رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ تیر ۱۳۸۸
موسوی در جمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان:

«باید هزینه آینده بهتر را بپردازیم»

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات، با انتقاد از وضعیت فعلی ایران گفت که «ما سختی‌ها را می‌پذیریم و باید هزینه بپردازیم تا آینده‌ بهتری داشته باشیم.»

به گزارش وب‌سایت قلم‌نیوز، آقای موسوی که در جمع گروهی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان حوادث اخیر سخن می‌گفت، افزود که آنچه موجب شد تا امروز «بسیاری» زندانی شوند، «دفاع از ارزش‌ها و امیدهایی است که همه‌ ملت‌ ما دارند.»

وی اظهار امیدواری کرد که کسانی که اقدام به بازداشت‌ها و دستگیری‌ها کرده‌اند متوجه «برخوردهای نادرست خود و عواقب این رفتارها باشند.»

به گفته آقای موسوی، «این سختی‌ها و دشواری‌ها هزینه‌ای است که ملت ما برای آینده‌ای بهتر می‌پردازد.»

وی در ادامه سخنان خود، «پرونده‌‌سازی» برای بازداشت‌شدگان را اقدامی «نادرست» خواند و افزود: «این طرح، یک طرح دفاعی برای کسانی است که از آزادی مردم می‌ترسند.»


در ایران بیش از یک ماه است که محدویت‌های گسترده‌ای برای رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی اعمال شده است. بسیاری از سایت‌های خبری فیلتر شده و ده‌ها خبرنگار بازداشت و زندانی شده‌اند.

قطع سرویس پیام کوتاه تلفن‌های همراه و مسدود شدن پخش برخی برنامه‌های ماهواره‌ای از دیگر محدودیت‌هایی است که مقام‌های دولتی ایران پس از برگزاری انتخابات در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دستگیری ده‌ها فعال سیاسی و مدنی که اتهام‌ آنها تاکنون مشخص نشده، از دیگر اقدام‌هایی است که مقام‌های جمهوری اسلامی علیه جریان‌های معترض به انتخابات در پیش گرفته‌اند.

آقای موسوی همچنین گفت که مردم ایران می‌دانند که در میان بازداشت‌شدگان «کسانی هستند که ده‌ها سال برای این نظام زحمت کشیده‌اند و چه کسی است که باور کند اینها منافع ملی خود را برای خواسته‌های بیگانگان بفروشند؟»

«دولتی که در یک فضای بی‌اعتمادی، با هر ترفندی روی کار بیاید دولت ضعیفی خواهد بود و چنین دولتی است که امتیازات را به بیگانگان خواهد داد، چرا که پشتوانه‌ مردمی ندارد»

نخست‌وزیر پیشین ایران اظهار داشت: «چه کسی باور دارد که چند آدم حقیر و وابسته بتوانند حرکت‌های میلیونی مردم را ساکت کنند؟ آیا این توهین به شعور مردم و آرای آنها نیست؟ این یک توهین است و آثار زشت خود را در پی خواهد داشت.»

میرحسین موسوی در عین حال از تحت فشار قرار دادن بازداشت‌شدگان برای «اعتراف‌گیری» انتقاد کرد و افزود که «آیا در سطح ملی و جهانی، کسی این اعترافات را باور خواهد کرد؟ من امیدوارم این جریانات زودتر به پایان برسد.»

این برای چندمین بار است که میرحسین موسوی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی ایران، از شرایط کنونی این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار تغییر آن شده‌اند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های ۲۶ تیر ماه نماز جمعه تهران، وضعیت کنونی را «بحرانی» خواند و خواستار حل و فصل آن شد.

محمد خاتمی و مجمع روحانیون مبارز نیز شب گذشته، برای برون‌رفت از وضعیت «بحرانی»، پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی در خصوص مشروعیت دولت برآمده از انتخابات اخیر را مطرح کردند.

«چه کسی باور دارد که چند آدم حقیر و وابسته بتوانند حرکت‌های میلیونی مردم را ساکت کنند؟ آیا این توهین به شعور مردم و آرای آنها نیست؟»

آقای موسوی در ادامه سخنرانی خود گفت که مردم در فرآیند انتخابات، شاهد «فساد» بودند که به صورت «خودجوش» به خیابان‌ها آمدند تا از حق خود دفاع کنند و این‌گونه نیست که «این موج با گرفتن چند هزار و حتی چند ده هزار زندانی نیز فروکش کند و نمی‌شود کسانی بنشیند و بگویند مسئله تمام شده است.»

رئیس فرهنگستان هنر اظهار داشت: «حرف ما این است که برخلاف قانون و آرمان‌های انقلاب عمل شده است و کارهای صورت گرفته، خلاف متن قانون اساسی و خواست ملت است.»

به گفته میرحسین موسوی، «امروز ملت تازه‌ای متولد شده است و نمی‌شود با زندانی کردن افراد، این بیداری را از بین برد. ساختن پرونده و جریان‌سازی برای اینکه مسئله‌ غلطی را راه بیندازند، مشکلی را حل نمی‌کند.»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات، در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از عملکرد صداوسیما پس از برگزاری انتخابات گفت: «داستان‌های غلط می‌سرایند و سناریونویسی می‌کنند.»

«این موج با گرفتن چند هزار و حتی چند ده هزار زندانی نیز فروکش نمی‌کند و نمی‌شود کسانی بنشیند و بگویند مسئله تمام شده است»

وی با زیرسئوال بردن برنامه‌های صداوسیما در حوادث اخیر افزود: «امروز وجدان عمومی ملت ما کاملا نشان می‌دهد که تا چه اندازه به رسانه‌های آزاد احتیاج داریم.»

