رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ تیر ۱۳۸۸

درخواست آزادی فوری شادی صدر

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای، خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» شادی صدر، وکیل و فعال حقوق زنان شد.

خانم صدر، روز جمعه در حالی که همراه با گروهی از فعالان حقوق زن در حال حرکت به سوی محل برگزاری نماز جمعه تهران بود، از سوی افرادی ناشناس دستگیر شد.

شاهدان عینی می‌گویند که لباس شخصی‌ها با خشونت و ضرب و شتم خانم صدر را به سمت خودوریی بردند، به طوری که مانتو و روسری وی از تنش کنده شد.

حسین نیلچیان همسر شادی صدر با تائید بازداشت همسرش گفته بود که از میان همراهان خانم صدر، تنها وی بازداشت شده است.

بر اساس این بیانیه، افراد ناشناس، شادی صدر را که قصد فرار از دستان آنها را داشته، با باتوم و به صورتی خشونت‌آمیز مورد ضرب و شتم قرار دادند و وی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.


ملکوم اسمارت، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی سازمان عفو بین‌الملل، بازداشت خانم صدر را اقدامی «خودسرانه و خشونت‌آمیز» عنوان کرده است.

این سازمان همچنین، از بی‌توجهی لباس شخصی‌ها در معرفی خود یا ارائه هرگونه توضیحی درباره اقداماتشان، انتقاد کرده است.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران که با انتقادها و اعتراض‌های بسیاری همراه بود، تعداد زیادی از روشنفکران، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی و سیاسی دستگیر شده‌اند.

خانم صدر، وکیل شیوا نظرآهاری است که از ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تاکنون در بازداشت به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر این برادران باغیرت و با شهامت و جسور و بی پروا و شجاع و مسلمان و با همیت و پر قدرت و جوانمرد و رادمرد و (کمک! صفت مناسب کم آوردم!) که چند نفری یک نفر زن بی دفاع رو اینجوری دستگیر می کنن و می برن! این همه انسانیت و تقوا و درستکاری رو فقط تو دو جا میشه سراغ کرد: جمهوری اسلامی و جمهوری اسرائیل!

دو تا "اس" اول این دو تا رو بردار بذار پشت هم، اونوقت میشه: اس-اس یا همان SS معروف نازی های هیتلری!


-- Natural Born Killer ، Jul 19, 2009 در ساعت 11:15 AM