رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ مرداد ۱۳۸۸
عبدالحسین روح الامینی:

«نمی‌گذارم خون محسن پایمال شود»

پدر محسن روح‌الامینی، جوانی که در جریان حوادث پس از انتخابات دستگیر شد و در زندان جان باخت، می‌گوید که نخواهد گذاشت «خون فرزندش» پایمال شود و از «مظلومیت» او دفاع خواهد کرد.

محسن روح‌الامینی ۱۸ تیرماه در تهران دستگیر شد و جسد وی دو هفته بعد، در حالی آثار ضرب و شتم بر بدنش دیده می‌شد، برای خاکسپاری تحویل خانواده‌اش شد.

جان‌باختن این جوان که پدرش از مشاوران محسن رضایی نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری بود، بازتاب‌های گسترده‌ای در میان مقام‌های جمهوری اسلامی داشت؛ به طوری که برخی نمایندگان مجلس خواستار مشخص شدن علت مرگ وی شده‌اند.


مراسم یادبود محسن روح‌الامینی در منزل محسن رضایی

عبدالحسین روح‌الامینی که با شبکه پرس‌تی وی گفتگو می‌کرد، افزود: «در بعضی حوادث در کشورها چندهزار ماشین آتش زده می‌شود، ولی کنترل می‌کنند و خون یک نفر ریخته نمی‌شود. چطور محسن ما سالم از خانه برود و من جسد او را تحویل بگیرم؟»

روح‌الامینی اظهار داشت که «فرزند من» مانند بسیاری از جوانان ایران پرسش‌هایی داشت که نمی‌شود این‌گونه پاسخ آنها را داد و باید ‌«مسیرهای پاسخگویی» را تغییر داد.

«در بعضی حوادث در کشورها چندهزار ماشین آتش زده می‌شود، ولی کنترل می‌کنند و خون یک نفر ریخته نمی‌شود. چطور محسن ما سالم از خانه برود و من جسد او را تحویل بگیرم»

پدر محسن روح‌الامینی اضافه کرد که خون فرزندش راهی را بازخواهد کرد تا «گرفتاری‌ها، گره‌های اجتماعی و سیاسی و سوء مدیریت‌ها چه فردی و چه سیستمی» اصلاح و پالایش شود.

پدر این جوان افزود که از پیگیری حق فرزندش و «محسن‌های مردم» صرفنظر نخواهد کرد.

این فعال سیاسی افزود که بسیاری از «دوستان و بزرگان» از وی انتقاد کرده‌اند که چرا برای پیگیری سرنوشت فرزندش آنها را در جریان نگذاشته است که وی در پاسخ گفته است: «محسن‌های مردم را دریابید. حتما باید یکی را بشناسید؟ به فکر آنهایی باشید که واسطه و پارتی ندارند و سرگردانند و لطمه دیده‌اند.»

آقای روح‌الامینی با انتقاد از وضعیت کنونی ایران، خواستار تغییر در نحوه اداره امور شد و گفت: «محسن ما رفت و بر نمی‌گردد، ولی محسن‌های مردم را باید دریافت.»

روح‌الامینی اظهار داشت که «فرزند من» مانند بسیاری از جوانان ایران پرسش‌هایی داشت که نمی‌شود این‌گونه پاسخ آنها را داد و باید ‌«مسیرهای پاسخگویی» را تغییر داد

به گفته روح‌الامینی «نمی‌شود که بی‌عرضگی‌های برخی، ناتوانی‌های برخی و سوء تدبیری‌های برخی را به حساب نظام بگذاریم.»

در جریان اعتراض‌های خیابانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ده‌ها نفر از معترضان بر اثر خشونت‌های دولتی جان باخته و صد‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

پس از گذشته بیش از ۴۰ روز از آغاز ناآرامی‌ها در ایران که با خشونت‌های گسترده دولتی همراه بود، مقام‌های جمهوری اسلامی دستور داده‌اند تا به وضعیت بازداشت‌شدگان و آسیب‌دیدگان رسیدگی شود.


پدر محسن روح‌الامینی در مراسم یادبود فرزندش

آزادی بیش از ۱۴۰ نفر از زندان و تعطیل شدن بازداشتگاه کهریزک از جمله اقداماتی است که در روز‌های اخیر انجام شده است.

کمیته‌هایی در مجلس، قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده‌اند تا در خصوص حوادث پس از انتخابات، وضعیت بازداشت‌شدگان و بازداشتگاه‌ها بررسی‌هایی انجام دهند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مسول خونهای ریخته شده بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در اخرین نماز جمعه معترضین به نتایج و آنهائی هستن که به خیابانها آمدند.

