رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ مرداد ۱۳۸۸
جبهه مشارکت با اشاره به ضرب‌الاجل قوه قضائیه:

«می‌خواهند آثار جرم را پاک کنند»

جبهه مشارکت ایران اسلامی با اعلام اینکه «خشونت‌ها» علیه معترضان در ستاد «کودتای مخلمی» برنامه‌ریزی شده بود، هشدار داد که مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان، فرصتی برای پاک کردن «آثار جرم» است.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، دو روز پیش به دادستانی تهران دستور داد که ظرف یک هفته تکلیف تمام بازداشت‌شدگان اخیر را مشخص کند.

با گذشت تنها یک روز از صدور این دستور، ۱۴۰ نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند و گزارشی مبنی بر اینکه آیت‌الله علی خامنه‌ای دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را صادر کرده، منتشر شده است.


این جبهه سیاسی که برخی اعضای آن در زندان به سر می‌‌برند، در بیانیه خود اعلام کرده که «ستاد کودتا» با فرماندهی افرادی «خاص» قصد داشت با «شدیدترین اعمال و رفتار با ایجاد رعب و وحشت» مانع از تداوم ایستادگی مردم در برابر «کودتا» شود.

جبهه مشارکت با انتقاد از اقدام دیرهنگام مسئولان در رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان، نتیجه‌گیری کرده که «سناریوی کودتاگران» در این خصوص شکست خورده است.

آن‌طور که در بیانیه این جبهه سیاسی آمده است، «کودتاگران» قصد داشتند تحت لوای «انقلاب مخملی» و با «اعترافات ساختگی» با بخشی وسیعی از نیرو‌های سیاسی «تسویه حساب‌های شخصی» کنند.

جبهه مشارکت، در بیانیه خود اعلام کرده که «ستاد کودتا» با فرماندهی افرادی «خاص» قصد داشت با «شدیدترین اعمال و رفتار با ایجاد رعب و وحشت» مانع از تداوم ایستادگی مردم در برابر «کودتا» شود

جبهه مشارکت در بیانیه خود آوده که با گذشت ۴۵ روز از اجرای این سناریو، اکنون «این سراب دروغین، تشنگان قدرت را به مهلکه انداخته است و با حجم عظیمی از جنایت روبرو کرده» است.

در بخش دیگری از این بیانیه اضافه شده که «جنایات» صورت گرفته، «تمام طراحان و عاملان سناریوی کودتای مخملین را که اینک به خونبارترین کودتای تاریخ ایران تبدیل شده است، در گرداب خود فرو می‌برد.»

جبهه مشارکت ایران اسلامی در تشریح بخشی از آنچه که آن را «جنایت» علیه بازداشت‌شدگان خوانده، آورده است که در برخی موارد بازداشت‌شدگان «با کتک و شلاق در صف‌های منظم حتی مجبور به فحاشی به خود و ناموس خود نیز می‌شدند و یا روی بدن آنها بنزین ریخته و ساعت‌ها در هوای گرم تابستانی در زیر آفتاب نگه می‌داشتند یا مجبور به لیس زدن کاسه توالت کلانتری شده‌اند.»

«جنایات صورت گرفته، تمام طراحان و عاملان سناریوی کودتای مخملین را که اینک به خونبارترین کودتای تاریخ ایران تبدیل شده است، در گرداب خود فرو می‌برد»

در بخش دیگری از این بیانیه خواسته شده که تمام «آمران، فرماندهان و عاملان این جنایات» از مقام خود عزل شده و محاکمه شوند.

«آزادی همه زندانیان بی‌گناه، آزاد گذاشتن رسانه‌های جمعی، بررسی و رسیدگی سیستماتیک به علل و نحوه شکل گیری سازمان جنایت و تعهد به شفاف‌سازی فضای سیاسی» از دیگر خواسته‌های این جبهه سیاسی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی است.

جبهه مشارکت همچنین خواسته که فراخوانی عمومی از تمام بازداشت‌شدگان برای طرح شکایت داده شود و همه دست‌اندرکاران ارشد قضایی، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه و بسیج به خاطر «غفلت و قصور» خود از مردم عذرخواهی کنند.

در برخی موارد بازداشت‌شدگان، با کتک و شلاق در صف‌های منظم حتی مجبور به فحاشی به خود و ناموس خود نیز می‌شدند و یا روی بدن آنها بنزین ریخته و ساعت‌ها در هوای گرم تابستانی در زیر آفتاب نگه می‌داشتند یا مجبور به لیس زدن کاسه توالت کلانتری شده‌اند»

خشونت‌های دولتی علیه معترضان به نتیجه انتخابات که منجر به مرگ ده‌ها تن در خیابان و زندان‌ها شده است، با گذشت بیش از ۴۰ روز از ناآرامی‌های انتخاباتی با واکنش مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی مواجه شده است.

