رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ تیر ۱۳۸۸

استقبال از پیشنهاد لغو محدودیت رسانه‌ها

ایالات متحده آمریکا از پیشنهاد اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر لغو محدودیت‌ها برای رسانه‌ها در ایران استقبال کرد.

آقای هاشمی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران، به مقام‌های جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد که برای بازگرداندن «اعتماد مردم»، محدودیت‌های رسانه‌ای را لغو و تمامی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر را آزاد کنند.

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط کنونی ایران، «بحرانی» است و برای گذشتن از این بحران، علاوه بر تحقق درخواست‌های مذکور، معترضان به نتیجه انتخابات نیز باید بتوانند «آزادانه» حرف بزنند.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته با استقبال از این پیشنهاد گفت که «آزادی رسانه‌ها» جزء اصولی اساسی است که از «نظر ما اهمیتی بسیار دارد.»

آقای کراولی در عین حال اظهار داشت که انتخابات ایران، امری داخلی است و موضوعی نیست که مقام‌های آمریکا بخواهند در آن دخالت کنند.


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر در خصوص حوادث پس از انتخابات، بر «اصول جهانی و همگانی، حق آزادی بیان و حق تجمعات» در ایران تاکید کرده بود.

در ایران پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، ناآرامی‌های گسترده‌ای روی داده که منجر به مرگ ده‌ها تن و زخمی شدن صد‌ها نفر شده است.

معترضان، خواستار صدور مجوز برای اعلام اعتراض‌ها در مجامع عمومی هستند، اما وزارت کشور ایران با این درخواست‌ها مخالفت کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی، معترضان را گروهی «آشوب‌گر» می‌دانند که قصد برهم زدن امنیت عمومی را دارند، اما در رسانه‌های مستقل خبری و نهاد‌های بین‌المللی، تائید کرده‌اند که معترضان جمعیت عظیمی از مردم هستند که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند.

به گفته آقای هاشمی پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه، اعتماد عمومی مردم از نظام جمهوری اسلامی سلب شده و بازگرداندن آن «امری مقدس» است که مقام‌های ایران باید مدنظر داشته باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فکر خیلی خوبیه! اونوقت دوباره رسانه ها شروع میکنن به انتقاد و زندانی های آزاد شده همچنان به مخالفت و درگیری با این ...ها (سانسور از خود نگارنده است نه از رادیو زمانه!) ادامه میدن و بعدش لباس شخصی ها و سپاه و گانگسترهای اسرائیلی و فلسطینی و لبنانی و سوریه ای میریزن تو خیابون و دفاتر رسانه ها و اینا رو میگیرن و ... (این یکی سه-نقطه سانسور نبود، همون سه-نقطه بود!) و روز از نو و روزی از نو و جمهوری اسلامی یه کم دیگه هم وقت میخره و به حیات ...اش (سانسور از نگارنده) ادامه میده و ...آقا (مخفف احمدی‌نژاد) نفت میفروشه و بقیه علماء و عظماء قوم هم همچنان بر مسند ولات مطلقه وقیح، ببخشید فقیه خود باقی میمونن و ...

سه-نقطه
سه-نقطه
سه-نقطه

...

یکی نمیخواد بیاد و تکلیف این حضرات رو یک بار و برای همیشه روشن کنه؟ یعنی باید دنیا مظلومیت ملت ایرون رو با ضرر و کشته دادن هر چه بیشتر ببینن تا باور کنن چه ...هایی رو سی ساله که گذاشتن راس حکومت این ممکلت؟ یعنی جنایتهای قبلی اینا رو در قبال مردم ندیدن که حالا بازم ملت بی گناه باید همچنان قربانی بده تا حضرات آمریکا و اروپای متحد و روسیه و ژاپن و استرالیا و چین و ماچین باورشون بشه که تو ایرون چه خبره؟ یعنی انقده این کشورهای پیشرفته از نظر درک ذهنی عقب مونده هستن که سه ده از ... این رژیم خودکامه و تمامیت خواه گذشته و هنوز هم نفهمیدن چه خبره؟

بابا ایواله!


-- nonamen ، Jul 19, 2009 در ساعت 11:00 AM