رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ تیر ۱۳۸۸

تهدید احمدی‌نژاد از سوی بسیج دانشجویی

بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران، با انتصاب اسفندیار رحیم مشائی به عنوان معاون اول محمود احمدی‌نژاد به شدت مخالفت کرده و وی را به اقدام عملی تهدید کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت و امام صادق به انتصاب مشائی برای پست معاون اولی واکنش نشان داده‌اند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های یادشده، با انتشار نامه سرگشاده‌ای به احمدی‌نژاد، تهدید کرده‌اند که «در صورت لزوم، به خاطر اصولشان دست به اقدام عملی خواهند زد.»

در این نامه نوشته‌ شده است که محمود احمدی‌نژاد، از تمام ظرفیت‌های «اصولگرایان واقعی» استفاده نکرده و رحیم مشایی، در کنار عبدالعلی کردان (وزیر پیشین کشور) و محمدرضا رحیمی (معاون پارلمانی)، «نمره منفی» در کارنامه دولت نهم است.


عکس از AP

محمدرضا رحيمی و علی کردان، متهم به جعل مدرک تحصيلی هستند.

بسيج‌ دانشجويی دانشگاه‌های یادشده، حضور مشائی، کردان و رحیمی را موجب قرار گرفتن دولت در موضع «تهمت» دانسته و احمدی‌نژاد را به «دهن‌کجی به مردم و حامیان مردمی دولت» متهم کرده‌اند.

آنها در ادامه نامه خود آورده‌اند که طرفداران احمدی‌نژاد از وی توقع «مشورت‌پذيری واقعی و اثربخشی به تذکرات به‌جای آنها» را دارند.

بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران افزوده‌اند: «مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و هرگاه تشخیص دهند که شخصی از آن مسیر که تشخیص آن با ولی فقیه است، منحرف شود، در جهت اصلاح اقدام خواهند کرد.»

بسيج‌ دانشجويی هشت دانشگاه‌ تهران، حضور مشائی، کردان و رحیمی را موجب قرار گرفتن دولت در موضع «تهمت» دانسته و احمدی‌نژاد را به «دهن‌کجی به مردم و حامیان مردمی دولت» متهم کرده‌اند

ایسنا هم به نقل از اسماعيل حشمتي، دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران نوشته است که «انتظار مي‌رفت آقاي رحيم مشايي به دليل موضع‌گيري‌هاي گذشته‌اش و صحبت‌هايي كه در شان دولت نهم نبود، كنار گذاشته يا سمتش تقليل داده شود.»

پس از اعلام انتصاب مشایی به عنوان معاون اول احمدی‌نژاد، بسیاری از محافظه‌کاران حاضر در مجلس و خارج از دولت، نسبت به آن واکنش‌های تندی نشان داده‌اند.

اسفندیار رحیم مشائی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که پیش‌تر، به خاطر اظهاراتش در خصوص دوستی مردم ایران با مردم اسرائیل مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته بود.

در روزهای گذشته، اخبار ضد و نقیض و تائید نشده‌ای از استعفای مشائی از پست جدیدش منتشر شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
واکنش‌ها به پست جدید رحیم‌ مشایی

نظرهای خوانندگان

بابا حالا يكي هم تو اين گروه پيدا شده يه خرده آدم باحالتريه، و با رقص و آواز و اسراييل كاري نداره بيخودي گير دادين ها!!!

-- يه ايروني ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

این تاکتیک احمدی نژاد. دیدین ، حالا میخواد بگه که من به حرف همه گوش میکنم.رحیم مشایی را قربانی کرد برای خریدن مشرویعت

خبرگزاری دولتی مدعی استعفای مشایی شد

خبرگزاری دولتی مدعی استعفای مشایی شد
پانا خبر گزاري وابسته به آموزش و پرورش مدعی شد که اسفنديار رحيم مشايي از سمت معاون اولي رياست جمهور استعفا داده است .

پانا نوشت: شنيده ها ي خبر نگار سياسي پانا حاکي است رحيم مشايي رييس سابق سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشور که با حکم پنجشنبه هفته گذشته در جلسه هيئت دولت در مشهد مقدس از سوي احمدي نژاد به عنوان معاون اول معرفي شد پس از اعتراض بسياري از چهره هاي اصولگرا مبني بر هزينه هاي فراواني که جريان اصولگرا از اين انتصاب رئيس جمهور در آينده پرداخت خواهد کرد از سمت معاون اولي رييس جمهوري استعفا داد ه است و متن نامه استعفاي رحيم مشايي خطاب به رييس جمهور به زودي منتشر مي شود .

