رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ مرداد ۱۳۸۸
موسوی:

موسوی: حتی هاشمی را تحمل نمی‌کنند

میرحسین موسوی، با انتقاد از فضای «شبه کودتایی» ایران گفت که امروز حتی هاشمی رفسنجانی «تحمل» نمی‌شود و این مسئله باعث حرکت جامعه به سمت «نظامی‌تر و امنیتی‌تر» شدن می‌شود.

آقای موسوی که امروز چهارشنبه در جمع گروهی از اساتید دانشگاه و مدیران رسانه‌ها سخن می‌گفت، بر ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابان در «چارچوب قانون» تاکید کرد و از مردم خواست که با حرکت در این مسیر، «خسارت‌های این فضای شبه‌ کودتایی» را به حداقل رسانند.

به گزارش وب‌سایت قلم‌نیوز، نخست‌وزیر پیشین ایران گفت که اگر حرکت‌های اعتراضی از چارچوب قانون خارج شود، جامعه با «آنارشی لجام‌گسیخته‌ای» روبه رو خواهد شد.

موسوی در عین حال ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات را «ضرورتی ملی» دانست که به گفته وی باید «مسئله همچنان زنده بماند.»


به گفته این نامزد معترض به نتیجه انتخابات، مردم نباید فراموش کنند که «این دولت در چه فرآیندی شکل گرفته است.»

وی افزود که «مدافعان تقلب»، تریبون‌هایی نظیر صداوسیما در اختیار دارند و مطبوعات باید پرداختن به مسائل پیش آمده را از جمله «وظایف» خود بدانند.

در جریان حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه تاکنون، ده‌ها فعال سیاسی و مدنی بازداشت و زندانی شده‌اند. تلاش‌ها برای آزادی آنها هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

نهاد‌های مرتبط به این بازداشت‌ها اعلام کرده‌اند که از برخی بازداشت‌شدگان اعترافاتی گرفته شده که احتمال دارد در تلویزیون دولتی ایران پخش شود.

موسوی تاکید کرد که تا وقتی که آخرین نفر از زندانیان روزهای پس از انتخابات آزاد نشود، پرونده‌ این انتخابات «باز» می‌ماند و «مشروعیت این دولت» نیز زیر سئوال خواهد بود

دیده‌بان حقوق بشر با ابراز نگرانی از این مسئله از مقام‌های ایران خواسته که فشار‌ها بر زندانیان که به منظور «اعتراف‌گیری» وارد می‌شود را متوقف کند.

زهر الهیان نماینده مجلس، امروز در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از پخش تلویزیونی برخی از این اعتراف‌ها خبر داده است.

اقدامی که روز گذشته، ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران خواستار آن شده بود.

آقای موسوی در واکنش به این اقدامات گفت: «اگر از همه بازداشت‌شدگان هم اعتراف بگیرند، باز هم افکار عمومی اینها را قبول نمی‌کند.»

موسوی در عین حال ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات را «ضرورتی ملی» دانست که به گفته وی باید «مسئله همچنان زنده بماند» و مردم نباید فراموش کنند که «این دولت در چه فرآیندی شکل گرفته است»

وی تاکید کرد که تا وقتی که آخرین نفر از زندانیان روزهای پس از انتخابات آزاد نشود، پرونده‌ این انتخابات «باز» می‌ماند و «مشروعیت این دولت» نیز زیر سئوال خواهد بود.

نخست وزیر پیشین ایران اظهار داشت که «منشوری فراتر از جبهه و گروه سیاسی» را تدوین خواهد کرد تا تمام ظرفیت‌های «مغفول» قانون اساسی به اجرا گذاشته شود.

