رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ مرداد ۱۳۸۸

جنتی: احمدی‌نژاد مردم را نرنجاند

احمد جنتی، خطیب جمعه این هفته تهران می‌گوید که احمدی‌نژاد باید کاری کند که مردم نرنجند.
وی با بیان اینکه برخی عزل و نصب‌های محمود احمدی‌نژاد درست نبود، گفت: «این عزل و نصب‌ها صدای همه را درآورد.»

دبیر شورای نگهبان از انتصاب اسفندیار رحیم مشایی، کسی که به گفته او «بین مردم محبوبیت ندارد و مراجع نیز به آن اعتراض دارند» در یکی از پست‌های مهم دولت انتقاد کرد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «شاید شما به چنین شخصی از لحاظ اعتقادی ایمان کامل داشته باشید اما این دلیل نمی‌شود که حتما به او پست کلیدی بدهید.»

دبیر شورای نگهبان همچنین برکناری وزرا در فاصله چند روز مانده به پایان دولت را «قابل دفاع» ندانست

انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول دولت دهم، با اعتراضات گسترده محافظه‌کاران روبرو شده‌است. محمود احمدی‌نژاد پس از ابلاغ حکم رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر لغو این انتصاب، استعفای آقای مشایی را پذیرفت و وی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.

دبیر شورای نگهبان همچنین برکناری وزرا در فاصله چند روز مانده به پایان دولت را «قابل دفاع» ندانست و خطاب به محمود احمدی‌نژاد گفت: «دوستانتان این عمل شما را درک نمی‌کنند.»

آقای جنتی در عین حال تأکید کرد که «در حال حاضر قدرت و حکومت در دست احمدی‌نژاد است و همه باید به او کمک کنیم.»

وی از مجلس خواست که در رای دادن به وزرای کابینه «همکاری و هماهنگی خوبی» با دولت داشته باشد و اصل را بر توافق قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «البته نمی‌گویم که مجلس ملزم است که هر کسی را رئیس‌جمهور معرفی کند بپذیرد. اما مسئله همگامی و حفظ حیثیت‌ها نیز یک مسئله‌است. اگر بخواهد یکی بیاید و برود و این کار سه چهار بار رخ دهد درست نیست.»

جنتی «مسئولان اعتراضات» را تهدید کرد
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که برخی خواستار آزادشدن زندانیان هستند، گفت: «آن‌ها سلب امنیت، اخلال در نظم عمومی، تخریب، آتش‌سوزی و آدم‌کشی کرده‌اند که اسناد آن موجود بوده و خود نیز به آن‌ها اعتراف کرده آیا می‌شود آن‌ها را آزاد کرد؟»

آقای جنتی افزود: «نمی‌توان به این افراد زندانی گفت بل‌که آنها مجرم هستند و کارهایی کردند که در سی سال گذشته به غیر از اوایل انقلاب که منافقین در صحنه بودند، سابقه نداشته‌است.»

علی اکبر عاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی طی روزهای گذشته خواستار آزادی زندانیان اخیر شده‌اند.

دبیر شورای نگهبان «مسئولان اعتراضات» اخیر را تهدید کرد که «وضع برای همیشه اینگونه نمی‌ماند»

آیت الله مکارم شیرازی نیز شب گذشته خواستار روشن شدن تکلیف زندانیان اخیر شد. وی اظهار امیدواری کرد تا نیمه شعبان، هیچ یک از این زندانیان در زندان نمانده باشند و آنها که جرم قابل توجهی دارند نیز از بلاتکلیفی درآیند.

خطیب جمعه تهران در ادامه رهبران اعتراضات اخیر را مورد خطاب قرار داد و گفت: «شما مردم را به این راه کشیدید و بعد بر سر مزار آنها حاضر شده و فاتحه می‌خوانید در حالی که باید از آن‌ها عذرخواهی کنید و بگویید ما فتنه کردیم و شما کشته شدید.»

دبیر شورای نگهبان «مسئولان اعتراضات» اخیر را تهدید کرد که «وضع برای همیشه اینگونه نمی‌ماند.»
وی گفت: «بعضی‌ها حامیانی دارند که در شرایط فعلی اجازه نمی‌دهند که قانون در مورد آن‌ها اجرا شود.»

