مزارع گوجه و خیار این روستا خراب شده اند، ادامه داد: در این چند سال گذشته منهای ترکیدگی لوله نفت اخیر ما هیچ وقت محصول خوب و مرغوبی را برداشت نگرده ایم.

وی عنوان کرد: دام های روستا به علت استفاده از آب الوده بعضی های مریض و بعضی های دیگر تلف شده اند.

این مسئول تاکید می کند که مردم روستا برای تامین آب برای گرفتن وضو، استحمام، شستشوی لباس و پختن نان با مشکلات زیادی مواجه هستند.
قربانی با اشاره به مشخصات روستا، خاطرنشان کرد: روستای جلگه خلج حدود 300 خانوار ساکن و جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر دارد که به همراه برخی دیگر از روستاهای منطقه از جمله زورانتل، زیودار و روبند با مشکل آب آلوده مواجه است.

مسئول شورای روستای جلگه خلج ادامه داد: از سال 83 تاکنون لوله های نفت نشتی داشته و خسارات زیادی را به کشاورزان منطقه و حتی روستاهای بابازید و مورانی وارد کرده است.

وی در مورد پرداخت خسارات کشاورزان هم می گوید: بخشی از خسارت کشاورزان پرداخت شده ولی هنوز مقداری از آن را نداده اند.

امروز پس از گذشته بیش از یک ماه از انتشار گزارش مهر هنوز نگاه امیدواری که مردم روستای جلگه خلج در هنگام بدرقه خبرنگار مهر در چهره داشتند، خاطرمان را آزار می دهد ولی گویا مسئولان را گوش شنوایی برای شنیدن فریادها و چشمان بینایی برای مشاهده رنج مردم این روستا نیست.

-- نفت به جای آب/قصه ناتمام روستا های پلدختر ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

اگر آقاي موسوی، آنچنان كه ادعا كرده و انصافا تاكنون هم خوب ايستاده به «شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه» اعتقاد داشته باشد و همه ايرانيان فارغ از هر رنگ و انگ و برچسبي را در اين شبكه گسترده سيال اجتماعي جذب نمايد ما جزيره روسياهان كودتاچي را با كمك ايرانيان داخل و خارج از كشور محاصره خواهيم نمود و آنان را در برابر قانون محاكمه خواهيم كرد. اعلام اين شبكه توسط رئيس جمهور موسوي موجي از فعاليت‌ها را در پي خواهد داشت كه نفع آن براي ايرانيان و منافع بلند مدت ايران خواهد بود. اگر همانند انقلابمان دزديده نشود. پس هوشيار باشيم و از موسوي هم بخواهيم كه حذفي عمل نكند. و صدايي را خفه و خاموش نكند. به اميد راه سبز آزادي.

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

( ما سبز سبز سبزیم )

مرا هوش ، تو را هوش
هر گز نکن فراموش
کین حاکمان مدهوش
با قلبهای خاموش
با بیرق و زره پوش
رای تو کرده اند نوش
زندانهای تیره
شلاقهای خیره
آزادگان در بند
اندیشه های خرسند
خرداد ها چه سبزند
زین بادها نلرزند
این سبزهای عاشق
از دیو و دد نترسند
ای سبزهای ایران
ای عاشقان دوران
ما سبز سبز سبزیم
ما وارث دلیران
در کوچه و خیابان
ما پاسدار ایمان
آزاده و خموشیم
در جا ی جای ایران
ایمان ما محبت
ایثار ما مروت
آری عبادت ما
اقبال مهرو رأفت
شمشیر ما عدالت
نی جنگ و خون و وحشت
تنزیل آیت ما
باران عشق و رحمت
مولای ما کتاب است
دنیای ما حباب است
آری بهشت موعود
خود عشق بی حساب است
ای جاعلان ایمان
ای قاصبان قرآن
ای کاتبان بی دین
ای جاهلان پر کین
ما عاشقان خامش
ما یاوران کوروش
آزاده ایم و هستیم
پر شور و حق پرستیم
شیطان انس و جن را
از فرشمان برانیم
حوری وشان قدسی
بر عرشمان نشانیم
آ زادگان فرشیم
حوری وشان عرشیم
سو دا گران عشقیم
ما سبز سبز سبزیم
ناصر طاهری بشرویه ...روشنا
پیام آور عشق و آ گاهی
Rroshanaa.mihanblog.com
Rroshanaa.persianblog.ir
Nasertaheriboshrouyeh.iranblog.com
rroshanaa@yahoo.com