به گفته آقای موسوی، «ما در منشور خود این دغدغه را داریم که هم پیوستگی مردم حفظ شود، هم منافع ملی لحاظ شود و هم به مطالبات مردم پاسخ داده شود.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که نتیجه این انتخابات را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» دانسته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای موسوی با قراردادن خودددر کنار هاشمی رفسنجانی بکلی اعتبار خود را از دست می دهد. قانون نوازی ایشان هم بیشتر باعث خرابیشان می شود. این قانون که ولی معظم زیر ان هر جور که خود دوست دارد حکومت می کند و بطور مثال در انتخابات تقلب کرده و به تظا هرات آرام ما حمله می کند چ قانونی است؟

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

برخلاف گفته آقای موسوی معتقدم که قانون اساسی ايران با اصول ضد ونقيض خود در مورد جايگاه مردم و نقش سران انتخابي و رهبران انتصابي به هيچ عنوان جوابگوی خواسته چهل ميليون مردمی که نقشی در نوشتن و تاييد آن نداشتند نيست.اگر مبنا قانون اساسی است،پس حرف خامنه ای فصل الخطاب است وهيچ اعتراضی پذيرفته نيست؛ در صورتی که مشکل مردم وجود همين قانون واختيارات رهبر ونهادهای انتصابی اوست که افراد را برای پست های انتخابی تاييد صلاحيت ميکنند ونام هرکس را بخواهند از صندوق در می آورند وبه هيچ نهاد انتخابی پاسخگو نيستند

-- alireza ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

امروز حتی خدا را هم تحمل نمی کنند...

-- بنده خدا ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

in sokhane aghaye mousavi delsard konandeh ast chera ke manie in sokhan bemanaye etmame faaliatte jonbesh dar sorate azadie hameye zendanian ast!hata dar sorate azadie hameye zendanian mobarezeh bayad tadavom dashte bashad.

-- siavosh-uk ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

حمایت یک مرجع تقلید دیگر از مقاومت جنبش سبز در برابر کودتای انتخاباتی
آیت‌الله علی‌محمد دستغیب هم به جنبش ضد کودتا پیوست
آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب، از مراجع بزرگوار تقلید که در شهر شیراز ساکن است، با انتشار پیامی خطاب به هاشمی رفسنجانی، حمایت خود را از سخنان وی و خواسته‌های نامزدهای معترض به نتایج انتخابات، اعلام کرد.

به گزارش «موج سبز آزادی» آیت‌الله دستغیب در حالی به حمایت از جنبش سبز ضد کودتا برخواسته که اخبار متعدد رسیده حاکی از فشار گسترده حاکمیت بر علمای قم برای جلوگیری از موضع‌گیری ایشان علیه کودتا و یا به نفع حامیان جنبش سبز است.


با این حال، آیت‌الله دستغیب در پیام خود به صراحت از دیگر مراجع تقلید نیز خواسته تا در برابر کودتا به نفع مردم موضع بگیرند و نگذارند شائبه‌ی جدایی مراجع از مردم پیش بیاید.


«موج سبز آزادی» متن کامل پیام این مرجع شجاع را که خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در حمایت از بیانات او در نماز جمعه تهران صادر شده، عینا و بی‌هیچ ویرایشی از سایت این مرجع تقلید نقل می‌کند:


بسمه تعالی

قال الله تعالی: (ابلّغکم رسالات ربّی و انا لکم ناصحٌ امین)اعراف68


حضور محترم حضرت آیة الله هاشمی رفسنجانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری و تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام راحل (رحمة الله ) و انقلاب اسلامی ایران


نصایح خیر خواهانه جنابعالی در نماز جمعه تهران در روز بیست و ششم تیر ماه را همه شنیدند و آنچه پیش آمده از نگرانی بسیاری از مردم این سرزمین که همه مسلمان و دوستداران اهل بیت پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) هستند بازگو کردید . و رنجش خاطر آن عده کثیر از مردم را تذکر دادید. ما شاهد ضرب و شتم مردم بی دفاع بخصوص دانشگاهیان بودیم. پر کردن زندان ها و باز جوئی های آنچنانی که بر کسی پوشیده نیست.


شما پیشنهادهای خوبی برای التیام نسبی دادید، آزادی همه ی زندانیان ، دلجوئی از آنها و خانواده آنها و اینکه بتوانند آزادانه حرف منطقی خود را بزنند و همچنین رسانه های جمعی قضاوت یکطرفه نداشته باشند.

