رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ مرداد ۱۳۸۸

هشدار وزارت اطلاعات به رسانه‌ها

وزارت اطلاعات به رسانه‌های ایران هشدار داد که از انتشار اخبار «نادرست» و افشای هویت کارمندان این وزارتخانه خودداری کنند، در غیر این صورت تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وزارت اطلاعات ایران به سرپرستی محمود احمدی‌نژاد اداره می‌شود و در هفته‌های گذشته با برکناری غلامحسین محسنی اژه‌ای از مقام خود، رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران از عزل برخی از معاونت‌های این وزارتخانه خبر داده‌اند.

برکناری برخی معاونان وزارت اطلاعات، آن‌طور که رسانه‌های محافظه‌کاری همچون وب‌‌سایت الف اعلام کرده‌اند با دستور مستقیم آقای احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

تغییرات در این وزارتخانه با واکنش برخی از نمایندگاه مجلس مواجه شده است. آنها نسبت به تغییرات گسترده‌ای که از سوی احمدی‌نژاد در این وزارتخانه صورت می‌گیرد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه منتشر کرده است، از رسانه‌ها خواسته که ازدرج اسامی و سمت کارمندان این وزارتخانه که موجب «افشای اطلاعات محرمانه و اختلال در وظایف و اداره امور وزارت» می‌شود، خودداری کنند.


وب‌سایت آینده اعلام کرده که محمود احمدی‌نژاد دستور برکناری پنج تن از معاونان وزارت اطلاعات را صادر کرده است که این خبر پیش‌تر از سوی وب‌سایت الف نیز منتشر شده بود.

به نوشته وب‌سایت آینده، انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال برکناری ده‌ها تن از مدیران ارشد این وزارتخانه، «شدت نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای متزلزل کردن ساختار امنیتی» ایران را افزایش داده است.

حاج حبیب‌الله معاون ویژه، خزایی معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات و فیروزآبادی معاون فنی این وزارتخانه از جمله افرادی هستند که رسانه‌های محافظه‌کار برکناری آنها را منتشر کرده‌اند.

مصوبه سال ۱۳۶۲ مجلس شورای اسلامی، وزیر اطلاعات را دارای شرایطی می‌داند که مهمترین آن سوابق دینی در حد اجتهاد و عضویت نداشتن در هیچ حزب و گروهی است.

در صورتی که وزارت اطلاعات وزیر نداشته باشد، رئیس‌جمهوری می‌تواند سرپرستی برای آن تعیین و یا خود، سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده گیرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بزودی احمدی نژاد خودش را هم خود برکنار کرده و چون رئس جمهور است دوباره سرپرستی وزارت اطلاعات (اغتشاشات) را بر عهده می گیرد و آنقدر این عمل تکرار می شود که ٤ سال دیگر هم بگذرد و سر ایشان سلامت.

-- بدون نام ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

برای وزارت سرکوب مردم ایران نامحرمند. زیرا آنها کارمندان یک وزارتخانه ای هستند که متبوع یک حکومت اشغالگر است. حکومت اسلامی ایران تنها با حکومت اسراییل اشغالگر قابل مقایسه است. آنهایی که از خیابانهای تهران عکس و فیلم تهیه کرده اند آنهایی که در زندانها و سیاهچالهای حکومت اسلام ناب محمدی مورد تجاوز فرزندان پیامبر اسلام و نایب بر حقش قرار گرفته اند بخوبی می دانند که حکومت اسلامی در برابر ایرانیان بمراتب از اسراییل در برابر فلسطینیها دژخیم تر و نامرترند. بیخود نبود که در خیابان ولی عصر سابق بر روی دیوار خامنه ای را با شارون مقایسه کرده بودند. البته با این تفاوت در این شصت سال حتا یک تجاوز جنسی به دختران و پسران و حتا پیران فلسطینی توسط اسراییلی ها نشد. و این در حالی ست که اسلام و خصوصا حکومت اسلامی از بدو ورود به ایران و خصوصا در این سی سال برای رو کم کردن مردم حکومت از تجاوز جنسی استفاده کرده و می کند و در تمامی این مراحل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و بسیج ابزار این تجاوزات جنسی و شکنجه های جسمی و روانی بوده اند. اما پایان کار شروع شده و ما شما را از قدرت مطلقه ی خود بزیر خواهیم کشید. بزودی. ....بر وزارت اطلاعات نامرد، ....بر سپاه پاسدارانی و بسیجیانی که هر چه را آنها نتوانستند با صدامیان بکنند با ما مردم صبور کردند و هر کاری را صدامیان شرفش را داشتند که با ما نکنند اینان کردند. ما به خیابان خواهیم آمد و شما را از کار بر کنار خواهیم کرد. ...............