روز گذشته شمار زیادی از معترضان به مناسبت چهلم ندا آقا سلطان در تهران و شهرهای دیگر تجمع کردند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو کاندیدای اصلاح طلب نیز با حضور در گورستان بهشت زهرا، با خانواده‌های کشته شدگان اخیر اعلام همبستگی کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جنتی تو باغ نیست زرشک
مردم میگن گورتون گم کنید .
برایمان لالایی میخونه
باید به ایشان گفت :این چماق است در دست احمدی نژاد
نه قدرت . قدرت در دستان خالی مردم است که به تو و رهبر یک دستت گفتند نه.
مشت است که هر روز بر دهانتان فرود می آ ید.و یاو میگوید.
از مردم ایران به شما نصیحت فکری برای فردایتان کنید که امروز هم برایتان دیر است.
از ما گفتن!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM

ما همچون سگ هاریم، هرکس به ما نزدیک شود یا کسی را نزدیک کند مسئول خونریزی ها خواهد بود. پس در خانه خاموش بمانید که بیرون از ماست.

-- احمد جنتی ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM

کلاشی تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه پیام را پخش کنید و چه نه، فرقی بین دهان چماقداران امام زمانی و تصویر رهبرشان در آینه پیام گذار «بدون نام» موجود نیست. آیا این آغاز خودشکنی است؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM

یکی نیست به این ..بگه برو... گوشه خونه به خانمت کمک کن بدبخت .خانواده شهدای اخیر با روی باز رهبران ما رو ( خاتمی ، موسوی و کروبی ) پذیرفتند . کاسه ی داغ تر از آش به شما چه مربوطه ....همین که شما در خانواده هاتون جا ندارید برید بمیرید. مثل روح الامینی که حتما عارش شده تو زندان بگه پسر کیه و خواسته مثل بچه های دیگر با حرمت زندگی کنه و بمیره .روحش شاد

-- bahar ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM

من هم با این نظام اسلامی هیچ چیز مشترکی ندارم. اگر اصرار داشته باشیم و بگوییم که بالاخره میتوان چیز خوبی در این نظام پیدا کرد، میگویم وجه مشترک با این رژیم در حدی است که میتوان در مدفوع مواد غذایی پیدا کرد. این رژیم به حدی غیر انسانی و عقب مانده است که برای زندگی با شرافت و انسانی چاره‌ای غیر از سرنگونی آن نیست. به باور من هم نباید هیچ شکلی از مبارزه برای براندازی را از پیش محکوم کرد. من فکر نمیکنم که کسی شیفته خونریزی و یا خشونت باشد ولی اگر اگر راه دیگری نباشد، باید آنرا هم قبول کرد. این رژیم در تمامی عمر خود دست به خشونت زده و مردم را کشته و میکشد. این ایدئولوژی هرگز در هیچ جایی بدون زور پیش نرفته و همواره خود را بر مردم تحمیل کرده. اینها همیشه در طول تاریخ به صراحت کشت و کشتار کرده‌اند و همواره بر آن تاکید دارند و افتخار میکنند. با اینهمه هر کسی مختار است که این رژیم را تحمل کند و یا برای براندازی آن اقدام کند.

رژیمی که برای مخافین عقیدتی خود حق زنده بودن قائل نیست و آنها را کشتار کرده و میکند، ولی فقیه حق اعمال قدرت و اراده در تمام امور را دارد و جای قانون و اراده مردم را میگیرد، حقوق انسانها را به رسمیت نمیشناسد، از نظر فکری در قرنها پیش زندگی میکند و فساد و رشوه‌خواری بزرگترین مشخصه آن است، جایی برای اصلاح ندارد و باید سرنگون شود. به باور من هم فکر کردن و جرات فکر کردن بسیار مهم است.
شاد و تندرست باشید

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM

یکی به جنتی بگه آخه پیرمرد تو خسته نشدی انقدر حرف بر عکس حقیقت زدی؟ تو یه پات لبه گوره. قیامتی هست آخه.