این جانب عرض می کنم از گذشته تا به امروز مردم پشتیبان فقهاء عدول بوده اند. بکار بردن سلاح سرد و یا احیاناً گرم و زندان برای مقلّدین آقایان و دوستداران اسلام و روحانیت یعنی برگشت از دین و تنها ماندن ،و این نه تنها نفعی ندارد که ضرر هم خواهد داشت و معنی حفظ نظام این نیست و این گونه نمی شود اسلام و انقلاب را حفظ کرد. این قبیل رفتارها دور نمودن مردم از نظام و اسلام است. آمریکا ، روسیه ، چین و هر ابرقدرت دیگری هیچگاه دوست ما نبوده و در آینده هم نخواهند بود . خیر در دوستی و همدلی با مردم است . این جانب آنچه از سخنان حضرت آیة الله هاشمی رفسنجانی شنیدم خیر خواهانه بود . نهیب دادن به ایشان و هتک حرمت ایشان به خاطر سخنان حق جایز نیست .


به هر حال لازم است به خواسته های منطقی دوستداران امام و انقلاب آقایان میرحسین موسوی و حجت الاسلام و مسلمین کروبی و محسن رضایی که عده ی بسیاری به آنها رأی داده اند گوش فرا داد که یقینا با دوستی بسیاری از مردم مواجه خواهیم شد. ضمنا متذکر می شوم تاریخ مسلمین به خصوص شیعه شهادت می دهد که تا به امروز مرجع و ملجأ مردم ،علما و مراجع بوده اند ،لذا قلم و بیان خیرخواهانه و حق طلبانه مراجع و علما ،باید مستمر بر این معنا باشد تا هیچ شائبه ی جدایی مراجع و علما از مردم حاصل نشود.


سید علی محمّد دستغیب

29/4/88

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

توده های درد و محنت کشیده ما این روزها از روحیه انقلابی بالائی برخوردارند. آنها احساس می کنند که با خیزش عظیم و سترگ خرداد، روزنه ای برای رسیدن به آزادی برای آنان به وجود آمده است. اما در این میان دو تلاش در حال ستیز و جدال با یکدیگرند: تلاشی که قصدش وسیعتر کردن هر چه بیشتر این روزنه و ایجاد شکافی بزرگ در سد دیکتاتوری حاکم و نمایاندن خورشید تابان است، و تلاش متقابلی که به همه چیز متوسل می شود تا این روزنه مسدود شده و سیاهی اسلام حاکمین مرتجع وقت با پرچم سبز موسوی بر همه جا مستولی گردد. این توصیف از اوضاع کنونی ایران اتفاقاً امروز از زبان خود مردم ایران با تشبیهات زیبائی، شنیده می شود:

"شیشه عمر رژیم در هوا غل می خورد و به سمت پائین می آید. در این میان مردم تحت ستم ایران با خشم و نفرت شدیدی که از این رژیم دارند سعی می کنند با پرتاب سنگ و غیره، آن شیشه را در همان هوا خرد و داغون کنند؛ ولی کسانی هستند که با نگرانی، دستانشان را زیر شیشه گرفته اند و در حالی که بالا و پائین می پرند نمی خواهند بگذارند شیشه عمر رژیم به زمین افتاده و خرد و نابود گردد

