رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ مرداد ۱۳۸۸

«فرزندان جنبش زنان را آزاد کنید»

بیش از هشتصد نفر از فعالان جنبش زنان با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فعالان جنبش زنان شدند.

این دومین بیانیه‌ای است که در پی رخدادهای اخیر و بازداشت گسترده فعالان مدنی و سیاسی از سوی فعالان جنبش زنان صادر می‌شود.

در بیانیه نخست حدود ۶۰۰ تن از فعالان جنبش زنان از مسئولان خواسته بودند که به سرکوب زنان و مردان ایران پایان داده و تمامی بازداشت شدگان را آزاد کنند.

در این بیانیه که با عنوان «فرزندان جنبش زنان را آزاد کنید» صادر شده، آمده ‌است: «فعالان جنبش زنان از روزهای نخست اعتراض‌های مدنی و مردمی به روند نتایج انتخابات، در کنار مردم و هم‌صدا با آنها از حق خود سخن گفته‌اند و در دل رودخانه‌هایی که در خیابان‌ها به حرکت در می‌آمد حضور داشتند.»

ژیلا بنی یعقوب و بهمن احمدی امویی، شیوا نظرآهاری، کاوه مظفری، مهسا امرآبادی، هنگامه شهیدی و سمیه توحیدلو از جمله فعالان جنبش زنان هستند که این بیانیه خواستار آزادی آنها شده‌است.

این بیانیه از قوه قضائیه ایران خواسته‌است اعضا و حامیان جنبش زنان را «بدون قید و شرط و در کمال سلامت و امنیت» آزاد کند

فعالان جنبش زنان همچنین با اعتراض به بازداشت مدافعان جنبش زنان، وکلا و روزنامه نگاران دربند همچون عبدالفتاح سلطانی، محمدعلی دادخواه، عبدالرضا تاجیک، کیوان صمیمی و مسعود باستانی، خواستار آزادی آنها شده‌اند.

این بیانیه از قوه قضائیه ایران که رسما مسوول نگهداری از زندانیان است و نیز از هر مقام مسئولی که معترضین را در بند کرده‌، خواسته‌است اعضا و حامیان جنبش زنان را «بدون قید و شرط و در کمال سلامت و امنیت» آزاد کند.

در این بیانیه آمده‌است: «بدون شک، این همه خواسته ما نیست. ما همدرد با همه داغداران این روزها خواسته‌های فراوان داریم که در جای خود خواهیم گفت. اما در گام نخست، فرزندان جنبش زنان را به دامان خانواده هایشان بازگردانید. نگذارید خشونت‌پراکنی بیش از این منتشر شود که شومی آن دامان همگان را خواهد گرفت که هیچ کس در این میان رویین‌تن نیست.»

در پی اعتراضات گروه های بزرگی از شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری، به آنچه «تقلب» در انتخابات گفته می‌شود، شمار زیادی از فعالان مدنی و سیاسی بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دوستان نازنین
چرا نمی گویید " آزادی تمامی زندانیان عقیده" که قطعا ً شامل شیر زنان یادشده هم خواهد بود و در عین حال بیگناهان دیگر را شامل می شود؟
لابد حواس دوستان پرت بوده که این طور سکتاریستی بیانیه صادر و امضا کرده اند.

-- همراه شو عزیز ، Jul 31, 2009 در ساعت 11:03 AM