رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ تیر ۱۳۸۸

درگذشت یک روزنامه‌نگار باسابقه در ایران

پرویز چاردولی از روزنامه‌نگاران با سابقه حوزه فرهنگ و هنر روز گذشته (سه‌شنبه) در سن ۵۳ سالگی و به علت ایست قبلی در بیمارستان میلاد درگذشت.

به گزارش خبرگزاری آریا، پرویز چاردولی فعالیت روزنامه‌نگاری‌اش را با کار در روزنامه اطلاعات شروع کرد و سپس به مجله جوانان پیوست.

وی از ابتدای کار روزنامه همشهری، به عنوان خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر‌ در این روزنامه مشغول به کار شد و سپس به روزنامه ایران رفت.

چاردولی چند سال قبل به دلیل تصادفی که کرده بود وضعیت جسمانی مساعدی نداشت و حتی سال گذشته به دلیل استراحت پزشکی نتوانست در محل کارش حضور یابد.

مهرداد قاسم‌فر، روزنامه‌نگار و از همکاران پرویز چاردولی در یاداشتی که در فیس‌بوک در‌باره مرگ وی منتشر کرده، می‌نویسد: «پرویز اما دوست داشت از چهره‌های مشهور سینما و تئاتر که درطی سال‌ها کارش با آنها الفتی به هم زده بود، و بیشتر از همه با جمشید مشایخی، برای همکارانش، خاطره بگوید.»

قاسم‌فر ادامه داده است: «به گذشته که نگاه می‌کنم، او نماد آدمی بود که با اینکه به سختی می‌توانست بنویسد و حتی حرف بزند، اما چه تلاش، گاه نومیدانه‌ای، می کرد که باز هم «روزنامه‌نویس» باقی بماند. آن هم با جسم و ذهنی که یاری‌اش نمی‌کرد.»

در ادامه یادداشت قاسم‌فر آمده است: «با او که حرف می‌زدم، تکیه کلامش اغلب این بود: «مهرداد !، من رو این طوری و امروز نبین. اگه مریض نبودم بهترین مصاحبه و یادداشت‌ها رو برات می‌آوردم...» همین حالا هم دارم می‌بینمش؛ درحالی که هنوز دارد از این میز به آن میز می‌رود، با خس خسی در سینه و نفسی تنگ و صدایی گره خورده در گلویی بیمار و سیگاری که انگار هرگز از میان دو انگشتش رها نمی‌شود.»

آقای قاسم‌فر افزوده است: «و من امروز با خودم فکر می‌کنم که چه در این بوی کاغذ کاهی روزنامه و همهمه بی‌وقفه تحریریه و حرفه روزنامه‌نگاری ماست که حتی وقتی نیمه «جسم و جانی» بیشتر هم از تو باقی نمانده، باز از جذبه سرخوشانه و درعین حال بی‌رحمانه‌اش، خلاصی‌ات نیست.»

تشییع جنازه پرویز چاردولی فردا (پنجشنبه) ۲۵ تیر ماه، ساعت ۸ صبح، از مقابل بیمارستان میلاد به سوی بهشت زهرا خواهد بود.

Share/Save/Bookmark