رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ تیر ۱۳۸۸
آیت‌آلله محمد یزدی در پاسخ به اظهارات هاشمی:

«مشروعیت حکومت‌اسلامی از مردم نیست»

آیت‌الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان می‌گوید که حکومت اسلامی، مشروعیت خود را از «مردم» نمی‌گیرد و اظهارات آقای هاشمی در «تکیه‌گاه» قرار دادن مردم برای حکومت، «غلط فاحش» است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به استناد روایتی تاریخی از امامان شیعه، گفته بود در صورتی که مردم، حاکم اسلامی را نپذیرند، وی باید به خواسته آنها احترام بگذارد.

آقای یزدی در واکنش به این اظهارات، امروز شنبه گفت که حکومت اسلامی مشروعیت خود را از «خداوند» می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود که «صرف همراهی مردم، مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌کند.»


آقای یزدی اظهار داشت که علی ‌ابن ابی‌طالب هرچند سالیان بسیاری عهده‌دار خلافت نبود، اما «امامت» داشت و «شک نداریم که ایشان ولی مومنان در آن زمان بودند.»

این عضو شورای نگهبان گفت که در شرایط کنونی، «فقیه ولی‌ امر» با «دستور الهی، ولی ‌امر» است و مردم تنها امکان «استیفای حق» را بر عهده دارند.

بحث «مشروعیت و مقبولیت» حکومت اسلامی از جمله مباحثی است که مورد اختلاف برخی دانشمندان شیعی است. برخی از فقها بر این اعتقادند که حاکم اسلامی، مشروعیت خود را از خداوند می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم. و در مقابل، برخی دیگر بر این باورند که حاکم اسلامی در صورتی مشروع است که از سوی مردم مقبول واقع شده باشد.

آیت‌الله یزدی که از نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد است از جمله فقهایی محسوب می‌شود که در مشروعیت حاکم اسلامی، برای رای مردم جایگاهی قائل نیست.

آقای یزدی در واکنش به اظهارات هاشمی گفت که حکومت اسلامی مشروعیت خود را از «خداوند» می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم

اظهارات روز گذشته آقای هاشمی در خصوص تکیه مشروعیت حکومت اسلامی به رای مردم، از معدود مواضعی است که وی در سال‌های اخیر اتخاذ کرده است.

سخنان آقای هاشمی در واکنش به اعتراض‌هایی صورت گرفت که نتیجه انتخابات را غیرقابل پذیرش خوانده و خواستار ابطال آن شده است.

این اعتراض‌ها بیش از یک ماه است که در ایران آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. معترضان می‌گویند که دولت برآمده از این انتخابات، «مشروع» نیست و خواستار «استعفای» آن هستند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای و شورای نگهبان در مقابل، اعلام کرده‌اند که این انتخابات با «سلامت» برگزار شده و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری «برگزیده مردم» است.

«شما چه کاره هستید»
آقای یزدی در بخش دیگری از سخنان خود، هاشمی رفسنجانی را متهم کرد برای نخستین بار او بود که «بذر تردید» در خصوص صحت را «افشاند.»

وی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مسئله خیانت و تقلب در انتخابات را چه کسی مطرح کرد و کجا مطرح شد؟ در زمانی که هنوز انتخابات اعلام نشده بود! این چه معنا دارد؟»

عضو شورای نگهبان همچنین از پیشنهاد آقای هاشمی برای آزادی بازداشت‌شدگان انتقاد کرد و افزود: «شما چه کاره هستید که می‌گویید باید بازداشت شدگان آزاد شوند؟ در این فتنه، آدم‌ها کشته شده‌اند، چه کسی باید جواب آنها را بدهد؟»

«اکثریت قریب به اتفاق کشور، اسلام را می‌خواهند، اما یک عده‌ای که جوان هستند و تحت تاثیر برنامه ماهواره‌ای هستند بیایند شعار دهند که چه؟ با آن وضعیت پارچه سبز به دست بسته و یا لباس سبز پوشیده؟ آیا ما باید اینها را تقویت کنیم یا اکثریت را و نظام را تقویت کنیم؟»

آقای یزدی، سکوت هاشمی رفسنجانی پس از حوادث اخیر را «سکوتی معنا‌دار» و در «حمایت» از «جبهه مخالف و تائید صحنه‌های خیابانی» دانست.

عضو شورای نگهبان افزود که این شورا برخلاف گفته‌های رئیس مجلس خبرگان رهبری، از پنج روزی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در اختیار آن گذاشت، با «دقت و صحت» استفاده کرد و «انحرافی» در انتخبات ندید.

یزدی همچنین از پیشنهاد هاشمی رفسنجانی مبنی بر دادن فضایی آزاد برای طرح استدلا‌ل‌ها و اظهارات معترضان، انتقاد کرد و گفت: «این‌که می‌گویید فضا را طوری آماده کنید که هر کس حرفش را بزند، یعنی چه؟ یعنی موسوی بگوید باید انتخابات باطل شود؟ چون در مناظره در مورد آقای هاشمی صحبت شده است؟»

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارات روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «اختلاف برانگیز» توصیف کرد و اظهار داشت که جریانی، پیش از انتخابات با حمایت بریتانیا تلاش کرد تا «رهبری و نظام جمهوری اسلامی» را سرنگون کند.

یزدی از پیشنهاد هاشمی برای آزادی بازداشت‌شدگان انتقاد کرد و افزود: «شما چه کاره هستید که می‌گویید باید بازداشت شدگان آزاد شوند؟ در این فتنه، آدم‌ها کشته شده‌اند، چه کسی باید جواب آنها را بدهد؟»

یزدی افزود: «اکثریت قریب به اتفاق کشور، اسلام را می‌خواهند، اما یک عده‌ای که جوان هستند و تحت تاثیر برنامه ماهواره‌ای هستند بیایند شعار دهند که چه؟ با آن وضعیت پارچه سبز به دست بسته و یا لباس سبز پوشیده؟ آیا ما باید اینها را تقویت کنیم یا اکثریت را و نظام را تقویت کنیم؟»

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین ادعا کرد که سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای در ۲۹ خرداد «خطر» را رفع کرده بود، اما آقای هاشمی قصد داشت روز گذشته این «خطر» را بازگرداند که «این خطر، دامن وی را خواهد گرفت.»

یزدی خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: «من توقع نداشتم شما از رهبری تجلیل کنید. تجلیل نکردید، آن نامه‌ای که نه سلام و نه علیک در آن بود یک طرف، این هم سخنرانی شما از طرف دیگر. کشور در سایه رهبری امنیت دارد. مردم دنبال رهبری هستند. مثل روز برای شما روشن است که اگر رهبری حمایت نکند، شما نمی‌توانید کشور را اداره کنید.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این که جنابعالی میفرمایید عین دیکتاتوریست

-- محسن ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

سئوالی از آقای یزدی دارم، اگر خون این مردم به جوش آید و در طلب حق باشند. خداوند جانب حق را که مردم هستند می گیرد؟ یا جانب حاکم اسلامی را که بر خلاف حق مردم رای داده است؟

-- کویر ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اگر لطف بفرمایند آقایان علما و فضلا و روحانیون شیعه ،سنی ، مسیحی و .... این حکمی را که تاریخی است و از طرف خدا به ولی امر مسلمین جهان تنفیذ شده است را در رادیو های خارج نه که ما قبول نداریم در همان روزنامه کیهان به اطلاع مردم غیور و شهید پرور ایران بگذارند ممنون می شویم. اگر ولایت علی(ع) هم همینگونه است من همین الان از دین شیعه استعفا می دهم و بی دینی خودم را اعلام می نمایم.

-- دانش کاشفی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

حکومت مفهومی جز وکالت شهروندان نیست.

