رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ مرداد ۱۳۸۸
آیت‌الله موسوی اردبیلی:

«بازداشت‌شدگان را آزاد کنید»

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعه، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر بازداشت‌شدگانی شد که جرم آنها «احراز» نشده است.

آقای موسوی اردبیلی با «تاسف‌بار» خواندن اتفاقات اخیر ایران، از مسئولان و دست‌اندرکاران خواست که «هرچه سریع‌تر نسبت به ترمیم شکاف‌های ایجاد شده و جبران آسیب‌های وارد آمده اقدام نمایند و در جهت بازسازی اعتماد مردم به نظام تلاش کنند.»

در اطلاعیه این مرجع تقلید آمده است: «رعایت حقوق افراد بازداشت شده و برخورد همراه با عطوفت اسلامی و انسانی با آنان و آزاد کردن هرچه سریع‌تر افرادی که ارتکاب جرمی توسط آنان احراز نشده است و هم‌چنین دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حوادث از دست داده‌اند می‌تواند قدری التیام‌بخش بوده و تنش‌های موجود را کاهش دهد.»


وی با بیان این که حوادث اخیر، «باعث سلب آسایش و آرامش از جامعه شده است» افزوده که «حرمت‌شکنی‌ها و ایراد اتهاماتی که در دادگاه‌های صالحه ثابت نشده‌اند، به بزرگان و شخصیت‌های ملی و دینی، نه تنها جامعه را آرام نمی‌سازد، بلکه آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کند.»

بر اساس اطلاعیه آیت الله موسوی اردبیلی،«ادامه این وضعیت به یقین، مطلوب هیچ‌یک از دلسوزان کشور نبوده و بیم آن می‌رود که باعث تضعیف پایه‌های نظام و اعتماد عمومی به آن گشته و زمینه‌ساز فتنه‌هایی بس عظیم و بزرگ گردد.»

وی اظهار امیدواری کرده است که «با درایت افراد کاردانی که در نظام جمهوری اسلامی مشغول خدمت می‌باشند، کشور از وضعیت بغرنج فعلی رهایی یابد.»

«حرمت‌شکنی‌ها و ایراد اتهاماتی که در دادگاه‌های صالحه ثابت نشده‌اند، به بزرگان و شخصیت‌های ملی و دینی، نه تنها جامعه را آرام نمی‌سازد، بلکه آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کند»

این درخواست یک روز پس از آنکه میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی به همراه تعدادی از فعالان سیاسی و دانشگاهی از مراجع تقلید خواستند در خصوص بازداشت‌‌های انتخاباتی سکوت نکنند، صورت می‌گیرد.

پیش از این اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از نهاد‌های مرتبط با بازداشت‌ها خواسته بود که افراد دستگیر شده را آزاد کنند.

در زندان‌های ایران آن‌طور که نهاد‌های مدافع حقوق بشر اعلام کرده‌اند، صد‌ها نفر در بازداشت به سر می‌برند و بیم آن می‌رود که برای اعتراف‌گیری تحت فشار‌های روحی و جسمی قرار گرفته باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای مرجع تقلید شیعه، این فرزندان جنایتکار و دزد و دروغگویی که زیر دست خودتان تربیت و بزرگ شده اند و امروز قدرت را قبضه کرده اند و مست پول های دزدی و قدرت شده اند، دیگر نه تنها به حرف ها و التماس های شما روحانیون گوش نمی دهند و ارزشی هم برای صنف شماها قائل نیستند، بلکه در وقت مقتضی، لازم باشد شماها را نیز قربانی می کنند. دقیقاً همان کاری که شماها در ابتدای انقلاب و بعدها کردید. شما روحانیون بیخرد و نادان، نمی دانستید که خشونت تولید خشنوت می کند! اگر این مسئله به این سادگی و منطقی را نمی دانید، پس در این حوزه ها و حجره ها چه میکنید!؟ لم داده اید و مرتب، حسین و حسین و زینب و معصومه و فاطمه و .......می کنید!؟ بیخود نیست که اینهمه از جهان معاصر عقب افتاده اید و حال باید قیمت گزافی برای این عقب افتادگی و هم چنین فریب دیگران پرداخت کنید.
تنشی قمی،

-- Taneshi Ghomi ، Jul 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

ساعت خواب اقای اردبیلی.دوریالیتان دیر افتاده و کار از کار گذشته.فکر نان کنید که خربزه اب است

-- jolien bell ، Jul 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

احتمالا یکی از فامیل های خود او هم گیر افتاده که حالا این هم به یاد بازداشت شدگان افتاده. مسلمان سلامش هم بی چشمداشت نیست چه برسد به اظهار همدردی اش

-- بدون نام ، Jul 26, 2009 در ساعت 04:00 PM

مجتبی خامنه ای فرزند دوم علی خامنه اییکشنبه 4 مرداد1388 ساعت: 18:38فرمانده بسیج اعتراف می گیرد، گزارش می دهد
منشی و پسر علی خامنه ای
بر اعتراف گیری ها اشراف دارند!

اعتراف گیری های زیر شکنجه از بازداشت شدگان کودتا را حسین طائب فرمانده بسیج هدایت می کند. نتیجه بدست آمده از بازجوئی های زیر شکنجه و اعتراف گیری ها مستقیما توسط او به حجت الاسلام علی اصغر میرحجازی منشی مخصوص رهبر و همچنین مجتبی خامنه ای فرزند دوم علی خامنه ای که رابط ستاد کودتاچیان با رهبر است گزارش می شود.

احمدی نژاد قرار است بعنوان سپاس از نقش حسین طائب در کودتا، رهبری لباس شخصی ها (اعضای ثابت بسیج) در سرکوب خونین مردم و همچنین نقشی که در اعتراف گیری ها داشته او را که طلبه ای 46 ساله است بعنوان وزیر اطلاعات کابینه جدیدش به مجلس معرفی کند!

موج سبز دراین ارتباط نوشت:

حسین طائب سال قبل فرمانده بسیج شد. او مدتی پیش از آن معاون هماهنگ‌ کننده‌ دفتر رهبری بود. او همان کسی است که در جریان کشتار مردم در روزهای پس از نماز جمعه رهبر، تخریب اتومبیل ها و اموال مردم توسط بسیج لباس شخصی و... مدعی شد اغتشاشگران برای ایجاد خرابکاری، لباس بسیج و نیروی انتظامی پوشیده بودند

-- فریاد مردم ، Jul 26, 2009 در ساعت 04:00 PM