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

من از آزادی و آزادگی و آزادیخواهی و از هرکسی که بتواند ما را از شر جمهوری اسلامی نجات دهد، حمایت میکنم
با سلام
جمله ی بالا را عینا نوشته ام که بتوانم به آن بپردازم.در وحله اول
ما را هیچکس نمیتواند از شر جمهوری اسلامی با هر دوجناح نجات دهد
غیر از خودمان! لطف کنید به گزارشهای فعالین " حقوق بشر" در ایران نظری بیندازید
زیر تمام این گزارش ها نوشته میشود: رونوشت به کمیسار سازمان ملل برای توقف اعدام و جنایت در ایران! اما
تا به امروز شما دیده اید که این " سازمان ملل بشر دوست" واکنشی نشان داده باشد؟
آیا کشور ما کشور " فقیری" ست؟ و مردم ایران بی دست و پا که نتوانند " تولید کنند" و محصول کار
خود را نوش جان کنند؟ به عوض اینکه مشتی جنایتکار وابسته به امپریالیسم غارت کنند
و جیب سرمایه داری جهانی را پرکنند؟ به راستی شما فکر میکنید که " امام زمان" این رژیم وحشی
سرکوبگر را تا به امروز نگهداشته است یا پشتوانه دولتهای غارتگری چون انگلیس، فرانسه
آلمان ، ایتالیا ،روسیه، آمریکا ...؟
آیا ما به نیروی فکری خودمان متکی نیستیم که از بیگانگانی که فقط بفکر چپاول ثروت ایران
هستند " کمک " بخواهیم؟
آخر مگر هر کس که گفت من " آزادیخواه" هستم به راستی چنین است؟
مگر جنایتکارانی که دستشان به خون پاک فرزندان ایران آغشته است
و امروز " اصلاح طلب" شده اند میتوانند قابل اعتماد باشند که از " آزادی" دفاع میکنند؟
آیا هرگز هیچکدام از این جانیان مثل گنجی، سازگارا موسوی احمدی نژاد... تا به امروز به
جنایتاشان اعتراف کرده اند؟ که حالا امروز باید اینان را " منجیان" مردم دانست؟
اگر شما معتفد به هوشیار بودن مردمی هستید که قائل به شخص نیستند پس دیگر
این استمداد از " هر آزادخواهی" به چه معنایی چیست؟
این چه " حکم" بی منطقی ست که صادر میکنند که هر کس چنین نیست تفرثه افکن است؟
آیا برای فرار از یک جانی باید به جانی دیگر پناه برد؟
بعد هم میگویید ما اگر میخواستیم ج ا باشیم چه و چه و چه!! خب
این آقای سازگارای جنایتکار در این رژیم جنایت پیشه نبوده و به عزیزان ما در وزارت
اطلاعات و سپاه " خدمت" نکرده است؟
کدام گوشه ی انزوا؟ در عصر اینترنت کدام انزوا؟ مگر این گفته روسای جمهور
آمریکا یا سران دیگر کشورها را بخواهید " تکرار" کنید که مردم ایران در انزوا هستند، و اینکه
چطور شده بعد از " سی سال" این دلسوختگان برای ما تشخیص دادند که منزوی هستیم
باید در بحران اقتصادی ی که نیاز به چپاول بیشتر دسترنج کارگران ما و ثروت مردم دارد جستجو
کرد. گنجی و سازگارا اگر بیشترین شکنجه را شده بودند
نمیوانستند امروز سرپایشان بایستند، آخر کمی به دیگران فهم احترام بگذارید
خب، شما بفرمایید که یکباره دارید از وزارت اطلاعات جنایتکار دفاع میکنید که بنیانگذارانش
جانیانی چون گنجی و سازگارا و سایر اوباش رژیم بودند؟
دوست محترم ، اتفاقا دوره ی آن چیزی که گذشته است " سوار حرفهای دلنشین" شدن است
سوار " حرفهای فریبنده " شدن است
جنایات تاریخی جنایتکارانی چون گنجی و سازگارا را ممکن است بتوانید با
چشمان بسته وجدان خودتان قبول کنید و ببخشید، اما از دیگران نمیتوانید بخواهید که بپذیرند
که شما یک " ایران دوست " به معنای واقعی هستید و برای آزادی واقعی ایران و ایرانی
از یوغ ستم و بردگی و استثمار کشورهای قلدر و دزد مبارزه میکنید
بهر رو شما یک نفر از این دسته " میهن پرستان" نیستید، امثال شما هم هست که به فکر منافع خود هستند
و فکر میکنند تا " من زنده هستم" بگذار چند " رفتن" این رژیم را ببینم/ اما رفتن رژیم
یعنی آمدن یک دیو دیگر/ آنچه که ما را به آزادی میرساند
آگاهی مبارزاتی برای آزادی واقعی ست متکی بودن بر نیروی عظیم توده های تحت ستم
همان توده هایی که فرزندان آنان در مواقع جنگ به جبهه میروند و از وطن
دفاع میکنند و کشته میشوند و نه فرزندان ...رفسن جانی و سایر دزدها و جنایتکاران
و یا سازگارها و گنجی ها جانی و وطن فروش/ در خاتمه آیا اینطور نیست
که شما زیر چتر " آزادیخواهی" خود را به ریسمان جنایتکاران آویزان میکنید
و از آنان برای " آزادی" دفاع میکنید؟
راستی "آزادی" کی؟ آزادی چی؟
با احترام به سیل خروشان مردم ستمدیده ی هموطنم که
با تمام پوست و گوشت خود فریاد مرگ این رژیم جنایت پیشه، سرکوبگر، تبهکار
و وابسته به سرمایه داری جهانی را فریاد میزنند
مردمی که فریاد میزنند مرگ بر جمهوری اسلامی/ وای به روزی که مسلح شویم
مردمی که به درستی به هیچ یک از این جنایتکاران که دستشان در دست یکدیگر بوده و هست
اعتماد نمیکنند
پیروزباد مبارزه برای سرنگونی رژیم با هر جناح و دسته