-- Nima ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM


آزادى ارائه يا برنامه شهروندان در برابر خط مشی و برنامه های حاکمیت و دولت است . مخالفت غير مستقيم كافى نيست. پيشنهادهايى نيز كه به حاکمیت از طرف مردم عرضه مى‏شوند بايد نقد و بازبينى و در صورت محاسبه و امکان عملی شود. اجازه ابراز مخالفت ندادن، خاموش كردن افراد جامعه يا تخطئه عقايد و ايجاد محدوديت های گوناگون، ممانعت از مشاركت عمومی در نظام تصمیم گیری خواهد بود که مشروعیت نظام را زیر علامت سئوال خواهد برد . حاکمیت فعلی در ایران با عملکرد های خودخواهانه و غیر دموکراتیک و رفتار سرکوبگرانه دچار یک چنان بحران مشروعیت قرار گرفته است.
داشتن حق مخالفت کردن و ارائه و پيشنهاد كردن برنامه ها جهت برون رفت از چالش های مختلف اجتماعی و سیاسی به دليل ضرورتى كه براى رفاه همگانی دارد، باید مورد حمايت حاکمیت قرار گیرد . شهروندان در یک جامعه سالم و آزاد ، آزادى مخالفت كردن و آزادى پيشنهاد كردن شقوق مختلف را در مورد هرمسأله‏ اى- كه به شهروندان مربوط میشوند- حتی اگر امکان پذیر نباشد؛ خواهند داشت. اين نكته نيز باید گفته شود كه آزادى بيان شامل آزادى انتشارات ؛ يعنى آزادى علنى ساختن انديشه‏هاى مورد علاقه ، بدون ترس از مجازات و دفاع ( آزادی بیان و عقیده ) از آن به عنوان یک واقعیت و ضرورت وظیفه حاکمیت و دولت است. حاکمیتی که حافظ آزادی و حقوق شهروندان بدون تبعیض نیست. مشروعیتی ندارد.
موردی كه نيازمند بازشناسى است، مفهوم « حكومت دينى » در عرصه انديشه سياسى كنونى جامعه ما، مربوط به تفسير بانیان حکومت اسلامی از درک حكومت دينى است. طبق نظرات آنان " ... حكومت دينى را حكومت قانون الهى يعنى فقه مى‏دانند... حاكميت فقه در اين كاربرد، به معناى آن است كه گزينش رهبران سياسى، ساز و كار تصميم سازى و اجراى آنها، بر پايه احكامى است كه از منابع فقهى در احكام اوليه و ثانويه و مصلحت بينى در احكام حكومتى، صورت مى‏پذيرد...." . به زبان دیگر "...حكومت قانونى، الگوى حكومت دينى تلقى مى‏شود؛ اما همين الگو در عصر كنونى به شكل جمهورى اسلامى تحقق يافته است...و این حکومت مجرى احكام اسلام نیز مى‏باشد.....". در واقع حکومت مشروعیتش را نه از اراده مردم بلکه از احکام دین میگیرد و ضرورت وجود مشاركت عمومى تا بدانجاست که بانیان حکومت فعلی بودن صندوق های رای را نشان از وجود " دموکراسی دینی " به رخ دنیا می کشند! آنان نمی خواهند باور کنند که : سركوب عقيده خدمتى به حقيقت نمى ‏كند.
حمايت قانون و حاکمیت از آزادى بيان و عقیده و اندیشه، برای مفسران حکومت اسلامی اینطور خلاصه میشود: ... در صورتى كه ثبات و نظم اجتماع را تهديد كند، بايد گفت كه قانون آزادى بيان از كسانى كه به يارى سخن، عمداً و مستقيماً اعمال تبهكارانه را برمى‏انگيزند، حمايت نمى ‏كند..." طبق این نظریه ( در واقع وسیله ارعاب ) هر آن که لازم شود هر گونه عقیده مخالف را تحت عنوان " تحریک " و " تشویش اذهان عمومی "... تلقی کرده و سرکوب می کنند. در پرتو آنچه كه در بالابدان اشاره شد، پاسخ پرسش دفاع از آزادى بيان هم روشن داده مى‏ شود . در واقع در جامعه امروزی ما. آزادی بیان و عقیده در چارچوب ایدئولوژی حکومتی رقم خورده و تفسیر میشود. قبل از آنکه خلاف در محکمه قضائی ارزیابی و بررسی شود. ایدئولوژی اعلان محدودیت می کند و تفسیر قانون را در ید تفکر خود می بیند. بی جهت نیست که آزادی در کشور ما مرتب با پسوند و پیشوند برخورد دارد!


مشروعیت هر نظامی مربوط به مورد روانشناختى وخصوصيات منش و عادتهاى ذهنى ‏شهروندان جامعه نیز دارد. اعضاى يك جامعه بايد قادر باشند تا مشروعیت حكومت را عينيت بخشند. لذا عادتها ، نگرشها و خواست هائی مختلفی که در جامعه وجود دارد.تحت عنوان نهاد های مدنی که پایه های دموکراسی را محکم میسازد در مرحله نخست به طور تجربى و در نهایت نهادی حقوقی و حقیقی ( مانند احزاب و تشکل های گوناگون ...) شکل میگیرند. مشروعیت یک حکومت سالم به شهروندانى نيازمند است كه نسبت به لغزش پذيرى خود و بانیان حکومت و دولت آگاه باشند و گريزناپذيرى مسئولین از خطا را تشخيص داده و به موقع ( با یاری از آزادی اندیشه ) از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند. كمال مطلوب آن است كه روابط ميان شهروندان جامعه و مسئولین منتخب بر اساس حسن اعتقاد متقابل باشد . كارها و داوريهاى مسئولین حكومتی با داشتن مشروعیت بايد پيوسته مورد انتقاد مداوم عموم قرار گيرد.

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

خدا کی به اینها حکم داد که ما نفهمیدیم. لابد همون روزی که رفسنجانی تو مجلس خبرگان خامنه ای رو رهبر کرد.

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای یزدی شما بهتره فکر فردا و آخرتت باشی وضعت رو از این بدتر نکن!

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

فکر کردند که جوانهای این دوره زمونه رو می شه با این استدلالهایی که مردم ساده و بعضا بیسواد 30 سال پیش باور می کردند می شه قانع کزد. این حنا دیگه رنگی نداره!

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

من می خواهم این حکمی که به عنوان نائب به اقا داده شده ببینیم شک ندارم فقط می خواهم دست خط مبارک امام زمانم را مشاهده کنم!!!

مرگ بر دیکتاتور که با دین علیه دین رفته است و خون مردم بی گناه را می ریزد

-- مانی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

من می خواهم این حکمی که به عنوان نائب به اقا داده شده ببینیم شک ندارم فقط می خواهم دست خط مبارک امام زمانم را مشاهده کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مرگ بر دیکتاکتور که با دین علیه دین رفته است و خون مردم بی گناه را می ریزد

-- مانی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

باید بگم آقای یزدی راست گفته و خیلی رو راست نظرشون رو رجع به حکومت بر مردم بیان کردن، در واقع طفره نرفتن که بگن طرفدار مردم‌سالاری دینی هستن و ...، رک گفتن ما اصلا معتقد نیستیم مردم باید حکومت رو قبول داشته باشن. بحثم این نیست که حکومت دینی چه صورتی داره، حرف‌های ایشون هم نباید این طور دید که معنی حکومت دینی الزاما این طوره، ایشون معتقدن که مردم حق انتخاب حکومت رو ندارن و مشروعیت حکومت مردم نیستند، حالا چند سول پیش میاد که باید پاسخ بدن:
1. جمله میزان رای ملت است از نظر ایشون یعنی چی؟
2. اگه بیشتر مردم نخواستن حکومت دینی با تعریف ایشان داشته باشن تکلیف چیه؟
3. اگه اصلا مردم نخوان به زور ایشون وارد بهشت بشن، می‌شه بهشون زور گفت و به سمتشون گاز اشک‌آور زد، بازداشتشون کرد و کشتشون؟ آیا به نظر ایشون این بخشی از حکومت دینیه که به رییس سازمان ملل نامه نوشت که یک زن محجبه در آلمان کشته شده و ساکت نشستید چرا و راجع به اتفاقات و مسلمان‌کشی چین چیزی نگفت؟
در حکومت دینی تکلیف افرادی که دینشون با حکومت فرق داره چیه؟ ...
ایشون باید یک تعریف بدن که اصولا چرا حکومت دینی از نظرشون با دیکتاتوری فرق داره؟ و اگه فرقی نداره، باید بگن مزایای دموکراسی کدومه و چرا ما باید بهش تن بدیم

-- جواد ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

این سخنان اعتراف به نداشتن رای اکثریت مردم است ودر جواب این گستاخی باید گفت اگر مردم نبودند ایشان روضه خوانی فقیر مثل قبل انقلاب میبودند نه صاحب کارخانه های باد اورده !

-- کاوه اهنگر ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اقاي يزدي چه كسى نمايندگى خدا را مي‌كند؟ چطور ميدونى که مشروعيت جمهورى اسلامى از خداست؟ كى گفت؟ خدا ازكجا و به كى گفته كه بايد مردم كشته شوند تا شما بمانید؟
جمهورى اسلامى رفتنى است
فردا جواب ميگيرم

-- admez ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

صدام هم مشروعیتش از جانب بعث مردم نبود لابد از خدا بود . بعد همون خدا کاری کرد که بره توی یه چاه قایم بشه و با فلاکت به درک واصلش کنند . آقای یزدی سخنان شما به معنای استبداد بودن محض هست . بهتر است اسم حکومت را به سلطنت مطلقه فقیه تغییر دهید تا با شنیدن بخش جمهوری از نظام به اصطلاح اسلامی خونمان به جوش نیاید . آقای یزدی کمی واقع بین تر باشید و تاریخ اسلام و ادیان را به نفع خود تفسیر نکنید . ما در قرن بیست و یکم زندگی میکنیم و همین سیستم نکبت بار قضایی که خودتان زمانی مدیریت و نمایندگی رهبر را در آن عهده دار بوده اید ، مصداق بارز عقب ماندگی در قرنها پیش به حساب می آید . از دوستانی که دل درد و دل پیچه دارند خواهش دارم برای درمان به بیدادگاههای نظام تشریف ببرند تا با دیدن عمق عدالت هر آنچه در دل دلرند را بالا بیاورند و درمان شوند !!!!

