رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ مرداد ۱۳۸۸
هشدار جامعه اسلامی مهندسین به احمدی‌نژاد:

«دچار سرنوشت مصدق و بنی‌صدر نشوید»

یک جریان سیاسی محافظه‌کار در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد به وی هشدار داد که مراقب باشد به سرنوشت محمد مصدق و ابوالحسن بنی‌صدر دچار نشود.

جامعه اسلامی مهندسین که دبیرکلی آن را محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد، در نامه‌ای خطاب به آقای احمدی‌نژاد، از وی خواسته است که «ولایت‌پذیری» خود را باردیگر اثبات کند.

این جامعه در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کرد.

جامعه اسلامی مهندسین به احمدی‌نژاد هشدار داد که نگران تکرار سرنوشت مصدق و بنی‌صدر برای اوست و نمی‌خواهد که «ماجرای آقای مصدق در رویارویی با روحانیت، توهم استظهار به رای ملت که در اوان انقلاب نیز توسط بنی‌صدر تکرار شد، برای شما هم پیش آید.»


به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این نامه آمده که «اقبال مردم» به احمدی‌نژاد در انتخابات به خاطر «تبعیت از ولایت فقیه» بوده است و وی باید «نسبت خود را با ولایت فقیه به عنوان جوهر ساختاری جمهوری اسلامی مشخص» نماید.

این نامه پس از آن‌که محمود احمدی‌نژاد به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر برکناری اسفندیار رحیم‌مشایی از معاون اولی رئیس جمهوری بی‌اعتنایی کرد، منتشر می‌شود.

تنش‌ها میان محافظه‌کاران و احمدی‌نژاد از آنجا آغاز شده که وی رحیم‌مشایی را به عنوان معاون اول خود برگزید. بسیاری از محافظه‌کاران از وی خواستند که در تصمیم خود تجدید‌نظر کند، اما احمدی‌نژاد در مقابل، گفت که منتقدان، رحیم‌مشایی را «نمی‌شناسند.»

این جامعه نوشته است: «استمرار حمایت ملت از شما منوط به بازسازی فضای اطاعت بی‌قید و شرط از ولایت‌ فقیه است و خروج از این مسیر، پیامدهای ویژه خود را در پی خواهد داشت»

چند روز پس از آغاز این تنش‌ها، آقای خامنه‌ای در دستوری کتبی از احمدی‌نژاد خواست که نسبت به برکناری معاون اول خود اقدام کند. این دستور به مدت شش روز از سوی وی با بی‌اعتنایی مواجه شد تا اینکه اسفندیار رحیم‌مشایی از سمت خود استعفا کرد.

بی‌اعتنایی احمدی‌نژاد به نامه آقای خامنه‌ای با خشم گسترده محافظه‌کاران روبرو شده است، تا جایی که جامعه اسلامی مهندسین در نامه خود به وی یادآور شده است که باید از دستورات ولی فقیه، «اطاعت مطلق» داشته باشد.

این جامعه خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است: «آقای دکتر، ظاهرا امروز شما تمایل دارید متکلم وحده باشید و صدای کسی را نشنوید.»

در این نامه همچنین آمده است: «استمرار حمایت ملت از شما منوط به بازسازی فضای اطاعت بی‌قید و شرط از ولایت‌ فقیه است و خروج از این مسیر، پیامدهای ویژه خود را در پی خواهد داشت.»

در این نامه آمده که «اقبال مردم» به احمدی‌نژاد در انتخابات به خاطر «تبعیت از ولایت فقیه» بوده است و وی باید «نسبت خود را با ولایت فقیه به عنوان جوهر ساختاری جمهوری اسلامی مشخص» نماید

انتقاد‌های از بی‌توجهی احمدی‌نژاد به دستور آقای خامنه‌ای شب گذشته در تلویزیون دولتی ایران هم بازتاب داشته است.

شبکه یک تلویزیون ایران شب گذشته در بخش خبری ۲۱ در گزارشی از انتصاب رحیم‌مشایی به سمت معاون اولی رئیس جمهوری با وجود مخالفت آقای خامنه‌ای، به شدت انتقاد و به عزل وزرای ارشاد و اطلاعات اعتراض کرد.

گزارش‌ها همچنین حکایت از آن دارد که بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در نامه سرگشاده‌ای، از بی‌اعتنایی احمدی‌نژاد به دستور رهبر جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرده‌اند.

این نامه قرار بود دو روز پیش در صحن علنی مجلس خوانده شود که بنابر دلایل نامعلومی، نمایندگان از خواندن آن صرفنظر کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فرمانده بسیج اعتراف می گیرد، گزارش می دهد
منشی و پسر علی خامنه ای
بر اعتراف گیری ها اشراف دارند!



