رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ تیر ۱۳۸۸

مرگ ۲۹ نفر در بریتانیا بر اثر آنفولانزای خوکی

پس از شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در مکزیک، آرژانتین و آمریکا، این ویروس خطرناک اخیرا در بریتانیا نیز در سطح گسترده‌ای شیوع یافته‌است.

به دنبال شیوع ویروس آنفولانزای خوکی در بریتانیا و مرگ ۲۹ تن از شهروندان بریتانیایی بر اثر ابتلا به این بیماری خطرناک، کمیته برنامه ریزی ضروری کابینه بریتانیا، طرح ضربتی ویژه‌ای را با عنوان «کبری» برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری آغاز کرد.

به گفته وزارت بهداشت بریتانیا علاوه بر این ۲۹ نفر وضعیت ۵۳ نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری وخیم گزارش شده‌است.


سرعت گسترش بیماری آنفولانزای خوکی بسیار زیاد است و مقامات بهداشت بریتانیا برآورد می‌کنند تا ماه آینده، نزدیک به ۶۵ هزار شهروندان بریتانیایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دهند.

آنها همچنین پیش بینی می‌کنند ۶۰ درصد از مردم این کشور به این ویروس مبتلا شوند اما تنها ۳۰ درصد آنها در وضعیت بد قرار خواند گرفت.

دولت بریتانیا طرح واکسینه کردن مردم در برابر این ویروس خطرناک را از طریق تلفن و اینترنت شروع کرده و تا آخر این ماه به آن سرعت خواهد بخشید.

وزارت بهداشت بریتانیا تا کنون سفارش تولید ۱۳۲ میلیون واکسن ضد این بیماری را داده‌است که برای هر شهروند بریتانیایی دو واکسن در نظر گرفته شده‌است.

علاوه بر این داروهای جدیدی که به وسیله پزشکان و دانشمندان بریتانیایی کشف شده مثل تامیفلو و ریلنزا از طریق اینترنت و تلفن در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت بریتانیا هم اکنون ۵۵ هزار نفر در این کشور مبتلا به این ویروس اند و ۶۵۰ تن از آنان در بیمارستان بستری اند.

کودکان بیشتر از بزرگسالان در برابر این ویروس آسیب پذیرند و پیش بینی می‌شود نیمی از کودکان بریتانیایی در ماه‌های آینده دچار این بیماری شوند.

روز گذشته به دنبال مرگ یک کودک شش ساله بر اثر ابتلا به این بیماری در منطقه کنت انگلیس، مدرسه‌ای که این کودک در آن درس می‌خواند تعطیل شد.

Share/Save/Bookmark