-- ناقوس مرگ آور ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

با ید به این اخوند یزدی ...یاد اور شد منتظر ان روز با ش که در دادگاه مردمی شاهد محاکمه خود و خا منه ای جنا یتکار خواهی بود وپا سخگوی جنایت ها یتان خوا هید شد.بی شک ان روز دور نیست.
اشپیگل: احتمال شکایت علیه احمدی‌نژاد در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل نقض حقوق بشر

شهرزادنیوز: مجله‌ی آلمانی اشپیگل با انتشار مطلبی در روز پنج‌شنبه 16 ژوئیه، احتمال شکایت علیه احمدی‌نژاد در دادگاه‌های بین‌المللی را عنوان کرد. اشپیگل در این رابطه به نقل از "بوردون"، یکی از موسسان کمیته حقوقدانان بین‌المللی، می‌افزاید: شکایت به دلیل نقض گسترده‌ی حقوق بشر ممکن خواهد بود. حتی اگر نقش فعال احمدی‌نژاد در برخوردهای نیروهای امنیتی قابل اثبات نباشد، می‌توان او را به دلیل انفعال، مسئول دانسته و محاکمه کرد.
اشپیگل بر مبنای گزارشات حقوقدانان بین‌المللی، علاوه بر مجروحین، تعداد دستگیری‌ها را ده هزار و کشته‌شدگان را سیصد نفر اعلام کرد.

-- Hamid ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای یزدی ! اصلا خودت حرف های خودتو قبول داری ؟ بترس از اون روزی که بزارنت بغل دیوار....

-- جمهوری خواه ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

همینه که میگیم تقلب شده.مثلا این آدم توی شورای نگهبان می خواد داوری کنه.وقتی رک وراست حرف دلشو می گه که تکیه گاه مردم نیستند ومشروعیت آسمانی است.حالا اکثریت میان وبه موسوی رای میدن(اکثریتی که به قول اون مهره ی کودتا خس وخاشاکند)اکثریتی که به زعم آقایون نماینده ی خدا واسلام ،به ولایت اعتقاد ندارند.پس تقلب می کنندتامشروعیت آسمانی نظام حفظ بشه(توجیه شرعی)مصباح یزدی هم قبل ازانتخابات مجوزشرعی تقلب رو داده بود.امیدوارم دست آقای یزدی مثل پاش نباشه ودرد نکنه حرف دلش رو زد.

-- پویا ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

حاج آقا، زمان آن فرا رسیده که شما فسیلان تاریخ بروید کنار تا مردم نفسی بکشند. مردم در تمام طول تاریخ حرف آخر گفته اند و می گویند. ولی فقیه و دیگر فسیلان را جمع کنید و در سایه رهبری در
گوشه ای به بحث های ارزان و حجره ای خود ادامه دهید، اما نه در جامعه. شما ها متعلق به این زمان نیستید، اشتباهی رخ داده است که شما ها از گذشته پرتاب شده اید به زمان حال! تاریخ گاهی از این شوخی ها دارد و با انتخاب خود عده ای را رسوا و به مسخره می کشاند.
جوک تاریخ،

-- Joke ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

Aghaye yazdi ba in karha eteghade mardoum ra be dine shie kam mikonid ka dar in hokomate shoma mardoum hich kare hastand. Aya zani ke ghanoun asasi ra mineveshid jorat kadid in harfe shanie ra bayan konid. Agar emam emrouz zendeh boud moshte mohkami dar dahane shoma mizad.

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

البته اگر حضرات آخوندها همان ابتداي انقلاب سال پنجاه و هفت مي گفتند كه چنين تلقي قيم مآبانه اي از دين دارند و ولايت فقيه را نيابت امام زمان دانسته و بعد هم آنرا مطلقه!!! مي كنند، اكثريت معترضان به حكومت شاه، حاضر به پذيرش رژيم حكومت اسلامي نمي شدند. اين سيستم حكومتي آني نيست كه سخنش مي رفت. ملت سكوت كرد و شما آخوندها هم به تناسب روي تان بيشتر شد.
به عنوان يك مسلمان معتقد، چنين تلقي را از دين نپذيرفته و آنرا ساخته ذهن هاي اين قدرت طلبان مي دانم. شما كجا و امام معصوم كجا؟!! شما سرتا پا گناه و قساوت و آلودگي هستيد خودتان را با معصومين مقايسه نكنيد.
به ويژه به آخوند يزدي توصيه مي كنم اينقدر مثل كدخدا ها سخن نگويد. گذشته اش را به ياد آورد. دنيا همينطوري هم نمي ماند. لاستيك دنا همه دنيا نيست. شب دراز و قلندر بيدار

-- منوچهر ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

مرتضی مرديها:

"وقتی طبق قانون اساسی و روال عملی، ارادة يک مقام، عينِ قانون است، و از طرفی مقامِ مذکور کمترين مخالفت را براندازیِ نظام می‌داند، مخالف قانونی يعنی چه؟ ترکيب انتقاد جدی و مسالمت، لااقل مستلزم اين است که حاکم، فرضِ اشتباه خود يا زيردستان مستقيمش را و نيز امکان اصلاح آن را بر وفق تشخيص منتقدان ،عملاً، منتفی نداند. در حالی که چنين نيست و اعتماد به نفس و حس حقانيت در اينجا "مطلق" است."

-- میثم ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اقای رفسنجانی و اقای کروبی در انتخابات قبلی به همین شیوه گزیده شده بودند بقول معروف ادم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود این بود که قبل از انتخابات تذکر داد جناب یزدی فرموده اند مشروعیت حکومت اسلامی از مردم نیست و مشروعیت را از خداوند میگیرد؟حکومت اسلامی ابو سفیان چطور؟
امامت در درجه اول حکومت باطنی است نه ظاهری این حکومتی که نه مشروعیت دارد ونه مقبولیت فقیه و ولی امرش چگونه است؟
اقای یزدی شما زمان را گم کردید الا زمان این حرف ها نیست الحمدالله سی سال طول کشید تا این مردم بخصوص عامی ان بفهمند معممین چقدر شیاد دارند وحالا وقت ان است که حکومت سوکولار باید در جامعه برقرار شود واین جبر تاریخه .یک حکومت برگزیده مردمی قانونمند که تمام ادیان ازادانه هرگونه فعالیت مذهبی میتوانند در منازلشان داشته باشند شما به دراویش دوازده امامی هم رحم نکردید کاری که ابو سفیان هم نکرد

-- حبیب ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

این خدا را اینها ساختند تا از طرف او برای ما پیغام بیارن نصب بشن و هیچگاه عزل نشوند...چه خدای ساختگی است مرا یاد عهد مصر قدیم می‌‌اندازد

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

حاج آقا یزدی، خدا بد نده چرا سرتونا بستین؟؟

-- کاوه ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

گفته اند :بوی گل را از که جوایم ؟از گلاب
درود بر حضرت آیت الله یزدی که رایحه خوش اسلام عزیز را در هوا پراکند.

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای مثلا" آیت اله!
لطفا" در مورد ارتباط لاستیک دنا با امام زمان
هم توضیح دهید .

-- ali1111 ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

کارخانجات لاستیک دنا را هم خدا به شما داده؟ ده سال خرابکاری و بی مدیریتی و ویران سازی در قوه قضاییه هم به حساب خدا است . جلال الدین فارسی هم توسط خدا از قتل عمد تبریه شد و نه شما.

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اغلب امور كشور در دست سپاه است. از هيئت عزاداري تا سيستم مالي و بانكي، دانشگاه از طريق بسيج دانشجويي و انواع ديگرش، اقتصاد و ورادات و بنادر، طرحهاي عمراني، محيط هاي آموزش از طريق بسيج، ادارات دولتي از طريق بسيج ادارات، استانداريها و فرمانداريها در دست افسران سپاه است.
مساجد در دست و كنترل بسيج سپاه است. سياست خارجي تحت تاثير تصميمهاي نيروي قدس سپاه است.
كنتل امنيت شهري تهران در دست نيروي ثارلله سپاه است چهارسوي تهران توسط سپاه در مساحتهاي وسيع قرق شده است. و...
اين نيروي نظامي است يا؟

-- mehran ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

به اقای یزدی بگویید قطار حذف که از سالها پیش راه افتاد و همه یاران امام را حذف کرد از اقای منتظری بگیرو بیا تا نوری و هادی غفاری وهادی خامنه ای و همین طور که تا خاتمی و هاشمی رقسنجانی رسیده شما را هم حذف میکنند تیغ یاران مصباح بسیار براست تا ریشه همه اخوند های سیاسی را نکند ول کن نیست باید ثابت کنند که قبل از ظهور تشکیل دولت اسلامی ممکن نیست و یا اگر هم حکومتی باشد باید بدست انجمن حجتیه ای ها باشد . شما اخوندهای سیاسی زور زدید و حکومت را تقدیم انجمنی ها کردید و مردم را گروگان دست انجمن حجتیه

-- محمد ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

سلام بر یکی از کاهنان معبد آمون . از آنخمائو چه خبر ؟ براهه ایشالله ؟ چیزی بهش میرسونن تا وا نره یا نه ؟

-- یوزارسیف ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

حکومت دینی یا ولایی که ایشان از آن دم می زنند به تعبیر دکتر سروش حکومت "تکلیف" است که از تاریخ مصرف آن دستکم یک قرن گذشته است. امروزه روز مردم به دنبال برقراری حکومت های مبتنی بر "حق" هستند و "حق" هم گرفتنی است به استناد آرای مردم نه دادنی و مردم که آقای یزدی آنها را فقط مشتی جوان خوانده در صدد کسب آن از طریق آرای خود هستند. به نظر می رسد ایشان هم نظیر شیخ خزعلی فقط روزنامه کیهان می خوانند. با نظر آن دوست عزیز موافقم که گفت شما کمی دیر ظهور کردید. شاید هم باید یک بار و برای آخرین بار ظهور می کردید تا مفهوم حکومت قرون وسطایی اسلامی را مردم درک کنند و دیگر جزو آرزوهای دست نیافتنی اشان نباشد و متاسفانه قرعه فال این حکومت اسلامی را به نام ما ایرانیان زدند. اما بدانید که در عین حال ما حامل رنسانس آن نیز خواهیم بود. رنسانسی که دین را برای همیشه از سیاست کنار خواهد گذاشت. دیر نیست آن روز.