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

مدعیان تقلب در ایران عادت ندارند به هیچ سوالی جواب بدهند مثلا این دو سوال مهم :
1.کدام موسسه معتبر غیر ایرانی پیروزی موسوی رو پیش بینی کرده بوده .(لازم به ذکر است که موسسه بین المللی terror free tomorrow همین نتیجه اعلام شده رو طبق نظر سنجی پیش بینی کرده بود .)
2.چرا آرای تهران رو به نفع احمدی نژاد تغییر ندادند . در ایران که جامعه ای تمرکز گرا است آرای تهران اهمیت بسیاری دارد اگر تقلب بود قاعدتا نباید موسوی پیروز تهران اعلام می شد.

لطفا از درج این کامنت خودداری نکنید . خیلی علاقه دارم جواب این سوال ها رو از مدعیان تقلب بشنوم.

-- احسان ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

بنا بر گزارش خبرگزاري هاي دولتي، آقاي رييس جمهور در فاصله فرودگاه مشهد تا حرم با چند لباس مختلف در ميان استقبال پر شور مردم رويت شده اند. كت و شلوار طوسي، كت و شلوار قهوه اي، كت و شلوار مشكي، كاپشن سفيد، پيراهن سفيد تك و ..... .

نتيجه گيري : 1) به تعداد انگشتان دست محمود احمدي نژاد وجود دارد. 2) بايد چشم بسته اخبار خبرگزاري هاي دولتي را قبول كنيم.

اينم لينك ها و عكس خبرها :