-- ناصر طاهری بشرویه...روشنا ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

ّسلام بر دوستان گرامی.
خواهشمندم بپاپپد همه با هم متهد شوپم و اپن رژپم غپر انسانی را سرنگون کنپم.
همه با هم مسلمان مسپحی کلپمی زرتشتی بهاپی خدا شناس و خدا نشناس یا سلطنت طلب یا مجاحد............ مرد و زن روحانی و ارتشی .
تا به یک جمهوری دمکراتیک برسیم.
به جمهوری که فرزندانمان شکنجه نشن تجاوز نشن و کشه نشن.
به جمهوری که هر چه میخواهیم بگوییم و هر چه میخواهیم بپوشیم و با هر که میخواهیم زندگی کنیم.
به جمهوری که به هر حزبی خواستیم بتوانیم رای بدهیم .
زنده باد ایران.
مرگ بر ارتجاع اسلامی.

-- sara ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

درود بر موسوی کروبی و خاتمی

-- بینام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

سبز بر سیاه پیروز خواهد شد

جاء الحق و زهق الباطل

-- علی ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

خبرتان به کلی گمراه کننده است. در متن خبری که از این دیدار منتشر شده، هیچ جا از قول آقای موسوی اشاره ای به ایجاد یک تشکیلات تازه نیست. به نظر من تیتر ایلنا گمراه کننده است و نحوه تنظیم خبر هم همینطور. آقای موسوی فقط جنبشی را که وجود دارد توصیف کرده است، وگرنه اگر می خواست "تشکیلات" تازه ای را شکل بدهد که نمی گفت بدنه آن را شبکه های "خودجوش" تشکیل می دهد. او فقط آنچه را که وجود دارد توصیف کرده است.

-- رضا ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

ارتجاع اسلامی وقتی سرنگون می شود که همه مردم اگاه باشند، نه فقط مردم تهران و عده ای از مردم شهرهای بزرگ.

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

اینروزها روزهایی است که چهره واقعی مدعیان دین و اسلام

برای کورترین آدمها برملا می گردد

این علمای سکوت علمایی هستند که در آینده ای نه چندان دور

به سزای دورویی و ریا ی خود خواهند رسید

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM


آقایان علما مگر به فتوای شما یک دروغ روزه را باطل نمی کند و یک باد وضو را؟ حالا چرا این همه جنایت و تجاوز یک رهبری را باطل نمی کند؟

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقایان علما ،چه شده است که سال هاست به نام دین آدم می کشند، شکنجه می کنند زندان می اندازند، بی آبرو می کنند، ریا و دروغ و تملق را رواج می دهند و شما ساکتید؟ چرا یک دختر محجبه را در فرانسه به دانشگاه راه نمی دهند بیانه می دهید ولی زنان لخت را به نماز جماعت وا می دارند سکوت مرگبارتان وجدان انسانیت را آزار می دهد؟ این چه دینی است که در آن امام جمعه با زنان مردم می خوابد و شما ساکتید؟ این چه دینی است که خانه ی عفاف در کرج درست می کنند که خودشان با زنان بخوابند و شما ساکتید؟ این چه دینی است که مردم را به جرم همجنس بازی و زنا اعدام و سنگسار می کنند و بعد خود مجریان هم زنا می کنند و هم لواط آن هم با نهایت وحشی گری و شناعت؟

آقایان علما دیگر نمی خواهد به فکر مردم ایران باشید به خاطر همان دینی که از قبل آن نامی (و بسیاری نیز نانی) به هم زده ا ید و شاید هنوز دل به ترویج آن دارید فریادی بر آورید و کاری بکنید که اگر دیر بجنبید آتش بنیان کن خشم و اعتراض و نفرت مردم از این همه ظلم و شناعت خشک و تر را با هم خواهد سوزاند.

