رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ مرداد ۱۳۸۸

مجوز روزنامه «صدای عدالت» لغو شد

هیات نظارت بر مطبوعات، به منظور «دفاع از ساحت مرجعیت و ولایت فقیه» مجوز روزنامه «صدای عدالت» را لغو کرد.

دبیرخانه هیات نظارت، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در صفحه ۹ روزنامه شماره ۲۲۲۹ «صدای عدالت» ( چهارم مردادماه) مطلبی «توهین‌آمیز» درباره آیت‌الله روح‌الله خمینی منتشر شده که موجب لغو مجوز این روزنامه شده است.

به گزارش خبرگزای ایسنا، مجوز روزنامه اصلاح‌طلب «صدای عدالت» به استناد ماده ۲۷ قانون مطبوعات و تبصره ماده ۱۱ لغو شده است.

ماده ۲۷ قانون مطبوعات ایران می‌گوید: «هر گاه در نشریه‌ای به رهبر یا شورأی رهبری جمهوری اسلامی ایران و یا مراجع مسلم تقلید اهانت شود، پروانه آن نشریه لغو و مدیر مسئول و نویسنده مطلب به محاکم صالحه معرفی و مجازات خواهند شد.»

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات همچنین افزوده است که مسئولان این روزنامه‌، پیش‌تر به «تذکر‌های» این هیات بی‌توجهی کرده بودند.

این در حالی است که مصطفی کزازی، مدیر مسئول روزنامه «صدای عدالت» در گفتگو با خبرگزاری مهر، با قبول «اشتباه در درج مطلب مذکور»، گفته است که در دادگاه، بابت این اقدام عذرخواهی کرده بود که پذیرفته نشده است.


طی یک ماه گذشته، ده‌ها رسانه مکتوب و الکترونیکی در ایران توقیف یا فیلتر شده‌اند.

فشار‌ها بر رسانه‌های ایران پس از بالا گرفتن اعتراض به نتیجه انتخابات، افزایش یافته است.

روزنامه «کلمه ‌سبز» متعلق به میرحسین موسوی نیز هفته‌ها است که اجازه انتشار ندارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتقاد از وضعیت موجود، خواستار پایان دادن به اعمال محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها در ایران شده است.

بنابر اعلام این سازمان، از زمان آغاز اعتراض‌های انتخاباتی بیش از ۴۰ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در ایران بازداشت شده‌اند.

از ایران به عنوان بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان نام برده می‌شود.

Share/Save/Bookmark