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM


1ین وطن فروش گوشهایش هم کر است ونمیشنود که مردم شعار - استقلال آ زادی جمهوری ایرانی را سر داده اند.
اصل اول - در جمهوری ایرانی ولایت فقیه وجود ندارد چرا که این اصل مقدس اسلامی تصمیم گیری نها ئی در مورد هر انچه که به حیات حال و آینده ملت مربوط است را در دست یک آیت الله متمرکز میکند که نه فهم و نه تمایل درک مسائل زمان ما را دارد. ولایت فقیه و تمام ارگانهای وابسته به ان -منجمله سپاه پاسدارن بسیج و سفید پوشان - چیزی بجز نفی حقوق ملت ایران در تعیین سرنوشت خویش نمیباشند.
اصل دوم- تمام ساکنین جمهوری ایرانی دارای حقوق برابر در مقابل قانون بوده و صرف تعلق به مذهب و یا گروه خاص اجتماعی منجر به هیچگونه تمایز نخواهد بود.
اصل سوم- تفکیک قوای سه گانه.
اصل چهارم- انحلال ارگانهای مذهبی و کوتاه کردن دست دزدان اسلامی از جان و مال و شرف ساکنین جمهوری ایرانی.
اصل پنجم - عدم مداخله در امور کشورهای دیگر چه زیر چتر مبارزه ضد امپریالیستی و جه سایر چترها.
اصل ششم - جلوگیری از به تاراج رفتن سرمایه های ملی تا به قدرت رسیدن جمهوری ایرانی. ارسال نمایندگان به ترکیه در مورد هیجده و نیم میلیاردی که سپاه از خزانه ملی ربوده است.
اصل هفتم- بستن حسابهای والی فقیه و اعوان و انصارشان در تمام دنیا و ارائه قطعنامه ای از طرف سازمان ملل مبنی بر غیر قانونی بودن دزدی اموال مردم ایران

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 02:27 PM

وقاحت اين آقايان كودتا چي حد و مرزي نداره و هرجي سعي ميكنيم به خزعبلاتشون عادت كنيم باز كه دهتنشون رو باز مي كنند حيرت زده ميشويم

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 02:27 PM

- بله خوب آقاي جنتي، اربابش خامنه اي و حلقه هيئت حاكمه را اختياردار مردم مي داند و معتقد است كه آنها بايد سرنوشت يك ملت هفتاد ميليوني را تعيين كنند و مردم حق اظهارنظر ندارند.
خميني در فرانسه نامي از ولايت فقيه نياورد ولي پس از آن كه مردم قدرت را دودستي تقديمش كردند، ولايت فقيه را در قانون اساسي گنجاند.يعني اولين مرحله قانوني سازي ديكتاتوري. در مرحله بعد پس از مرگ خميني در مقطعي ولايت فقيه را مطلقه كردند و اكنون در مرحله آخر مي گويند، براي حقانيت حكومتشان راي مردم پشيزي ارزش ندارد و يه زور هم كه شده مي خواهند بر اين ملت حكومت كنند و حكومت ارث پدري ولي فقيه است و هيچكس حق ندارد كوچكترين انتقادي از او بكند.
جالب است كه بعضي از اين حضرات تلويحاً و بعضي صراحتاً اختيار تعريف شده در قانون اساسي براي مجلس خبرگان در خصوص عزل رهبري را نفي مي كنند. يعني در اينجا خود را ملزم به رعايت قانون اساسي نمي دانند در حالي كه معترضين را به بي قانوني متهم مي كنند.
دموكراسي و حق تعيين سرنوشت خواسته اصلي مردم ايران است. مردم آقابالاسر نمي خواهند و امتياز خودخوانده آخوندها را به رسميت نمي شناسند.
" زنده باد آزادي"

-- هادي ، Aug 1, 2009 در ساعت 02:27 PM

حمدی‌نژاد:بعدتحليف یقه‌شان را می‌گیریم و سرشان رامی‌چسبانیم به سقف! ـ
این ارزو را تو به گور خواهی برداحمدی‌نژاد ....

-- adam ، Aug 1, 2009 در ساعت 02:27 PM

مرگ بر جمهوری اسلامی به هر شکل و صورتش منجمله جمهوری دمکراتیک اسلامی مریم و مسعود. زنده باد جمهوری ایرانی.

-- بچه گیشا ، Aug 1, 2009 در ساعت 02:27 PM