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

محمود، استعفا بده برو!
خلاصه:
دولت تو، و نه قوه قضائیه، مسوول کشتن مردم است. رهبری فرمان تیر داد و نیروی انتظامی تحت امر تو آدمهایی را با شکنجه به شهادت رساندند. مجلس رسما اعلام کرده که فرمانده پلیس تو مسوول جنایات کهریزک است. حالا می خواهی چه شعاری بدهی؟ می خواهی به جهانیان چه بگوئی؟ می خواهی از کشتار در کجا انتقاد کنی؟ می خواهی از آزادی در کجا دفاع کنی؟ می خواهی بگویی پیرو کدام خمینی هستی که همه نورچشمی هایش را آواره و زندانی کرده ای؟ می خواهی بگویی طرفدار کدام پابرهنه ای هستی که فقیر تر و بدبخت تر نشده است؟ کدام دولت مستکبر در دو ماه گذشته بیش از دولت تو آدم کشته است؟ اسرائیل؟ آمریکا؟ سودان؟ چین؟ ذهنت را خسته نکن. هیچ دولتی و هیچ گروه جنایتکاری چنین نکرده است که شما در این دو ماه کردید

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

ايران
سازمان ملل خواهان رسیدگی به موارد اتهامی شکنجه در ایران شد

مانفرد نواك، گزارشگر ويژه سازمان ملل كه پيشتر موضوع آزار و اذيت بازداشت شدگان در زندان آمريكايى گوانتانامو را بررسى كرده بود مى گويدكه دولت ايران به او اجازه نداده است تا از اين كشور بازديد كند.

۱۳۸۸/۰۵/۲۲
گزارشگر ويژه سازمان ملل در زمينه شكنجه روز پنجشنبه گفت كه شكايت هاى زيادى از معترضان بازداشت شده پس از انتخابات ايران دريافت كرده كه از آزار و اذيت خود در زندان خبر داده اند.

مانفرد نواك، گزارشگر شوراى حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، اظهار داشت: اين شكايت ها از سوى خانواده ها، وكلا و بازداشتى هاى آزاد شده مطرح شده است.

وى افزود: ادعاهاى مستند درباره شكنجه زندانيان در ايران و نگه داشتن آنها در انفرادى به منظور اعتراف گيرى از آنها بايد مورد رسيدگى دقيق قرار گيرد.

مانفرد نوواك گفت: به مقام هاى جمهورى اسلامى ايران اطلاع داده كه بيش از سيصد پرونده اتهامى شكنجه و بدرفتارى با دستگيرشدگان اعتراضات اخير، به سازمان ملل ارايه شده است.

وى مى گويد كه ايران به نامه او پاسخ قانع كننده اى نداده و وى خبر ندارد كه آيا تحقيقاتى انجام شده يا نه.

گزارشگر ويژه سازمان ملل اظهار داشت: بسيارى از اين اتهامات مواردى چون ضرب و شتم، شوك الكتريكى و فشار جسمى و روانى با هدف گرفتن اعترافات است.

وى افزود: هنگامى كه كسى به سازمان ملل روى مى آورد و ادعا مى كند كه شكنجه شده، كشور عضو، بايد اين ادعا را به طور دقيق مورد تحقيق قرار دهد.

مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات رياست جمهورى ايران، روز يكشنبه در نامه اى به رييس مجلس خبرگان از وى خواست تا به موضوع تجاوز به «دختران و پسران» بازداشت شده در جريان اعتراض هاى خيابانى به نتايج انتخابات رسيدگى شود.

نامه آقاى كروبى كه بازتاب هاى زيادى در داخل و خارج از ايران داشته است اشاره مى كند كه «عده ‌اى از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده ‌اند كه برخى افراد با دختران بازداشتى با شدتى تجاوز نموده‌ اند كه منجر به ايجاد جراحات و پارگى در سيستم تناسلى آنان گرديده است.»

وى افزوده است: « از سوى ديگر افرادى به پسرهاى جوان زندانى با حالتى وحشيانه تجاوز كرده ‌اند به طورى ‌كه برخى دچار افسردگى و مشكلات جدى روحى و جسمى گرديده ‌اند و در كنج خانه‌هاى خود خزيده ‌اند.»

