رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ مرداد ۱۳۸۸

آیت‌الله صانعی: کیفر عمل خائنانه را می‌بینید

آیت الله صانعی، از مراجع تقلید شیعیان هشدار داد همه کسانی که به نحوی در نشر اعترافات اخیر دخیل بوده‌اند، جزای عمل «خائنانه» خود را در این دنیا نیز خواهند دید.

آیت الله صانعی، طی بیاینه‌ای با «بدعت» نامیدن دادگاه دستگیرشدگان اخیر، این محاکمه را امری بی‌سابقه در قضای اسلامی اعلام کرد.

شنبه دهم مرداد ماه نخستین جلسه دادگاه صد نفر از معترضان به نتایج انتخابات برگزار شد، در جریان این دادگاه محمدعلی ابطحی و محمدرضا عطریانفر دو تن از چهره‌های اصلاح طلب، اتهاماتی را متوجه خود و برخی اصلاح طلبان کردند.

این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله یوسف صانعی، منتشر شده، عمده اعترافات گرفته شده را «افترا، تهمت، معصیت کبیره و بر خلاف همه قوانین، حقوق و کرامت انسان» عنوان کرده‌است.

به گفته این مرجع تقلید، اعترافات اخیر به دلیل این‌که در زندان گرفته شده‌اند بی‌ارزش بوده و اعتباری ندارند.

در این بیانیه آمده‌است: «همه کسانی که به نحوی در نشر این گونه اعتراف‌ها دخیل بوده‌اند، در گناه آن‌ها شریک و سهیم‌اند و مستوجب عذاب افترا و تضییع آبروی مردم هستند.»

به گفته آیت‌الله صانعی اعترافات اخیر به دلیل اینکه در زندان گرفته شده‌اند بی‌ارزش بوده و اعتباری ندارند

آقای صانعی هشدار داده‌است، منتشرکنندگان این اعترافات «خواه ناخواه در زمانی نه چندان دور، قبل از جزای آخرت، کیفر و جزای عمل خائنانه خود را در این دنیا و در محکمه‌ای صالح و عادلانه خواهند دید.»

وی اعتنا و ترتیب اثر دادن به این اعترافات را، اعتماد و اعتنا به افرادی که آن‌ها را «ظالمین به حقوق ملت و کرامت انسان‌ها» نامیده، عنوان کرده‌است و افزوده‌است که ترتیب اثر دادن به این اعترافات «مخالفتی روشن و آشکار با قرآن و وحی و حکم الهی است.»

این بیانیه با اشاره به اینکه دستگیری و مجروح و کشته شدن معترضان تنها به دلیل مورد پرسش قرار دادن مشروعیت انتخابات بود، ادامه داده‌است: «آیا سزاوار بود که پاسخ انتقاد و اعتراض آن‌ها را چنین بدهیم و ناخواسته ایجاد بحران نماییم و تمام آن اعتراض‌ها را به دول خارجی نسبت داده و بی‌محابا از سرنوشت محتوم تمام مستبدان و ظالمان، آن‌ها را وابسته به دنیای غرب بپنداریم؟»

در این بیاینه آمده‌است: «ظلم و تعدی تا آنجا پیش رفت که شاهد دادگاه کسانی شدیم که خود در تمام حوادث پس از انقلاب و دوشادوش تمام مسئولان حضوری فعال و چشمگیر داشتند.»

آیت‌الله منتظری و آیت‌الله بیات زنجانی نیز در روزهای گذشته اعتراض خود را به روند برگزاری دادگاه دستگیرشدگان اخیر اعلام کرده‌اند.

در جریان اعتراضات دو ماه گذشته به نتایج انتخابات هزاران نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. دومین جلسه دادگاه معترضان به نتایج انتخابات شنبه دهم مرداد ماه برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تعویق دومین دادگاه معترضان به نتایج انتخابات

نظرهای خوانندگان

اگرچه مخالفت بعصی از روحانیون در این روزگار وانفسا غنیمت است و افشاگر رژیم است که سعی می کند طلم و ستم خود را به اسلام بچسباند اما آقای صانعی و دیگر علمای اسلام با یک بیانیه کار را به آخر نرسانده اید شما هم با سازمان دهی یک تظاهرات بر علیه رژیم استکباری آقای خامنه یی خیلی بیشتر نفوذ خواهید کرد. چرا از امام سوم خود که او ر سرور شهدا می دانیدتقلید نمی کنید و قیامی بر علیه این استبداد نمی کنید؟ نمی بینید که مردم به خیابان ها می آیند برای حقوق انسانی خود فریاد می زنند؟ نمی بینید که جوانان ما با خون های خود خیابان ها را سرخ می کنند؟ نمی بینید که زندانهای گوانتانتمو و ابوالقریب در مقابل زندان های جمهوری اسلامی رو سفید شده اند؟ چرا شما نشسته اید؟ چرا شما آقایان روحانیان وظیفه خود را به یک اعلامه بسنده می کنید؟ خیلی از این افراد و جوانان شاید مریدان شما بوده اند وظیفه روحانیت نیست که با تمام امکاناتش بر علیه این بیداد قیام کند؟ چرا به این بیدادگاهها نمی رویدو از حقوق مظلومین دفاع نمی کنید؟ وقت تنگ است و شاهرگ جوانان و عزیزان ما در زیر تیغ جلادان است. اعلامیه شما را چند نفر می خوانند؟ به دست کدام بسیجی رسیده است؟ حضور فیزیکی شما هزاران بار کار سازتر است. بر خیزید که میزید و معاویه با مردم رو در رو است.

-- داریوش ، Aug 6, 2009 در ساعت 11:02 AM

Tamame kasani ke be mardim peyvaste and , gadamshan roye cheshme man ja darand vali bayad tavajjoh dasht ke sadame ee ke ma Iraniha az Akhoond ha khordim az hich kas nakhordim. Hamin hala ham kasani ke dar kheyaban ha va dar zendan ha be madome ma tajavoz , shekanje va tekke tekke mikonand , shoste shoye maghz shodeye hamkarane Agaye Sanehi hastand. Ma bayad kheily havassman jam bashad. Drood bar shoma

-- Farshid ، Aug 6, 2009 در ساعت 11:02 AM