موسوی درباره برخی اظهارات مطرح شده درباره‌ هزینه‌های چند صد میلیارد تومانی ستاد انتخاباتی خود و نادرست بودن این اظهارات هم اظهار داشت: «حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حداکثر هزینه‌ تبلیغات انتخابات من بوده است.»

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما مدعی اجرای قانون اساسی هستیم، افزود: «ما می‌گوییم ساختارشکنان کسانی هستند که قانون را اجرا نمی‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند. کدام‌یک از کارهایی که امروز در زندان‌ها صورت می‌گیرد با قانون مطابقت دارد؟»

به گفته آقای موسوی، «دولتی که در یک فضای بی‌اعتمادی، با هر ترفندی روی کار بیاید دولت ضعیفی خواهد بود و چنین دولتی است که امتیازات را به بیگانگان خواهد داد، چرا که پشتوانه‌ مردمی ندارد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر موسوی

-- عرفان ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

میرحسین جان، حالا که رهبر شدی رهبری کن! فرمان بده! فرملانی را که ما خواهان آنیم بده! ما با تو این حکومت غاصب را سرنگون خواهیم کرد! تو اینک در زلال اندیشه، در زلال تجربه، در سیل خروشان خلق پاک شده ای و پاک تر نیز می شوی! من نامسلمان و بیدین به تو اقتدا می کنم. دم گرم و سرت خوش باد و سلامت. تویی که سلام ما را علیک گفتی تویی که چون کوه ایستاده ای و ایستادن می آموزی دوستت دارم و بی اشاره بسر می دوم. و دویده ام. ترا حمایت می کنم و این حرف تازه ای نیست که با بیشتر از شصت ملیون ایران باصدا و بیصدا، فعال و غیر فعال حمایتت می کنم. و برایت که در راهی و در راه منی جان نثار می کنم تا این انقلاب به ثمر برسد. در خانواده ی ما بیست و هفت نفر کمر بر قتل استبداد بسته ایم و سر در رکاب عشق به ایران داریم و سرسپرده ی آزادی! هستیم ما! و دوستان ما همه با تو همراهند، و جالب عزیز دل بدانی که دوستان سابق استبداد نیز فهمیده و گریان بخانه ی ما آمدند و گفتند رهبری خودش سردسته ی ارازل و اوباش است. و اقعا که چه هنگفت است این پیروزی که طفداران سابق استبداد به خانه ی من بی سر و پا گریان و معذور می آیند!
جانم فدای ایران و آزادی ایران! وعده ی ما سی تیر!

-- سرمدی از جنوب شهر تهران ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

یا حسین
میر حسین!!!
به امید نابودی استبداد!!!

-- Nam ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

حالا کار به جایی رسیده که دیگر نمیتوان به عقب برگشت.ملت تصمیم خود را گرفته و اقای موسوی خواسته یا ناخواسته به عنوان تکیهگاه این جنبش بزرگ لببیک گفته اند پس ما هم ایشان را تنها نمیگذاریم و تا آخرش ایستاده ایم.
پیروز باد ندای حق طلبی همه آزادگان

-- jolien ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

آیا ما مردم فریب خورده و خود فریب به اندازه کافی هزینه های سنگین جانی و مالی و تحقیر و غیره در ٣٠ سال گذشته نپرداخته ایم که حالا قرار است بیشتر بپردازیم؟ امام راحل اقای موسوی در ابتدای ولایت خود مرتب از «وحدت کلمه» می گفت ولی آنرا هرگز معنی نمی کرد. از روز اول حکومتش مردم را در تجسس فکر و اعتقاد یکدیگر که بر خلاف دستور محکم قرآن است دعوت می کردکه پایه های حکومن یکه تاز خود را تحکیم کند. اعدامهای گوناگون و جنگ ٨ ساله با کشور همسایه مسلمان در زمان اماراتش هم که آن پایه ها را قرمزین کرد. امید است که سن زیاد آقای موسوی ایشان را به مرض فراموشی دچار نکرده باشد و در چند صباح باقی مانده زندگی توبه و طلب مغفرت از درگاه خالق شاید که آینده ای باقی گذارد. باطل جای خود را به حق خواهد بخشید چونکه آن وعده خداوند است و لی فساد و تبهکاری ٣٠ سال گذشته احتمال دارد که نتیجه اش از بین بردن خونین و سهمگین گروهی بدست گروه دیگر باشد که انهم وعده خداوند در قرآن است اگر آقای موسوی به قرآن اعتقادی داشته باشند.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

آیا آیت الله ها و حجت الاسلام های حاکم، آنها که خود را روحانی میخوانند علمدار ارزشهای اخلاقی و معنوی، میتوانند بار دیگر روضه معصومیت و مظلومیت امامان را بخوانند؟
آیا هنوز میتوانند در باره معانی و مفاهیم عاشورا و قیام امام حسین علیه خلیفه یزید و بیرحمی ها و جنایات وی داد سخن دهند؟
او را محکوم و مردم را به تبعیت و پیروی از امام دعوت نمایند؟
که باید بر علیه ظلم و ستم برخاست و مقاومت نمود؟ آ یا آیت الله ها و حجت الاسلام های حاکم میتوانند ادعا کنند که اسلام دین انسان است و انسان خواهی؟
آیا مردم از این پس همچون گذشته بر فراز منبر نماد زهد و تقوا را مشاهده خواهند کرد یا جلاد ی را با شمشیر خون آلود بدست؟

در شرایط کنونی تنها رابطه قدرت و مردم نیست که بیش از همیشه تهی از اعتماد و اطمینان گردیده است، بلکه رابطه مردم با دین نیز به زیر سئوال رفته است.
تنها مشت آهنین قدرت نیست که بر فرق مردم سخت فرود آمده است، بلکه چوب و چماق دین است که جسم و جان مردم را زخمین میسازد.
دین است مسئول خون هایی که در این دوران ریخته میشود.
در واقع دین از لحظه ی صعود ش بر مسند قدرت، خشم و خشونت، خونریزی و انتقام جویی را آغاز نمود. اول سران نظام شاهی را بدون محاکمه به جرم محاربه به خدا به هلاکت رساند سپس دگر اندیشان چپ و دمکرات و لیبرال، مجاهد و ملی گرا را، همچنین کرد و ترک و ترکمن را تار و مار ساخت. سپس گروگانگیری و هشت سال جنگ با کفر و باطل و به قصد فتح قدس از راه کربلا.
اما آنها که هم اکنون به حکومت دین اعتراض دارند این یا آن گروه و دسته نیستند، بلکه اکثریت باتفاق مردم هستند که در حمایت از جمهوریت به حکومت ولایت نه گفته اند.
بر سر این مردم است که شمشیر برنده دین فرود آمده است.