اعتراف گیری های زیر شکنجه از بازداشت شدگان کودتا را حسین طائب فرمانده بسیج هدایت می کند. نتیجه بدست آمده از بازجوئی های زیر شکنجه و اعتراف گیری ها مستقیما توسط او به حجت الاسلام علی اصغر میرحجازی منشی مخصوص رهبر و همچنین مجتبی خامنه ای فرزند دوم علی خامنه ای که رابط ستاد کودتاچیان با رهبر است گزارش می شود.

احمدی نژاد قرار است بعنوان سپاس از نقش حسین طائب در کودتا، رهبری لباس شخصی ها (اعضای ثابت بسیج) در سرکوب خونین مردم و همچنین نقشی که در اعتراف گیری ها داشته او را که طلبه ای 46 ساله است بعنوان وزیر اطلاعات کابینه جدیدش به مجلس معرفی کند!

موج سبز دراین ارتباط نوشت:

حسین طائب سال قبل فرمانده بسیج شد. او مدتی پیش از آن معاون هماهنگ‌ کننده‌ دفتر رهبری بود. او همان کسی است که در جریان کشتار مردم در روزهای پس از نماز جمعه رهبر، تخریب اتومبیل ها و اموال مردم توسط بسیج لباس شخصی و... مدعی شد اغتشاشگران برای ایجاد خرابکاری، لباس بسیج و نیروی انتظامی پوشیده بودند!

-- بدون نام ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

اينها مي خواهند که بحران ساختگي ايجاد کنند تا مردم به بحران واقعي که در جامعه ايران پيش آمده کمتر توجه کنند. آخرش هم احمدی نژاد در روز تحليف دست خامنه اي را خواهد بوسيد. خامنه اي هم روي ماهش (!!) را خواهد بوسيد و همه چيز به خوبي و خوشي تمام خواهد شد.

-- محمد ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

دعوای بین‌الطالبانی.

-- بدون نام ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

salam
in baziha va avaz kardanha hameash baraye avaz kardan -fazaye syasi keshvar ast ,va in zaloha hanooz nafahmideand ke fasl in sih karyha gosashteh ast va mardom in nezam ra dar kol nemikhahand

-- mohye ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

Kar az in harfha gozashteh, bayad did khode rahbar ro kasi ghabood dare? in aghayoon darand zamineh sooe estefadeh mojadad az melat ro faraham konand vali koor khaneh and digar doreh hokoomate ideology dar Iran e ma tamam shodeh.
Be omide Irani azad va sekoolar.
Reza

-- Reza ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM


حالا جامعه نا مشروع مهندسین بیانیه می دهد به رییس جمهور نامشروعی که با رهبری نا مشروع روی کار آمده که بایدبه حکم نامشروع گردن بگذاری. تازه همه این نامشروعیات را هم به اسم دین و انقلاب می فروشند.

مردم بازی نخورند. مشکل اصلی همین غول بی شاخ و دم ولایت فقیه ماورای قانون اساسی است. چون مردم دیگر به حرف آقای خامنه‌ای توجه نمی کنند، این بازی را در آورده اند تا هی بیانیه پشت بیانیه بدهند که بله باید از ولی فقیه اطاعت بی قید و شرط کرد. آقایان به اصطلاح‌ مهندسین، شماو رهبری خود با پافشاری بر این داستان ولایت فقیه فرا قانونی پیمان شکن محسوب شده، نا مشروعید.

ما آقای خامنه‌ای را به عنوان رهبرصالح قبول نداریم به هزار علل.ولایت فقیه فرا قانونی راهم خارج از دین می دانیم. تازه این ماییم که قشر مذهبی هستیم.این دعواهای موش و قورباغه بین مهندسین هم از نظر فقهی و مذهبی هیچ ارزشی ندارند. بازی قدرته برای کوبیدن دوباره میخ رهبریِ بی قانون پس از اینکه روز ۳۰ خرداد کنده شد.

-- اسلامی ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

«ولی فقیه» «معظم له» هم هر چه مراقب باشند دیر یا زود به سرنوشت «معظم للهان» سابق مثل فراعنه مصر و سلاطین و شاهان که «عظام» (لغت عربی به معنی استخوانها) همگی آنها در گورهایشان له ولورده شده و حتی عکسی هم از آنها باقی نمانده دچارخواهند شد. ولی اسلام و حق تا ابد بر جا خواهد ماند و از خار و خاشاکهایی خود ساخته ایی چون «ولایت فقیه» پاک خواهد شد.