-- یک زن از تهران ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

چماقداران و متجاوزین به جوانان در بند را ترس برداشته.
بترسید بترسید ما هه با هم هستیم!!!!

-- بدون نام ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

از آنجاییکه رئیس جمهور منتصب شده ما خودش را عملا وزیر تمام وزارتخانه ها نیز می داند. ترس از این دارد که سرنخ تمام افتضاحات و جنایتها بیشتر از این بر ملا شود. هرچند که در حال حاضر هم تنها خواجه حافظ شیراز از این تقلبها بی نصیب مانده است.

-- ناشناس ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

چون این روزها با تمامِ حساسیتی که دارد، شاهدِ برخی رفتارهایِ نیندیشیده و نادرست هستم، ضروری دانستم که چند مورد را بگویم:

1. کسانی که از هویتِ واقعیِ یک وبلاگ‌نویس خبر دارند، اگر در رخدادهایِ اخیر دستگیر شود به‌هیچ‌وجه نباید بنویسند که «نویسنده‌یِ وبلاگِ فلان دستگیر شد». تنها نوشتنِ یک گزارش از راه‌پیمایی‌هایِ اعتراض‌آمیز در وبلاگ، برایِ سنگین‌تر کردنِ پرونده‌یِ فردِ بازداشت‌شده کافی است. اگر از کسانی هستید که نگرانِ دوستِ وبلاگ‌نویس و بازداشتیِ خود هستید، یقین بدانید که بهترین کار سکوتِ شماست و خودخواهیِ محض است که هویتِ مجازیِ او را جار بزنید. چرا که تا پیش از چنین کاری جرمِ او تنها «شرکت در راه‌پیماییِ غیرِقانونی» است اما پس از آن جرمش به «تحریکِ مردم از طریقِ نوشتنِ گزارش‌هایِ احساسی از رخدادهایِ پس از انتخاباتِ شکوهمندِ اخیر» ارتقا می‌یابد (بسته به نوعِ یادداشت‌ها البته اتهامِ «محاربه»، «ارتداد»، «سب النبی»، «توهین به رهبری» و همانندِ اینها نیز ممکن است افزوده گردد) و سرنوشتش تاریک‌تر از چیزی خواهد شد که پیش از این دوستیِ خاله‌خرسه‌یِ شما ممکن بود برایش پیش بیاید. خوب است بدانید که هر چقدر حالِ شما بد باشد، بدتر از خودِ فردِ گرفتار در زندان نیست. پس در چنین شرایطی که به‌خاطرِ نگرانی از سرنوشتِ او احتمالِ تصمیمِ خردمندانه از سویِ شما به کمترین حد می‌رسد، اگر هیچ کاری نکنید به‌راستی بیش‌ترین یاری را به فردِ در بند رسانده‌اید.
2. اگر در مراسمِ یکی از شهیدانِ جنبشِ سبز، چند وبلاگ‌نویس نیز آمده‌اند و دستِ‌برقضا دورِ هم جمع شده‌اند هیچ دلیلی ندارد شما در گزارشِ خود آن‌هم در یک سایتِ بسیار پربیننده نام ببرید که نویسنده‌هایِ وبلاگِ فلان و بهمان نیز حضور داشتند. که چه؟ گفتنِ این سخن چه سودی دارد؟ مگر صرفِ وبلاگ‌نوشتن اهمیتِ خبری دارد؟ این بازیگوشی‌هایِ نابخردانه سرِ‌نخ‌هایی ست که مزدورانِ سرگردان در فضایِ مجازی یکی یکی دست می‌گیرند و در نهایت به طعمه‌هایِ خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. (نویسنده‌یِ این گزارش یا یکی از همان جمع است یا کسی ست که میانِ آن جمع آمده و شنیده‌هایِ خود را نگاشته است.)