-- اسماعیل الف ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

این سخنها نیست جز دعوای پیران بر لب گور --- چونکه خواهند ببرند ملتی با خود به حیله و زور

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقاي ملا يزدي اگه آقاي خامنه‌اي يعني همان ولايت مطلقه فقيه مشروعيتش را از خدا مي‌گيرد ديگر چه نسبتي با مردم ايران دارد. برود بالاي سر خدايش حكومت كند و ما را به حال خود رها كند. ما خود مي‌دانيم و حكومت مشروعي كه بر سر كار مي‌آوريم. اين كلك‌ها ديگر در مخيله ايرانيان نمي‌گنجد حاج آقا، عمرت دارد همراه با حكومتي كه در برابر مردم مي‌ايستد آنها را مي‌كشد و قتل و عام مي‌كند، به آخر مي‌رسد. ديگه دوره اين حرف‌ها گذشته و ما فريب چيزي به اسم ولايت مطلقه فقيه را نمي‌خوريم. ما فقط ولايت ملت ايران را قبول داريم. تا دير نشده يه جايي براي خودت دست و پا كن.

-- محمد ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

پس چرا امام نگفت من به عنوان نایب امام زمان دولت تعیین می کنم
گفت من به پشتوانه این مردم دولت تعیین می کنم

-- سعید ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

ایشان کاملا درست میفرمایند. مشروعیت حکومت اسلامی از طرف خداست. اما ایشان خلط مبحث فرموده اند و به اصطلاح اهل منطق قیاس مع الفارق.
اینهم از بیسوادی ایشان است
اگر یه ذره سواد داشت اینطوری منبر نمیرفت

آقای یزدی تبحر شان در تخریب است. آقای شاهرودی مگر از ایشان ویرانه ای تحویل نگرفت. قوه قضائیه در زمان آقای اردبیلی بسیار مقتدر بود.

خدا عاقبت این علماء سوء را بخیر کند. به همه مقدسات قسم میخورم فردا اگر حضرت ولی عصر ع تشریف بیاورند ایشان از نخستین کسانی خواهند بود که قد علم خواهند کرد و ولایت ایشان را زیر سوال خواهد برد.

نفرین برشما بادنجان های دور قابچه خامنه ای

-- مسیح موسوی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

سلام

دوستان قبل از من همه حرف ها رو گفتن

من فقط 1 چیز می گم

آزادی نزدیکه،شاید فردا یا پس فردا نباشه اما قول می دم که نهایتا 2 سال دیگه این ها هستن


پس : نترسین نترسین
ما همه با هم هستیم

درود به همه ایرانی های با غیرت

-- یک نفر از طرف همه ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اینجاست که مچ این آخوندها بدست خودشان باز میشود و علناً نیت مخوف خودشان را روشن می کنند!
- به وضوح خوشان را بالاتر می داند
- مردم را به گوسفند تنزل می دهد
- حرف هم دیگر را قبول ندارند چون می دانند از چه قماشی هستند
- مقام پیامبر را به حد خودش تنزل می دهد برای رسیدن به هدف خودش کاری که قرنهاست این آخوندها می کنند!
- و ....

-- دوست ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اگر حکم اسلام اینه که تو می‌‌گی پس چرا انتخابات گذاشتین که مردم رای بدن؟ چرا توی تلویزیون مناظره گذاشتین؟ اگر توی انتخابات واقعا برنده شده بودین، حکم اسلام حکم رای مردم بود حالا که بازنده شودین و گندش در اومده "تکیه گاه" قرار دادن مردم برای حکومت "غلط فاحش" است؟ما دیگه دستتون رو خوندیم و فاتحه تون خونده است. دیر یا زود همه می‌‌فهمن که چه قدر کثیف هستین، حتا، حتا اونا هم که هنوز بهتون اعتماد دارن.

-- شمیم ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

بابا راست ميگه!‌ حكم ولي فقيه از طرف خدا بوسيله "فاكس" به دست رهبري رسيده! فاكس هم در بايگاني روزنامه كيهان هست! منتظر باشيد تا فردا شريعتمداري فاكس خدا رو منتشر كنه!

جديدا هم خدا اعلام كرده كه سيستم sms رو فعال كرده و ولي فقيه ميتونه گزارشات خودش رو به خدا sms‌ كنه !!!

-- برديا ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای یزدی یکی از رانتخواران و مجرمین میباشد , طبیعی است از امداد غیبی به جای سند و مدرک صحبت از حفظ نظام دیکتاتوری فاسد بکند.
در یک نظام سالم ایشان جایگاهی جز زندان ندارند.
لابد به دستور خداوند و امداد امام زمان کارخانه لاستیک دنا به ایشان واگذار شده است.

-- وجدان انسان ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

«اکثریت قریب به اتفاق کشور، اسلام را می‌خواهند، اما یک عده‌ای که جوان هستند و تحت تاثیر برنامه ماهواره‌ای هستند بیایند شعار دهند که چه؟ با آن وضعیت پارچه سبز به دست بسته و یا لباس سبز پوشیده؟ آیا ما باید اینها را تقویت کنیم یا اکثریت را و نظام را تقویت کنیم؟» " اظهارات محمد یزدی !!"

آن چه در بالا آمده بخشي است از اظهارات محمد يزدي مخالف سرسخت ديروز حضرت امام خميني و يار غار امروز آقاي خامنه اي و عضو شوراي نگهباني است كه با تقلب در انتخابات آراي مردم - همان آری بي ارزش از نظر خود !!- را دزديد و به نفع احمدي نژاد مصادره كرد .
بنده يك سوال از اين شخص دارم و آن اين كه آيا در سال 57 جواناني كه در خيابان ها ريختند و امثال تو را روي كار آوردند يك عده اي جوان تحت تاثير صداي بي بي سي و راديوهاي غربي نبودند كه پارچه اي سرخ و به رنگ خون ! به پيشاني مي بستند ؟ چطور شد حالا جوان و خام شدند اين جوان ها ؟
آقاي يزدي از اين حرف ها گذشته است و حناي امثال تو بعد از 30 سال ريا و دروغ ديگر نه تنها رنگي ندارد ...
آقاي يزدي ...زياد از افشاگري احمدي نژاد عليه آقاي هاشمي رفسنجاني ..... تو امروز محبوب اكثريت ملت ايران است ذوق نكن چون احمدي نژاد معروف است به كذاب و دروغگو واين بر مردم ثابت شده است اما عباس پاليز دار راستگو است چون او را امثال تو به بند در زندان رجايي شهر كرج كشيده ايد . يادت نرفته چه مطالبي راجع به شما و حميد اقا! شما گفت ؟! حتما يادت هست . يقين داشته باش همان اطلاعات را مردم در دادگاه ملت روي ميز گذاشته و داد خود را از امثال تو بيدادگر مي گيرند . آن وقت است كه بايد بگويي مشروعيت حكومت با خداي لو لو خور خوره اي است كه تو محض ترساندن خلق خدا درست كرده اي و يا با ملت طبق نص قران و حديث نبوي و نه احاديث خود ساخته ياوه گوهايي چون تو ؟!
روزگاري كه شحنه هاي پيري چون تو بر گرده مردم سوار مي شديد و با زور روسيه بزرگاني چون ثقه الاسلام ها را در تبريز به دار مي كشيديد ديري است سپري شده است . خوب است در سال 57 امثال نصيري و رحيمي ها را ديدي كه چه بلايي ملت سرشان آورد . آن روز دير نيست .
...هاشمي خود را در آغوش گرم ملت قرار داد و ملت هم با جان و دل او را پذيرفت و حمايت كرد و خواهد كرد . .... من شما ها را مي شناسم كه اگر پا منبري نداشته باشيد دق مي كنيد . از اين همه جمعيت كه فرياد كشيد هاشمي هاشمي حمايتت مي كنيم اتش گرفتي . مي داني اگر بين اين جمعيت بيايي با تو چه خواهند كرد . اگر آن ها زير چوب و چماق بگيري و سياه كني همان طور كه اين روزها كرده ايد مطمئن باش آن ها هم تو را زير تف گم خواهند كرد . تو با خداي دروغينت نه حفظ خالق را داري و نه پشتيباني مخلوق را !!
هميشه مي گفتم يعني چه كه پيامبر خدا فرموده است مي بينم بر منبر من بوزينگان بالا مي روند . اين حديث را شما براي من به عينه معني كردي ! از اين بابت هم كه شده بايد از شما تشكر كرد ..
اگر جوان ها نمي فهمند چرا تو روي دوش همين جوان ها 30 سال پيش سوار شدي تا به عالاف و علوف دنيايي برسي ؟ يا آن روز خيانت كردي و يا امروز از زور حقد و حسدي كه نسبت به هاشمي داري دروغ مي گويي . اگر از من بپرسند مي گويم تو هم آن روز دروغ مي گفتي و هم امروز .
روزگاري كه امثال تو را به مناصب شيخ الاسلامي مي رساندند بر مي گردد به عهد شاه وزوزك هايي چون حسين صفوي و نه امروز كه همين جوان هايي كه آن ها را تحقير مي كني دانششان از امثال تو كهنه پرست كه روي كشيش هاي قرون وسطا را سفيد كرده اي بيشتر است . نمازي را كه آن جوان ديروزبا كفش ، بدون ريا و تلفظ والضالين از ته حلق خواند ملت ايران برتر از نماز دروغين تو دانستند . اين يعني اگر 30 سال پيش در ميخانه ببستند و در خانه تزوير و ريا بگشودند امروز همين جوان ها در اين خانه را دارند تخته مي كنند تا در ميخانه صداقت و صفا را بگشايند .
يادم نمي رود وقتي امام در قيد حيات بودند من و ديگر جوانان نسل اول تو و هم پالكي هايت كه امروز در غياب آن بزرگ مرد ميدان را خالي ديده ايد را به عنوان كساني مي شناختيم كه امام فرمود اين متحجرين پشت پدر پيرتان را شكستند .
اگر تا ديروز با حبس كتاب هاي حديث و روايت در پستوهاي خانه هاتان انحصار تفسير دين را براي خود مصادره كرده يوديد جوان امروزي با يك حركت نشانگر هزاران صفحه حديث را يپش روي خود مي گشايد تا دست امثال شما دين دزدان را باز كند . آن روزگار گذشت . دين خدا ارث پدر تو و امثال تو نيست كه هر گونه بخواهيد تفسير كنيد تا بر گرده يك ملت سوار شده شكم بياوريد و گردن كلفت نماييد . بي جهت با دروغ بستن بر خدا و پيامبر دنبال مشروعيت بر باد رفته خود نباش كه ره به جايي نمي بري !!

