رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ تیر ۱۳۸۸

احمدی‌نژاد مردم را دعوت به همکاری کرد

همزمان با افزایش درخواست‌ها برای برگزاری همه‌پرسی در خصوص مشروعیت دولت برآمده از انتخابات، محمود احمدی‌نژاد از مردم دعوت به همکاری کرد.

آقای احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود نوشته است که «در مرحله جدیدی که مردم هوشیارمان رقم زده‌اند، وظیفه خود می‌داند تا زمینه حضور چهره‌های شایسته و چه بسا گمنام را در شرایطی برابر برای همه هموطنان فراهم کند.»

وی با نام بردن از طرحی به نام «طرح ملی خدمت» افزوده است که می‌خواهد با به خدمت گرفتن «روش‌های نوین و بهره‌گیری از الگویی علمی، فاصله‌های معمول میان مردم با مسئولان، فارغ از اینکه کجا زندگی می‌کنند، برداشته شود.»

بر اساس طرح وی، قرار است «هر کس متناسب با توان، تخصص، تجربه و استعداد خود بتواند به مسئولان کشور مشاوره دهد و یا افراد واجد شرایط را برای تصدی مسئولیت پیشنهاد دهد و در تصمیم سازی‌های کشور سهیم باشد.»

این در حالی است که بسیاری از شیوه‌های مدیریتی احمدی‌نژاد در دولت نهم و نیز عملکرد برخی از مدیران وی، حتی از سوی محافظه‌کاران هم مورد انتقاد جدی بوده و در این زمینه، تنش‌های قابل توجهی میان مجلس و دولت به وجود آمده بود.


عکس از رویترز

کابینه نهم آقای احمدی‌نژاد طی چهار سال گذشته تغییرات زیادی داشته و در نوع خود در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است.

با وجود «نامشروع» دانستن دولت دهم از سوی برخی از شخصیت‌ها و احزاب سیاسی، احمدی‌نژاد در پست وبلاگی خود نوشته است «برای تشکیل دولت جدید سعی کرده‌ام از نظرات دلسوزان و کارشناسانی که به دنبال منافع شخصی یا گروهی خود نیستند، در ارزیابی عملکرد اعضای کابینه بهره‌گیری کنم.»

وی ادامه داده است که گروهی را نیز مامور تهیه فهرست «واجدین شرایط و صاحبان صلاحیت» برای پست‌های مورد نیاز کرده‌ام.

احمدی‌نژاد در ادامه آورده است: باید راه را برای هر کس که در خود، بضاعت و توان ویژه‌ای برای کمک به کشور می‌بیند، باز کنیم.»

در ادامه پست وی نوشته شده است که «باید حلقه مدیریت کشور را بازتر و بازتر کنیم و حصارهای تنگ و محدودیت‌آور غیرمنطقی و نا عادلانه را برچینیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایشان اگر خود را خدمتکار مردم ایران می دانند؟
یک اینکه از سمت خود استعفاء بدهد و بدین وسیله صداقت خود را ثابت کرده است.
دوم اینکه اگر قدرت چشم ایشان را گرفته است و نمیتوانداستعفاء بدهد یک طناب بخرد و خود را آویزن کنند.
در این صورت ایشان را در تاریخ قربانی اهداف خردمندانه اش معرفی میکنیم.
روحش شاد باد

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 03:30 PM

باور کنید این طرح استفاده از نیروی متخصص از بین مردم را از جومونگ دزیده:D

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 03:30 PM

بازم به سنگ پای قزوین ، انقدر دیگه رو نداشت

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 03:30 PM

لغت «هم» یک لغت انگلیسی است که معنای «کالباس خوک» را میدهد و چون از گوشت خوک درست شده حرام است. در نتیجه خواسته آقای احمدی نژاد برای همکاری مشروعیت دینی نداشته و ساخته و پرداخته دشنمنان نظام است.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 03:30 PM

ببخشید- منظور از مردم انصار حزب الله و بسیجی ها بود؟؟ یا کسانی که الان توی اوین شکنجه میشن؟؟...بی شرم متوهم.

-- N ، Jul 20, 2009 در ساعت 03:30 PM

گند زدن به مملکت که دیگه همکاری نمی خواد همین خود .. و مشایی و دکتر کردان !!! کافی هستین
البته در خواب بینی پنبه دانه
کور خوندی بخواهی 4 سال بمونی مردم شریف و ازاده ایران نابودت می کنند

-- مش ممد ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM

پوپولیسم پوپولیسم پوپولیسم پوپولیسم
شعارها و افکار احقانه این آقا تمومی نداره بقول معروف همسایه ها یاری کنین تا من شوهرداری کنم...
برو جلو پلاست رو جمع کن و واسه قصبه شریف آرادان نطق کن ...که این اراجیف از همون ساعت اول شروع بکار دولتت نخ نما بود وای به الان که...

-- مبینا ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM

هر کس با احمدی‌نژاد همکاری کند فردا باید پاسخگوئ این موج سبز باشد.این ...برای پیدا کردن شریک جرم دارد ...میکشد.دلش به حال این خاک و این سرزمین نمیسوزد.

-- shamim ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM

همه ما برای همکاری آماده هستیم ؛ قربان !

(جنبش سبز ایران )

-- Ali ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM

در جهت کمک به شکوفائی و برداشتن موانع جهت پیشرفت کشور به اقای احمدی نژاد توصیه می شود با استعفای خویش موجبات اعتلا ، شکوفائی و پیشرفت کشور عزیزمان را همواره سازد.

-- کاوه ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM

بالاخره يكي پيدا شد كه بفهمه كه فقط خودشون نمي فهمن. بقيه مردم هم عقل دارند. من از اين طرح احمدي نژاد حمايت مي كنم. ضمنا به اين جنبش سبزي ها هم پيشنهاد مي دهم به جاي سير در اوهام و تخيلاتشان به واقعيت ها بيانديشند و به زندگيشون برسن نه اينكه مدام شعارهاي پوچ و توخالي بدهند و پلكاني بشوند براي رسيدن به اهداف قدرتمداراني كه ارزشي هم براي آنها قائل نيستند....

-- رضا ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM

آقای رضا ایشان منتظر حمایت امثال شما هم هست- کار دیگری هم بلد هستید برایش انجام دهید انعامهای خوبی می دهد. تا مردمی مثل شما در آن مملکت هستند بقیه جز گریز به خارج یا جلوی گلوله کشته شدن و به زندان رفتن چاره ای ندارند. هر چه میکشیم از دست بی خردی و بی سوادی و کوته اندیشی ست. خوش باشید با رییس جمهورتان. ملت بینوا را هم به حال خود بگذارید.

-- N ، Jul 21, 2009 در ساعت 03:30 PM