3. همیشه اول فکر کنیم و سپس بنویسیم. همه می‌دانیم که چیزی در اینترنت گم یا نابود نخواهد شد. از سایتهایِ آرشیوکننده‌یِ محتوایِ اینترنت و نسخه‌هایِ کشِ گوگل بگیرید تا یادداشتهایی که در گوگل‌ریدر به اشتراک گذاشته می‌شوند. خصوصاً در موردِ اخیر اگر یادداشتی نوشته شود و تنها از سویِ یک نفر به اشتراک گذاشته شود، دیگر از سرچشمه‌یِ خود جدا گردیده و حتی در صورتِ حذفِ یادداشت و جایگزینیِ «این یادداشت به دلایلی حذف گردید» به‌جایِ مطلبِ اصلی در گوگل‌ریدر، نسخه‌یِ به‌اشتراک‌گذاشته‌شده همچنان در لیستِ اشتراک‌هایِ فردِ به‌اشتراک‌گذارنده وجود خواهد داشت و طبعاً دوستانِ او می‌خوانند و ممکن است آنها نیز به اشتراک بگذارند. نیز از یاد نبریم که سایت‌ها و وبلاگ‌هایی، کلِ یادداشتِ دیگری را بازچاپ می‌کنند و اگر یادداشتِ اصلی حذف گردد، این بازنشرها (یا نقلِ قول‌هایِ ناقص) باقی خواهند ماند.
4. هر رفتاری از جمله نوشتن از هرگونه اطلاعاتی که به روشن شدنِ هویتِ یک فرد یا جمعِ وبلاگی منجر شود، کاری نادرست است. بنابراین از روابط، رفت و آمدها، قرارهایِ وبلاگی و حتی مشخصاتِ ظاهریِ وبلاگ‌نویسان نباید چیزی نوشت.
رژیمِ کودتا بدش نمی‌آید که یک پرونده‌یِ جدا برایِ «نقشِ وبلاگ‌نویسان در آشوب‌هایِ خیابانی» باز کند و آنان را در کنارِ «رسانه‌هایِ دشمن» به طراحی، صحنه‌سازی و پیش‌بردِ انقلابِ مخملی متهم کند.
در این روزها که از سر و رویِ خامنه‌ای و زیردستانش بلاهتِ محض باریدن گرفته است و برایِ بازسازیِ چهره‌یِ چندش‌آورِ خود پس از کودتایِ ننگینِ بیست و دومِ خرداد به هر دستاویزی چنگ می‌زنند و پزشکانِ بیتِ رهبری از ابتلایِ ولی‌ِفقیه به بیماریِ هاری خبر داده‌اند، بیش از هر زمانِ دیگر باید احتیاط کنیم!

-- بدون نام ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

مشکل همینجاست ! این جنایتکارها به کسانی که جرمی مرتکب نشده اند هم رحم نمیکنند

یک مساله این که برخی وبلاگها و سایتها از شمارشگر یا آمار گیرهای فارسی استفاده میکنند، این آمارگیرهای فارسی بسیار بسیار خطرناک هستند و تمام اطلاعات شخصی که وارد اینگونه سایتها میشود میتواند در اختیار رژیم قرار گیرند، اگر به وبلاگی دارید که از شمارشگر فارسی استفاده میکنید هرچه سریعتر آن را با یک شمارشگر خارجی عوض کنید و اگر به سایتی رفتید که شمارشگر فارسی داشت هیچ چیز از آنجا دانلود نکنید و هیچ پیامی هم نگذارید

-- بدون نام ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM


هشدار امنیتی در مورد وبلاگ های شخصی در بلاگفا


دوستان امروز به مطلب با عنوان "اوج پاچه خواری باورنکردنی "شریفی نیا" در وبلاگ شخصی اش" دیدم
تصمیم گرفتم یه هشدار بدم!
اگه دقت کرده باشید تویه هفته ی پیش هم در بعضی از بلاگ ها نوشته شده بود وبلاگ قبلی مراتی با حمله کامنتب به این! وبلاگ رفت بعد هم نوشتن بلاگ مراتی توسط تیم سبز پوشان هک شد.