-- سرافراز ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

یزدی رک و پوست کنده گفته ماهیت ما اینه " استبداد الهی" حاله این رفسنجانی هی بخواد ماله کشی بکنه. حالا وقتی 30 سال پیش مردم این گوسفند به جمهوری اسلامی رای دادند باید فکر این روزارم میکردن.خریزه میخوری باید پای لرزش بشینی.

-- آزاده ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

این ملاها از این رجزخونیا موقع جنگ و سال 57 هم بلد بودن بکنن؟

-- ایرانی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

به ايشان بفرماييد اولا حكومت اسلامي وقتي حكومت اسلاميست كه حاكمش معصوم باشد تا آيات قران مشمول او گردد ثانيا ايشان بايد بدانند در ايران ، ما جمهوري اسلامي داريم و نه حكومت اسلامي . و اين دو با هم خيلي فرق ميكنند . در جمهوري رهبر تا پايين ترين فرد جامعه در چاچوب قانون معنا مي يابند و پاسخگو هستند در حالي كه در حكومت اسلامي رهبر جامعه در بسياري از موارد فراتر از قانون است چون آن رهبر معصوم بوده و از خطا و گناه مصون است و قابل عزل و نصب نيست .

-- nima ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

به ايشان بفرماييد اولا حكومت اسلامي وقتي حكومت اسلاميست كه حاكمش معصوم باشد تا آيات قران مشمول او گردد ثانيا ايشان بايد بدانند در ايران ، ما جمهوري اسلامي داريم و نه حكومت اسلامي . و اين دو با هم خيلي فرق ميكنند . در جمهوري رهبر تا پايين ترين فرد جامعه در چاچوب قانون معنا مي يابند و پاسخگو هستند در حالي كه در حكومت اسلامي رهبر جامعه در بسياري از موارد فراتر از قانون است چون آن رهبر معصوم بوده و از خطا و گناه مصون است و قابل عزل و نصب نيست .

-- nima ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

چند مغلطه در سخنان محمد یزدی:

۱. "«فقیه ولی‌ امر» با «دستور الهی، ولی ‌امر» است." این حتی نظر ولایت فقیه آن گونه که امام خمینی در نظر داشت نیست. امام به حکومت اسلامی به مفهوم اعم کلمه نظر داشت و معتقد نبود
که در هر زمانی یک "فقیه اعلم" خوش تعریف وجود دارد که خبرگان او را کشف می کنند. این نظریه مشکوک رایزدی پس از فوت امام از جیب مبارک در آورد و نتایج فجیعی مثل بالاتر از قانون اساسی بودن ولی فقیه از آن گرفت که ما را امروز به اینجا کشانده. مشکل اصلی این نظریه اینست که معتقد به آن از حیطه شیعه اثنی اشعری خارج است چون عملا و نظرا به امام واجب الاطاعه منتصب خدا بعد از امام ۱۲ ام معتقد می شود. در ضمن به اطاعت مطلق از امامی(ولی فقیه مکشوف) معتقد می شود که در مورد ولایتش نصی وجود ندارد و معصوم نیست.
پس مغلطه اول: مقایسه نابه جای غیر معصوم با معصوم.

۲. این که مشروعیت از خداست و مقبولیت از مردم هم از آن حرفهاست. علی (ع) در نهج‌البلاغه می فرمایند "من میدانستم چگونه این مردم را با زور به راه حق ببرم ولی اینکار را به قیمت به جهنم رفتن خودم نمی کنم".(نقل به مضمون). ایشان بین ولایت باطنی ائمه (حق ولایی آنها که مردم را مکلف به اطاعت از آنهامی کند) و حکومت بالفعل مغلطه می کند. مسلما حتی اگر خداوند ولایت مردم را به معصومین سپرده باشد، حکومت بالفعل آنها بر مردم از طریق جبر و زور و کشتار وبی عدالتی ناشی از عدم رضایت مردم مشروع نیست (حسن و قبح عقلی افعال را در نظر آورید). از این جهت، هیچ یک از امامان و پیغمبر به این بی‌عدالتی بزرگ دست نزده‌اند تا مجبور به توجیه آن باشند. بر عکس، این یزید و فتوادهندگان دور وی بودند که حکم به قتل امام حسین دادند به این دلیل که بر 'امیر مومنان" قیام کرده است.

۳.مغلطه مصطلح دیگر اینست که حرف رهبر فصل الخطاب است. به اصطلاح یک ولایت باطنی برای ولی فقیه مکشوف قائل می شوند. اگر یزدی می خواهد از ایکس یا ایگرگ اطاعت کند به کسی مربوط نیست، ولی اگر بدون نص همه را به زور موظف به اطاعت فرا قانونی از غیر معصوم می‌داند
از حدود دین خارج شده‌است.

۴.یک کلمه هم راجع به قانون اساسی. اگر امام معصومی امروز بر ما طبق یک قانون اساسی (یا پیمانی شبیه پیمان مدینه، آن چه آقای هاشمی در نماز جمعه به آن اشاره کردند) حکومت می کرد،غیر ممکن بود معتقد باشد که می تواند با اختیاراتی بالاتر از آن قانون حکمرانی کند. به این دلیل ساده که پیمان شکنی بی عدالتی است. بله، امام معصوم ۱۰۰٪ واجب الاطاعه است، ولی نمی‌تواند مردم را به زور به اطاعت مجبور کند.

روش حضرت علی در دوران حکومت ۵ ساله به روشنی این را نشان می دهد. آیا در برابر نا فرمانی مردم گفت من امام منصوب خدایم و چون با من بیعت کرده اید سربازانم نا فرمانان را تادیب می کنند؟‌آیا به حکمیت نا‌معقولی که خواسته بعضی از معترضان بود گردن نهاد یا دستور به قلع و قمع آنها داد؟ ولی فقیه غیر معصوم که دیگر جای خود دارد.
آیا پیامبراسلام به پیمان مدینه ملتزم بود یا معتقد بود می تواند خارج از حدود آن بر مردم مدینه حکومت کند؟‌

یزدی با معتقد بودن به اختیارات فرا قانونی ولی فقیه
پیمان شکن محسوب شده و صلاحیت خود را برای ماندن در شورای نگهبان و اظهار نظر در مورد مسائل سیاسی روز از دست می دهد. از جواب های پر از اشتلم و تهدید ایشان به صحبت های آقای هاشمی هم مشخص است که حرفی برای گفتن ندارند. می پرسند:"آیا باید به آقای موسوی اجازه داد بیانیند در تلویزیون و بگویند تقلب شده؟" جواب اینست: "بله. چطور به بقیه اجازه دادید بیایند بگویند نه تقلب نشده.عدالت و آزادی و حق شرعی آن طرف است که او هم حرف خود را بزند. روش حکومتی علی(ع) هم این‌را تائید می کند نه رفتار عصبانی و جابرانه شما". و قص علی هذا در مورد بقیه حرفهای ایشان.

