رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ مرداد ۱۳۸۸

«ادامه برنامه هسته‌ای ایران بیهوده است»

هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دستیابی پیدا کند و تلاش مقام‌های این کشور در این زمینه، «بیهوده» است.

به گزارش رویترز، خانم کلینتون همچنین تاکید کرد که واشینگتن، از اسرائیل در مقابل هرگونه تهدید از سوی ایران محافظت می‌کند.

وی در یک گفتگوی خبری، افزود که ایران «حق» دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد و تلاش در این زمینه «بیهوده» است.

به گفته وزیر خارجه ایالات متحده، دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، «غیرقابل پذیرش» است.

بر اساس این گزارش، اظهارات هفته گذشته کلینتون مبنی بر احتمال افزایش توان دفاعی متحدان آمریکا در خلیج فارس برای مقابله با ایران، اسرائیل را نگران کرده است.


عکس از AFP

دن مریدور، معاون نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این اظهارات خانم کلینتون گفته است که آمریکا بهتر است به جای این اقدامات (اجازه رسیدن ایران به نقطه بازگشت‌ناپذیر هسته‌ای)، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

کلینتون در روزهای گذشته گفته بود که حتی اگر ایران به نقطه بازگشت‌ناپذیر هسته‌ای هم برسد، برای این کشور امنیت به دنبال نخواهد آورد.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا نیز قرار است امروز یکشنبه به خاورمیانه سفر کند و یکی از محورهای مذاکراتی وی با مقام‌های اسرائیلی، ایران است.

گیتس فردا دوشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل دیدار خواهد داشت.

رویترز همچنین گزارش کرده است که اسرائیل بدنبال خرید جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا است تا توان نظامی خود را در مقابل ایران افزایش دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم با این حرفا حواسشون پرت نمی‌شه و جالب که آمریکا و اسرائیل سعی‌ در منحرف کردن افکار دارن،میترسن احمدی‌نژاد شکست بخوره؟!!!!

-- غلام ، Jul 26, 2009 در ساعت 02:15 PM

با سلام ، من یک تک تیر انداز در جبهه‌ها بودم،مهمات تازه را زودتر باید مصرف میکردیم،فکر کنم این این سنت هنوز رسم است. امیدوارم هیچوقت مهمات تازه بدست نیاورند.

-- petrus ، Jul 26, 2009 در ساعت 02:15 PM

... اول خود آمریکا تسلیحات اتمیشو از بین ببره بد به کشور دیگری بگه شما نباید سلاح اتمی‌ داشته باشید.به دست آوردن سلاح اتمی ممکن هست دیر یا زود داشته باشد ولی‌ حتما سوخت و سوز نداره و ایران به سلاح اتمی‌ دست پیدا خواهد کرد

-- sam ، Jul 26, 2009 در ساعت 02:15 PM

ما می توانیم و باید جامعه ی جهانی را قانع سازیم تا به محض خروج احمدی نژاد از کشور، وی را به اتهام جنایت علیه بشریت بازداشت کنند. حدود یک ماه و نیم تا سفر احمدی نژاد به سازمان ملل فاصله داریم. باید کاری کرد که او از کشور خارج نگردد، اما اگر آمد، با همه ما و جامعه جهانی روبرو خواهد شد که به عنوان جنایت کار با او برخورد خواهند کرد


-- بدون نام ، Jul 27, 2009 در ساعت 02:15 PM

اگر رژیم جمهوری اسلامی به یک پیکر تشبیه شود ، بلید بگویم دچار خونریزی داخلی شده است و در آینده ای بسیار نزدیک جان خواهد داد . نیازی به محرک خارجی یا نیروی بازدارندگی نیست.

-- ناقوس مرگ آور ، Jul 27, 2009 در ساعت 02:15 PM