اصولگرايان تندرو در ايران به شدت نسبت به اين نامه واكنش نشان داده و مهدى كروبى را به تنش آفرينى و تهمت زدن به نظام متهم كرده اند.

با اين حال، آقاى كروبى خبر داده است كه آيت الله هاشمى شاهرودى، رييس قوه قضاييه، دستور رسيدگى به اين نامه را صادر كرده است.

اين دستور در حالى صادر شده است كه دوره رياست آيت الله شاهرودى بر دستگاه قضايى اوايل هفته آينده پايان مى يابد.

به گفته سخنگوى قوه قضاييه، در جريان نا آرامى هاى پس از انتخابات در ايران بيش از چهار هزار نفر دستگير شده اند. در حالى كه منابع رسمى مرگ ۳۰ نفر در اين حوادث را تاييد كرده اند مخالفان از كشته شدن حداقل ۶۹ نفر خبر داده اند.

مانفرد نواك، گزارشگر ويژه سازمان ملل كه پيشتر موضوع آزار و اذيت بازداشت شدگان در زندان آمريكايى گوانتانامو را بررسى كرده بود مى گويدكه دولت ايران به او اجازه نداده است تا از اين كشور بازديد كند.

به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، هيئت نمايندگى ايران در دفتر سازمان ملل در ژنو حاضر نشد در اين زمينه اظهار نظر كند.


http://www.radiofar da.com/content/ f4_UN_experts_ torture_Iran/ 1799341.html


-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

خوبه همین طور پیش بره تا کلیت نظام از بین بره.
آخه قانون اساسی که ولایت مطلقه فقیه رو پذیرفته ، خودش دشمن آزادیه.

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

توابین وتلاشی دوباره در خدمت به ارتجاع!

اخيرا توابی بنام مارينا نعمت، کتابی تحت عنوان "زندانی تهران" منتشر کرده است. اين کتاب به زبان انگليسی نوشته شده و توسط انتشارات پنگوئن کانادا منتشر شده و قرار است به زبانهای ديگری هم ترجمه و چاپ شود.

به دنبال چاپ اين کتاب رسانه های امپرياليستی از قبيل صدای آمريکا با مارينا نعمت مصاحبه کرده وبه تبليغ دروغهای اين فرد خود فروخته برخاستند. وی در اين مصاحبه ها کوشيده است تا همچون کتاب مزبور با سر هم بندی کردن يکسری دروغ ، چهره زنان مبارز و مقاوم زندانی سياسی که در دهه 60 در مقابل بيدادگريهای رژيم دارو شکنجه جمهوری اسلامی ايستادند و جانشان را فدای آرمانهای انقلابی و آزاديخواهانه خود کردند را مخدوش نموده و مقاومتهای آنها را غير واقعی جلوه دهد.

مارينا نعمت در کتابش اعتراف کرده که پس از دستگيری اش در سال 60 ، با بازجوی خود ازدواج کرده است. اين موضوع برای کسی که کوچکترين اطلاعی از زندانهای دهه 60 جمهوری اسلامی داشته باشد معنای روشنی دارد. این امرنشان می دهد که او يکی از توابان بسیار سرسپرده در دستگاه قتل و جنايت آن زمان جمهوری اسلامی بوده است. او حال در مصاحبه هایش به شیوه ای بسیار رذیلانه می گوید که "همه کسانی که از زندان آزاد شدند و جان سالم به در بردند باید در جایی با جمهوری اسلامی سازش کرده باشند" و به اين وسيله ضمن لاپوشانی واقعيت توابيت خود، گذشته ننگين خود را به همه انسانها ی مقاومی که از بازماندگان کشتارهای دهه 60 هستند و عليرغم همه درد ها و رنجهائی که در زندانهای جمهوری اسلامی کشيده اند، هنوز بر ارزشهای مبارزاتی پای بند مانده و برخی از آنها هنوز هم در صف مبارزه انقلابی بر عليه رژيم قرار دارند را گسترش میدهد تا به این وسیله آنچه را که در تاریخ انقلابی ما به اسم مبارزه و مقاومت در مقابل يکی از ارتجاعی ترین رژیم های قرن معاصر شکل گرفت را بی ارزش جلوه دهد.