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

مرگ بر دروغ و ریا مرگ بر استبداد مرگ بر استبداد دینی مرگ بر دیکتاتور. کشور با طرز تفکر این اقا و امثال مصباح یزدی و حسین شریعتمداری رو به سقوطه و نابودیه

-- علی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

جناب ..؛
لطف کنید باز هم از این گل افشانی‌ها بفرمائید تا با هر جمله از زبان فتوا دهنده ی قتل‌های زنجیره‌ای، تعریف دیکتاتور خودکامه برای همه ی ملت آشکار تر شود!
بر خلاف جنابعالی که توهم قدرت، کوردلی تان را صد چندان کرده، خیل عظیمی‌ از مردم با وجدان تاریخی‌، سرنوشت محتوم جلادان را پیش چشم دارند.
... عدوی تو نیستم من، انکار توام !

-- بامداد ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

قوه قضاییه را که به ویرانه تبدیل کردی حالا میخوای چگار کنی نام تو هم که تو لیست دزدا بود

-- اکبر ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

بابا اینا همشون یه تختشون کمه. اون .... که هاله نور دیده بود. این یکی که خود خدا اومده پیشش حکم رو بهش تنفیذ کرده!

-- ahmad ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

این سخنان مصداق دقیقی از کلاه برداری روحانیت است با شعار میزان رای ملت است بقدرت رسیدند حالا زده اند زیرش . کارخانه لاستیک دنا هم بیخ ریش صاحب اولیه اش چون ورشکست شده .

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

جناب آقای یزدی دامت رذالاته...!!!
با توجه به اینکه شما خود از سفاکترین مقامهای قضائی 30 سال اخیر بوده اید ..لطفا توضیح دهید...
مشروعیت منتسب از خدا در مدینه فاضله تان یعنی چه؟ خدا کی و دقیقا چه ساعتی این امر خطیر و العیاذبالله این حماقت را مرتکب شده اند...روز و ساعت بدهید تا ما و دیگر این خس و خاشاک فقط 5/69 میلیون نفره ایران زمین بدانند و همگی توبه کنند
فرموده اید که هاشمی چه کاره است که به بازداشت ها اعتراض نماید من میگویم بازداشت شوند...پیداست هنوز در این سن و سال دندان های مبارک خوب کار میکنند...آدرس یک دندانپزشک عالی را سراغ دارم بفرمائید برایتان ایمیل کنم تا از حرص و آز دریدن فرزندان وطن درآمده و به جای آن لااقل گوسفند بدرید...
باور کنید این بصرفه تر است...
و در آخر به شناسنامه خود نظری بیفکنید تا متوجه شوید که آفتاب لب بوم هستید و به این سن و سال بشخصه در عمر چهل واندی ساله خود بادمجان دور قاب چین و پاچه خار از شما وقیح تر ندیده ام ....خجالت بکشید و اینگونه جهت رضایت ارباب خود ... ندهید...شما هم چپاول هایتان را قبلا انجام داده اید...هم هتک حرمت هایتان را و هم تجاوز به اموال ...این مردم ...و سر آخر آن قوه محترم را بشکل ویرانه ای (تعبیر آیت الله شاهرودی) به نفر بعدی تحویل داده اید...حال اینگونه... دادن برای صاحب و...جز به التماس برای بازگشت به قدرت معنا نمیدهد...خجالت بکشید...از مردم و سن و سالتان...والبته اگر الله را میشناسید

-- مبینا ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

اقای یزدی اقای رفسنجانی را اگر نمیشناسید چه کاره هست حق دارید زیرا شما همان هستید که وقتی در انتخابات مجلس رای نیا وردید واقای خمینی شما را به شورای نگهبان منصوب کرد طی نامه ای اعتراف کردید که او شما را از ذنب بیدینی نجات دادادمی که دینداری اوبه انتخاب شدن ونشدن در مجلس بسته باشد و پس از مرگ خمینی بمحظ رسیدن به مسئولیت قوه قضائیه راجر کوپر جاسوس زندانی انگلیسی را ازاد کند باید هم ا ین چنین گستاخ شده ومشروعیت حاکم را از خدا(uk)بداند

-- ارمان ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

تنها می شود عصبانی شد.اینها بیشتر از همه می دانند که دارند چرت و پرت می گند.آخر آدم حسابی خامنه‌ ای کیه که خدا حکومت را برایش فرستاده باشد.حتما خدا هم گول زده.به شیخ علی ... بگید بر گمشه ونظام قرون وسطائیشم باخودش ببره تا مردم یه نفسی بکشند. امید این که وقت نکند او یاران امثال تو اش میلیاردها دلار را با خودشان ببرند.دعوا سر دلاره خدا بانه ست.آزاده

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

دبير محترم وب سايت زمانه
با درود
اگر ممكن است يادداشت زير را كه پاسخي است به عقايد منحط جناح طالباني حاكم بر ايران به صورت مقاله در وب سايت خود منعكس نماييد . فكر مي كنم اين يادداشت از پايگاه اعتقادي سياست فاشيستي و خطرناك رژيم - تا حدودي و البته به اجمال - پرده برداشته است . در اين يادداشت نوشته ام اين سفاكان تا كجا ممكن است پيش بروند . اين را دنيا بايد بداند . دنيايي كه دنبال صلحي جهاني است . اين ها خدايي را تراشيده اند كه هر لحظه اراده كنند مي توانند آن را در برابر كل بشريت علم كنند . وامصيبتا از وقتي كه اين خداي ساختگي مسلح به سلاح اتمي هم باشد ..
با تشكر - ايران سر افراز

خدای دست تراش محمد یزدی !!

جناح حاكم طالباني رژيم شديدا دچار سوء تفاهم و توهم شده است چون فكر مي كند پرونده مطالبات يكصد ساله جنبش عدالتخواهي مثل پرونده هسته اي است كه اگر به زعم خود يك گام عقب بگذارد همه چيز از دستش مي رود حال آن كه در اين مورد مسئله متفاوت است و رژيم با يك قدم عقب گذاشتن در مقابل خواسته مردم مي تواند به بقاي خود استمرار ببخشد . اينجا صاحبان اصلي كشور هستند كه منشاء واقعي قدرت اند اما در پرونده هسته اي موضوع متفاوت است . جناح طالباني با اين توهم كه برگزيده خدا است هر آن چه را مردم بخواهند كه احساس كند منطبق بر خواسته او نيست خواست دشمن قلمداد مي كند و دقيقا در همين نقطه است كه گور خود را مي كنند .
هر چند رژيم مادامي كه افرادي را از بين مردم صيد كند می تواندبه آن ها نسبت ارتباط با بيگانه و مزدوري امريكا و اسرائیل و انگليس بدهد و نهایتا از دادن این نسبت به تمام ملت عاجز می ماند اما فراموش نکنیم تفكر انحرافي جناح حاكم داراي اين ظرفيت است كه وقتي ناگزير به پذيرش نارضايتي اكثريت مردم شود در آن مرحله راي مخلوق را در برابر حكم خدا قرار خواهد داد و در جنگ ميان مردم و خدا !! جانب خدايي را خواهد گرفت كه خود تراشيده و خود را نماينده آن مي داند و حكم او را برتر از خواست اكثريت قاطع آراي مردم مي داند و به نام جهاد في سبيل ا... ملت را از دم تيغ مي گذراند . خطر عمده اين فكر پوسيده و انحرافي اين است كه مي تواند تا آن جا پيش برود كه اگر همه مردم هم چيزي را بخواهند كه او نمي خواهد با این بهانه که منصوب خدا است طرف خدا !! را بگيرد . انديشه پلشت محمد يزدي كه مشروعيت رهبر را از خدا مي داند و راي ملت را بي ارزش قلمداد مي كند مي تواند نهايتا سر از چنين گنداب سياسي در آورد . قبل از اين كه بخواهد كار به آن جا بكشد بايد چشم اين فتنه را در آورد .
خطبه هاي نماز جمعه 26 تير ماه هاشمي رفسنجاني و عكس العمل محمد يزدي در قبال آن از اين جهت نقطه عطف بود كه پرده از حقيقت دو تفكر درگير و رودر رو به صورت شفاف برداشت :
1- تفكري كه جمهوريت را اصل جدا ناشدني اسلاميت مي داند و اعتقاد دارد بدون جمهوريت و حضور مردم ، نظام اسلامي قابل تحقق نمي باشد . مانند تفكر امام خمینی و هاشمي رفسنجاني و تمام پيروان راستين اسلام ناب محمدي .
2- انديشه اي كه رهبر را منصوب خدا مي داند و مشروعيت او را بي نياز به مردم و آراي آن ها مي پندارد . مانند آن چه محمد يزدي، جنتي ،خزعلي و محمد تقی مصباح و ديگر خر مقدس ها مي گويند .
انتهاي در گيري اين دو جريان ، جنگ بين خدا با مردم خواهد بود . خدايي كه جناح طالباني به دست خود تراشيده است تا به هر طريق ممكن آن را مديريت كندو در زمان لازم به ميدان جنگ با ملت بفرستد . خدايي كه خداي صمد و بي نياز نيست . خداي رحمان و رحيم نيست بلكه خدايي است رقيب مردم و نوع بشر كه محدوده سلطنتش نه دو عالم كه تا حد رهبري و رياست جمهوري آن هم با تقلب تنزل پيدا مي كند . در اين مكتب اين خداست كه خليفه امثال شيخ محمد يزدي است و از آن ها فرمان مي برد . با اين حساب معلوم است چنين خدايي ظرفيت چه جنايت ها يي در چنته دارد . و همچنين مشخص است جنبش آزاديخواهي ملت ايران با چه دشمن كوري در مصاف است . دشمني كه در پستوهاي بعضي از مدارس ديني به صورتي كافرانه و پنهان رشد كرده و مانند هيولايي اكنون سر بر آورده است . خدايي لو لو خور خوره ! خدايي خطرناك تر از تمام بت ها و اصنام كه در طول تاريخ پيامبران خداي حقيقي آن ها را به زير كشيدند .
اين كه محمد يزدي انتخابات 22 خرداد را پاك ترين انتخابات مي داند و آن را منطبق بر شرع قلمداد مي كند دقيقا به اين دليل است كه آن را بر مبناي آموزه هاي ديني مي سنجد كه خودش ساخته و خداي آن را هم آفريده است . كسي كه راي مردم را تشريفاتي بداند مشخص است وقتي بر مبناي شريعت خود ساخته آن را كنار بزند مي گويد پاك ترين كار را انجام داده است