واقعیتی که هم اکنون خود را لخت و عریان به منصه قدرت به معرض نمایش گذارده است، این است که دین، قدرت است و قدرت، دین. هم چنانکه قدرت زمانی در دست فاشیسم جنگ و خونریزی به پا میکند و زمانی در دست کمونیسم مردم را باسارت و بندگی میکشاند، امروز در جامعه ما قدرت در دست دین است و بنام دین است که میزند، میکوبد، ویران میکند و خون میریزد.
یعنی که قدرت خود تهی از عقل و خرد است. این عقل و خرد انسان است که در زمانهای مختلف قدرت را در خدمت آرمانها و اندیشه های خود بکار گرفته است.
سی سال است که دین که محرک قدرت بوده است و هنوز هم. دین است تصمیم گیرنده. این انسان نیست که بر ما ایرانیان حکومت میکند، بر ما خداوند است که حاکم است.
خداوند ما زمانی خمینی بوده است و اکنون خامنه ای. حرف و کلامش، حرف و کلام خدا است. یعنی حقیقت است و نهایی. در هفته گذشته امام جمعه تهران، احمد خاتمی، به جوانان ایران هشدار داد که:

«جوانان باید بدانند در نگرش ما ولی‌ فقیه فقط رهبر سیاسی نیست، حجت شرعی است. نایب امام زمان است و مخالفت با نایب امام زمان، مخالفت با امام زمان است.» وی در ادامه خاطر نشان ساخت: «کسی که دستور ولی‌ فقیه را زیر پا بگذارد، دستور امام معصوم را زیر پا گذاشته است و مخالفت با دستور امام معصوم، مخالفت با دستور خداست» ( گویا نیوز، ۵ تیر ۱٣٨٨).

بخودی خود روشن است که دین ارجح بر قانون است. که کلام خامنه ای فرا تر از قانون است.
چون او معصوم است و خطاناپذیر. که او تابع قانون نیست. این قانون است که باید در تبعیت از امر و فرمان او در آید. زیرا که او «حجت شرع» است.
مخالفت با دستور خدا، محاربه با خداست و لاجرم مجرم و سزاوار تنبیه و مجازات. یعنی که تسلیم و اطاعت در برابر کلام خداوند خامنه ای چون و چرا پذیر نیست. اگر کلام او را مبنی بر عدم تقلب در انتخابات نپذیری، مجرم هستی و محارب و معدوم. هم چنانکه الله از آنکه در وحدت و یکتایی او شکی بخود راه دهد، انتقام خواهد گرفت و او را در آتش جهنم تا ابد خواهد سوزاند.
خداوند خامنه ای نیز از معترضین به نتایج انتخابات دست به انتقام جویی میزند. دست ش را به خون بی گناهان، به خون کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیرو جوان آلوده میکند، اما دین را مسئول نمیداند، بلکه مردمی را مسئول میداند که یا مورد اصابت گلوله های دین قرار گرفته اند و یا تیغ و تازیانه دین بر جسم و جان شان فرود آمده است.

بعبارت دیگر، دعوای کنونی بر سر تقلب در انتخابات نیست. بلکه قرار گرفتن رای مردم در برابر رای فقیه است که غوغا بر انگیز شده است. چهار سال است که خداوند خامنه ای مکرر دولت نهم بریاست احمدی نژاد را، یعنی دولتی که هدف ش پرواز بسوی دوران رسالت و امامت است، مورد تایید و تصدیق قرار داده است. در دوران فعالیت های انتخاباتی به شهرهای مختلف سفر نمود و بر منبر موعظه و خطابه به مردم ایران توصیه کرد که به آن کسی رای دهند که در پسند و سلیقه ی او ست. که ساده زیست باشد و اشرافی ستیز. در این انتخابات این احمدی نژاد نیست که شکست خورده است بلکه رای ولایت فقیه است که مورد رد و نفی مردم قرار گرفته است. این رای خداوند است که به چالش کشیده شده است. نیروهای انتظامی و ضدشورش حتی قبل از آنکه مردم به نتایج انتخابات واکنشی نشان دهند، شهرهای بزرگ ایران، بویژه تهران را باشغال کامل خود در آورده و در انتظار صدور فرمان حمله و هجوم و سرکوب و کشتار معترضین بودند. ولی فقیه که سخت از حضور سیل آسای مردم در راه پیمایی های اعتراض آمیز، بهراس وا داشته بود، در خطبه نماز جمعه در ۲۹ خرداد فرمان یورش به معترضین را صادر نمود. این رای مردم است که ولی فقیه را خشمگین نموده و وادار به انتقام جویی ساخته است.

