رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ مرداد ۱۳۸۸
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی:

«دولت مسئول خون‌های ریخته شده است»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه شدید‌اللحنی، رئیس دولت نهم، وزاری کشور، اطلاعات و دادگستری را مسئول «فجایعی» اعلام کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران صورت گرفته است.

این سازمان سیاسی که برخی اعضای آن هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌‌برند، با محکوم کردن شدید «شکنجه‌ و قتل» معترضان به نتیجه انتخابات، خواستار رسیدگی جدی به این «پدیده شوم» و معرفی و مجازات آمران و عاملان این رفتار‌ها شده است.

مصطفی تاج‌زاده، بهزاد نبوی و فیض‌الله عرب‌سرخی، سه تن از اعضای ارشد سازمان مجاهدین هستند که بیش از یک ماه است که در بازداشت به سر می‌برند.


این برای چندمین‌بار است که سازمان مجاهدین طی هقته‌های اخیر با انتشار بیانیه‌ای، دولت برآمده از انتخابات را «نامشروع» دانسته و با محکوم کردن خشونت‌های دولتی، خواستار آزادی تمامی زندانیان اخیر شده است.

این سازمان در بیانیه جدید خود اعلام کرده که دولت جدید برای تحکیم پایه‌های قدرت، اقدام به بازداشت‌ و شکنجه زندانیان کرده است.

سازمان مجاهدین، بازداشتگاه کهریزک که به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شده را بی‌شباهت به زندان «گوانتانامو» ندانسته و اعلام کرده است که رفتار‌های صورت گرفته در این بازداشتگاه با زندانیان، «هزینه‌های سنگین و غیرقابل جبرانی» برای ملت و کشور داشته که برای «استقرار دولتی غیرقانونی و تحمیلی» باید بپردازند.

این سازمان از نمایندگان مجلس خواسته است که طرح تحقیق و تفحص درباره «رفتار دستگاه امنیت و اطلاعات کشور و بخش‌های اطلاعاتی نهادهای نظامی و انتظامی با دستگیرشدگان را» به مجلس ارائه دهند

این سازمان، ریشه چنین رفتار‌های «خشونت‌باری» با معترضان به نتیجه انتخابات را «سکوت» احزاب و نهادهای مدنی در برابر قتل زهرا کاظمی و زهرا بنی‌یعقوب که هر دو در بازداشتگاه (اوین و همدان) جان باختند، دانسته است.

زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی- کانادایی بود که در سال ۱۳۸۲ پس از دستگیری در زندان اوین جان باخت و هنوز علت اصلی مرگ او مشخص نشده است.

زهرا بنی‌یعقوب نیز پزشکی جوانی بود که در سال ۱۳۸۶ پس از دستگیری در همدان در بازداشتگاهی در این شهر جان باخت و پرونده وی همچنان مفتوح است.

این سازمان، ریشه چنین رفتار‌های «خشونت‌باری» با معترضان را «سکوت» احزاب و نهادهای مدنی در برابر قتل زهرا کاظمی و زهرا بنی‌یعقوب، دانسته است

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود، از سکوت جریان‌های محافظه‌کار در خصوص «شکنجه و قتل» معترضان به نتیجه انتخابات اظهار تاسف کرده است.

این سازمان همچنین از نمایندگان مجلس خواسته است که به «تذکری نمایشی» نسبت به وقایع رخ‌داده در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بسنده نکنند و طرح تحقیق و تفحص درباره «رفتار دستگاه امنیت و اطلاعات کشور و بخش‌های اطلاعاتی نهادهای نظامی و انتظامی با دستگیرشدگان وقایع اخیر و وضعیت زندان‌های رسمی و غیر رسمی محل نگهداری آن‌ها را» به مجلس ارائه دهند.

بیانیه سازمان مجاهدین در حالی منتشر شده که روز گذشته محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای از آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، خواستار آزای شهروندانی شده که به گفته وی به «تحریک برخی افراد و جریان‌های سیاسی» در حوادث اخیر شرکت کرده‌اند.

سازمان مجاهدین، اعلام کرده است که رفتار‌های صورت گرفته بازداشتگاه کهریزک با زندانیان، «هزینه‌های سنگین و غیرقابل جبرانی» برای ملت و کشور داشته که برای «استقرار دولتی غیرقانونی و تحمیلی» باید بپردازند

آقای احمدی‌نژاد در نامه خود خواسته که رئیس قوه قضائیه «با اعمال حداکثر رافت اسلامی نسبت به آن دسته از شهروندان که ناآگاهانه در این مسیر قرار گرفتند، طعم گوارای محبت دینی و ملی را به آنها» بچشاند.