گفتني است يکي از مهمترين انتقاد هاي مراجع عظام و جريان هاي اصولگرا به دکتر احمدي نژاد ، اظهار نظر ها و اقدامات اسفنديار رحيم مشايي در باره دوستي مردم ايران و رژيم صهيونيستي بود که با واکنش مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز جمعه روبرو شد .

همچنين شائبه حضور در مراسمي در ترکيه که زنان اقدام به رقص نمودند و يا مراسم حمل قرآن با رقص و آواز که در يکي از همايش هاي سازمان ميراث روي داد،از مهمترين اشکالاتي است که به مشايي وارد شده است.

لازم به ذکر است مخالفت چهره هاي شاخص جريان اصولگرا به رحيم مشايي جداي از مباحث فوق به نحوه مديريت وي در سازمان هاي فرهنگي – هنري شهرداري تهران و ميراث فرهنگي مي باشد .

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

این وزیر کشور کنونی که میگن چند صد میلیارد دارائی دارد , پس از اخراج کردان از دستگاه دولت به میدان آورده شد . حالا هم میخواهند آقا اسفندیار را بفرستند گل بچینه تا یک نفر دیگر را که خودشان میخواهند بیاورند .
عجب ........................
انگار که این حاج آقا محمود خبر ندارد خودش را هم میخواهند عوض کنند

-- خسرو ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

ارتش عراق ،حوزه نفتی ایران را تصرف کرد
با گذشت حدود یک ماه از تصرف یکی از حوزه های نفتی ایران توسط ارتش عراق هنوز واکنش قاطعی به این اقدام نشان داده نشده است .

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره دیروز خود نوشت:

ماه گذشته تیم بهربرداری نفتی عراق به همراه گروهی از نیروهای ارتش این کشور به یکی از حوزه های نفتی ایران در نوار مرزی حمله کرده و پس از تصرف اقدام به آغاز عملیات استخراج نفت کردند. با این وجود مراجع مسئول در وزارت خارجه و نیروهای مسلح تنها به ارسال نامه ای بسنده کرده و طرف عراقی نیز با بی اعتنایی به نامه های ایران به بهره برداری ادامه می دهد. این در شرایطی است که مطابق با توافقنامه 1975 الجزیره و قوانین بین المللی طرف عراقی به هیچ وجه مجازبه این تجاوز آشکار نیست.

-- بدون نام ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

اینها احتمالا پدر و مادر خودشان را هم در خانه تهدید می کنند. اصولا بسیج و سپاه و اسلام یعنی تهدید و خشونت و ارعاب.

-- آزاده ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

اصلاح طلبان باید حواسشون باشه. انتقاد از کسانی که احمدی نژاد برمی گزیند را به خود اقتدارگرایان بسپارید. انتقاد از آنکه دولت برمی گزیند به طور غیر مستقیم به معنی تایید مشروعیت دولت است. دولتی که مشروع نیست قاعدتا هر ...ای را نیز برگزیند اهمیتی ندارد چرا که خود اساسا حرامزاده است.

-- آزاد م ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

دوستان فریب این دعواهای ساختگی رزیم که برای انحراف افکار عمومی از کودتای انتخاباتی میباشد را نخورید احتمالا بعد از این نمایش یک سرگرمی دیگر مثل کردان یا چیز دیگر را اکران خواهند کرد.

-- خس و خاشاک ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

اين بسيج دانشجويي و هم انواع ديگرش پايگاههاي سپاه هستند. كشور ما در زير سلطه سپاه است. اقتصاد، بانكهاي متعدد، سياست، انتخابات، فرهنگ، سياست خارجي و... دست اينها است.

-- mehran ، Jul 20, 2009 در ساعت 02:00 PM

سلام.احمدی نژاد چه کاره این مملکته که بخواد معاون اول تعیین کنه که یه عده مخالفت کنن با انتخابش؟انگار ا.ن(احمدی نژاد) راستی راستی باورش شده که رییس جمهور ایرانه!!!

-- ali ، Jul 21, 2009 در ساعت 02:00 PM

ای وای !
آخه محمود که خودی محسوب میشه !
این خیلییییییی بده !
بگم؟
بگم؟

-- Ali ، Jul 21, 2009 در ساعت 02:00 PM

ما ميگيم شاه نمي خوايم نخست وزير عوض ميشه

-- فرزان ، Jul 21, 2009 در ساعت 02:00 PM