-- ايران سرافراز ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM


خدای دست تراش محمد یزدی !!

جناح حاكم طالباني رژيم شديدا دچار سوء تفاهم و توهم شده است چون فكر مي كند پرونده مطالبات يكصد ساله جنبش عدالتخواهي مثل پرونده هسته اي است كه اگر به زعم خود يك گام عقب بگذارد همه چيز از دستش مي رود حال آن كه در اين مورد مسئله متفاوت است و رژيم با يك قدم عقب گذاشتن در مقابل خواسته مردم مي تواند به بقاي خود استمرار ببخشد . اينجا صاحبان اصلي كشور هستند كه منشاء واقعي قدرت اند اما در پرونده هسته اي موضوع متفاوت است . جناح طالباني با اين توهم كه برگزيده خدا است هر آن چه را مردم بخواهند كه احساس كند منطبق بر خواسته او نيست خواست دشمن قلمداد مي كند و دقيقا در همين نقطه است كه گور خود را مي كنند .
هر چند رژيم مادامي كه افرادي را از بين مردم صيد كند می تواندبه آن ها نسبت ارتباط با بيگانه و مزدوري امريكا و اسرائیل و انگليس بدهد و نهایتا از دادن این نسبت به تمام ملت عاجز می ماند اما فراموش نکنیم تفكر انحرافي جناح حاكم داراي اين ظرفيت است كه وقتي ناگزير به پذيرش نارضايتي اكثريت مردم شود در آن مرحله راي مخلوق را در برابر حكم خدا قرار خواهد داد و در جنگ ميان مردم و خدا !! جانب خدايي را خواهد گرفت كه خود تراشيده و خود را نماينده آن مي داند و حكم او را برتر از خواست اكثريت قاطع آراي مردم مي داند و به نام جهاد في سبيل ا... ملت را از دم تيغ مي گذراند . خطر عمده اين فكر پوسيده و انحرافي اين است كه مي تواند تا آن جا پيش برود كه اگر همه مردم هم چيزي را بخواهند كه او نمي خواهد با این بهانه که منصوب خدا است طرف خدا !! را بگيرد . انديشه پلشت محمد يزدي كه مشروعيت رهبر را از خدا مي داند و راي ملت را بي ارزش قلمداد مي كند مي تواند نهايتا سر از چنين گنداب سياسي در آورد . قبل از اين كه بخواهد كار به آن جا بكشد بايد چشم اين فتنه را در آورد .
خطبه هاي نماز جمعه 26 تير ماه هاشمي رفسنجاني و عكس العمل محمد يزدي در قبال آن از اين جهت نقطه عطف بود كه پرده از حقيقت دو تفكر درگير و رودر رو به صورت شفاف برداشت :
1- تفكري كه جمهوريت را اصل جدا ناشدني اسلاميت مي داند و اعتقاد دارد بدون جمهوريت و حضور مردم ، نظام اسلامي قابل تحقق نمي باشد . مانند تفكر امام خمینی و هاشمي رفسنجاني و تمام پيروان راستين اسلام ناب محمدي .
2- انديشه اي كه رهبر را منصوب خدا مي داند و مشروعيت او را بي نياز به مردم و آراي آن ها مي پندارد . مانند آن چه محمد يزدي، جنتي ،خزعلي و محمد تقی مصباح و ديگر خر مقدس ها مي گويند .
انتهاي در گيري اين دو جريان ، جنگ بين خدا با مردم خواهد بود . خدايي كه جناح طالباني به دست خود تراشيده است تا به هر طريق ممكن آن را مديريت كندو در زمان لازم به ميدان جنگ با ملت بفرستد . خدايي كه خداي صمد و بي نياز نيست . خداي رحمان و رحيم نيست بلكه خدايي است رقيب مردم و نوع بشر كه محدوده سلطنتش نه دو عالم كه تا حد رهبري و رياست جمهوري آن هم با تقلب تنزل پيدا مي كند . در اين مكتب اين خداست كه خليفه امثال شيخ محمد يزدي است و از آن ها فرمان مي برد . با اين حساب معلوم است چنين خدايي ظرفيت چه جنايت ها يي در چنته دارد . و همچنين مشخص است جنبش آزاديخواهي ملت ايران با چه دشمن كوري در مصاف است . دشمني كه در پستوهاي بعضي از مدارس ديني به صورتي كافرانه و پنهان رشد كرده و مانند هيولايي اكنون سر بر آورده است . خدايي لو لو خور خوره ! خدايي خطرناك تر از تمام بت ها و اصنام كه در طول تاريخ پيامبران خداي حقيقي آن ها را به زير كشيدند .
اين كه محمد يزدي انتخابات 22 خرداد را پاك ترين انتخابات مي داند و آن را منطبق بر شرع قلمداد مي كند دقيقا به اين دليل است كه آن را بر مبناي آموزه هاي ديني مي سنجد كه خودش ساخته و خداي آن را هم آفريده است . كسي كه راي مردم را تشريفاتي بداند مشخص است وقتي بر مبناي شريعت خود ساخته آن را كنار بزند مي گويد پاك ترين كار را انجام داده است

-- ايران سرافراز ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

خدای دست تراش محمد یزدی!

خطبه های نماز جمعه 26 تیر ماه هاشمی رفسنجانی و عكس العمل محمد یزدی در قبال آن از این جهت نقطه عطف بود كه پرده از حقیقت دو تفكر درگیر و رودر رو به صورت شفاف برداشت:
1- تفكری كه جمهوریت را اصل جدا ناشدنی اسلامیت می داند و اعتقاد دارد بدون جمهوریت و حضور مردم، نظام اسلامی قابل تحقق نمی باشد. مانند تفكر امام خمینی و هاشمی رفسنجانی و تمام پیروان راستین اسلام ناب محمدی ژ.
2- اندیشه ای كه رهبر را منصوب خدا می داند و مشروعیت او را بی نیاز به مردم و آرای آن ها می پندارد. مانند آن چه محمد یزدی، جنتی،خزعلی و محمد تقی مصباح و [...] می گویند.
انتهای در گیری این دو جریان، جنگ بین خدا با مردم خواهد بود. خدایی كه جناح طالبانی به دست خود تراشیده است تا به هر طریق ممكن آن را مدیریت كندو در زمان لازم به میدان جنگ با ملت بفرستد. خدایی كه خدای صمد و بی نیاز نیست. خدای رحمان و رحیم نیست بلكه خدایی است رقیب مردم و نوع بشر كه محدوده سلطنتش نه دو عالم كه تا حد رهبری و ریاست جمهوری آن هم با تقلب تنزل پیدا می كند. در این مكتب این خداست كه خلیفه امثال شیخ محمد یزدی است و از آن ها فرمان می برد. با این حساب معلوم است چنین خدایی ظرفیت چه جنایت ها یی در چنته دارد. و همچنین مشخص است جنبش آزادیخواهی ملت ایران با چه دشمن كوری در مصاف است. دشمنی كه در پستوهای بعضی از مدارس دینی به صورتی كافرانه و پنهان رشد كرده و مانند هیولایی اكنون سر بر آورده است. خدایی لو لو خور خوره ! خدایی خطرناك تر از تمام بت ها و اصنام كه در طول تاریخ پیامبران خدای حقیقی آن ها را به زیر كشیدند.
این كه محمد یزدی انتخابات 22 خرداد را پاك ترین انتخابات می داند و آن را منطبق بر شرع قلمداد می كند دقیقا به این دلیل است كه آن را بر مبنای آموزه های دینی می سنجد كه خودش ساخته و خدای آن را هم آفریده است. كسی كه رای مردم را تشریفاتی بداند مشخص است وقتی بر مبنای شریعت خود ساخته آن را كنار بزند می گوید پاك ترین كار را انجام داده است