در این نامه همچنین آمده که قوه قضائیه با آزادی دستگیرشدگان «دل‌های نگران بستگان و دوستان آنان را آرامش بخشیده و کام خانواده‌های محترمشان را با آزادی آنان شیرین» سازد.

پیش‌تر کاظم جلالی سخنگوی کمیته ویژه پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان، از آزادی ۱۴۰ نفر از دستگیرشدگان با قید وثیقه، ضمانت و کفالت خبر داده بود.

به گفته آقای جلالی ۱۵۰ نفر از بازداشت‌شدگان بنابر اعلام دادستانی تهران به خاطر «حمل اسلحه سرد و گرم، بمب آتش‌زا و وارد کردن آسیب به اموال عمومی» همچنان در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همانگونه که مقام معظم رهبری در خطبه های تاریخی و روشنگرانه نماز جمعه 29 خرداد فرمودند مسول خونهای ریخته شده کسانی هستند که به نتیجه انتخابات اعتراض میکنن و مردم را به راهپیمای دعوت مینمایند(یعنی سید آمریکائی و شیخ ساده لوح)
همه مردم هم اینرو میدونن.

-- hassan ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

تنها حکم محارب شامل گروههای خرابکار وتروریست که باترور وبمب گذاری ایجاد ناامنی می کنند نمی شود بلکه زمامداران دیکتاتورهم مصداق محارب ومفسدفی الارض میباشند.وقتی حکومتی یاغی گشت وحقوق مردم رازیرپا گذاشت وازقوانین کشور تخطی نمود این حق مسلم ملت است که درمقابل این چنین حکومتی قیام نمایند واوراساقط نماید چون چنین حگومتی مصداق بارز محارب است وقتی حاکمان دیکتاتوربابه بند کشیدن آزایخواهان وریختن خون بی گناهان خواست واراده خودرا برملت وجامعه تحمیل کند چنین حکومتی ازمصادق محارب ومفسد است .اگرمحارب کسی است که سعی درایجادفساد درجامعه میکند آیازمامداران خودکامه ای که به رای اکثریت جامعه احترام نمی گذاردوباسرکوب کردن حرکت های مردمی وبه بند کشیدن آنها خواست خودرابرجامعه تحمیل می نمایدازمصادیق محارب ومفسد نیست ؟ملاک محارب ومفسد بودند سعی درایجادفساد درجامعه است ودلیل آن یسعون فی الارض فسادا .است واین فساد چه ازناحیه فرد یا گروه باشد چه ازناحیه حکومت فرق نمیکند.عن حسین (ع)ایهاالناس ان رسول الله(ص)قال من رای سلطانا جائرامستحلا لحرام الله ناکثالعهدالله مخالفالسنته رسول الله یعمل فی عبادالله بالاثم والعدوان فلم یغیر ماعلیه بفعل ولاقول کان حقاعلی الله ان یدخله مدخله ..تاوقتی بفرمان حکومت گوش دهیدوازدستورش پیروی کنید که بدانید این دستور هااز هوس وامیال اوسرچشمه نگرفته بلکه طبق موازین احکام اسلام است اکرزره ای ازاحکام الهی منحرف شده یابخلاف فرمان الهی حکم داده وقانون تراشیده نه تنهاموظفیدبه چنان احکامی اعتنانکنید بلکه باید آن حکومت منحرف راراست نمود ویاسرنگون کرده وحکومتی سالم برسرجایش بنشانید.کامل ابن اثیر ج 4 ص 20

-- ابراهیم ملکی ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

يك روزهايي شاه انگ ميزديد كه اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر... خودش را جاي خدا نشانده است. اين را درست كپي گرفتهام از نامههاي كه به رهبر ميدهند: رهبر فرزانه آيت الله العظما امام خورشيد خامنه... چه كم دارد از خدا؟ نه عزيز درازاي ردا پيچيده دور پاي سيد و "امامه" افتاده بيخ گردنش. آن دست سيد را خدا برده است. ببينيم كسي هست دستي شود و آيت خدا از "ترس سقوط" برهاند؟
شيطان دو بار از ماه به زير نمي آيد. يادت هست كي امام از ماه درآمد و بر چشم مردم نشست؟ باش تا روز خرمن خورشيد خامنه. اگرچه دودش براي چشم بينا كم هم بلند نيست.

-- محمد مجد ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

«دولت مسئول خون‌های ریخته شده است»
معنی جمله این است که رهبری دستش درجیبش بوده کشک میسابیده این دو ماه!
موضع سازمان محترم به موش زاییدن کوه بیشتر شبیه است! بعد از اینهمه . . .