http://www.irna. ir/View/FullStor y/?NewsId= 591853

http://www.farsnews .net/newstext. php?nn=880425071 8

http://www.iribnews .ir/MainContent. aspx?news_ num=195519

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM


یک شعر

لباس شخصی های شيکپوش

============ ==

ديدمت. باتوم بر فرق جوانها ميزدی

از همينجا تير بر اندام آنها ميزدی

ديدمت آراسته بنشسته در استوديو

دشنه بر قلب جوانان از همانجا ميزدی

ديدمت با ظاهر تفسيرگوئی بی طرف

با کلامت بر موازين شرف پا ميزدی

واژه را از پيش با وسواس کردی انتخاب

جای الهامات و احساسات خود جا ميزدی

با همان آمار مجعولی که ميکردی رديف

از همين لندن تبر بر ساقه ی ما ميزدی

نان امروز تو در روغن، ناهارت رو به راه

با چه حرصی سینه بهر شام فردا ميزدی

جمله هايت اطلاعاتی ست، مردم واقفند

بيخودی با مِن و مِن ارقام را لا ميزدی

تا هماهنگی کنی با دسته ارکستر نظام

هرکجا ميشد زدن، يک دو.ر.می.فا ميزدی

ديدمت. در عمق چشمان تو ترسی خفته بود

خاصه وقتی حرف ساواک و ساواما ميزدی

موج ميزد در ميان چهره ات لورفتگی

بهر جبرانش گهی دل را به دريا ميزدی

ديدمت انگار زير چشم با ارباب خويش

چانه بهر حرف های سطح بالا ميزدی

در خيابان های تهران همقطارانت به صف

ای لباس-شخصی! تو هم زينسوی دنيا ميزدی

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

مقصود آقای موسوی از «قانون» چیست؟؟؟ آیا «قانون» به معنی «دستگاه موسیقی» است و یا به معنی «قانون اساسی نظام» و یا به معنی «قانون قرآن»؟؟؟ نظام حاکم ٣٠ سال است که فقط از معنای اولی که همان «دستگاه موسیقی سنتی» است برای رقصاندن ما به سازخود و یا هیپنوتیزم کرد نمان با نواهای آن استفاده کرده و از کتابهای تدوینی قانون اساسی و از قرآن فقط و فقط برای گذاشتن آنها در قفسه های کتاب و جهت گرفتن عکسهای نمایشی در کنار آنها بهره برداری می کند. حال که ناگهان دیگر سحر و جادوی موسیقی نوازندگان قانون نظام بر ملا شده به زور و شتم دستگاه های صامت و درد آور «باتون» و «چماق» خود می خواهد دوباره ٣٠ سال دیگر ما را به رقص اجباری اطاعت وادارد!!! در نتیجه تنها راه رهایی ما شکستن دستگاه موسیقی قانون بر سر نوازشگران آن و مقاومت دربرابر چماق و زور است.

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

شما ها که ایران نیستید نمیدونید که موسوی بدون هاشمی موفق نمیشه
هاشمی هم معرفت خودشو ثابت کرد
ايراني بودن خود را ثابت کنيد فراموش نکنيد هر ايراني يک رسانه جنبش سبز فرا خيزيد تمام اخبار جنبش سبز www.mosavi-sabz.blogspot.com
www.mosavisabz.tk
اين پيام رو به همه ي ادد ليستتون بفرستيد

-- مرتضی ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

اقای احسات عزیز رای تهران رو واسه این تغییر ندادند که فاصله خیلی نجومی بود. در ضمن کی به شما گفت که این موسسه چنین ناماری و داده؟ حتما روزنامه ایران!

-- سهیل ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

هیچکس یک فرد فاسد و دزد که با دستبرد زدن به قانون اساسی برای پیاده کردن نئولیبرالیسم امریکایی و خصوصی سازی خشم مردم ایران را برای خود خرید تحمل نخواهد کرد. او و نوچه اش موسوی با صهیونیسم و امپریالیسم در جهت دزدی اموال ایران که متعلق به مردم ایران است همکاری دارد.

-- بدون نام ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

اقای موسوی
شما دیگران رابه بی قانونی متهم میکنید درحالی که خودتان خواهان بدعت در قانونید
اقای موسوی
شما دیگران را به دیکتاتوری متهم میکنید درحالی که حرفهای شما عین دیکتاتوری است
شما و دارودسته تان تشنگان قدرتیدوحاضرید
هزاران نفر را در این راه فدا کنید
مردم هوشیارند

-- ali ، Jul 22, 2009 در ساعت 06:00 PM

جواب آقای احسان که هنوز چشمانش بروی تقلب روشنتر از روز در انتخابات اخیر باز نشده و سرکوب وحشیانه مردم بی دفاع و بی سلاح ایران را توسط مزدوران تا به دندان مسلح رژیم دیکتاتوری آخوندی نمیبینه و با طرح سئوالش مطمئنم که از طرفداران احمدی نژاد است ولی امیدوارم از چماق بدستان،مامور شکنجه یا جاسوس توی اداره و یا در و همسایه اش نباشه بگم که: کل جمعیت ایران ٧٠ میلیون است که با توجه به جمعیت ٣٥ میلیونی سال ٥٧ منطقی است که بگوییم بیش از ٧٠ درصد جمعیت ایران بعد از سال ٥٧ بدنیا آمدند. برطبق شواهد - و علتش اینکه عمدأ در ایران نظرخواهی نمیشود تا راحتتر بشود تقلب کزد و مثل امروز مثل شما ادعا کنند که آمار مستندی در دست نیست- اکثر جوانان قبل از انتخابات به هر دلیلی ( چه جدی و سیاسی و چه تفریحی) طرفدار جنبش سبز بودند و نکته دوم اینکه طبق آمار دولت کمتر از ٣٠ درصد جمعیت ایران روستایی است و مابقی شهرنشین. نکته سوم اینکه جمعیت تهران بیش از ١٠ میلیون نفر،کرج بیش از ٥ میلیون نفر،اصفهان ٤ میلیون و شیراز ٣ میلیون نفر. فقط جمع این چهار شهر میشه ٢٢ میلیون نفر یعنی یک سوم جمعیت ایران که هم از شواهد و هم از آمار رسمی معلوم شده که آقای موسوی برنده انتخابات بوده.مگه شهرستانها و روستاهای استان تهران چقدر جمعیت داره که موسوی برنده شهر تهران و کرج هست ولی درکل استان تهران باخته؟ مگه کل جمعیت روستایی اصفهان و شیراز چقدره که موسوی برنده مرکز استان هست ولی در کل استان باخته؟ آقای کروبی حتی آمار رأی او به یک درصد هم نرسیده در حالی که بیشتر از این تعداد جزو ستاد انتخاباتی و هوداران سرشناسش هستند و اصلا به اتکای کدام موقعیت ممتاز فراهم شده توسط احمدی نژاد دوسوم رأی دهندگان به او رأی دادند؟ فضای فرهنگی کشور بهتر شده؟ تورم ٣٠ درصدی مهار شده؟ روابط خارجی کشورمان با چند کشوری که سرش به تنش بی ارزه عادی شده؟ کشاورزها وضعشون خوب شده؟ اختلاف اقوام ایرانی با حکومت مرکزی برطرف شده؟ و ......