در این معنا، اعتراض و مقاومت قبل از آنکه ساختار قدرت را دچار بحران سازد، بحرانی است که دین با آن روی در روی قرار گرفته است، بحران در حجت شرع است. هرچه کمتر از تسلیم و اطاعت مطلق از حجت شرع ، تمرد و سرپیچی است و محاربه با خدا محسوب میشود که جرم است و گناهی نابخشودنی. پس خشم و خشونت مشروع است و جنگ و خونریزی، جهاد است و شهادت و لاجرم ضروری. در خطبه معروف خود در جمعه ی ۲۹ خرداد ٨٨، خداوند خامنه ای اعلام نمود که از جسم ناقص و ناقابل و آبرویی که مردم به وی ارزانی داشته است آماده است که بگذرد و شربت شیرین شهادت را مثل امامان معصوم و مظلوم بنوشد. به شنیدن این سخنان، چه گریه ها و مویه ها که ولایت پرستان سر ندادند.

روشن است که ولی فقیه قبل از آنکه نماد قدرت باشد نماد دین است. این دین است که قدرت را توجیه میکند و بکارگیری خشم و خشونت را به انجام یک تکلیف الهی، یعنی جهاد و شهادت تبدیل میکند. کلام خامنه ای در یک آن هم کلام دین است و هم کلام قدرت که بشکل اتمام حجت و یا تهدید و هشدار بیان میگردد. اگر در گذشته، دین با ابزار پند و اندرز، با خطابه و موعظه و در جامه ی تقوا و اجتهاد از راه احساس و عواطف در درون راه می یافت و نظام تسلیم و اطاعت و تقلید و تبعیت را پا برجا می ساخت. امروز باید به تهدید متوسل شود و شمشیر برنده بر کشد، دار تنبیه و مجازات بر پا دارد، سرها را بر زمین برافکند و خون بی گناهان و معصومین همچون نداها را بریزد تا حکومت خدا را تحکیم و تداوم بخشد.
در تاریخ ایران هرگز قدرت، چنین خشمگین و وحشت آفرین، چنین سفاک و درنده، بر صحنه ی زندگی ظاهر نشده است که در وقایع اخیر ظاهر شده است. در اصل هم دین اسلام چیزی جز قدرت و خشم و خشونت، نبوده است. محمد پیامبر، ۱۰ سال حکومت کرد و بیش از ۶۰ بار دست به لشگر کشی زد. اعتراف به یگانگی الله و یا لا الله الا الله همراه شمشیر بوده است که بر دل مردم نشسته است. طبری در تاریخ معروف خود گزارش میدهد که در جنگ بدر، اسیران جنگی را محمد بقیمت صدها درهم رها میساخت و آن اسیران که خانواده های تهی دست داشتند، گردنشان به شمشیر سپرده میشد. بذر دین اسلام پیوسته با خشم و خشونت است که کاشته شده است. به این اصل، یعنی به سوی این گذشته است که ولایت پرستان، از جمله احمدی نژاد و شورای نگهبان، جامعه ما را میخواهند رهنمون سازند.

سپاه محمد رسول الله در ۷ تیر ٨٨ بیانیه ای صادر نموده و اعلام میدارد که در را ه اراده و امر ولایت فقیه "مظلومانه" آماده جانبازی تا آخرین قطره خون خود هستند.
«بسیجیان جان بر کف و فدائیان ولایت سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، بار دیگر با آرمان‌های والا و انسان‌ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح آن یگانه دوران، فرماندهی معظم کل قوا، تجدید بیعت می‌نمایند و با فریاد رسا و کوبنده‌ی خویش اعلام می‌دارند که: ما بسیجیان عاشق ولایت سپاه تهران بزرگ، آماد گی خود را برای حضور عاشقانه و آگاهانه در همه‌ صحنه‌ها و عرصه‌هایی که برای حفظ دستاورد ها ی انقلاب پیش آید، با بذل و ایثار جان خویش اعلام کرده و تا آخرین قطره‌ خون، مقتدرانه و مظلومانه از ارزش‌های والای انقلاب دفاع خواهیم کرد.» ( سایت فرا رو، ۷ تیر ٨٨).

بنابراین، جنبش مقاومت و اعتراض، با سپاهیان دین است که روی در روی قرار گرفته است. سپاهان دین در حمایت از دین و یک مقام و منصب دینی است که دست به قهر و خشونت میزنند. آنها میخواهند گذشته ی افسانه ای را به سرنوشت ملت ایران تبدیل سازند تا باسارت و بندگی و یا عبودیت در برابر خالق یکتا تن داده و همچون حیوانی زبان بسته، سر در آخور خود فرو برند و در کمال تسلیم و اطاعت به نظام فرمانروایی و فرمان بری گردن نهند. ولایت فقیه انتظار دارد که مردم ایران بدون استثنا به تبعیت از سپاه محمد رسول الله ، دست بیعت بطرف او دراز کنند. در واقع سی سال است که به شرایط حکومت دین تن داده اند، اما نه دیگر و نه هرگز. سی ام خرداد ٨٨ در تاریخ بعنوان آغاز پایان حکومت دین ثبت خواهد گردید. تردید نباید داشت که جنبش اعتراض و مقاومتی که در سی ام خرداد ظهور یافت، افت و خیز دارد و زیر و بم. هر روز که بر عمر آن افزوده شود رنگ دین ستیزی نهاده شده در درونش رنگین تر میگردد. اگر به ویرانی مساجد و حوزه های علمیه نیانجامد، بر نظام دیرینه ای که بر اساس "معصوم " و "مظلوم " پرستی بنا گردیده است ضربات مهلک و کشنده ای وارد آمده است. حکومت معصوم پرستان اگر تا دیروز در لباس گشت های ارشادی به منظور برقراری امنیت اخلاقی و هنجار شکنی ظاهر میشد، از این پس بشکل نیروهای ضد شورش، سراسر خود و زره و چوب و چماق، مسلح به اسلحه ی گرم و سرد، سوار بر موتور سیکلت های وحشت آفرین به منظور حفظ حکومت دین، ظاهر میشود. هر چقدر حضور سپاه دین بخشی از زندگی روز مره درآید، یعنی که حکومت دین هر چه بیشتر رسما به شکل حکومت نظامی بخود گیرد، باور و ایمان به معصوم و مظلوم پرستی متزلزل گردد. افسانه ها و اسطوره های دینی یکی پس از دیگری شکست بر خواهند داشت. پیشانی های پینه بسته بجای اینکه بیانگر زهد و تقوا باشد به نماد خشم و خشونت، توطئه و ریاکاری مبدل خواهند گردید. هم چنانکه هیچ خدایی بدون وجود شیطان، وجود ندارد و هیچ شبی بدون روز وجود ندارد. حکومت الهی، حکومت کیفر و کین خواهی نیز در درون خود، نطفه حکومت انسانی، حکومت صلح و آزادی را در درون خود پرورش میدهد. بگذار که سپاهیان دین، سپاهیان اراذل و اوباش، بخش زندگی روز مره زندگی گردد، چرا که آنها سر انجام به گور کن های حکومت دین مبدل خواهند شد. مگر ساواک و ارتش شاهی مبدل به وزارت اطلاعات و ارتش اسلامی تغییر شکل نداد، چه تضمینی وجود خواهد داشت که ابزار قهر و قدرت و خشم و خشونت به ابزار آزادی و صلح و همزیستی تبدیل نشود. چرا که بحران اخیر بحران دین است نه بحران قدرت

