رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ مرداد ۱۳۸۸

شنبه؛ آغاز محاکمه برخی دستگیرشدگان

خبرگزاری دولتی ایرنا از صدور کیفرخواست برای حدود ۲۰ نفر به اتهام «شرکت در اغتشاشات خیابانی» پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد.

دادگاه این افراد که هویت هیچ‌یک از آنها مشخص نیست از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

«ارتباط مستمر با گروهک تروریستی نفاق، بمب‌گذاری، حمل سلاح گرم و حمل نارنجک جنگی» از جمله اتهاماتی است که در کیفرخواست این افراد گنجانده شده است.


ساتیار امامی

آنها همچنین به «حمله هدفمند به نیروهای انتظامی و بسیجیان، حمله هدفمند به مراکز دانشگاهی و نظامی، ارسال تصویر برای رسانه‌های دشمن، سازماندهی اوباش و اغتشاشاگران و ایراد خسارت به اموال و اماکن دولتی و عمومی» متهم شده‌اند.

این خبرگزاری گزارش کرده که در این محاکمه، «آمران شورش‌ها» در دستور کار قرار ندارد.

بنابر همین گزارش، در بین کسانی که از روز شنبه محاکمه آنها آغاز خواهد شد، برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق و چند بهائی نیز وجود دارند.

محاکمه‌شوندگان به «حمله هدفمند به نیروهای انتظامی و بسیجیان، حمله هدفمند به مراکز دانشگاهی و نظامی، ارسال تصویر برای رسانه‌های دشمن، سازماندهی اوباش و اغتشاشاگران و ایراد خسارت به اموال و اماکن دولتی و عمومی» متهم شده‌اند

این خبرگزاری دولتی در گزارش دیگری مدعی شده که ساتیار امامی و مجید سعیدی دو عکاس نام‌آشنای مطبوعات ایران، در زندان اعتراف کرده‌اند که به عنوان شاخه رسانه‌ای «جریان برانداز» اقدام به تهیه و ارسال عکس و تصویر برای «دشمنان» ‌کرده‌اند.

ایرنا ادعا کرده که این افراد در اعترافات خود «سایر اعضا و سرپل‌های ارتباطی شبکه عکس» را معرفی کرده‌اند که بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

این خبرگزاری همچنین نوشته که این دو عکاس برای انجام «ماموریت» خود به ویژه برای ارسال «تصاویر مورد نظر» از مدت‌ها پیش تحت آموزش قرار گرفته بودند.

براساس این گزارش، یکی از عکاس‌ها یک سال و نیم پیش «از سوی یکی از مجموعه‌های ضد انقلاب فعال در غرب در یک کشور آسیایی، تحت آموزش اساتیدی از صربستان و گرجستان قرار گرفته بود و محل ملاقات‌هایش با عناصر دشمن در دوبی نیز شناسایی شده است.»


مجید سعیدی

مجید سعیدی و ساتیار امامی دو عکاسی هستند که سابقه‌ای طولانی در همکاری با رسانه‌های محافظه‌کار و اصلاح‌طلب دارند.

در سابقه فعالیت‌های رسانه‌ای آنها، همکاری با خبرگزاری فارس که به عنوان یکی از معروف‌ترین رسانه‌های محافظه‌کار در ایران شناخته می‌شود، دیده می‌شود.

برگزاری دادگاه برخی از دستگیر‌شدگان حوادث اخیر در شرایطی اعلام می‌شود که قربانعلی دری‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور، از آزادی قریب‌الوقوع بسیاری از بازداشت‌شدگان خبر داده است.

آقای دری نجف‌آبادی اظهار امیدواری کرده که تکلیف تمام بازداشت‌شدگان تا نیمه شعبان مشخص شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من هم امیدوارم تکلیف دری نجف آبادی و بقیه کودتاچی های خودفروخته تا نبمه شعبان مشخص بشه.

-- فرزاد ، Jul 29, 2009 در ساعت 03:00 PM