نکته جاب این جاست که الان وبلاگ شریفی نیا و مراتی هر ۲ در بلاگفا ست! و هر دو تعداد پست کمی دارن مراتی ۴تا و شریفی نیا ۶تا... تا الان...

دوستان مشکوک نیست ؟ در این موقع چه کسانی یرای حمله کامنتی یا کنجکاوی وارد این وبلاگ ها می شن؟

خوب معلومه دیگه مخالفان رژیم... فکر نمی کنید این یه دام باشه تا آی پی های شما توسط یلاگفا با کمک وبلاگ های شریفی نیا و مراتی (تا الان) به برادر های اطلاعاتی تحویل داده یشه؟

راه کار ساده اینه: آقا وارد این وبلاگ ها نشین... و این مطلبو به هر صورتی که شده برای هم بفرستید تا کسانی دیگر در دام این کلک کثیف نه یوفتن...

طبق معمول! رسانه شما هستید

-- بدون نام ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

عجب ارگان مردمی وسربازان امام زمانی که از مردم میترسند! شما که دم از مردم سالاری میزدید چه شد در عرض یک شب مردم دشمن شدند؟
دیگه این حرفها بری رهبر حکومت نمیاره و چهره واقعی شما جنایتکاران بی رحم که به کوچک وبزرگ؛ زن و مرد این سرزمین کوچکترین رحمی نکرده ونمیکنید نمایان شده و لیست های تسویه حساب برای ملت آماده است حالا نوبت ملت مظلوم ماست که حق شما ناجوانمردان ضد ایرانی و ضد بشر را برای همیشه بدهد.

-- Neda ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

پیش بینی بحران هایی که یک کشور در آینده و درمقاطع مختلف می تواند با آن روبرو شودو چگونگی جلوگیری ومهار آن ها از اهم وظائف یک سازمان اطلاعاتی در هر کشور است .
هرچه گستره دید وسیع تر وعمیق تر و کنجکاوانه تر و از نظر زمانی بلند تر باشد برنامه ریزی و تهیه سناریو های مناسب ودرخور موقعیت جهت برون رفت از آن بحران صد البته شایسته تر خواهد شد.
وبه عنوان شاهد مثال بحران اخیر را می توان نام برد که با پیش دستی فرصت هر گونه عملی را از گروهی که موسوی را آلت دست خود قرار داده بودند گرفت وشاید تا سی سال آینده ایران را از بروز مجدد چنین حوادثی واکسینه کرد.

-- بدون نام ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

به لطف دولت خدمتگذار همه خانواده هاي لرستاني بيكار دارند
بیان دیدگاه »

رضا رحيمي‌نسب: امروزه استان لرستان به لطف بي‌توجهي‌هاي مسوولان رتبه اول بيكاري را به خود اختصاص داده است. وي ميزان بيكاري در استان لرستان را با توجه به آمارهاي اعلام شده 24 درصد اعلام كرد و گفت: اين ميزان را مراكز آمار اعلام كرده‌اند و به نظر من ميزان بيكاري در لرستان بيش از اين مقدار است.