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

موسوی عزیز تو استوار بمان، درود بر مرگی که زندگی در ذلت را پایان دهد.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

مقامات قضایی بدنبال اطلاعات کاربران فعال در اینترنت هستند!!!

مقامات قضایی و امنیتی در این فکرند که اطلاعات کاربری اشخاص از جمله آی پی و ... را از طریق شرکت های سرویس دهنده اینترنت (ICP – ISP ) و خدمات میزبانی ( سایتها – سرویس های وبلاگ نویسی و ...) بدست آورند در این راستا تمامی شرکت های خدمات سرویس دهنده اینترنت و میزبانی زیر مجموعه جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده اند که اطلاعات کاربران را در اختیار مقامات قضایی و امنیتی قرار دهند. مقامات امنیتی به هر نحوی سعی بر این دارند تا از طریق کنترل شدید و گسترده اینترنت ایران فعالان مختلف را شناسایی و بازداشت کنند.

سایت کلوب و میهن بلاگ به مدیریت آقای شکوری ، سایت وبگذر به مدیریت محسن پویا ، سایت پارسیک و بلاگ فا به مدیریت علیرضا شیرازی ، سایت وی ویو به مدیریت محمدرضا رضانیا ، سایت پرشین بلاگ به مدیریت اقلیما پولادزاده متعلق به شرکت آریا گستر ، سایت بلاگ اسکای ، سایت پارسی بلاگ به مدیریت سیدمحمدرضا فخری و کلیه شرکت های سرویس دهنده اینترنت در ایران ... از جمله سایت ها و شرکت های هستند که طبق قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی ایران باید اطلاعات کاربران را در اختیار مقامات قضایی و امنیتی قرار دهند.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

مطلب زیر به روایت از وبلاگ مدیران سایت کلوب عنوان شده است که موضوع را کاملا مشخص می کند متاسفانه به دلایل معلوم و نامعلوم بعد از مدتی بسیار کوتاهی مطلب زیر از وبلاگ مدیران سایت کلوب حذف شد .

نظر به امکان عدم اطلاع و توجه برخی از اعضا ، بویژه جوان ترها از اهمیت دستورات مقامات قضایی و متن قانون جرایم رایانه ای، به اطلاع می رساند وفق مواد ۳۲ و ۳۳ قانون مزبور کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی (ICP – ISP ) و خدمات میزبانی ( سایتها – سرویس های وبلاگ نویسی و ..) مکلفند طبق دستور صادره مراجع قضایی ، اطلاعات کاربران از جمله IP آنها را به مقامات و ضابطین قضایی تسلیم نمایند. از اینرو با عنایت به متن قانون مزبور که اینجا قابل مطالعه است و بویژه توجه به جرائم و مجازاتهای مندرج در آن قانون و وظایف قانونی ارائه دهنگان خدمات دسترسی و خدمات میزبانی لازم است کاربران و افراد فعال در دنیای مجازی از بارگزاری ، تولید و نشر محتویات غیر قانونی خودداری نمایند. بدیهی است مسئولیت کیفری و عواقب اخلاقی و قانونی این امور بعهده مرتکب بوده و سایتهای کلوب دات کام و میهن بلاگ مسئولیت قانونی و اخلاقی نخواهند داشت. یاداوری می نماید ،پلیس کلوب برای صیانت از فضای مطلوب در حد توان کما کان کنترلهای لازم را معمول داشته و از اعضای محترم تقاضا می شود همچون گذشته موارد لازم را برای حذف مطالب خارج از چارچوب یا حذف کاربرانی که قصد آلوده کردن فضای مجازی را دارند ، ما را یاری رسانند.

با توجه به وضعیت موجود ، جمهوری اسلامی ایران سعی بر این دارد که اینترنت ایران را شدیدا کنترل و فیلتر کند ، اخیرا دیتا سنتر یزد به عنوان مرکز اینترنت ایران در اختیار مقام های امنیتی قرار گرفته است ، در این دیتا سنتر علاوه بر کنترل شدید اینترنت و فیلترینگ اینترنت اعمال می شود به صورتی که شما در موقع کار با اینترنت با دو پیام اخطار مواجه می شوید که یکی متعلق به دیتا سنتر یزد و یکی هم به شرکت سرویس دهنده محلی خود شما هست .

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

خامنه ای مهار اوضاع در پایتخت را از دست می دهد
ضربه های کوبنده جُنبش اجتماعی، همچنان ولی فقیه و باند نظامی – امنیتی او را تلو تلو خوران به عقب می راند. تظاهرات 18 تیر در تهران، واقعیتی که به تدریج اما به شتاب رُخ می نماید را پُر رنگ تر و شناسایی پذیر تر برای همگان، به تماشا گُذاشت: آقای خامنه ای مهار اوضاع در پایتخت را از دست می دهد.