-- بدون نام ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

بد نبود جامعه ی مهندسین به شیخ فضل الله
هم اشاره می کرد .

-- Sadegh ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

بنظر ميرسد هيئت حاکمه آماده قرباني کردن احمدي نژاد مي شود

-- nadid ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

این ها همه اش بازی است .آقای خامنه ای می داند برای اینکه خودش را نجات بدهد باید آحمدی نژاد را قربانی بکند و دارند مقدمات بر کناری او را با این شامورتی بازی ها آمده می کنند . دروغ و افترا دست مایة آخوند است برای چیرگی بر خلایق ،آما مردان ! دستان شما رو شده.سگ زرد برادر شغال است .ما نه تو، و نه او، را می خواهیم .دست از این ملت برداریدو برو ید پی کارتاتان .

-- بدون نام ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

قابل تاسف است که به خود اجازه می‌‌دهند احمدی نژاد را با مصدق مقایسه کنند. جدا از این اما بسیار مهم است که دلایل این حرف نشنوی احمدی‌نژاد و تغییرات سریع وزرایش بیشتر روشن شود. مصاحبه‌ای در بی‌ بی‌ سی‌ پخش شد که حتما همه دیدید. برای اطمینان لینک را مینویسم:

http://www.bbc.co.uk/persian/tv/۲۰۰۸/۱۲/۰۰۰۰۰۱_ptv_page۲.shtml

اگر کسی‌ تحلیل دیگری سراغ دارد لطفا آدرس بدهد.

-- بدون نام ، Jul 28, 2009 در ساعت 04:00 PM

- از اين كه نام مصدق، يك چهره ملي كه سمبل آزاديخواهي و عاشق ايران بوده به زبان اين عمال استبداد و جيره خواران ديكتاتور جاري مي شود، متاسفم.
دوستان! هميشه همين چاكران درگاه ولايت بوده اند كه اجازه نداده اند هيچگاه انسانهاي شريف و آزاديخواه و كاردان هدايت جامعه را به عهده بگيرند.
بله اينها طرفداران آخوند كاشاني هستند كه پس از كودتا با اردشير زاهدي فرمانده كودتاي 28 مرداد عكس گرفت و شعبان بي مخ هم مريدش بود.

-- صادق ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

اکثر مراجع هم ولایت فقیه را قبول ندارند.سیستانی مقتداصدر صانعی اردبیلی منتظری و

-- اکبر ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

شما را بخدا شما فقط به آرم این مهندسین قلابی و آدمکشان واقعی نگاه کنید! آیا شما را بیاد چنگک قصابی نمی اندازد! از پایین گوشت و بوست جوانان را جلو می کشد و از بالا آویزان می کند. و حالا به ساطور و کارد قصابی و کنده زیر ساطور هم توجه کنید بعد بروید بزندان اوین و کهریزک و عادل آباد شیراز و زندان دمخوف یزد و کرمان و مشهد و کرج و... تا بفهمید که این نامردان مهندسین چه کاری هستند.

-- بدون نام ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

کوری عصاکش کور دگر شده!حضرات هنوز نفهمیده اند مرد م کلا اینها رو نمی خواهند از اون رهبر گرفته تا اصغر مردم ازادی می خواهند جمهوری می خواهند بدون قید اسلامیت چون اسلام رو خراب کردند ما می خواهیم چهره اسلام بیش از این کریه نشان داده نشود ما اسلام و پیامبر و علی و حسین رو دوست داریم دیگه بسه سو ئ استفاده از خدا و دینش -منزجریم از این قوم قاسطین دین فروش

-- سیما ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

هر چه میکشیم از دست حکومت دینی است . اسلام (در کمال احترام به مذهبیون) جایش در خانه و پستوی آشپزخانه است و نه در حکومت.

-- عالمی‌ ، Jul 29, 2009 در ساعت 04:00 PM

حیف از اسم مرحوم دکتر مصدق نیست که بر زبان این خودفروشان اورده میشود؟او مردی میهن پرست بود که با هنر دیپلماسی نفت ایران را از حلقوم انگلیس بیرون کشید و ان را ملی اعلام کرد وگر نه خدا میداند ما الان چه حال و روزی داشتیم؟بدتر از افغانیها! در ضمن مدرک تحصیلی این باصطلاح مهندسین را کی دیده؟اگه مثل کردان و احمدی نزاد و بقیه باشه که حتم بدونید هست بهتره چشماشونو خوب باز کنند و ببینند قطار کودتا داره سقوط میکنه تو دره اینها دارند همدیگرو نصیحت میکنند!جل الخالق!

-- خسرو ، Jul 30, 2009 در ساعت 04:00 PM