به دنبال انتشار کتاب " زندانی تهران" و افشاگری های اولیه روشن گرديده که نامبرده با پروژه خانم شهرزاد مجاب در دانشگاه تورنتو همکاری می کرده و به اين طريق با زندانيان سياسی سابق و مجامع ايرانی در اين کشور در تماس قرار می گرفته اين امر بار دیگر ضرورت چگونگی برخورد به مسئله توابین را در سطح جنبش زنان و نيرو های انقلابی طرح کرده است ، چرا که قطعا مارینا نعمت نه اولین نفر و نه آخرین توابی بوده و خواهد بود که در ادامه خدمت گذاریش به ارتجاع وبرای سود جویی و حفظ منافع حقیر خود ، با داستان سرایی و جعل واقعیات به پایمال کردن مبارزات هزاران انسان انقلابی که سینه شان را با افتخار جلوی گلوله های دژخیمان قرار دادند ولی ایستاده جان باختند پرداخته وآستانبوسی ازقدرتهای امپرياليستی و رژیم جمهوری اسلامی را در جهت ادامه زندگی ننگين خود تداوم می بخشند.

فرصت طلبان راست و مبلغین سیاست "ایجاد دیالوگ " بین زندانیان سیاسی مقاوم و توابین به خوبی می دانند که منظور از توابین ، مشخصا کسانی هستند که با تغيير ماهيت دادن در زندانهای جمهوری اسلامی از زندانی سياسی به همکار شکنجه گران تبديل شده و به صورت جزیی از ماشین سرکوب رژیم بر علیه زندانیان سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی به خدمت گرفته شده بودند و نه کسانی که به هر علتی در شرایط جنایتکارانه ای که در زندان ها حاکم بود از خود ضعفی نشان داده اند. آنها می دانند که بین مارینای نعمت که به اعتراف خود در مقام تواب ، پیش زندانیان سیاسی تازه دستگیر شده می رفته تا آنها را نیز به مهره ای در خدمت ماشین سرکوب جمهوری اسلامی تبدیل نماید و افراد ضعیف و یا حتی نادم فرق بسیاری وجود دارد. با این حال آنها سعی میکنند مرزها را مخدوش سازند.

بنابراین کسانی که در شرایط بسیار حساسی امروز ، که انسانهای انقلابی با هزاران مشقت در تلاشند تا جنایات رژیم را در سطح جهانی افشا کنند و به این وسیله آرمانهای یاران جان باخته را زنده نگه دارند، با همکاری با توابين آب به آسياب دشمن می ريزند بروشنی نشان می دهند که نه تنها از اشتباهات گذشته خود درس نگرفته اند بلکه مصلحت های حقير آنها را به آنجا رسانده که به همکاری با توابين و به کار مشترک با آنها بپردازند.

به خوبی میدانیم که اساسا جمهوری اسلامی بدون به کارگیری توابین هرگز نمی توانست محیط زندان را آنچنان بر زندانیان سیاسی تنگ کند که آنها حتی در چهارديواری سلول نیز راحت نباشند ، به همانگونه امروز هم ارتجاع و امپریالیست ها بدون همکاری این خود فروختگان نمی توانند برای در هم شکستن جو مبارزاتی در داخل و خارج از کشور به اهداف پلیدشان برسند.

از آنجا که برخی از سازشکاران شناخته شده با تاکيد بر حق مارينا ی تواب در نگارش خاطرات اش در تلاش اند تا نفس نادرست بودن همکاری با توابين و باز کردن پای آنها به درون محافل مبارزين و استفاده ای که قدرتهای ارتجاعی از اين امر می برند را لاپوشانی کنند. بايد تاکيد کنيم که اساسا بحث بر سر حق و حقوق توابين در نگارش خاطراتشان نيست امری که کسی هم قادر به جلوگيری از آن نيست بلکه بحث بر سر نادرستی همکاری با توابين به مثابه پاسداران بی مزد جمهوری اسلامی در زندانهای دهه 60 می باشد که با هر بهانه ای توجيه شود جز مخدوش کردن صف انقلاب و ضد انقلاب نتيجه ای ندارد. تجربه انتشار کتاب "زندانی تهران" و تبليغاتی که بنگاه های امپرياليستی در اين رابطه براه انداخته اند بار ديگر اين واقعيت را به اثبات رساند.