-- hassan ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

به امید روزی که خخداوند انتقام خون فرزندان ابران را حکام سفاک ایران بگیرد

-- VQH ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

روح‌الامینی، «نمی‌شود که بی‌عرضگی‌های برخی، ناتوانی‌های برخی و سوء تدبیری‌های برخی را به حساب نظام بگذاریم.» آقای روح‌الامینی، مسئله از بی عرضگی و ناتوانی در حکومت اسلامی گذر کرده است و به شکنجه های وحشیانه و سرکوب و قتل عام مردم منجر شده است، مسئولان این فجایع و در رأس آن ولی فقیه باید محاکمه و پاسخگوی عمل وحشیانه و حیوانی خود باشند. مردم و به قول شما محسن های جامعه از این خواست به حق خود به هیچ عنوان صرفنظر و عقب نشینی نخواهند کرد.
محسن ها،

-- The Mohsens ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

... "نخواهد گذاشت «خون فرزندش» پایمال شود و از «مظلومیت» او دفاع خواهد کرد."
یعنی‌ مثلا چه می‌کنید؟ به همه میگید که این سی‌ سال جنایت و رذالت که اتفاقا شما و دوستانتان هم درش نقش داشتید بد بوده؟ یا مثلا حکومت اسلامی و ولایت فقیه از بیخ و بن ناجورند؟ یا اینکه فقط میگید که خون بچهٔ شما از بچهای ما رنگینتره و ایشون کشته شدن تا "اسلام ناب محمدی" دوباره بر قرار شه؟ ببینیم و تعریف کنیم.

-- عالمی‌ ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

جناب روح ‌الامینی،

اولا خود شما تا خون پسرت را نریختند چیزی نگفتی و به فکر محسن های مردم نبودی. پس این را از دیگر همقطارانت نخواه.

ثانیا گفتی که از خون پسرت نمی گذری. که احتمالا یعنی قاتلانش را پیدا می کنی و به دست عدالت می دهی. بیا و مرد باش و سر حرفت بمان! ببینم خون پسرت برایت مهم تر است یا مصلحت خودت (یا به قول شما مصلحت نظام!!).

می خواهم ببینم آیا تو شجاع تری یا سردار محسن رضایی که 8 سال جوانان ما را روی مین فرستاد ولی آنقدر وجود نداشت که حداقل مدافع رای و حق خودش باشد! رایش را دزدیدند و دم نزد! چرا دم نزد؟ چون وجود نداشت که دم بزند! محسن جان به قول شما ذوب در ولایت شده. ولایت هم یعنی همان علی خامنه ای خودمان که یهو شد خدای روی زمین و اطاعت مطلق از او از خون مظلوم هم مقدس تر شد!

مرد آن است که از "حق" و "راستی" دفاع کند. آن که به فکر مصلحت و مصلحت اندیشی است، هرچه که باشد، مرد نیست. حالا ببینیم و تعریف کنیم.

-- آریا ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای روح الامینی انگار دراین 30 سال درسرزمین دیگری میزیستند درصحبتهای قبلی هم گفته بودند "بایداین روشهای ناکارآمد(شکنجه ) برچیده شود . لابد نمیدانند حداقل 28 سال است که با همین روش رژیم جهل وجنایت ادامه ی حیات داده است . آیا واقعا شکنجه وکشتار ناکارمدبود یا اکنون که دامن شمارا هم گرفته است ناکارآمد است . خیلی دیر به نتیجه رسیده اید آنهم بسیار نیم بند.

-- barzin ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای روح الامینی ضمن تسلیت مجدد، از شما می پرسم اگر فرزند خود شما در این روزهای مرگ ژا جان نمی باخت، خود شما آیا مثل همه ی آن دوستانتان که گله می کنند چرا خبر ندادید؛، فکر محسن های دیگر بودید؟ آیا آقای محسن رضایی که شما مشاور او بودید، در اسن مدت توانست شجاعت داشته باشد و از محسن هایی که فقط به قلابی بودن ناایج اینتخابات اعتراض داشتند، در مقابل دولت و رهبر بی کفایت ایستادگی کند و یا با پس گرفتن شکایت خود سرسپردگی اش به رهبر را نشان داد؟
ای کاش پیش از این که محسن شما جان ببازد، از ندا و ده ها جوان دیگر که با وجشیانه شکل شکنجه شدند و جان باختند، سخن می گفتید که آن وقت بر دل می نشست. مملکتی که اجساد جان باختگان اش را باید با پارتی در ناکجاآبادهای تهران و شهرستان ها پیدا کرد، را باید الرحمن اش را خواندف که اکنون جوانان غیور ایرانی با سپر کردن جان خویش مشغول خواندن سرود پیروزی اند که همان الرحمن رژیم سفاک ولایت فقیه است.
دانا دانایی