ايلنا: عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم با تاكيد بر توانايي دولت در اشتغالزايي گفت:‌ استان لرستان ظرفيت‌هاي خوبي براي اشتغالزايي دارد اما به دليل بي‌توجهي مسوولان امروزه اين استان در صدر آمار بيكاري كشور قرار دارد.
رضا رحيمي‌نسب با اظهار تاسف از اينكه در حال حاضر وضعيت بيكاري استان لرستان در مرز بحران جدي قرار دارد گفت: امروزه استان لرستان رتبه اول بيكاري را به خود اختصاص داده است و اين افتخاري ناميمون و نامبارك است كه به لطف بي‌توجهي‌هاي مسوولان، قسمت استان لرستان شده است. وي ميزان بيكاري در استان لرستان را با توجه به آمارهاي اعلام شده 24 درصد اعلام كرد و گفت: اين ميزان را مراكز آمار اعلام كرده‌اند و به نظر من ميزان بيكاري در لرستان بيش از اين مقدار است.
نماينده خرم‌آباد در مجلس هشتم دليل اين ميزان بيكاري را رعايت نكردن زيرساخت‌هاي اشتغالزايي دانست و گفت: در حال حاضر هيچ طرح بزرگي در لرستان وجود ندارد اين در حالي است كه طرح بنگاه‌هاي زودبازده كه براي اشتغال واحدهاي كوچك مطرح شده نيز نتوانسته اهداف تعيين شده را محقق كند. وي با تاكيد بر اينكه امروزه هيچ خانواده‌اي را نمي‌توان يافت كه بيكار نداشته باشد، گفت: استان لرستان با وجود ظرفيت‌هايي كه دارد نبايد از معضل فقير و بيكار در رنج باشد اما به لطف بي‌توجهي مسوولان،‌ در صدر استان‌هاي بيكار هستيم.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس اين ميزان بالاي بيكاري را درخور مردم لرستان ندانست و گفت:‌ اگرچه اين بيكاري بالاي 24 درصد براي مردم لرستان عيب است اما براي مسوولان بسيار تاسف‌آورتر است.
وي ميزان بالاي بيكاري را نتيجه عملكرد غلط دولت‌هاي گذشته تا امروز اعلام كرد و گفت: از همان لحظه كه پتروشيمي لرستان را به اراك منتقل كردند و براي جايگزيني صنايع مادر اقدامي نشد فاجعه لرستان كليد خورد.
رحيمي‌نسب با يادآوري اينكه لرستان به استان كشاورزي معروف است، گفت:‌ به اين بهانه ما را از صنعت محروم كردند اما امروز نه صنعت داريم و نه كشاورزي. وي با اعلام اينكه لرستان ساليانه 5/13 ميليارد مترمكعب خروجي آب دارد، گفت: پس از انقلاب 273 سد در كشور ساخته شده كه حتي يك سد در لرستان احداث نشده است بنابراين تحت نام كشاورزي قرباني شديم تا آب لرستان نصيب خوزستان بشود. نماينده خرم‌آباد در مجلس هشتم با يادآوري سيل قهرود، گفت: مشاهده كرديم كه بخشي از آب لرستان نيز به قم منتقل مي‌شود و به عبارت بهتر از بالا و پايين استان آب را مي‌برند بدون آنكه حق آبه‌اي بدهند. وي با اعلام اينكه در بخش گردشگري،‌ لرستان از ساير شهرهاي گردشگرپذير كم ندارد، گفت: با اين وجود هيچ سرمايه‌گذاري ويژه‌اي در بخش گردشگري نشده است.
رحيمي‌نسب با اعلام اينكه 24 درصد ذخاير سنگ كشور در استان لرستان است گفت: اسفبارتر اينكه بزرگترين مجموعه سنگ لرستان به نام كوهسر متعلق به بنياد شهيد است و چيزي عايد مردم استان نمي‌شود با اين شرايط آيا نبايد بيكاري بالاي 24 درصد را تائيد كرد؟!

-- رضا ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

رویشان می بوسیم.

-- a.karimabadi ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

اونها الان دارن با تمام قوا امادهٔ یه مبارزهٔ واقعهی میشن، تا اونجأیی که میتونیند همشون رو افشا کنید بگذارین همه بدونن و آبروشون اگه ازش چیزی باقی‌ مونده باشه همه جا بره! عکسهای بیشتری از اونها بگذارین تا از ترس شبها کابوس ببینن و بچه‌هاشون ازشون بابت جنایتهاشون توضیح بخوان

-- yekasi ، Aug 10, 2009 در ساعت 04:00 PM

خوشحالیم که اینا دارن همدیگه رو میزنن

کاش بیش از این به جون هم بیو فتن تا کار

ما ها راحتتر بشه........بر همه حزب

الهی ها چه سبزش چه سیاه....

-- مردم کوچه ، Aug 11, 2009 در ساعت 04:00 PM