بکوشیم که با افشاء مماشات طلبی ها و پافشاری بر روی مو اضع انقلابی تا آنجا که می توانیم راه را برای موفقیت نیروهای امپریالیستی در پیشبرد اغراضشان بر علیه نیروهای انقلابی و مردم ستمدیده خود ببندیم.

اتحاد زنان آزادیخواه

etehadezan@yahoo. com

2 اوت 2007

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

DOROOD BAR MIR HOSEIN MOUSAVI FARZAND RASTIN SATARKHAN.

1) BAND 111 GHANOON ASASI EJRA BAYAD GARDAD.
2) SHORAYE RAHBARI ROHANYOON JAYGOZIN SHAVAD: AYAT MONTAZARI, SANEI, MOUSAVI ARDEBILI, BAYAT ZANJANI,TAHERI, DASTGHAYB KAHROOBI, SHOBAIR ZANJANI, OSTADI, AMJAD, HOJATI KERMANI, HASHEMI RAFSANJANI, KHOIEYNIHA, MOUSAVI TABRIZI, HADI GHAFARI, MOHAMAD KHATAMI, ABDOLLAH NOORI, SOBHANI, MOHAMAD ABTAHI

-- Mazdaq ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

هشدار

در چند روز اخیر مشاهده شده است که وبلاگی با نام *ما نیز هستیم* شروع به فعالیت علیه جنبش سبز می کند. بر طبق اطلاعات رسیده این وبگاه متعلق به سرویس اطلاعاتی سپاه می باشد.

کار اصلی این وبلاگ شناسایی فعالین جنبش سبز در سراسر ایران است. به این نحو که با وارد شدن به این پایگاه آی پی شما ثبت میشود و اگر به هر نحو برای مطالب آن کامنت بگذارید آنها با شناسایی شما اقدام به دستگیری می کنند. پس مراقب باشید اگر برای شما پیامی با نام مانیز هستیم آمد به هیچ نحو وارد آن نشوید؛ و در صورت ورود حداقل برای مطالب آن کامنت نگذارید.

ما باید به هوش باشیم که در این دام ها نیفتیم.

آدرس این وبلاگ manizhastim. blogfa.co می باشد.

این فقط برای اطلاع شما آورده شد: مراقب باشید شما وارد آن نشوید.

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

رئیس پلیس ناجا خواهان قطع دست، شلاق و سنگسار شد
شهرزاد نیوز: سید اصغر جعفری، رئیس پلیس ناجا، خواهان اجرای حد شرعی شد. به گزارش خبرگزاری ایرنا وی اظهار امیدواری کرد که رئیس جدید قوه قضاییه به سازمان‌های حقوق بشر بی‌توجه باشد و این حدود را اجرا کند.
حد به مجازاتی گفته می‌شود که کیفیت و میزان آن توسط شرع اسلام تعیین شده باشد، همچون قطع دست دزد، شلاق زدن فردی که مشروبات الکلی مصرف کرده و یا سنگسار مرد یا زن متاهلی که خارج از ازدواج رابطه جنسی برقرار کرده باشد. در حال حاضر حدود شرعی در برخی از کشورها از جمله ایران، عربستان سعودی و سودان اجرا می‌شود و در افغانستان در زمان حکومت طالبان نیز اجرا می‌شد. در ایران از جمله موارد متعددی که این احکام اجرا شده و موجب اعتراضات گسترده‌ای در سطح بین‌المللی شده، قطع دست یک متهم به سرقت در اسفند سال گذشته در کرمانشاه بود که در ملاء عام انجام گرفت.

-- بدون نام ، Aug 15, 2009 در ساعت 01:00 PM

با درود
بعد دادگاه سوم یه مسئله ای خیلی مشهود بود ، اونم محکوم کردن سران جنبش به آشوب و کشاندن آنها به پای میز محاکمه!! من واقعا احساس خطر میکنم ، چون حاکمیت فکر محاکمه کردن موسوی را در سر دارد ! همه متهمین با یه برنامه از پیش تعیین شده خواستار این موضوع بودند ، البته تحت فشار حاکمیت!

-- cyrus ، Aug 16, 2009 در ساعت 01:00 PM