-- ايران سرافراز ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

این آخوند یزدی خیال می کنه خدا هم دفتر دستکی داره و حکم ولایت به این و یا آن میده.
ایشان سید علی خامنه ای را با معصومین اشتباه گرفته اند. حضرت علی اگر امامت داشت و خلیفه نبود جزو معصومین هستند .
این یزدی را باید خلع لباس کنند تا کفر نگه

-- خسرو ایرانی ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

"... اما يك عده اي كه جوان هستند..."
شصت درصد جمعيت جوان هست

-- آرش ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

در اصل تا زمانی که موهوماتی مانند مفهوم معصوم وجود دارد، از این بحث‌ها هم می‌شود در غرب دیگر چیزی به نام معصوم در عرصه ی عملی به میان نمی‌آید. بنابراین درگیر این بحث های بیخود هم نمی‌شوند. اما در جوامع اسطوره‌زده‌ا ی مثل ایران موهوماتی مانند معصوم باید وجود داشته باشند.

-- باشو غریبه‌ای کوچک ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

من کاری ندارم که کی رییس جمهور شده اما اینو می دونم که باس به رای اکثریت احترام گذاشت هر چند اون ها گدا گشنه و دهاتی باشن
این که وزارت کشور امار تک تک صندوق ها رو نردیک به 48000 تا رو رو سایتش میاره دیگه برای هیچ کی جای بحثی نمی ذاره (این که برخی احمدی نژاد رو قبول نداشته باشن بحثش جداست )
از 24.5 ملیون رای خوشحالم نه به خاطر دلایل سیاسی بلکه می دونم تو این مملکت حداقل 24000000 ادم هست که شرافتشون از شکم و یه وجب زیر شکمشون مهمتره ( گفتم حداقل )
دلیلشم اینه که طرفدارای دکتر با این که اکثرا از قشر اسیب پذیر بودن و با این تورن جهانی بیشترین فشار رو تحمل کردن اما بازم به احمدی رای دادن( شکم )
و هم مثا بعضیا طرفدار ازادی و اون هم مخصوصا از نوع جنسیش نبودن (یه وجب .........)
واقعا عاشق این مردم شریفم

-- بدون نام ، Jul 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

«صرف همراهی مردم، مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌کند.»

ایشان کاملاً درست می‌فرمایند: حتی اگر اینها دروغ نگفته و واقعاً حداکثر رأی مردم را در این انتخابات آورده باشند به صرف اینکه اکثریت مردم با آنها همراه هستند نظامشان مشروعیت ندارد!

هیچ کس بهتر از خود این حضرات نمی توانست به این خوبی به حال و اوضاع خودشان گند بزند که زد!

....

-- بدون نام ، Jul 19, 2009 در ساعت 01:00 PM

رفسنجانی بايد جواب اراجيف يزدی را بدهد. اگر رفسنجانی در مقابل اين ديوانه ماليخواليايی و همدستان زنجير گسسته اش کوتاه بيايد، فردا او و يکايک يارانش را هم مثل قطب زاده به جرم مخالفت با اسلام و ولايت فقيه اعدام خواهند کرد. آنها بی رحم تر از آنند که او می پندارد و اينکه هنوز می گذارند در نماز جمعه خطبه بخواند، نبايد باعث توهم او شود و او را به نرم خويی آنها در برابر طغيان مردم اميدوار کند. آنها برای حفظ «انقلاب» به مفهوم مطلق کلمه به هيچ کس حتی خامنه ای نيز رحم نخواهند کرد. رفسنجانی که سهل است. بنابراين رفسنجانی بايد از اين سياست به اصلاح آشتی جويانه ملی دست بردارد چرا که تضاد بين طرفداران حکومت ولايی به مفهوم مطلق کلمه با بقيه آحاد ملت تضادی آشتی ناپذير است و به خاطر وحدت ملی و دينی حل نمی شود. آنها پروژه يک دست کردن حاکميت و انديشه ذوب در ولايت را مدت هاست که دنبال می کنند و برای آن برنامه ريزی کرده اند. حذف مطلق رفسنجانی، موسوی، کروبی و همه انقلابيون مداراجو و نرم خوی سابق، از مراحل مقدماتی اين پروژه سنگين و پرهزينه است. هوشيار باشيم.

-- دانتون ، Jul 19, 2009 در ساعت 01:00 PM

من به عنوان انسانی که عقل دارم به شما نصیحت می کنم، خطبه های نمازجمعه آقای هاشمی را ده بار گوش کنید و صد بار رونویسی کنید و سعی کنید خودتان را از این ویرانخانه ای که ساختید نجات دهید. وقتی که فردا برسد، ممکن است کارها براحتی امروز نباشد. شما باید بفهمید، وقتی هاشمی آن خطبه را می خواند و از این همه عقلای مملکت یکی شان هم علیه او حرف نمی زند و فقط شما حرف می زنی، یعنی اوضاع بیش از این حرف ها خراب است. قاچ زین را بچسبید که سواری پیشکشتان وگرنه ناچار می شوم به همان لقبی صدایتان کنم که در قم پیش از انقلاب صدایتان می کردند و هنوز هم قدیمی ها به همان اسم صدایتان می کنم اما من خوشم نمی آید به ضعف جسمانی کسی اشاره کنم .

-- بدون نام ، Jul 19, 2009 در ساعت 01:00 PM

یزدی ...بداند که در قرون وسطی روحانیون از او هم ...تر بودند . ولی بالاخره در برابر مردم فهیم تسلیم شدند.

-- امیر .پ ، Jul 19, 2009 در ساعت 01:00 PM

- بايد از كساني كه از احمدي نژاد و حاميانش دفاع مي كنند پرسيد كه آيا با اين سخنان يزدي شلاق تحقير را احساس نمي كنيد.
[...]

-- بدون نام ، Jul 19, 2009 در ساعت 01:00 PM

ارتباط لاستيك دنا با مشروعيت خدايي مقام عظما !!

چرا در زماني كه آقاي يزدي منبر 5 توماني مي رفت و چشمش به دست مردم بود تا او را براي هفته خواني دعوت كنند و اسكناس تا نخورده !! اي كف دستش بگذارند همه چيزش همين مردمي بودند كه دل به شندر غازي كه به او مي دادند بسته بود ؟ !
جواب : به همين دليل كه امروز همه چيزش حكومت ولايت فقيه است كه يك قلم بابت مجيز هايي كه مي گويد و فتواهايي كه در تاييد ولايت مي دهد لاستيك دنا را تصاحب مي نمايد . آن روز مردم خداي او بودند چون از آن ها ارتزاق مي كرد و امروز ولايت فقيه خداي او هست چون مواجبش را از آن جا آن هم ميليارد برابر مي گيرد .
اين ها دينشان به قول آن بزرگ دنانيرشان يعني دينار هايشان است . و اين هم حرف تازه اي نيست . زماني آقاي مطهري در نقد سازمان روحانيت گفته بودند چون روحانيت شيعه وجوهاتش را از دست مردم كوچه و بازار مي گيرد طبعا مطابق ميل آن ها رفتار كرده و كتاب رساله عمليه مي نويسد و روحانيت اهل تسنن چون نون خور حكومت است و بالاي سر شيخ الازهر عكس عبدالناصر و انور سادات و حسني مبارك نصب است جيره اش را از حكومت مي ستاند و به همين دليل بيشتر در تفسير قران و علم كلام و از اين دست علوم سير مي كند .
كجاست آقاي مطهري كه ببيند سازمان روحانيت اصلاح شد . آن هم چه اصلاحي !صد رحمت به سلماني هاي چاي و دارچين قديم كه ....!!
آخوندها اكثرشان به جاي مجتهد ملت شده اند شيخ الاسلام دربارولايت ! كه ديگر چشمشان به دست مردم نيست . به جاي منبر 5 توماني و گرفتن وجوهات امام زماني از حكومت لاستيك دنا و معدن طلا شاباش مي گيرند. طبيعي است اگر به جاي رساله عمليه فتوا در مشروعيت خدايي مقام ولايت عظما صادر كنند همين طور كه مي كنند !
اما خبر جالب اين كه عباس پاليزدار بزرگ قباله دار رانت خواري هاي امثال شيخ محمد يزدي ديشب از زندان رجايي شهر كرج آزاد شده است . پاليزدار در جريان انتخابات از داخل زندان متن حلاليت براي آقاي هاشمي فرستاده و گفته بود در فهرست دزد ها كه در اختيار اوست اسم ايشان نيست . خوب است يزدي به جاي جا انداختن مشروعيت ولايت فقيه فكري به حال اطلاعات در اختيار عباس پاليز دار بكند ..

-- ايران پاك ، Jul 19, 2009 در ساعت 01:00 PM