حتی اگر ولی فقیه و شُرکای او اهمیت حیاتی تعیین آهنگ نبض سیاسی و اقتصادی کشور در نُقطه ای که بُلند تر از هر جای دیگر می تپد را مُنکر شُده یا کوچک نشان می دادند، گردآوری و تمرکُز همه ی ابزارهای دفاع از خود در پایتخت به خودی خود گُواه است که "نظام" مساله کُنترُل تهران را مُترادف تعیین سرنوشت خویش می شُمارد.

این واقعیت هنگامی تلخ تر می شود که فرمانروایان اُم القرا در می یابند در داخل بُرج و باروی مُستحکم خود به مُحاصره درآمده اند و گُستره اقتدار آنها دُرُست در انتهای چُماقهایی که به دست گرفته اند، پایان می یابد. 18 تیر به این دلیل که قلمرو آبرفته ی هژمونی حُکومت را با خط و نشان ترسیم کرد، گُذار جُنبش اجتماعی از یک نُقطه برگشت ناپذیر را به نام جوانان، زنان و مردان دلیر میهن مُهر و سند کرد.

تاثیر بی واسطه ی 18 تیر، اعتماد به نفس بیشتر پیشگامان صف اول در سراسر کشور و گشوده شُدن فضا برای جلب توده پُشتیبان به مُبارزه فعال است. 18 تیر، سر سلسله خیزشهای غیر خودبه خودی است که چهلُم "ندا"، تحلیف احمدی نژاد، 16 آذر و فُرصتهای بیشُمار دیگر را برای به پس نشاندن حُکومت و محدود کردن گُستره امکانات و اقتدار آن بر پرچم خود می نویسد. هر گام جُنبش دموکراتیک به این سمت، یک گام به سوی حرکت هدفمند و تدارُک شُده نیز هست.

اعتراف سرکرده پریشان حال نیروی انتظامی، آقای احمدی مُقدم به وجود "منطقه بُحران" در قلب تهران که وی آن را به گونه قطره چکانی "فاصله بین سعادت آباد تا شُمال شهر" علامت می زند، اقرار دردناک به از دست دادن کُنترُل و خُنثی شُدن تدبیرها برای تامین آن است.

آیت الله خامنه ای روی میخ علامتهای نقشه ی تهران، چاره ای جُز ریاضت کشیدن تا آستان مرگ ندارد.


-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

دردسر جعل مدرک برای فدراسیون جودو:
تقلب رژیم اسلامی در ورزش - جودوکاران قربانی شدند.
سقوط هواپیمای روسی توپولف و کشته شدن همه سرنشینان هواپیما از جمله اعضای تیم ملی نوجوانان جودوی ایران، تقلب دیگر رژیم اسلامی در بخش ورزش را آشکار ساخت.


فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی با اعزام سه جودو کار مسن با نام جعلی و مشخصات سه جودو کار نوجوان، قصد شرکت در رقابت های جهانی این رده سنی در مجارستان را داشت که سقوط هواپیما مانع این کار شد؛ تیم نوجوانان برای شرکت در اردوی پیش از رقابت های مجارستان عازم ایروان (ارمنستان) بود.

خبرگزاری حکومتی فارس در مورد اسامی این سه نفر نوشته است: "بررسی‏ها نشان داد كه اسامی اصلی سه جودوكار مرحوم محمد ملك‏شاهی، وحید باقرپور و مجتبی عزیزالهی است. مجتبی عزیزالهی به جای مصیب عزیز الهی، مجتبی باقرپور به جای یحیی باقرپور و محمد ملك‏شاهی به جای ایمان زینی وند در تیم ملی نوجوانان حضور داشته‏اند تا با توجه به پاسپورت دریافتی بر مبنای شناسنامه و مدرك شناسایی به اشتباه ارائه شده و یا مجعول در این پرواز شركت كنند. باقرپورها و عزیزالهی‏ها پسر عمو بوده‏اند."

خبرگزاری مزبور به حضور این ورزشکاران با نامهای تقلبی در رقابتهای بین المللی دیگر چون آلمان و قهرمانی آسیا هم اشاره کرده است.
اما نکته دیگری که فارس به آن اشاره کرده، جالب تراست: "دیروز تشییع جنازه نمادین این عزیزان از دست رفته با شایعه جابجایی هویت دو پسرعمو برای عدم رو شدن این حقیقت كه با دفن یك دست لباس جودو همراه بود با شرایط بدی همراه شد، به گونه‏ای كه علاوه بر آنكه خانواده‏هایی كه عزیزانشان از دست رفته بودند بغضی مضاعف از این موضوع در گلو داشتند و دم بر نمی‏آوردند، مداح و سخنران نیز به دلیل دادن دو سری نام از این اشخاص گیج شده بود و به سختی مراسم را اداره كرد! جالب‏تر آنكه بر روی برخی تصاویر چاپ شده در استان لرستان و توسط خانواده‏های ایشان، علاوه بر اسامی غیرواقع، اسامی اصلی این جودوكارها و همچنین در خصوص ایمان زینی وند، نام خانوادگی ملك‏شاهی به عنوان نام اصلی در پرانتز ذكر شده بود و انتشار یك گزارش تصویری از مراسم تشییع جنازه نمادین باعث شد كه همین میزان پنهان كاری نیز راه به جایی نبرد."

خبر تقلب و اعلام اسامی دروغین به جای جان باختگان واقعی ابتدا از سوی خبرگزاری تابناک انتشار یافت اما با واکنش تند علیرضا امینی، سرپرست فدراسیون جودو و اعلام شکایت از این خبرگزاری در خبرگزاری دانشجویان ایران رو به رو شد.

