رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ مرداد ۱۳۸۸

حزب‌الله لبنان: در حوادث ایران دخالت نداشتیم

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای، گزارش‌ها مبنی بر دخالت نیرو‌های خود در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران را تکذیب کرد.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری‌ها، در این بیانیه آمده که «شایعه‌ها» در خصوص دخالت نیرو‌های حزب‌الله در حوادث پس از انتخابات ایران، از سوی «استکبار جهانی» انتشار یافته و هدفی جز «تضعیف جریان مقاومت و ایجاد فتنه و تفرقه در میان یک جبهه واحد» ندارد.

در این بیانیه، از کسانی که چنین «شایعاتی» را ترویج می‌کنند، خواسته شده که «از اشاعه فتنه و تفرقه میان دو ملت برادر لبنان و ایران» خودداری کنند.

حزب‌الله لبنان، مسائل جمهوری اسلامی را موضوعی داخلی دانسته که به «رهبری و ملت ایران» ارتباط دارد.

پیش‌تر، حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با ارسال نامه‌ای، «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته بود.


حزب‌الله لبنان از متحدان اصلی ایران در منطقه محسوب می‌شود. ایران نیز در جریان انتخابات پارلمانی لبنان که چندی پیش برگزار شد، به طور «غیرمستقیم» از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کرد.

این بیانیه یک ماه پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر دخالت نیرو‌های حزب‌الله لبنان و حماس در سرکوب اعتراض‌های خیابانی در ایران منتشر شد، صادر می‌شود.

یک وب‌سایت نزدیک به میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات، در آن زمان ویدئویی از حمله لباس شخصی‌ها به ستاد آقای موسوی در قیطریه پخش کرد که در آن تصویر «چند عضو حزب‌الله لبنان» دیده می‌شد.

چندی بعد، تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی به نقل از افرادی از حزب‌الله لبنان، صحت عکس‌های منتشر شده و افراد شناسایی شده در فیلم مذکور را تائید کردند.

این در حالی است که دفتر تهران حزب‌الله تهران اعلام کرده که هیچ دخالتی در حوادث اخیر ایران نداشته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

... در کشور خودشون انواع فسق و فجورها را مرتکب می شوند اونوقت می آیند زنان و مردان شجاع ایرانی را دستبند می زنند.

-- بدون نام ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

احتمال دارد نیروهای امنیتی که به زبان عربی حرف می زده اند از خوزستان بوده باشند. چه فرقی می کند: برادر لبنانی بر سر ما بکوبد یا برادر خوزستانی؟ مهم این است که عده ای دارند به ناحق عده ای دیگر را سرکوب می کنند!

-- ایرانی ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

حزب الله لبنان و حماس فلسطین مطمئنا در کشتار و سرکوب و پایین انداختن ماهوارهها و کولر های مردم دست داشته اند. آنها حتا شنیده شده، یعنی افراد صد در صد مطمئن شنیده اند که «برادران ایرانی » انها بهشان می گفتند در اینجا تمرین کنیم انشاالله در تل آویو اجرا خواهیم نمود. باند حزب الله و با همکاری باند خامنه ای و روحانیت شیعه مثل اشغالگران و حتا از آنها بدتر با مردم شریف ما عمل کرده اند. سپاه پاسداران روی خمرهای سرخ را و سازمان مجاهدین را و استالینیستها را سفید کردند، روحانیت شیعه در تمامیتش مگر دوسه استثناء ابنالوقت بودن در همه ی این جنایات شریک بوده و هست. آنها اگر اعلامیه ای هم داد ه اند برای خالی نبودن عریضه بوده است. روحانیت در زمان شاه حتا برای یکی از این جنایات عمامه از سر به چاه می انداخت ولی اینک بوی نفت و بوی خون این دو همدم اوست و این چنین شکم بر آورده و فربه و. چاق شده است. مردم شریف ایران باید در روز موعد چنان تسویه حسابی از حزب الله لبنان و حماس فلسطین بکنند که ایران را برای همیشه فراموش کنند، حزب الله لبنان حتا از شرف و وجدان نان خوری و نمکدانی شکنی هم که بگذریم یک اشتباه تاکتیکی عظیمی مرتکب شده که آن سوی آن تا چندی دیگر پیدا خواهد شد. ما خودمان در همسایگیمان شاهد ورود سه عرب و سه ایرانی بودیم که برای پرتاب کولر و آنتن های بشقابی روی بام پیرزن همسایه ی ما بودند. مردم باید آگاه باشند!