رهبر جمهوری اسلامی، روسای سه قوه و برخی از فرماندهان نظامی در روز‌های اخیر با محکومیت برخی اقدامات افراطی نیرو‌های مسلح و لباس شخصی‌ها خواستار برخورد با عاملان این «تخلفات» شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای مشارکت، این حرفها که می‌زنی درست و ما هم پشت شما ولی من یکی که نفهمیدم عزل و محاکمه آمران، عاملان و فرماندهان این جنایات و آزادی همه زندانیان بی‌گناه و ... را شما از که طلب می‌کنی؟ از مسببین خونبار‌ترین کودتای تاریخ ایران؟ مجلس و شورای نگهبان و قوای قهریه و ولی فقیه و دم و دستگاهش و بلاخره خود دولت که یا پشت این کودتایند و یا آمر و عامل آن. می‌ماند چندتا مرجع فکسنی و خود مردم. شما اگر از مردم خواسته‌های فوق را می‌خواهید، آنوقت باید روش و خیلی چیز‌های دیگرتان منجمله اسمتان را تغییر دهی پدرجان. سی سال آزگار مردم را زدند و کشتند و تحقیر کردند شما یا همراهی کردی یا سکوت. حالا از مردم چه انتظاری داری؟

-- شاهین ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

تعطیلی بازداشتگاه کهریزک گویی نشانه ای از رافت اسلامی معرفی می شود و از ما انتظار می رود که از تصمیم خردمندانه رهبر معظم تشکر کنیم که اینقدر به فکر ملت مظلوم است. کهریزک دست کم 8 سال است بازداشتگاه است. و خدا می داند که چند صد نفر در آن از زندگی محروم شده اند و اگر زنده مانده اند چطور از آن فراموشخانه عدالت اسلامی که از آغل گوسفند هم بدتر است جان به در برده اند
اگر او واقعا برای احقاق حق مردم این بازداشتگاه را تعطیل کرده است باید خودش و دستگاه قضایش سوال کنند کدام ناجوانمرد از خدا بی خبری این جفای بزرگ را در حق مردمان روا می داشته است.

-- nahid ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، به دادستانی تهران دستور داد که ظرف یک هفته تکلیف تمام بازداشت‌شدگان اخیر را مشخص کند. چرت و پرت و گزافه گویی، کی در این نظام فاسد و خونریز به حرف های امثال آدمی هایی مانند تو گوش می دهد! مرتضوی یک قاتل است و تو نتوانستی در این مدت که رئیس قوه قضائیه بودی یک کار مفید برای مردم انجام دهی و قاتلان و چاقو کشان و اراذل حکومت اسلامی آزادانه هر غلطی که می خواهند انجام می دهند و از تو هیچ کاری بر نمی آید! تو و امثال تو در ولایت فقیه ذوب شده اید، یعنی اینکه در تمام این جنایات و دزدی هایی که در این مدت ٣٠ سال صورت گرفته است شریک هستید. به هیچ عنوان نمی توان آثار این جرم های ضد انسانی را از حافظه مردم ایران و جهان و تاریخ پاک کرد.
جمعیت گزافه گویان،

-- Gazafe Goyan ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

به رؤیت چهره واقعی اسلام خوش آمدید.

-- بدون نام ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

محسنی اژه ای و زیر اطلاعات باصطلاح معزول شده نظریه پرداز و تئوریسین اصلی تهمت دادن کودتای مخملی به اصلاح طلبان میباشد که وی و مرتضوی دادستان تهران و بعضی از فرماندهان سپاه وبسیج مرتکب این همه جنایات در حق مردم ایران شدند . البته فراموش نشود که در پشت سر همه این اعمال رضایت و دستور آیت الله خامنه ای قرار داشته است . و اکنون که پی بردند ملت ایران از آنها متنفر شده است اقدام به عزل و نصب و باصطلاح اشک تمساح برای جوانانی که خود آنها را بقتل رسانده اند می نمایند . مهدی

-- مهدی ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

شمر شرف داشت از فحش بدش می امد. اینها حرامزاده اند

-- اکبر ، Jul 30, 2009 در ساعت 04:00 PM

کور خواندید اقایان!
حکایت دزدیست که همراه دیگران داد میزد ای دزد و دستگیرش کنید!
حالا هم مثل این اقایان ریز و درشت چپ راست دستور ازادی شکنجه شده ها و بستن جنایتخانه و بر رسی هر چه زودتر افراد دستگیر شده را میدهند ولی کسی باین حرف ها تره هم خورد نمیکند! با این هارت و پورتها میخواهند بقول معرف سر مردم را شیره بما لند ! کور خواندید اقایان شما جبهه مشارکت هم همینطور که سر دعوا دارید نرخ تایین میکنید! دکان هاتان را تخته کنید و بروید جای دیگری این شعبده بازیها را راه باندازید ! مردم ایران دیگرمردم ایران قبل از انتخابات نیستند !حالا دیگر همه مردم دستهای همه شما جلادان را که بخون جوانان ما اغشته هست میبینند!
موسی

-- بدون نام ، Jul 30, 2009 در ساعت 04:00 PM