-- بدون نام ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

جناب اقای حسن البته نگفته "همه مردم " کیا هستند. سه میلیون معترض در خیابون -تازه سه میلیون بعد از اون همه تهدید و اس ام اس نیاید رفته بودند- اساتید دانشگاه ، 2000 نفری که دستگیر شدند - مادر سهراب ، مادر ندا، مادر مسعود و خانواده صدها کشته که به زور باید امضا کنند که بچه هاشون رو موسوی کشته ، دانشجوهایی که شبانه بهشون حمله شده ؟ یا فقط بسیجی های بالای مسجد ؟ این مردم کیان؟
علاوه بر اون ایشون احتمالا نمیدونن که طبق قانون امنیت جامعه ، و حفظ جان مردم مسئولیتی به دوش دولت و مسئولین حکومتی است. مسئول کشته شدن این بچه ها حتی بسیجی های تک تیر انداز بالای پشت بامها و سپاهیان کلت به دست نییستند بلکه شخص جناب اقای خامنه ای و مسئولین کشورند. حالا رهبر هی داد بزنه آی دزد آی دزد ، کوله اجناس دزدی روی دوشش داره داد میزنه.
این جناب نمی دونند که اعتراض حق مردمه و مردم حق دارند که گوسفند نباشند و اعتراض کنند به نتیجه ای که درست نمی دوننش.
این جناب که در نوشته اخیر بسیار با منطق و استدلال غیر قابل بحثی فرمودند "همانگونه که رهبری فرمودند " و ادم را متحیر از منطق بی نظیرشان می کنند و مرا یاد یک حکایت اسلامی تاریخی می اندازند. مردم به یاد داشتند که پیامبر به یاسر گفته بود که دشمنان اسلام قاتلین اون خواهند بود. در جنگ با لشگر معاویه ، یاسر کشته شد. مردم به یاد حرف پیامبر افتادند ، معاویه حیله ای پیش گرفت و گفت : قاتل یاسر علی ایست زیرا علی او را به جنگ فرستاده.
حالا رهبر در خطبه های میلیاردی روشنگرانه شون و با منطق "بدن علیلی دارم " و غلو گویی "اندک ابرویی دارم " ادرس اشتباه بده اونی که باور میکنه همونیه که به فکر نکردن افتخار میکنه

-- مژده ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

رهبر دستور قتل داد و دولت با همکاری بسیج و سپاه اجرا کردند. خون جوانان بیگناه ایران دامن جانیان را خواهد گرفت....

-- کیارش ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM


احمدی نژاد و یه عده مفت خور مسول خون‌های ریخته شده هستند بسیج، سپاه، و لباس شخصی‌‌های کثیف قاتل
l

-- Ali ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

ملت ايران هيچگاه اين روزهاي سياه و آن بازداشتگاه مخوف را از ياد نخواهد برد. و روزي انتقام برادران و خواهران شهيدمان را مي‌گيريم.

-- maisam ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

انقلاب اسلامی که بعد از حمله مغول بد ترین اتفاق در تاریخ ایران است حاصل همکاری دو گروه بود که یکی آقای مارکس را خاتم الفلاسفه و تئوری های وی را تنها راه حل می دانست و گروهی که برای دیگری چنین وجهی قائل بودند و سنن بیابان نشینان عرب را مفتاخ انجات تلقی می کردند...دنیا فهمید که نه با اندیشه های آن فیلسوف می شود دنیا را اداره کرد و مردم ماهم پذیرفته اند که حکومت دینی غیر قابل تحمل است...دیگر دلیلی برای ماندن انقلاب نیست ...آقای ولی فقیه دوم هم چون پهلوی دوم چاره ای جز شنیدن صدای انقلاب ندارد!

-- ahmad ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

جناب حسن ، نابينا بودي كه 3ميليون معترض را نديدي؟
دلم براي كساني كه زير بار ذلت و حقارت اطاعت كور كورانه مي روند مي سوزد.
بچه هايي كه شهيد شدند، مردانه و آگاهانه در مقابل ضحاك مقاومت كردند، اما ذليلان و گدايان ولايت به بي فكري و اطاعت بي چون و چرا افتخار مي كنند. بيچاره ها!! بايد درمانشان كرد، چون به آنها گفته اند ولي فقيه اختياردار نه فقط مال و جان بلكه حتي ناموسشان است، ...!

-- حيدر ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

هر بدبختی و کشتار زیر نظر خامنه ای ...است. او مسئول تمتم جنایات اخیر می باشد. مردم یک روزی انتقام سختی از او و خانواده و دوستان الوده و رذلش خواهند گرفت

-- بدون نام ، Jul 29, 2009 در ساعت 12:00 PM

مسئول ریخته شدن خون بی گناهان همون کسی است که در نماز جمعه حکم تیر صادر میکنه تا از پشت بام مسجد با کلاشینکف مردم بی دفاع رو نشونه بگیرن. تاریخ جنایت اینهارو فراموش نمیکنه. مرگ بر استبداد

-- علی ، Jul 31, 2009 در ساعت 12:00 PM