-- alireza ، Jul 23, 2009 در ساعت 06:00 PM

جناب سهیل
اتفاقا مدعای شما تقلب گسترده و اعلام نتیجه ساختگی است پس می توانستند رای تهران را طور دیگری اعلام کنند.
در ضمن موسسه ای که نام بردم متن مشروح نظر سنجی رو روی سایت خودش قرار داده .
جناب علیرضا
شما تنها کاری که نکردید پاسخ به سوالات من بود .
ضمنا می دانم که در ایران مشکلات هست ولی مهم این است که مردم به چه کسی برای حل این مشکلات دیرین اعتماد کرده اند .

-- احسان ، Jul 24, 2009 در ساعت 06:00 PM

آقای احسان، دیوار حاشا بلند است وگرنه من جواب شما را در تک تک جملاتم دادم، منتها چشم بینا میخواهد که شما هم مانند احمدی نژاد متوهم به منتخب خدا بودن، و دار و دسته جیره خور و سرکوبگرش ندارید. رئیس جمهور متقلب شما آنقدر کور است که حتی راهی را که به او نشان داده اند به خطا میرود و هواداران خود را که چشم بسته از او حمایت کردند و در تقلب و کودتای نظامی - امنیتی بعد از انتخابات او را یاری نمودند، با اولین انتخاب فامیلی خود رنجانده و نیازمند آن است که سرورش خامنه ای که خود را نایب خدا میداند بر او تکلیف کند که چه بکن و چه نکن. آدمی که اینقدر ابله است و بدنبال سوء استفاده از موقعیت شغلی خود است و سوء مدیریت او اقتصاد ایران را ویران کرده و ٢٨٠ میلیارد دلار پول ایران را به چاوز و حزب الله و سودان و کره شمالی و سوریه و خرابکاران عراق و عروس و دامادهای بورکینوفاسو داده، چگونه ٦٤ درصد قلبهای مردم ایران را ربوده و رأی آنها را در صندوق خود دارد؟ آقای احسان، اگر شما نمیخواهید ببینید، مردم ایران و مخصوصا جوانان شجاع ایران از تمام حقایق آگاهند و سرکوب وحشیانه آنها مهر تاییدی بر حقیقت اطلاعات آنان است.

-- alireza ، Jul 24, 2009 در ساعت 06:00 PM

از آقايان متقلب و نوچه هاي بيمارشان كه عاشق خال ديكتاتورند و از اظهار حقارت در مقابل ضحاك حاكم لذت مي برند، چه انتظاري جز تاييد تقلب داريد.
آنها در صدا و سيمايشان كه كوچكترين امكاني براي اعلام نظرات معترضين ندادند، اجازه راهپيمايي كه حق قانوني معترضان است را صادر نكردند و از ابتدا هم قسم خورده بودند جلوي پيروزي اصلاح طلبان را بگيرند كه در عمل با تقلب آشكار اين كار راكردند.
يك انسان بايد كور باشد كه حضور مردم را در راهپيمايي 3 ميليوني معترضين در تهران نديده باشد و دم از بي قانوني معترضين بزند.
جناب احسان، كودتاي شما شكست خواهد خورد.

-- اميد ، Jul 25, 2009 در ساعت 06:00 PM