اما اعتراض مسوولان فدراسیون و خانواده جان باختگان در ایسنا هم بازتاب یافت؛این در حالی بود که پس از انتشار قابل شناسایی نبودن جان باختگان و لزوم شناسایی آنان برای تحویل به خانواده ها، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی دیروز برپایه گزارش پایگاه خبری ورزش ایران از زبان بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته المپیک اعلام کرد: "مراسم تشییع پیکر جودوکاران نوجوانی که در این حادثه جان به جان آفرین تسلیم نمودند،راس ساعت 10 صبح فردا (یکشنبه) در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار می شود تا در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شوند.."

شایان یادآوری است که محمود احمدی نژاد در یکی از آخرین صحبت هایش از سازمان ورزش تحت ریاست محمد علی آبادی به عنوان نمونه موفقیت در رژیم اسلامی نام برد.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM


ابلاغ نظر مراجع قم به علی خامنه ای

رهبر باید دیه حوادث خونین

پس از انتخابات را قبول کند!



سایت موج آزادی نوشت:

شماری از علمای برجسته قم به آیت‌الله خامنه‌ای فشار می‌آورند تا به جای ادامه جانبداری از احمدی‌نژاد، اعتراضات مردم و انتقادات علما را بپذیرد و بحران سیاسی موجود را با تدبیر حل کند. قرار است به زودی آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی به نمایندگی از طرف این جمع که به درخواست هاشمی رفسنجانی برای پیگیری حل بحران کنونی تشکیل شده‌، با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کنند و دیدگاههای آن جمع را به وی منتقل سازند.

خبرهای دیگر حاکی است که شمار دیگری از روحانیون بلندپایه نیز به طور جداگانه در جلساتی با رهبری، انتقادات تندی به وی وارد كرده اند. در یكی از این موارد، آیت الله خرازی، عضو برجسته جامعه مدرسین، دیه‌ی خون‌های ریخته شده را به گردن رهبری دانسته است.

همچنین یك منبع موثق نیز خبر داده که در جلسه سه شنبه گذشته هاشمی با رهبری كه فضای تلخی هم بر آن حاکم بوده، رهبری از هاشمی خواسته كه در مراسم تنفیذ شركت كند، اما وی با عصبانیت از پذیرش این درخواست امتناع ورزیده و به دلیل تلخی فضا، رهبر در مورد خطبه‌های نماز جمعه هم بحثی را پیش نكشیده است.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

پیکر محمد کامرانی ۱۸ ساله از شهدای جنبش سبز که بر اثر جراحت‌های وارد شده در زندان اوین از دنیا رفت، به خاک سپرده شد.


پیکر شهید محمد کامرانی که پنجشنبه گذشته بر اثر جراحت‌های وارد شده در زندان اوین، در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت، صبح روز شنبه در بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد. محمد کامرانی که تنها ۱۸ سال داشت و جمعه گذشته قرار بود در کنکور پزشکی دانشگاه آزاد شرکت کند، روز هجدهم تیر در حوالی میدان ولیعصر تهران دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود. این شهید جنبش سبز چند روز پس از بازداشت، به همراه گروه دیگری از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شد. خانواده‌ی این شهید وقتی از محل نگهداری او خبردار شدند که یک مامور زندان اوین در جمع خانواده‌ی بازداشت‌شدگان فهرستی از اسامی افراد بازداشت شده راخواند و از انتقال آنها از کمپ کهریزک به زندان اوین خبر داد. پیگیری خانواده‌ی او به اینجا رسید که مطلع شدند دستور آزادی وی نیز صادر شده و به همین منظور صبح روز چهارشنبه ۲۴ تیر ماه به زندان اوین مراجعه کردند، اما در آنجا به آنها گفته شد که فرزند شما مجروح بوده و به بیمارستان منتقل شده است. وقتی این خانواده به بیمارستان لقمان رفتند، با پیکر نیمه جان محمد کامرانی روبه‌رو شدند که همچنان تحت کنترل ماموران بود. آنها با هماهنگی مسئولان بیمارستان و باز تحت کنترل شدید ماموران، فرزند خود را به بیمارستان مهر منتقل کردند، اما تلاش‌های کادر پزشکی در نهایت بی‌نتیجه ماند و محمد کامرانی ۱۸ ساله نیز به ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و دیگر شهیدان جنبش سبز پیوست. پیکر شهید محمد کامرانی صبح روز شنبه ۲۷ تیر همزمان با شهادت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و در حالی که او هم همانند امام هفتم شیعیان در زندان به شهادت رسیده بود، در میان حزن و اندوه دوستان و خانواده داغدارش تشییع و در قطعه ۲۲۱ بهشت زهرا مدفون شد.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

چه کسی باور دارد که چند آدم حقیر و وابسته بتوانند حرکت‌های میلیونی مردم را ساکت کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به امید نابودی استبداد!!!

-- Seyed ، Jul 20, 2009 در ساعت 04:00 PM

گفتنش ساده است

-- بدون نام ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

بزرگترين ضعف‌هاي اين دولت (از سایت تابناک )


يکي از بزرگترين ضعف‌هاي اين دولت و بالاخص شخص آقاي احمدي نژاد عدم صداقت با مردم و اتهام زني به افراد مختلف است در حالي عملکرد خود آنها بسيار بدتر بوده است. به عنوان مثال آقاي احمدي نژاد که خانم رهنورد را به دريافت مدرک جعلي متهم مي‌کنند بهتر نيست در مورد مدرک خودشان موارد زير را توضيح دهند:(لازم به توضيح است که تمام علم و صنعتي‌هاي ان موقع مي‌دانند که انموقع او با رانت طائب رييس وقت دانشگاه که احمدي نژاد مسئول دفتر او بود دکتري را بدون کنکور شروع کرد.)