-- بدون نام ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

سلام
چرا آقایان منکر هستند وقتی عکسهای آنها در قیطریه فاش شده و اولین نگرانی در صورت انتخاب میرحسین را حزب اله لبنان داشت و می دانست دیگر خبری از دلارهای مفت وجود ندارد که انها خرج خود کنند و میرحسین گفته بود راه قدس از کربلاست یعنی ما کاری به مدیریت جهان نداریم و فقط به مشکلات خودمان رسیدگی می کنیم و این زنگ خطری برای آنها بود پس این تکذیبها دیگر رنگی ندارد و بهتر آن است که حزب اله به فکر منابع جدید مالی برای خود باشد چون به زودی کفگیر به ته دیگ می رسد

-- elyas ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

زمانی که خدا بیامرز محمد رضا شاه به خانمها حق رأی داد آخونها داشتند خودشان را می کشتند. حالا مردم را ذبح می کنند آخوند جیکش در نمی اید.

-- بدون نام ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

ازروزی که سرزمین ایران توسط مافیای اسلام اشغال شده است ، روحانیت شیعه به صورت اسب تروای بیگانگان و اجنبی های اسلامی در ایران عمل کرده است . حزب الله لبنان هم تخم و ترکه ی همین ...های اشغالگر است . تا ایرانیان مافیای اسلام را از سرزمین پاک و اهورایی شان بیرون نرانند و به آیین آزادیبخش زرتشت خردمند یعنی همان دین پدرانشان روی نیاورند ، روی آرامش و آسایش را نخواهند دید . اسلام ،چون دین نیست ، هر کجا که باشد یا برود ، فساد و ناامنی و عقب ماندگی را به همراه خواهد داشت . اسلام با کمونیسم استالینی و فاشیسم هیتلری و مائوئیسم چینی ، به ویژه از نوع خمرهای سرخ کامبوج با جناب" پل پت " اش همریشه و همسرشت و البته همسرنوشت است . این حقیقت روشن را شاه فقید ایران با عبارت " همکاری ارتجاع سرخ و سیاه علیه ایران " پیش بینی کرده بود ! افسوس که روشنفکران آنروز ، نعلین آخوندهای ...شیعه را می لیسیدند و زیر عبای ...آنها خزیده بودند ! حالا هم که بیدار شده اند به مردم نمی گویند اسلام اصلا دین نیست بلکه تنها یک مافیای خشک و خشن است که کوچک ترین و کمترین نسبتی با دین حقیقی و معنویت و خدا و اخلاق و ارزش های انسانی ندارد . آیا روزی می رسد که ایرانیان ، اسلام را ...به تاریخ بیندازند ؟ آیا آن روز شاد و زیبا و رهایی بخش در تقدیر تاریخی ما ایرانیان اسیر و دربند نوشته شده است ؟؟؟

-- کوروش کاوه زاد ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

خوبه اقلا اشتباه پدرای ما رو کسی تو لبنان نمی کنه

-- بدون نام ، Jul 25, 2009 در ساعت 12:30 PM

خطاب به کوروش عزیز: هدف ما رسیدن به یک جامعه سکولار به معنای واقعی آن است تا هیچ نوع تبعیض جنسی، دینی و قومی در آن وجود نداشته باشد.
ما نمی خواهیم از طالبانیسم شیعه به ناسیونالیسم افراطی برسیم. (دقت کنید که من با وطن پرستی مشکلی ندارم)

-- eX ، Jul 26, 2009 در ساعت 12:30 PM

Be Robah goftand shahedet kist goft domam.hal in hezbolah takzib mikonad.rohaniate farbe shode as pole naft va gaz,in mafiaye khonasham niz migoyad ma dar iran shekanje nadarom va kasi nekoshtim.in kare Amrika va Englis ast.khodawand pedare shahro biamotze ke goft man sedaye shoma ra shenidam va be tosihe moshaweranash iran ra tark kard.ama in mardom ke sarmast as enghelan va be hamrahi roshanfekerane anzaman ghadre Dr.Shahpore Bakhtiar ra niz nadanestand ke migoft Diktatori amame va nalaein batar as shahst gosh nadadand.wali aknon niz dir nist va ma iranian bayad in baktri ra as tane khod besodayeim va in rah jos ba hambastegi va etehad pish nakhahad amad.be omide anroz.Sasan Alman

-- بدون نام ، Jul 26, 2009 در ساعت 12:30 PM