رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ مرداد ۱۳۸۸

«رابطه من و رهبر پدر و پسری است»

محمود احمدی‌نژاد امروز جمعه در مشهد گفت:
«نوع رابطه ما با مقام معظم رهبری فراتر از قالب‌های سیاسی و اداری است و از جنس محبت، اعتقادی و پدر پسری است.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمود احمدی‌نژاد این مطلب را در «آئین یازدهمین هم‌اندیشی علمی - پژوهشی سازمان اساتید بسیجی» که در مشهد در حال برگزاری است بیان کرد.

وی افزود:
«در روزهای اخیر عده‌ای با خیال خام خود به تکاپو افتادند تا رابطه دولت و رهبر عزیز انقلاب را خدشه‌دار جلوه دهند و با جار و جنجال، جدایی و فاصله بین دولت و رهبری را القاء کنند.» و ادامه داد: «وارد شدن بدخواهان در چنین عرصه‌ای و القاء چنین شبهاتی حرکتی بی‌نتیجه است و آن‌ها قطعاً چنین آرزویی را به گور خواهند برد و این راه به روی شیاطین بسته‌است.»

«مطمئن هستم انقلاب ریشه‌دارتر از آن است که با چنین بادهایی بلرزد»

اصول‌گرایان ایران روز چهارشنبه از محمود احمدی‌نژاد خواستند تا از فرمان‌های آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت کند. افزایش فشار جناح اصول‌گرا در این زمینه در پی تصمیم محمود احمدی‌نژاد برای انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد.

آقای احمدی‌نژاد پس از صدور فرمان رهبر جمهوری اسلامی برای عزل آقای مشایی، در اجرای این فرمان تعلل ورزید. این تعلل، هم‌چنین باعث ایجاد تنش میان محمود احمدی‌نژاد و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی و برکناری غلام‌حسین محسنی اژه‌ای از این سمت شد.

اسفندیار رحیم مشایی سال گذشته با بیان این‌که «ملت ایران با مردم اسرائیل دوست است» خشم جناح اصول‌گرا را برانگیخت.

محمود احمدی‌نژاد امروز در مشهد در ادامه سخنانش انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایران را «الگوی جدیدی که در برابر بشریت ارائه شده» توصیف کرد و در مورد اعتراضات پس از این انتخابات گفت:
«مطمئن هستم انقلاب ریشه‌دارتر از آن است که با چنین بادهایی بلرزد و به فضل الهی همه جار و جنجال‌ها را به زباله‌دان تاریخ خواهد انداخت.»

«اداره دانشگاه با فرهنگ بسیجی»
محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی امروز خود در مورد دانشگاه‌ها گفت:

«دانشگاه باید با فرهنگ و اندیشه بسیجی اداره شود و پرچم فرهنگ بسیج به عنوان پرچم عزت، آزادیخواهی و روحیه نشاط باید در دانشگاه برافراشته شود.»

وی افزود:
«ضرورت دارد در افق نگاه خود تجدیدنظر کنیم، باید در دانشگاه‌ها سطح انتظار از خودمان را بالا ببریم و انتظار این است که دانشگاه و حوزه پرچمدار تحولات گوناگون در کشور باشند.»

«پرچم فرهنگ بسیج باید در دانشگاه برافراشته شود»

وی هم‌چنین سازمان اساتید بسیجی را «نقطه امید و اتکای انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فکری و فناوری» نامید.
«سازمان اساتید بسیجی» سازمانی است که به نقل از اساسنامه این سازمان، توسط نیروی مقاومت بسیج و «به منظور تحقق دانشگاه اسلامی و اشاعه تفکر بسیجی در آن» تشکیل شد‌ه‌است.

او در بخش دیگری از این سخنرانی ادامه داد:
«باید به جایی برسیم که کسی گروه و دسته خود را مالک کشور نداند و برای خود حق انحصاری و امتیاز ویژه قائل نباشند. در نظام اسلامی همه باید احساس امنیت و آرامش کنند و هیچ‌کس نباید احساس کند که کرامت او مخدوش شده‌است و از این رو جامعه اسلامی باید سرشار از نشاط، شادابی، سرزندگی و امید باشد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رابطه پدر و پسري - قابل توجه آنهاييکه از بحران کاذب مشايي فريب خورده بودند.

-- محمد ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM

مرگ بر دیکتاتور!

-- ر.د ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM

بلایی که بر سر این «پدر و پسر» خواهد آمد بسیار بدتر از آنست ک بر سر آن پدر و پسر آمد. آندو در هر صورت از قبیله بزرگ ما ایرانی ها بودند و به ایران علاقه داشتند. ولی این دو نه هم قبیله ما هستند و نه ذره ای به ایران علاقه دارند. نظام گندیدهشان در حال رفتنست ولی این «پدر و پسر» راهی برای گریز و جایی برای رفتن نخواهند داشت. اگر جان سالم بدر برند محاکمات در انتظارشان خواهد بود.

پاینده ایران و ایرانی.

-- بیژن باباکوهی ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM

اقا بیژن دمت گرم بخاطر اندیشه و تحلیل درستت من هم صد در صد با تو موافقم دورود برتو و جنبش سبز ازادی

-- Farhad Irani ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM

Ajab rabetei?inha yani akhondha mikhahand iran ra viran konand in ra as 30 sale pish be esbat resandehand.hamwatanan as sale 1357 ta konon hich feker kardeidi cheghdar irani koshte shode ast?as awalin rooze 23 bahamane 1357 daghighan hamra ba jange iran va irak ta konon bish as 1 million va 154000 nafar koshte shodeand?inha hame baraye yek enghelab ke akhonha sare kar biayand va ba jawanane in sarzamin inchenin konanand?wali iraniha bayad bish as in hasine dahim ke as share akhond va rohani nejat yabim in khaste Nedaha va sohrabe arabihast khaste hashemsadeha va rohalmanihast.be omide rooze pirozi hamarah ba etehad.
saeid Alman

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM

محمد جان موافقم
فردا مشخص خواهد شد موسوی ، خاتمی و کروبی هم فرزندان دیگر پدرخوانده بیمار رژیم هستند !!!
خدا را شکر که گول این ...را نخوردم و به خود میبالم که در انتصابات شرکت نکردم.

-- ناقوس مرگ آور ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM

به گفته خود احمدی نژاد پدرش خامنه ای است ! لطفا از حالا ایشان را محمود خامنه ای بنامیم ! شاید منظورش اینست که بعد از سلطان اول خامنه ا ی سلطان دوم محمود خامنه ای بخلافت برسد!
موسی

-- بدون نام ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:01 AM