1) در سايت دانشگاه علم و صنعت ايران (http://www.iust.ac.ir/find.php?item=32.6083.7131.fa) که آقاي احمدي نژاد فارغ التحصيل آنجا بوده و اکنون عضو هيئت علمي دانشکده مهندسي عمران آنجاست، سال دريافت مدرک دکتري ايشان 1376 عنوان شده است. اين در حالي است که ايشان طي سالهاي 1376-1372 استاندار اردبيل بوده‌اند. به راستي ايشان حين استانداري در مقطع دکتري تحصيل مي‌کرده‌اند. ايشان که ادعا دارند در زمان استانداري روزانه بيش از 18 ساعت به مردم خدمت مي‌کردند. آنان که دانشجوي واقعي دکتري در کشور هستند مي‌دانند که براي تحصيل در اين مقطع چقدر بايد زحمت کشيد و وقت گذاشت. پس بهتر است ايشان مشخص کنند به راستي کي به اين مهم پرداخته‌اند؟

-- بدون نام ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

یک جلسه سری وبسیار محرمانه که بین آقا مجتبی ( پسرخامنه ای ) و چند تن از سران رده بالای سپاه برگزار گردید مقرر شد :
{ احمدی نژاد قربانی شود }
اما موضوع از چه قرار است ؟ در این جلسه بنابر این شد در صورتی که اعتراضات مردمی همچنان ادامه یابد تا جایی که حاکمیت با خطر روز افزون و بیشتری مواجه شود باید طبق یک نقشه از پیش تعیین شده و دقیق آقای احمدی نژاد مورد سوقصد قرار گرفته و بطرز فجیعی کشته شود .
اما تبعات این حادثه :
1 - سپاه عملا وارد عمل می شود و با یک کودتای تمام عیارو به عنوان بروز وضعیت قرمز و بحرانی در کشور و در خطر بودن اسلام و ولایت فقیه و
هم چنین احتمال حمله بیگانگان یا کودتای عوامل آنها در داخل زمام امور کشور را بدست خواهند گرقت
2 - بعد از چند روز عده ای به عنوان عوامل ترور دستگیر می شوند و در اعترافات خود عنوان می کنند که از اصلاح طلبان و به طور مشخص از طرف آقایان موسوی و کروبی مورد حمایتهای ایدئولوژی و لجستیکی بوده اند
و بدین ترتیب
الف : بهانه لازم و کافی را برای برخورد قهرآمیز را با جناح اصلاح طلب و به خصوص با آقایان موسوی و کروبی را خواهند داشت
ب : مردم ایران که در بهت و حیرت حادثه ترور و عمل کرد سریع و خشن سپاه هستند کاملا ساکت خواهند ماند و تنها نظاره گر خواهند بود
ج : تمام دولتها و کشورهای جهان یعد از کشته شدن آقای احمدی نژاد در موضع انفعالی قرار خواهند گرفت و به خشونتهای جاری اعتراضی نخواهند کرد
3 - آقای خامنه ای ( ولی فقیه ) از حرف خود مبنی بر عدم تجدید انتخابات پا پس نگذاشته است
4 - همه مخالفان نظام و ولایت فقیه به نحو گسترده و بیسابقه ای و به شدیدترین و بی رحمانه ترین وضع ممکن سرکوب خواهند شد
5 - مدتی بعد در یک انتخابت نمایشی فرد مورد نظر خود را به مقام ریاست جمهوری منتصب خواهند کرد (بدون کوچکترین صدای مخالفی)
6 - برای مدت زیادی حاکمیت نظام تثبیت خواهد شد

-- بدون نام ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

مراسم چهلم ندا آقا سلطان سمبل شهداي آزادي ايران

زمان :5 شنبه 1 مرداد سال 1388

مكان : امام زاده صالح واقع در ميدان تجريش

توجه كنيد:

1. همراه خود قرآن داشته باشيد، چون در اسلام كشتن كسي كه قرآن در دست دارد حرام است.

2. فقط سكوت مي كنيم و براي عزيزانمان دعا خواهيم كرد.

-- بدون نام ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

سید حسن خمینی هم تن به تنفيذ تقلب نداد
نوه بنیانگذار انقلاب به دلیل فشارهای سیاسی جهت حضور در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، کشور را به مقصد یکی از کشورهای منطقه ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری راهبردی سلام سيد حسن خميني اخیرا و در اعتراض به اتفاقات پس از انتخابات، کشور را به مقصد یکی از کشورهای منطقه ترک کرده است.

گفتنی است وی در چند مدت اخیر برای حضور در مراسم تحلیف و تنفیذ حکم ریاست جمهوری بسیار تحت فشار بوده است و به همین علت برای چند وقتی به یکی از کشورهای منطقه مسافرت کرده است.

-- ایرانی ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

چاپ تمبر یادبود برای ندا آقاسلطان

--------------------------------------------------------------
فریاد وسفیر بدون ویزا

دوستان این ایده را ترجمه کنید و به همه پست‌های دنیا بفرستید: ایرانیان ساکن اروپا، آمریکا و ... چاپ تمبر یادبود ندا آقاسطان را با همان تصویری که همه می‌شناسیم، در کشورهای خود پیشنهاد و آغاز کنند؛ زیرا از این به بعد بسته‌ها و نامه‌های خود را با این تمبر به ایران می‌فرستیم تا مشخص شود که نماد آزادی‌خواهی را نمی‌توان با دروغ‌های بزرگ‌تر از دهان پوشاند.

-- فریاد ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM

درود بر تمامی شما رزمندگان راه ازادی, درود بر تمامی اسیرانی که برای ایمانشان, وطنشان و ارمانشان در بند ند و درود بر تمامی شهدای این راه که همیشه و همه جا نامتان جاودان خواهد بود. درود بر شما.

-- M.G ، Jul 21, 2009 در ساعت 04:00 PM