-- دانا دانایی ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

خامنه ای جنایتکاره

-- اشکان ، Jul 29, 2009 در ساعت 01:00 PM

این حوادث مرا بیاد سی‌ سال پیش کردستان می‌اندا زد
گر چه آن ها حقشان بود ، ولی‌ نمیدانم ، سرداران حال و
برادران سپاه مهدی آن وقتها از چی‌ نگرا نند ،،،،،

-- kurdevan ، Jul 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

خداوند لعنت کند عاملین این جنایتها را
در این روزها میبینیم که به اسم خدا و پیغمبر جوانان مردم را بخاطر قدرت و جاه طلبی راحت میکشند بعد هم عاملین را مردم بیگناهی معرفی میکنند که برای اعتراض به حقوقشان به خیابان آمدند و فقط گفتند رای ما کجاست...
البته ناگفته نماند که این همان سناریوی حذف اصلاح طلبان است که پیش از انتخابان برنامه ریزی شده بود و معترضین را هم عده ای اغتشاش گر و ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه نمایش بدهند که این افراد تربیت شده خودشان هستند که با نماد سبز داخل مردم می فرستند برای بد نام کردن حرکت معترضین خداوند یار و یاور مظلومین می باشد.

-- بدون نام ، Jul 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

بینم وحشی هستیم یا مسلمون
کسی میفهمه توی مجلسامون
مگه ما کافریم ملا پرستیم
که دیوارش شدیم از روی پستی
جواببه این همه زور و کی میده
مگه خوابیم که گرگ مارو دریده
نگین ااز ترس این کفار گیجیم
نگین ما بزدل و ابه هویجییم
از عشق دین کشی چوب دستشونه
فقط ادم کشی ایینشونه
کیه دستوره قتل ما رو میده
مگه روی سگه ما رو ندیده
کسی با اسم دیین ققاتل نمیشه
بسیجی ادم بااطل نمیشه
تو ای ملا یه بار قران و خوندی
تو خط ااولش یک عمره موندی
تو قاتل بودی تو دین و فرووختی
تو رخت دین به ما اینجوری دوختی
جوابه هرچی مفت خوردین باید داد
خیال کردین که میشه کله مردم به باد داد
داری میری سفر با پول ما تو کوله پشتی
تمام ادمای مومن و از ترس کشتی
یه عمره کینه ای بودی و زشتی
بدون رو سنگه قبرت هرچی میخواستی نوشتی

مهرداد رفیعی

-- mehrdad ، Jul 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

اگر آنهایی که مردم را به خیابان آوردند مسئول خونهای ریخته هستند . پس آنهایی که قبل از انقلاب به خیابان آورده شدند و شهید شدند مسئولش کیست . حجاریان گفت این ضددینان باید روانکاوی شوند زیاد هم مقصر نیستند جاهلند ودوستدار جهالت

-- اکبر ، Jul 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

حكومت جمهوري اسلامي ايران بنايش بر زور و جنايت است. اگر آمار كشته هاي 22بهمن به بعد را درآوريم گمان نمي كنم كمتر از ميليون باشد. سينما ركس آبادان قبل از پيروزي و اعدام ها و قتل ها و جنايات نظير اين از همان روزهاي اوليه پيروزي وجود داشته و تا زماني كه خامنه اي و اذنابش هستند جز جنايت كار ديگري بلد نيستند. بنده به شما مي گويم كه با جنايتكاران هيچ كاري نخواهند كرد چراكه خوب مي دانند بقايشان به تداوم جنايات آنها بستگي دارد. تنها حادثه مهم انتخابات 22خرداد افشاي غيرقابل تصور جنايات حكومت است كه به گمانم اندك حيثيت باقيمانده شان را نزد افكار عمومي برباد داد. نكته اخر اينكه اينها تنها از امريكا مي ترسند و بس. اوباما هم كه فعلاً به دنبال مذاكره است تا اخرين تلاشش را براي جلوگيري از حمله اسراييل به تأسيسات ايران انجام دهد. ضمناً ازاين به بعد شعار مرگ بر روسيه جاي مرگ بر امريكا را مي گيرد منتها در دل مردم مرعوب شده!! چون مردم واقعاً متوجه شدند امريكا دشمنشان نيست وخواهان جلوگيري از فاجعه اي است كه در راه است. درپايان لازم مي دانم اين ظن را مطرح كنم كه برخلاف ادعاهاي رژيم خامنه اي ايران راهم براي اميالش فدا مي كند چه برسد به تاسيسات هسته اي! مخلص كلام جنايتكاران ايران به سلاح مهلكي مجهزند: ايدئولوژي جنايت براي بهشت!!!!!!

-- اميد ، Jul 30, 2009 در ساعت 01:00 PM